BS Besvaret January 20, 2009 Rapporter Besvaret January 20, 2009 de kan beordre hunden i karantæne. NEJ det kan de ikke .... du vil altid ha muligheden for at köre tilbage til dk.... du har 3 valgmuligheder 1. köre tilbage 2. karantäne 3. aflivning såre simpelt er det ... i 2003 da jeg skulle over med 2 katte der ikke var helt klar...så blev vi jo selvfølgelig stoppet og en masse snak frem og tilbage. Der fik vi også muligheden mellem at få dem i karantæne eller køre tilbage. Vi kørte dem tilbage til dk og fik dem passet. Så direkte i karantæne. Den køber jeg heller ikke.
Kira Besvaret January 20, 2009 Rapporter Besvaret January 20, 2009 Har du ikke et link til en hjemmeside eller lign. hvor det står? :) Kontakt Jordbruksverket www.sjv.se
Gio Besvaret January 21, 2009 Rapporter Besvaret January 21, 2009 Fem smuglede hundehvalpe aflivet Fem hundehvalpe måtte i dag lade livet, efter at politiet havde afsløret hvalpene som hovedpersoner i et smugleri. En svensk mand blev i nat stoppet på motorvejen nord for grænsen med de fem hvalpe i bilen. Han forklarede, at han kom fra Malmø og var på vej til noget familie i Odense, men at han desværre var kørt for langt. I bilen lå en ungarsk avis, og politiet er da også overbevist om, at manden ville smugle hundene til et sted længere nede i Europa. De havde ingen sundhedspapirer og var ikke vaccineret, så derfor valgte dyrlæger fra Fødevareregion Syd at aflive dyrene. Straffesagen mod manden kommer for senere. http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-19954822.html
michael k Besvaret January 21, 2009 Rapporter Besvaret January 21, 2009 i 2003 da jeg skulle over med 2 katte der ikke var helt klar...så blev vi jo selvfølgelig stoppet og en masse snak frem og tilbage. Der fik vi også muligheden mellem at få dem i karantæne eller køre tilbage. Vi kørte dem tilbage til dk og fik dem passet. Så direkte i karantæne. Den køber jeg heller ikke. präcis ... de KAN ikke beordre dig til andet end ikke at indföre den i sverige!! man kan altid köre hjem med den igen
Kira Besvaret January 23, 2009 Rapporter Besvaret January 23, 2009 präcis ... de KAN ikke beordre dig til andet end ikke at indföre den i sverige!! man kan altid köre hjem med den igen Man kan også sørge for at have papirarbejdet iorden
M&M's Besvaret January 23, 2009 Rapporter Besvaret January 23, 2009 Man kan også sørge for at have papirarbejdet iorden Præcis :th2: Jeg kan i øvrigt fortælle at vores hund gerne skulle blive rejseklar i løbet af de næste 2 uger. Hun skal have taget rabies blodprøven på mandag - og så afventer vi bare svaret, som jo forhåbentlig er positivt... og så er det bare afsted
michael k Besvaret January 23, 2009 Rapporter Besvaret January 23, 2009 Man kan også sørge for at have papirarbejdet iorden ja óg din pointe er?? jeg svarede bare på en persons påstand om at de kunne tvinge hunden i karantäne hvilket de ikke kan ...
Kira Besvaret January 29, 2009 Rapporter Besvaret January 29, 2009 ja óg din pointe er?? jeg svarede bare på en persons påstand om at de kunne tvinge hunden i karantäne hvilket de ikke kan ... Min pointe er at man skal følge de regler der er. Der bliver smuglet fra højre og venstre. Hvad tror du der sker når de fanger en hund, kat med rabies i DK der er ulovlig importeret fra ØSteuropa. Hvor nemt bliver det så at pendle? Der er 2 års karantæne på import fra Italien lige nu.
skallstorp Besvaret January 29, 2009 Rapporter Besvaret January 29, 2009 Ormekur Husk lige det der med ormekuren Præcis :th2: Jeg kan i øvrigt fortælle at vores hund gerne skulle blive rejseklar i løbet af de næste 2 uger. Hun skal have taget rabies blodprøven på mandag - og så afventer vi bare svaret, som jo forhåbentlig er positivt... og så er det bare afsted
michael k Besvaret January 29, 2009 Rapporter Besvaret January 29, 2009 Min pointe er at man skal følge de regler der er. Der bliver smuglet fra højre og venstre. Hvad tror du der sker når de fanger en hund, kat med rabies i DK der er ulovlig importeret fra ØSteuropa. Hvor nemt bliver det så at pendle? Der er 2 års karantæne på import fra Italien lige nu. ¨ har jeg da sagt at man ikek skal det???? nej .. jeg sagde bare at de på intet tidspunkt kan tage din hund fra dig man har ALTID muligheden for at köre tilbage til dk og så länge du netop overholder reglerne blir det ikke svärere at pendle... og hvad har en östeuropäsik hund med rabies fanget i dk at göre med pendling med hund mellem dk og sverige? absolut intet
Don A Besvaret January 29, 2009 Rapporter Besvaret January 29, 2009 ¨ har jeg da sagt at man ikek skal det???? nej .. jeg sagde bare at de på intet tidspunkt kan tage din hund fra dig man har ALTID muligheden for at köre tilbage til dk og så länge du netop overholder reglerne blir det ikke svärere at pendle... og hvad har en östeuropäsik hund med rabies fanget i dk at göre med pendling med hund mellem dk og sverige? absolut intet lidt har det jo.. For jo flrer der fanges, Jo større bliver sandsynligheden for at de strammer regler fra DK til SE. I det at der så er mulighed for at de dyr kommer vidrer til sverige..
michael k Besvaret January 29, 2009 Rapporter Besvaret January 29, 2009 lidt har det jo.. For jo flrer der fanges' date=' Jo større bliver sandsynligheden for at de strammer regler fra DK til SE. I det at der så er mulighed for at de dyr kommer vidrer til sverige..[/quote'] de kan ikke stramme det mere end de har gjort ... neste hak ville väre et totalt forbud mod pendling og indförsel af dyr ... og det gör de aldrig ..
Kira Besvaret January 30, 2009 Rapporter Besvaret January 30, 2009 ¨ har jeg da sagt at man ikek skal det???? nej .. jeg sagde bare at de på intet tidspunkt kan tage din hund fra dig man har ALTID muligheden for at köre tilbage til dk og så länge du netop overholder reglerne blir det ikke svärere at pendle... og hvad har en östeuropäsik hund med rabies fanget i dk at göre med pendling med hund mellem dk og sverige? absolut intet Lad os sige at der kommer en hund fra Tjekkiet/Tyskland what ever og den bliver taget i Danmark og den har rabies - så kan du rolig regne med at Jordbruksverket sætter en stopper for ALT import til Sverige af dyr fra Danmark. Så jo - så bliver det sværer at pendle og importere dyr under 3 måneder.
Kira Besvaret January 30, 2009 Rapporter Besvaret January 30, 2009 lidt har det jo.. For jo flrer der fanges' date=' Jo større bliver sandsynligheden for at de strammer regler fra DK til SE. I det at der så er mulighed for at de dyr kommer vidrer til sverige..[/quote'] Der skal bare ét dyr til. Omkring Italien - der er fundet et dyr og det var i Italien, alligevel er der total forbud for import af dyr uden rabies blodprøver osv. dvs hvalpe de næste 2 år
michael k Besvaret January 30, 2009 Rapporter Besvaret January 30, 2009 Lad os sige at der kommer en hund fra Tjekkiet/Tyskland what ever og den bliver taget i Danmark og den har rabies - så kan du rolig regne med at Jordbruksverket sætter en stopper for ALT import til Sverige af dyr fra Danmark. Så jo - så bliver det sværer at pendle og importere dyr under 3 måneder. nu må du holde op det kan ALDRIG blive et problem for de mennesker der har papirer og vacciner iorden!! for de hunde der er vaccineret og testet ok kan ALDRIG få eller bäre rabies så det er noget pjat det du siger!! ganske givet kan det blive svärere at importere valpe men det har jeg aldrig sagt at det ikke ville läs nu for faen hvad jeg skriver !! istedet for bare at sid og väre höjhellig og brokke dig over at nogle bryder loven.. det har ingen indflydelse på din pendling med din hund!!
Kira Besvaret January 31, 2009 Rapporter Besvaret January 31, 2009 nu må du holde op det kan ALDRIG blive et problem for de mennesker der har papirer og vacciner iorden!! for de hunde der er vaccineret og testet ok kan ALDRIG få eller bäre rabies så det er noget pjat det du siger!! ganske givet kan det blive svärere at importere valpe men det har jeg aldrig sagt at det ikke ville läs nu for faen hvad jeg skriver !! istedet for bare at sid og väre höjhellig og brokke dig over at nogle bryder loven.. det har ingen indflydelse på din pendling med din hund!! SNAK DOG ORDENTLIG Kan du ikke i din vildeste fantasi forestille dig at nogen overveje at købe hund i andre steder end lige Sverige. Sker det at der bliver fanget en hund med rabies i Danmark - så må man vente til hvalpen er færdigvaccineret osv. hvor mange opdrættere vil beholde hvalpe i 7-8 måneder til den er klar til at blive eksporteret - og hvor mange kommende ejere er interesseret i at vente med at få en hvalp til den er 7-8 måneder Det er da muligt jeg har formuleret mig forkert - men der kan du sgu godt tale ordentlig!!!!
michael k Besvaret January 31, 2009 Rapporter Besvaret January 31, 2009 SNAK DOG ORDENTLIG Kan du ikke i din vildeste fantasi forestille dig at nogen overveje at købe hund i andre steder end lige Sverige. Sker det at der bliver fanget en hund med rabies i Danmark - så må man vente til hvalpen er færdigvaccineret osv. hvor mange opdrættere vil beholde hvalpe i 7-8 måneder til den er klar til at blive eksporteret - og hvor mange kommende ejere er interesseret i at vente med at få en hvalp til den er 7-8 måneder Det er da muligt jeg har formuleret mig forkert - men der kan du sgu godt tale ordentlig!!!! öhm nu må du fanme lade väre med at väre så närtagende det er da sörgeligt at se på... du bor i sverige hvis du synes "for faen" er at snakke grimt bör du ikke bo her... det er nok den mest brugte sätning i det svenske sprog!! udover det LÄS NU HVAD JEG SKRIVER FOR FAEN!!! jo jeg kan sagtens forestille mig det.. jeg har aldrig SAGT ANDET!! og det jeg siger har INTET med import at göre .. tvärtimod gir jeg dig ret i min sidste post i at det kan blive svärere at importere en hund så läs nu hvad jeg skriver ... jeg skrev ganske givet kan det blive svärere at importere valpe men det har jeg aldrig sagt at det ikke ville läs nu for faen hvad jeg skriver !! istedet for bare at sid og väre höjhellig og brokke dig over at nogle bryder loven.. det har ingen indflydelse på din pendling med din hund!! så dit sidste indläg er komplet ligegyldigt og pointelöst...
michael k Besvaret January 31, 2009 Rapporter Besvaret January 31, 2009 Ro på....ro på.... jeg er helt rolig... jeg kan ikke se hvor den "grimme grimme" snak var henne i det indläg ... var det fordi jeg sagde at det var noget pjat? eller var det ordet "faen" der var så slemt? tror der er meget få mennesker i dk og sverige der kan undsige sig at bruge det ord mindst en gang om dagen
Gio Besvaret January 31, 2009 Rapporter Besvaret January 31, 2009 jeg er helt rolig... jeg kan ikke se hvor den "grimme grimme" snak var henne i det indläg ... narh...det var nu ikke reaktion på "grim snak", men nok mere en fingerspitzgefühl på en diskussion der kunne eskalere op hvor den ikke behøver være. I snakker vist lidt forbi hinanden - og så alligevel ikke. Derfor min illustration, som stadig rammer hovedet på sømmet mange gange :D
michael k Besvaret January 31, 2009 Rapporter Besvaret January 31, 2009 narh...det var nu ikke reaktion på "grim snak"' date=' men nok mere en fingerspitzgefühl på en diskussion der kunne eskalere op hvor den ikke behøver være. I snakker vist lidt forbi hinanden - og så alligevel ikke. Derfor min illustration, som stadig rammer hovedet på sømmet mange gange :D[/quote'] det var ikke din reaktion jeg mente ... derimod Kiras "SNAK LIGE ORDENTLIGT" jeg ser intet sted at jeg ikke snakkede ordentligt .. hvis det er ordet "faen" hun blev så fortörnet over så beviser det jo bare at hun er höjhellig for i dagens verden er det da kun religiöse fanatikere der kan blive sure over brugen af det ord.. isär hvis man färdes i sverige .. det er jo et hverdagsord der bruges i hver anden sätning her... og vi snakker ikke forbi hinanden Kira havde bare så travlt med at ville modsige mig at hun ikke engang läser hvad jeg skriver og at jeg rent faktisk gav hende ret i en del af det hun skrev gik åbenbart helt forbi näsen på hende. men det er jo hvad der sker når man ikke gider läse det man svarer på...
Gio Besvaret January 31, 2009 Rapporter Besvaret January 31, 2009 og vi snakker ikke forbi hinanden Kira havde bare så travlt med at ville modsige mig at hun ikke engang läser hvad jeg skriver og at jeg rent faktisk gav hende ret i en del af det hun skrev gik åbenbart helt forbi näsen på hende. men det er jo hvad der sker når man ikke gider läse det man svarer på......ergo min illustration - møntet på ingen og alle. Og så skal vi ikke tærske mere langhalm på dén sag. Det er weekend...og den skal nydes :th2:
michael k Besvaret January 31, 2009 Rapporter Besvaret January 31, 2009 ...ergo min illustration - møntet på ingen og alle. Og så skal vi ikke tærske mere langhalm på dén sag. Det er weekend...og den skal nydes :th2: appropos weekend .. pm!
Gio Besvaret January 31, 2009 Rapporter Besvaret January 31, 2009 appropos weekend .. pm!Der er svaret allerede.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu