cbpwr Skrevet September 12, 2008 Rapporter Skrevet September 12, 2008 Hej. Så lige på dr-update at der bor over 2000 danskere i Sverige pga reglerne på området om familiesammenføring (den regl bruger jeg faktisk selv). Men de tror at ved at ændre reglerne vil danskerne og arbejde i Danmark. Jeg tror faktisk en rigtig stor del af Danskerne i skåne allerede Arbejder i Danmark. Man kan jo bare se på hvor mange Svensk indr. biler der er i kbh og omegn og trafikken på broen. Kan bare sige jeg flytter sgu ikke hjem pga de ændre reglerne.
larscph Besvaret September 12, 2008 Rapporter Besvaret September 12, 2008 Næh... Både min kæreste og jeg er danske statsborgere - vi flyttede herover fordi vi havde lyst. Og næh-nej der er bestemt ingen udsigt til at vi flytter til overhovedet. Hvad skulle vi dog gøre det for?
Nils Besvaret September 12, 2008 Rapporter Besvaret September 12, 2008 Hej. Så lige på dr-update at der bor over 2000 danskere i Sverige pga reglerne på området om familiesammenføring (den regl bruger jeg faktisk selv). Men de tror at ved at ændre reglerne vil danskerne og arbejde i Danmark. Jeg tror faktisk en rigtig stor del af Danskerne i skåne allerede Arbejder i Danmark. Man kan jo bare se på hvor mange Svensk indr. biler der er i kbh og omegn og trafikken på broen. Kan bare sige jeg flytter sgu ikke hjem pga de ændre reglerne. Tallet er mere eller mindre grebet ud af luften. Jyllands-Posten har fået lavet en køring, der viste, at der boede ca. 2.500 danske statsborgere i Skåne, som er gift med en udlænding. Men det omfatter også EU-borgere f.eks. svenskere - så alene på baggrund af det tal er det svært at tro på, at af disse 2.500 par, er de ca. 2.000 med ikke-EU ægtefælle og i Skåne mod deres vilje og kun for at omgå de danske regler. I øvrigt har jeg set andre steder, at man bruger en lidt ældre undersøgelse, hvor hver femte dansker i Skåne gav udtryk for, at OGSÅ de danske familiesammenføringsregler var medvirkende til, at man flyttede, men ikke ensbetydende med, at det var GRUNDEN. Måske lige så meget et politisk statement. Men på den måde kan man hævde, at en femtedel af alle danskere i Skåne, bor der på grund af de danske indvandringsregler - lidt en trossag her også. Eller rettere sagt: Man kan lave sig sin egen virkelighed til politisk brug. For situationen er jo den samme, som den har været hele tiden bortset fra den lille finurlighed i Metock-dommen med ægtefællens evt. ulovlige ophold. Opholdets længde afgøres nok primært af sagsbehandlingstiden. Dansk-tredjelandske par kan rejse til Danmark med EU i ryggen efter at have boet og arbejdet i Skåne i en periode - sådan har det været hele tiden og sådan er det fortsat. Jeg mener jeg har set et sted, at 68 par hidtil har benyttet reglerne i år til at rejse tilbage. I den størrelsesorden.
GoldMan Besvaret September 12, 2008 Rapporter Besvaret September 12, 2008 Skal fandme ikke tilbage til et land hvor det samme hus og bil vil koste mig 3-4 millioner mere... Skrappere regler... Robot-folk (folk som ikke hilser selvom de er ens nabo eller kollega) Synes det er mere "åbent" her i SE
dabp Besvaret September 13, 2008 Rapporter Besvaret September 13, 2008 Skal fandme ikke tilbage til et land hvor det samme hus og bil vil koste mig 3-4 millioner mere... Skrappere regler... Robot-folk (folk som ikke hilser selvom de er ens nabo eller kollega) Synes det er mere "åbent" her i SE Kan godt følge dig med bil og bolig... Men det andet kan jeg ikke... Men det kommer jo også helt an på hvor man bor og hvor man arbejder...
GoldMan Besvaret September 13, 2008 Rapporter Besvaret September 13, 2008 Kan godt følge dig med bil og bolig... Men det andet kan jeg ikke... Men det kommer jo også helt an på hvor man bor og hvor man arbejder... Lige præcis... Det var nok groft sagt med og hilse på hinanden, men synes bare at det svenske folk er mere flinke
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu