Kira Besvaret October 12, 2008 Rapporter Besvaret October 12, 2008 Det kunne jo være man skulle kontakte de ansvarlig myndigheder og høre om det virkelig kan passe at NOGEN LIGEGLADE PAPHOVEDER kan få at vide "Jamen smut du bare igennem min ven - det er sgu okay du ikke har dine papirer i orden". Hvis det er så sløset som jeg absolut ikke tror på, så burde man opfordre til noget mere kontrol, så dem der tager chancen gang på gang kan få lov at køre tilbage eller få deres hunde i karantæne
michael k Besvaret October 13, 2008 Rapporter Besvaret October 13, 2008 Det kunne jo være man skulle kontakte de ansvarlig myndigheder og høre om det virkelig kan passe at NOGEN LIGEGLADE PAPHOVEDER kan få at vide "Jamen smut du bare igennem min ven - det er sgu okay du ikke har dine papirer i orden". Hvis det er så sløset som jeg absolut ikke tror på, så burde man opfordre til noget mere kontrol, så dem der tager chancen gang på gang kan få lov at køre tilbage eller få deres hunde i karantæne haha ja hiv dog dit rådne danske jantelovspis med til sverige ... tänk at ha så ondt i röven over at tolderne ser stort på latterlige regler at man vil ty til at väre et stikkersvin.. AD!! istedet skulle du måske få en hobby eller lign .. jeg menert at hvis du ligefrem begynder at kontakte toldmyndigheder fordi du hörer at nogen slipper afsted med ikke at ha papirerne iorden så kan du fandme ik ha meget indhold i dit liv.. eller dit hovede for den sags skyld du kan sguda väre pisseligeglad hvis nogen har lyst til at tage chancen og risikere at blive sendt retur .. hvor fanden skader det dig... det var dog det mest idiotiske jeg länge har hört men brug da bare din tid på det du har jo tydeligtvis ikke bedre ting for ... tvivler på at du får noget ud af det, andet end en eller sygelig pervers personlig tilfredstillelse af at forsöge at göre livet surt for andre
michael k Besvaret October 13, 2008 Rapporter Besvaret October 13, 2008 Jo, det skal man ifölge deres regler... Fölgende er sakset fra jordbruksverkets hjemmeside under "Anmälan till tullen vid gränspassagen": Gränskontroll vid ankomsten —var, när, hur? Mellanlandning Kontroll av djur från annat EU-land Var ? Införsel av djur från annat EU-land får ske över valfri svensk tullplats. När? Du ska alltid anmäla införseln hos Tullen. Hur? Genom att gå på rött, dvs ta dig till en så kallad Red Point och anmäla att du har ett djur med dig. Tullen väljer om de vill se djuret och passet, eller om de inte anser det nödvändigt. Är platsen obemannad för tillfället finns det vanligen en telefon på tullplatsen som du kan använda för att anmäla införseln muntligen. Är du osäker på något kring anmälan kan du kontakta Tullen på växelnumret 0771-520 520 eller läsa mera på www.tullverket.se. Observera att djur som reser som fraktgods, dvs inte i kabinen eller som överviktsgods, måste ha genomgått ett besiktning hos en officiell veterinär 24 timmar före avresan. Det kontrollerar Tullen i passet. Jeg ved dette fordi min mor en dag mödte en emsig tolder, som decideret skäldte hende ud for ikke at og köre over til kontoret! At hun så näste gang gjorde som hun havde fået besked på og tolderen på kontoret kiggede märkeligt på hende er en anden sag. Det er fint nok du fortäller hvordan man skal forholde sig i praksis, men du skal ikke skrive at det er gäldende regler! jamen dog, endnu en troll her på debatten dere r jo forskel på teori og praksis .. jeg har aldrig mödt eller hört om andre der har mödt en tolder der har bedt dem om at gå på kontoret hvis de har deres hundepas med
credde Besvaret October 13, 2008 Rapporter Besvaret October 13, 2008 haha ja hiv dog dit rådne danske jantelovspis med til sverige ... tänk at ha så ondt i röven over at tolderne ser stort på latterlige regler at man vil ty til at väre et stikkersvin.. AD!! istedet skulle du måske få en hobby eller lign .. jeg menert at hvis du ligefrem begynder at kontakte toldmyndigheder fordi du hörer at nogen slipper afsted med ikke at ha papirerne iorden så kan du fandme ik ha meget indhold i dit liv.. eller dit hovede for den sags skyld du kan sguda väre pisseligeglad hvis nogen har lyst til at tage chancen og risikere at blive sendt retur .. hvor fanden skader det dig... det var dog det mest idiotiske jeg länge har hört men brug da bare din tid på det du har jo tydeligtvis ikke bedre ting for ... tvivler på at du får noget ud af det, andet end en eller sygelig pervers personlig tilfredstillelse af at forsöge at göre livet surt for andre Michael k. Tror du ikke lige du skal tage og gå ud og trække vejret en gang. Det er da godt nok nogle personlige angreb du kommer med, hvor lavt skal du synke? Hvad med at komme med lidt saglige argumenter i stedet i stedet for at komme med jantelovs beskyldninger osv. Men du føler dig måske truffet siden du går til modangreb. Nå men til sagen. Nu har jeg ikke hund selv, så jeg er ikke 100 meter mester i reglerne. Men der er en grund til, at man i Sverige har valgt at have de lidt strengere regler for indførsel af fx. hunde. I Danmark myldrer det jo med ræve (herovre har du nok kørt dem ned ;) hehe). Ræve har som regel en eller anden form for sygdom, ræveskab eller rabbies, noget som man vist nok har været forskånet for i større stil i Sverige og som man gerne vil vedblive at være forskånet for. Jeg tror ikke det svenske veterinær samfund/forening eller hvad man skal kalde dem, vil være særlig glad for, hvis der kom en masse mulige smittekilder i form af uvacc. hunde/katte ind i landet, tænk hvis det spredte en edepemi i blandt svenske hunde/katte. At så tolderne ikke følger dem i større stil er jo en helt anden sag og reglerne måske ikke er helt klare.
michael k Besvaret October 13, 2008 Rapporter Besvaret October 13, 2008 det er et internetforum der er intet personligt i noget der er fuldt offentligt på nettet ... hvis man synes det, så var hendes udtalelse jo ligeså personlig!! og har ikke brug for at träkke vejret, for jeg er (til forskel for alle andre herinde åbenbart) hverken sur eller ophidset når jeg skriver et bandeord eller sviner nogen til på nettet .. det er det simpelthen for upersonligt og ligegyldigt til.. det kunne ikke rage mig mindre hvad folk jeg ikke kender synes om mig .. men jeg har stadig ret til at sige min mening om den slags mennesker .. mennesker der lever og ånder for at göre livet surt for andre , for gud forbyde at nogen skulle ha det lettere end dem.. tänk at väre så indspist og bitter at man vil ringe til toldväsenet og brokke sig fordi man har hört at nogen har fået lov at köre igennem uden hundepas så lavt synker jeg tilgengäld aldrig.. hvis jeg går over stregen er jeg sikker på at en admin nok skal sige det til mig .. er sikker på gio gerne vil gi mig en advarsel hvis han synes det jeg skriver er for groft .. men på trods af hvor mange af jer der har fölt sig stödt over hvad jeg skriver har jeg endnu ikke fået en ..(nu får jeg nok en hehe) nu vaccinerer man jo ikke mod skab men udelukkende rabies , en sygdom som ikke har väret konstateret i dk i maaaaaange år .. og når ikke engang de toldere som skal tage sig af det tager den regel seriöst så ser jeg heller ingen grund til at jeg skal nu har min hund fået alle spröjterne jeg har bare ikke taget mig sammen til at tage til dk og få taget blodpröven og nu er det for sent ...
Gio Besvaret October 13, 2008 Rapporter Besvaret October 13, 2008 er sikker på gio gerne vil gi mig en advarsel hvis han synes det jeg skriver er for groft .. men på trods af hvor mange af jer der har fölt sig stödt over hvad jeg skriver har jeg endnu ikke fået en ..(nu får jeg nok en hehe)Du har ikke tjekket din indbakke for nylig, kan jeg høre :D Herinde bruger vi et nogenlunde sobert sprog. Selvfølgelig kan det koge op til tider - men så kan man sagtens tælle til ti og ytre sin mening uden lokums-floskler.
michael k Besvaret October 13, 2008 Rapporter Besvaret October 13, 2008 Du har ikke tjekket din indbakke for nylig, kan jeg høre :D Herinde bruger vi et nogenlunde sobert sprog. Selvfølgelig kan det koge op til tider - men så kan man sagtens tælle til ti og ytre sin mening uden lokums-floskler. jo har også svaret dig :) og den sendte du jo ca samtidig med det jeg skrev .. men skal nok lade väre med at diskutere det her du kan jo svare på min pm og gi mig en fornuftig forklaring
Gio Besvaret October 13, 2008 Rapporter Besvaret October 13, 2008 jo har også svaret dig :) og den sendte du jo ca samtidig med det jeg skrev .. Jeg sendte den for et godt styke tid siden.men skal nok lade väre med at diskutere det her du kan jo svare på min pm og gi mig en fornuftig forklaringDone.
michael k Besvaret October 13, 2008 Rapporter Besvaret October 13, 2008 Jeg sendte den for et godt styke tid siden.Done. ja ok ca 15 min för jeg skrev det sidste indläg :)
Gio Besvaret October 13, 2008 Rapporter Besvaret October 13, 2008 ja ok ca 15 min för jeg skrev det sidste indläg :)Dit indlæg: 20:27 Din infraction: 20:44 17 minutter efter dit harske indlæg. Andet du vil diske op med?
michael k Besvaret October 13, 2008 Rapporter Besvaret October 13, 2008 öhm ja LÄS gio LÄS "MIT SIDSTE INDLÄG" ikke det indläg der udlöste infractionen jeg henviste til det indläg du henviste til da du påpegede at jeg ikke havde läst min indbakke
Gio Besvaret October 13, 2008 Rapporter Besvaret October 13, 2008 öhm ja LÄS gio LÄS "MIT SIDSTE INDLÄG" ikke det indläg der udlöste infractionen jeg henviste til det indläg du henviste til da du påpegede at jeg ikke havde läst min indbakkeDet må så blive 21:19 - så 35 minutter var du om at tjekke din indbakke (cirka) :D. Men, fair nok - lad os så holde os til PM, og ikke svine tråden yderligere.
michael k Besvaret October 13, 2008 Rapporter Besvaret October 13, 2008 Det må så blive 21:19 - så 35 minutter var du om at tjekke din indbakke (cirka) :D. Men' date=' fair nok - lad os så holde os til PM, og ikke svine tråden yderligere.[/quote'] jeg sad jo og skrev et langt indläg som jeg startede på at skrive ca 15 min efter infractionen ... skulle også spise hjemmebagte kanelsnegle imens og se carlos mencia så det tog et kvarter ca at skrive indlägget så ja det var ca 15 min jeg ikke så der var en besked
Kira Besvaret October 14, 2008 Rapporter Besvaret October 14, 2008 haha ja hiv dog dit rådne danske jantelovspis med til sverige ... tänk at ha så ondt i röven over at tolderne ser stort på latterlige regler at man vil ty til at väre et stikkersvin.. AD!! istedet skulle du måske få en hobby eller lign .. jeg menert at hvis du ligefrem begynder at kontakte toldmyndigheder fordi du hörer at nogen slipper afsted med ikke at ha papirerne iorden så kan du fandme ik ha meget indhold i dit liv.. eller dit hovede for den sags skyld du kan sguda väre pisseligeglad hvis nogen har lyst til at tage chancen og risikere at blive sendt retur .. hvor fanden skader det dig... det var dog det mest idiotiske jeg länge har hört men brug da bare din tid på det du har jo tydeligtvis ikke bedre ting for ... tvivler på at du får noget ud af det, andet end en eller sygelig pervers personlig tilfredstillelse af at forsöge at göre livet surt for andre nu er jeg ikke specielt jantelovsagtig. Men nu er reglerne som de er - kan du ikke acceptere det, så pak sydfrugterne. Det kunne jo være reglerne igen blev strammet yderligere, så man skal tilbage til de gamle svenske regler, inden de valgte at lempe dem lidt. Ohh yes - jeg er mega pervers du skulle bare vide :th2:
CLP Besvaret October 14, 2008 Rapporter Besvaret October 14, 2008 Tag hunden til dyrlægen her i Sverige. Jeg har en dansk veninde som købte en hvalp i dk. Den havde slet ikke været til dyrlæge i dk, så den havde ikke fået de vac. chip eller noget. De spurgte hende om hvor hunden var fra og hun sagde en bekendt... Der blev ikke stillet flere ? og i dag er hunden "svensk" er blevet vac, chip'set og alt det den nu skal have :) Så smut du til dyrlægen og spil dum... vel og mærke hvis hunden ikke har fået chip da den boede i dk - så kan de jo se hvor den kommer fra... Knuz
Nulla Besvaret October 19, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret October 19, 2008 kan lige fortælle at jeg var hos dyrlæge i fredags, her i svedala, det var ikke noget problem i dette, han skal nu have rabis 2 gange og en alm 1 års vacc, og om 2 mdr for han taget en blodprøve og får pas, de var ok søde og intet prob i det :th2: ps det kostede kun 240sek det er topdollar
kamaa Besvaret October 19, 2008 Rapporter Besvaret October 19, 2008 Vi bor i DK og har fritidshus i Sverige. Vi har også en hund, og første gang, han skulle med os, startede vi op ved dyrlægen ca. ½ år før, da det tager så lang tid i alt med blodprøver, før hunden er "klar". Når først det er i orden, skal man bare sørge for at holde revaccinationerne i orden, så det er ikke så slemt, MEN så er der lige det med ormekuren, som hunden skal have 10 dage før, den bliver indført til Sverige. Man kan, hvis man skal tit over, få et 4 ugers "intyg", så den kan komme med i 28 dage uden ormekur, men så skal den have det igen. Det koster her i DK ca. 360 kr for en ormekur. I Sverige er det lidt billigere, man kan bl.a. selv købe pillerne på apoteket, men man skal til dyrlægen, da denne skal give dem og skrive i passet. Vi har altså en stor hund, så den skal have flere piller end en lille, så det kan blive lidt billigere, hvis det er en mindre hund Vi bliver normalt ikke stoppet, når vi kører over, men tør ikke risikere det, hvis det ikke er i orden - de kan beordre hunden i karantæne.
michael k Besvaret October 19, 2008 Rapporter Besvaret October 19, 2008 de kan beordre hunden i karantæne. NEJ det kan de ikke .... du vil altid ha muligheden for at köre tilbage til dk.... du har 3 valgmuligheder 1. köre tilbage 2. karantäne 3. aflivning såre simpelt er det ...
skallstorp Besvaret October 19, 2008 Rapporter Besvaret October 19, 2008 Det var godt Dejligt at höre at der ikke var problemer. Men det er altså 4 mdr der skal gå efter sidste vaccine. Men detvar godt nok billigt. kan lige fortælle at jeg var hos dyrlæge i fredags' date=' her i svedala, det var ikke noget problem i dette, han skal nu have rabis 2 gange og en alm 1 års vacc, og om 2 mdr for han taget en blodprøve og får pas, de var ok søde og intet prob i det :th2: ps det kostede kun 240sek det er topdollar [/quote']
michael k Besvaret October 19, 2008 Rapporter Besvaret October 19, 2008 og om 2 mdr for han taget en blodprøve og får pas' date=' [/quote'] ja HVIS antistofniveauet er rigtigt ellers får den intet pas... og som skallstorp siger er det 120 dage og ikke 60... og det er så fra sidste vaccine og husk, der skal gå 30 dage mellem hver vaccine så ja om 6 måneder burde du ha et pas.. hvis altså testen bliver godkendt
Kira Besvaret October 20, 2008 Rapporter Besvaret October 20, 2008 Man kan godt få pas uden rigtig antistof - det bliver bare ikke ført ind i passet før det er korrekt
michael k Besvaret October 20, 2008 Rapporter Besvaret October 20, 2008 Man kan godt få pas uden rigtig antistof - det bliver bare ikke ført ind i passet før det er korrekt ja men ikke et pas #0 kan bruge til at pendle med sin hund
Kira Besvaret October 20, 2008 Rapporter Besvaret October 20, 2008 Ja men du siger: ja HVIS antistofniveauet er rigtigt ellers får den intet pas... Den kan jo godt få pas...
michael k Besvaret October 20, 2008 Rapporter Besvaret October 20, 2008 hvad er det med jer mennesker .. läser i slet ikke hvad jeg skriver???? jeg har lige givet dig ret og så nävner du igen at jeg sagde forkert?
M&M's Besvaret January 20, 2009 Rapporter Besvaret January 20, 2009 Nysgerrig... NEJ det kan de ikke .... du vil altid ha muligheden for at köre tilbage til dk.... du har 3 valgmuligheder 1. köre tilbage 2. karantäne 3. aflivning såre simpelt er det ... Har du ikke et link til en hjemmeside eller lign. hvor det står? :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu