hpn Skrevet October 22, 2008 Rapporter Skrevet October 22, 2008 Vi har ikke haft succes med det fra Siemens, som vi havde købt. Det har kun givet bøvl og en masse spildt tid. Nu leverer vi det retur, men vi har stadig brug for en løsning. Vi har en pc, som er koblet via kabel, og en anden pc, som skal kunne kobles op trådløst. Begge skal kunne gå online på nettet samtidigt. Routeren skal kunne klare, at der spilles spil på nettet med en god forbindelse. Vi har 6-8 mbit fra Telia. Hvis der findes en god løsning for under 1500 sek, vil vi blive meget glade :th2: Vi har aldrig haft at gøre med dette trådløse før, så det må godt være et system, der er lige til og uden en masse bøvl, som ikke-garvede-netværks-kendere kan finde ud af hvad har I og hvad vil I anbefale (helst kun afprøvede løsninger)
dabp Besvaret October 22, 2008 Rapporter Besvaret October 22, 2008 P-2602HW-D1A Det er en router jeg kan anbefale... Den virker udemærket i følge erfaring :)
thygesen Besvaret October 22, 2008 Rapporter Besvaret October 22, 2008 Jeg har lige for nylig købt denne: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=405639&searchArea=&Soegeord= Den er jeg meget meget tilfreds med..
michael k Besvaret October 22, 2008 Rapporter Besvaret October 22, 2008 jeg körte med en linksys/cisco router/ap 54mbit i det gamle hus og den körte upåklageligt med min stationäre på kabel og en bärbar på trådlöst min nabo lånte ofte lidt net også og der var ingen problemer jeg gav 7-800 for det har det stadig hvis du evt vil ha det billigt skal ikke bruge det mere.. http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=US%2FLayout&cid=1149562300349&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper&lid=0034939789B09
sup3rior Besvaret October 22, 2008 Rapporter Besvaret October 22, 2008 Det er vigtigt at du læser specifikationerne ordentlig igennem og sikrer dig at den boks du køber kan give dig det throughput du ønsker - og ikke bare at den har en 100 mbit på både WAN og LAN, for det er sjældent de billige bokse kan levere en ordentlig gennemstrømning af data. Personligt har jeg en Zyxel Zywall stående som router / firewall og så en AirPort Extreme til mit trådløse... Men den maskine jeg bruge til at downloade større ting fra sidder med et kabel, da et wireless ikke giver den store båndbredde eftersom de båndbredder (11, 54 300 mbps) er de teoretiske max. hastigheder uden kollisioner, pakke overhead, fejl korrektionskoder mv. Lidt info på de forskellige WLAN typer og hvad du kan forvente af throughput på dem (står i feltet data rate typical og net rate typical): http://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11
hpn Besvaret October 27, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret October 27, 2008 Fandt I en løsning? ja, glemte helt at skrive. Vi köbte netgear-udstyr fra Mediamarkt, og det fungerer upåklageligt! Det var nemt at installere og at koble til nettet. Det har indtil videre fungeret helt perfekt.
Lollikken Besvaret October 28, 2008 Rapporter Besvaret October 28, 2008 ja, glemte helt at skrive. Vi köbte netgear-udstyr fra Mediamarkt, og det fungerer upåklageligt! Det var nemt at installere og at koble til nettet. Det har indtil videre fungeret helt perfekt. Perfekt :) Lad os håbe det holder :D
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu