Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Lad os nu lige huske på' date=' at visse udkants/yder-kommuner stadig har forhøjet befordringsfradrag frem til 2013.
Jeg tvivler på nogle bosætter sig efter et forhøjet befordringsfradrag.. men ja jeg kan selvfølgelig tage fejl, ellers giver jeg lollikken fuldstændig ret..
Besvaret
Lad os nu lige huske på' date=' at visse udkants/yder-kommuner stadig har forhøjet befordringsfradrag frem til 2013.
Eftersom jeg kommer fra sådan en yderkommune så er jeg godt klar over det. Det var skam også det jeg nøjagtigt havde i tankerne da jeg skrev indlægget. Nogle af de folk som flytter til yderkommunerne gør dette for at få et billigt hus og et godt kørselsfradrag, hvorved de får mere for deres penge, dog på bekostning af transporttid. Jeg tror at der findes en god del danskere der har draget samme konklussion ved at flytte til Sverige. Hvis broen, sproget og distancen ikke er et større problem, så er der rigeligt med fordele for at vælge vest skåne frem for vest egnen :)
Besvaret
Jeg tvivler på nogle bosætter sig efter et forhøjet befordringsfradrag.. men ja jeg kan selvfølgelig tage fejl
Nej det er nok ikke befordringsfradraget alene der gør det. Det er en helhed af mange ting, men hvis du får forhøjet fradrag, bor i en villa (eller bare et hus) kontra en 2-3 værelses i nordvest (ikke at der er noget galt i det ;)) til næsten samme pris, ægtefællen får ca. den samme løn i yderkommunen og du kan stadig inkassere en høj løn i hovedstadsområdet. Så ka' det betale sig økonomisk. Nogen vil også argumentere for at sådan en yderkommune vil være et godt sted at få nogle unger :) Ja du ka' selv remse videre, men mit bud (helt udokumenteret) er at der nok er ca. lige så mange danskere der er flyttet til yderkommuner for fordele, som der er danskere der er flyttet til SE for fordele (her ses der bort fra folk som har fundet kærlighed i Sverige (svensk eller anden nationalitet). Nå men tilbage til rapporten :)
Besvaret

En kommentar - Det finns jobb i skåne. Var? Fråga alla svenskar som jobbar i DK. Tror inte de ville jobba där om de hade funnit andra jobb i Sverige. Högre lön i DK? Javisst, men inte överdrivet kostnaden och tiden tagit i betraktning. Bättre arbetsklimat? Yeah right! Pfft. Vi svenskar räknas som alla andra invandrare - mindre värda än de heliga danskarna som är ofelbara - Sist in och först ut. Och eftersom det här är sagt med en del ironi, en del satir, och en del sanning, så är det väl bäst att jag lägger till en smiley - værsgo: :)

Besvaret
En kommentar - Det finns jobb i skåne. Var? Fråga alla svenskar som jobbar i DK. Tror inte de ville jobba där om de hade funnit andra jobb i Sverige. Högre lön i DK? Javisst, men inte överdrivet kostnaden och tiden tagit i betraktning. Bättre arbetsklimat? Yeah right! Pfft. Vi svenskar räknas som alla andra invandrare - mindre värda än de heliga danskarna som är ofelbara - Sist in och först ut. Och eftersom det här är sagt med en del ironi, en del satir, och en del sanning, så är det väl bäst att jag lägger till en smiley - værsgo: :)
Det er jo som altid at generalisere. Min kone arbejder hos SAS, hun begyndte sidste år i dec. Så hun har ikke så lang ancinitet hos SAS. De har så lige holdt fyringsrunde. Og hun har formået at beholde sit job, på trods af at hun faktisk er fra Polen, bor i Sverige og snakker Svensk. Hvorimod dem der blev fyret, var danskere, der var ansat på samme tid el før. Så selv i en virksomhed som SAS, der altid har kørt med sidst ind, først ud. Er de begyndt at kigge på kvalifikationer osv.
Besvaret
Det er jo som altid at generalisere. Min kone arbejder hos SAS' date=' hun begyndte sidste år i dec. Så hun har ikke så lang ancinitet hos SAS. De har så lige holdt fyringsrunde. Og hun har formået at beholde sit job, på trods af at hun faktisk er fra Polen, bor i Sverige og snakker Svensk. Hvorimod dem der blev fyret, var danskere, der var ansat på samme tid el før. Så selv i en virksomhed som SAS, der altid har kørt med sidst ind, først ud. Er de begyndt at kigge på kvalifikationer osv.[/quote'] Eller hvem der er billigst at beholde...!
Besvaret
Flot kommentar......:confused: Hun er selvfølglig ansat på dansk overenskomst. Hvad havde du regnet med??
Hov undskyld. Tror du misforstod mig. Jeg mente sgutte noget med om vedkommende er fra Polen, Danmark, Sverige eller Tyskland, men derimod er det jo som regel billigere at beholde én med lavere anciennitet og dermed sikkert lavere månedsløn efter fyringen, selvom det ikke er populært. Er udmærket klar over, at SAS overholder overenskomsterne.
Besvaret

Jep det gjorde jeg vist. Og det har du selvfølgelig helt ret i. Men i det her tilfælde, var den ene ansat på samme tid og den anden 4 mdr før. Så lønmæssigt, var der ikke den store forskel:laugh:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
×
×
  • Tilføj...