Jump to content

Shell i Sydhavnen (og nu også Statoil) diskriminerer svenske biler.

Recommended Posts

Besvaret

Nu er der jo ikke småpenge der forsvinder diesel/benzin for, og selvom man måske kan afskrive en "tabet", så er det jo stadig os forbrugere, som kommer til at bære tabet i sidste ende. Chauffører stjæler diesel Med dieselprisernes himmelflugt er det efterhånden en sand pengetank, som lastbilerne kører rundt med. Det frister svage sjæle. Også chaufførerne selv. - Det er blevet et kæmpe problem, siger driftschef Claus Normann fra Kim Johansen International Transport, der nu vil bruge teknologi til at komme problemet til livs. Men problemet med dieselsugende chauffører er også nordjysk. - Man skal være naiv for at tro, at det slet ikke sker i ens virksomhed, siger Flemming Møller Jensen, der er formand for Nordjysk Vognmandsforening, hvor dieseltyverierne tit bliver nævnt. - Det er jo et dyrt problem, siger Henrik Taudahl, der er indehaver af Aars Vognmandsforretning. Med 340 lastbiler og 600 chauffører er Kim Johansen International Transport et af landets største transportselskaber. - Vi har beregnet, at det løber op i et tocifret millionbeløb om året, siger Claus Normann, der er sikker på, at hans chauffører er indblandet i langt det meste af svindet. Mindst 10 er allerede blevet opdaget og fyret. - Lige så snart de kommer ind på rastepladserne og tankstationerne, står der folk klar med pumpeudstyr, siger Claus Normann. Så er det bare op til chaufføren at kigge den anden vej, mens han tæller sine penge. http://www.nordjyske.dk/aalborg/forside.aspx?ctrl=10&data=28%2C2899380%2C5%2C3

• Svar 126
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Jeg kan tælle antallet af gange jeg har måtte vise ID når jeg har betalt på en hånd i de tre år jeg nu har boet herovre..
Ditto her. Det er stort set kun, når jeg henter noget på posthuset, at det skal op af lommen.
Besvaret
Ditto her. Det er stort set kun' date=' når jeg henter noget på posthuset, at det skal op af lommen.[/quote'] Jeg har kun skulle vise legitimation 1 gang, og det var da jeg ville betale en giroblanket i kasseservice :rolleye: Og så når jeg har hentet pakkepost, men det er jo ret normalt.
Besvaret
Nå' date=' så ikke denne tråd før jeg selv oprettede en lignende under "biler". Har netop oplevet at skulle vise ID hos Shell før tankning af svensk bil og har nu klippet Shell og Metax kort i stykker![/quote'] Tror Gio oplevede det.. men sådan er det, når tankstationerne oplever tyveri og har set svenske biler stikke af for regningen, så må de lave noget præventivt og det er nu ikke kun Shell som overvejer det, tror du kan spare dig selv for at bestille andre bezinkort hvis du ikke gider opleve det samme andre steder i en nær fremtid.. Det koster dyrt .. rigtig dyrt om året for benzinselskaberne at skulle punge ud for de mennesker som åbenbart mener det er helt i orden at tanke "gratis" på tankene..
Besvaret

Jeg kan kun sige OKQ8 - har intet max på mit kort, og skal ikke vise en dyt ID før jeg kan tanke - det er god stil :-) Og så ligger der en minitank lige ved motorvejen ud/ind af mnalmö - det kan ikke blive meget bedre. Med hensyn til afskrivning - så er det altså kun overskudet før skat man nedskriver, dvs. op til 28% man spare. Skal man have mere ud af det, skal man have tegnet en forsikring, som koster boksen!. Der er en anden ordning for benzinstationer, idet deres moderselskab tit og ofte dækker visse tab på stationen, hvorfor de kan afskrive og få tilskud tilbage fra moderselskabet. Så hut jeg hvisker gælder det kun for benzin/diesel/olie og den slags alm. benzintanks produkter - ikke på mad,slik og drikkevare mv. Det går jo ikke deres stationer går ned økonomisk, og må lukke fordi der bliver stjålet benzin mv. Det går ud over branding af deres respektive mærke.

Besvaret
kom problemet til livs med en..... ........Tadaaaaaa

ELBIL

:surprise:

Fantastisk ide! Hvor får man sådan en, som er til at betale og kan køre mere end 100km om dagen, som kan tankes hvis man ikke bor i et hus, er sjov at køre i, etc. etc? ;)
Besvaret

prøv en Tesla

Fantastisk ide! Hvor får man sådan en, som er til at betale og kan køre mere end 100km om dagen, som kan tankes hvis man ikke bor i et hus, er sjov at køre i, etc. etc? ;)
Med en teslaroadster for du mere bil en det (meste) af det skrammel som du oplever nede i slowmotiontunellen. :laugh: Og så klare den at køre Malm-Cph t/r. og hvad ladning angår så behøver du ikke bekymre dig, det er jo bare en forlængerledning.:thumbup: bestil her http://www.teslamotors.com/eu/
Besvaret
Med en teslaroadster for du mere bil en det (meste) af det skrammel som du oplever nede i slowmotiontunellen. :laugh: Og så klare den at køre Malm-Cph t/r. og hvad ladning angår så behøver du ikke bekymre dig, det er jo bare en forlængerledning.:thumbup: bestil her http://www.teslamotors.com/eu/
Ja, hvis man kan overbevise P Malmö til at installere en 70 ampere lade station, der hvor jeg parkerer, kunne det da være ret snedigt. Så, er der så lige de andre små detaljer, som at turen til at besøge min familie i det jydske, så bliver en todages tur, da den jo ikke klarer at køre 500km+ på en opladning, prisen er måske også "en smule" hamper ... Men, lækker ser den da ud :-)
Besvaret
Samme her. Jeg tanker der indimellem til og fra arbejde, når "planlægningen" svipser, :) men jeg har indtil videre kunne tanke som alle andre (måske fordi de har haft travlt, når jeg er svinget forbi dem - de skal jo lige nå at spotte pladerne først ;)). Hvis jeg på et tidspunkt render ind i den forsigtige tankpasser, finder jeg et andet sted at tanke. De har vist slet ingen "quick tank", eller hur?
Saa blev det min tur. :( Maatte aflevere koerekortet her til morgen, inden jeg fik lov at tanke. Det blev saa - for mit vedkommende - sidste tankning der.
Besvaret
Saa blev det min tur. :( Maatte aflevere koerekortet her til morgen' date=' inden jeg fik lov at tanke. Det blev saa - for mit vedkommende - sidste tankning der.[/quote']Helt ærligt, hvor slemt er det egentligt? Kan godt se at der på sin vis er en hvis diskriminering om det kun gælder svenske blier i DK, men det er jo ikke tankstationens skyld -du kan takke alle de kvajpander som mener det er okay at køre uden at betale!:mad: Tænk på alle andre steder i din omgivning, som har måttet lave ekstra sikkerhedsforanstaltninger fordi en lille brøkdel af befolkningen ikke fatter hvordan man skal opføre sig.
Besvaret
Saa blev det min tur. :( Maatte aflevere koerekortet her til morgen' date=' inden jeg fik lov at tanke. Det blev saa - for mit vedkommende - sidste tankning der.[/quote'] Der ligger en lille OK / DK / Jet / Whatever tank lige efter (S)hell tanken ... den er som regel også billigere ... burde være OK, hvis du har Dankort.
Besvaret
Helt ærligt' date=' hvor slemt er det egentligt? Kan godt se at der på sin vis er en hvis diskriminering om det kun gælder svenske blier i DK, men det er jo ikke tankstationens skyld -du kan takke alle de kvajpander som mener det er okay at køre uden at betale!:mad: Tænk på alle andre steder i din omgivning, som har måttet lave ekstra sikkerhedsforanstaltninger fordi en lille brøkdel af befolkningen ikke fatter hvordan man skal opføre sig.[/quote'] Altså på samme måde som dem der mener det er OK at køre 200 km/t i tunnelen, køre uden sikkerhedssele, gladeligt pløjer dyr ned i deres biler, og generelt bare mener at overholdelse af trafiklovgivningen er valgfri? :rolleyes:
Besvaret
Helt ærligt' date=' hvor slemt er det egentligt?[/quote'] Ja, jeg kan sagtens foelge dig :), men det er alligevel nok til, at jeg tanker andetsteds fremover. Og jeg har da vist egentligt ogsaa selv bemaerket den tank, som MRoderick naevner - saa de har lige scoret sig en ny kunde. :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...