A&K114 Skrevet November 24, 2008 Rapporter Skrevet November 24, 2008 Dette indlæg er skrevet af ren nysgerrighed for at se om de fleste tænker det samme når de flytter tilbage til DK... Hvis I overvejer at flytte tilbage eller skal til at flytte tilbage,hvad er så årsagen til dette? Hvis jeg selv skal komme med nogle grunde så vil min begrundelse nok være savn af sociale og familiære kontakter og samkomster bl.a. :)
GoldMan Besvaret November 24, 2008 Rapporter Besvaret November 24, 2008 Tror nok det er delt op sådan her: Dem der tænker økonomisk = Bliver her Dem der ikke kan undvære venner/familie = Flytter tilbage Sådan ser jeg det
A&K114 Besvaret November 24, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 24, 2008 Ja Det tror jeg også du har ret I,men på den anden side så er der også mange som er flyttet hertil af andre årsager,om de så senere har fundet ud af fordelene ved jeg ikke men spørgsmålet var faktisk ikke kun til dem som skal til at flytte men mere til alle,for der må være nogle ting folk savner,eller også så er alle her på debatten bare utrolig gode til at tilpasse sig :th2:
mickiii Besvaret November 24, 2008 Rapporter Besvaret November 24, 2008 Tror nok det er delt op sådan her: Dem der tænker økonomisk = Bliver her Dem der ikke kan undvære venner/familie = Flytter tilbage Sådan ser jeg det Jeg tror faktisk at en stor del af dem som flytter retur, netop tænker økonomi. Da de flyttede til Sverige var markedet i og omkring København, aldeles utilgængeligt, og nu hvor priserne er faldet meget, er der nu blevet mulighed for at flytte tilbage. Man kan så diskutere om de er flyttet til Sverige af de forkerte årsager til at starte med, men sådan er vi jo så forskellige :th2:
A&K114 Besvaret November 24, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 24, 2008 .... jep det er lige det og prisen for transport er ikke ligefrem jublende billig :D
Rikke Rost Besvaret November 24, 2008 Rapporter Besvaret November 24, 2008 Priserne er nede i et leje i Kbh og omegn, hvor det faktisk kan betale sig at flytte retur.... Prisen på broen er klart udslagsgivende for det. Så et lækkert hus på Amager med gode forbindelser til Centrum og så er den skid slået... Det er ved at være et ganske godt alternativ.
Lollikken Besvaret November 24, 2008 Rapporter Besvaret November 24, 2008 Afstemning? Hvad med at sætte en afstemning op ? :)
BS Besvaret November 24, 2008 Rapporter Besvaret November 24, 2008 Så et lækkert hus på Amager.... Men hvem helvede vil også bo på amager? Har ingen planer om at flytte tilbage på noget tidspunkt. Kan ikke se hvad DK skulle kunne give mig som jeg ikke kan få her i Sverige.
Mette Besvaret November 24, 2008 Rapporter Besvaret November 24, 2008 Mig! Amager er fantastisk!! Opvokset der og boet der til op i 20'erne.
BS Besvaret November 24, 2008 Rapporter Besvaret November 24, 2008 Mig! Amager er fantastisk!! Opvokset der og boet der til op i 20'erne. Skulle du ikke lave lektier og spise dit slik :D
Rikke Rost Besvaret November 24, 2008 Rapporter Besvaret November 24, 2008 Man kan ikke oprette en Poll her på sitet....:(
Mette Besvaret November 24, 2008 Rapporter Besvaret November 24, 2008 Er i gang med slikket..........lektierne må vente lidt ;-)
A&K114 Besvaret November 24, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 24, 2008 :) synes også Amager er ok, tæt på byen og det hele :th2: men rart at se at nogle har svaret :) og ja jeg tror også at prisen på broen spiller en stor rolle, for hvis man lægger det oveni sin husleje her,så er der ikke den store forskel længere :(
Lollikken Besvaret November 24, 2008 Rapporter Besvaret November 24, 2008 Hvis Amager var så godt, hvorfor så forlade det ? :) For at citere den gode Jakob Tingbjerg: "Jeg kommer fra Herning ... det var derfor jeg flyttede" :) MEN skoj til side, jeg ville kun flytte hvis pendlertiden blev for meget. Desværre så har DSB her på det sidste virkeligt testet mine grænser, men økonomisk kan vi ikke gøre det bedre, og jeg nyder at bo herovre pt.
Basse Besvaret November 24, 2008 Rapporter Besvaret November 24, 2008 Jeg anser også SE som den bedste løsning, for en som mig, der er single - men har en ret ok løn - men det er stadig ikke nok til at kunne købe fast ejendom 40 min fra min arbejdsplads i KBH centrum :-) Eller jow det er det, men så skal jeg undvære en bil - og det vil jeg ikke hehe. Men skulle jeg flytte tilbage en dag, så ville det nok være fordi broen var blevet for dyr, og priserne omkring KBH var faldet til et nivau hvor også singler kunne være med, uden at skulle undvære en masse andet - og ikke være tvunget til at købe noget gammelt lort på den forkerte side af 50 kvm :(
DoJo Besvaret November 24, 2008 Rapporter Besvaret November 24, 2008 Jeg er lige flyttet tilbage og det var kun pga DSB. Kørte jeg var det ok, men men udgifter til bil+bro+benzin+lejlighed er altså en del højere i SE end lejlighed+SCO cykel i DK og så er der altså forskel på om man har 30-40 min eller 15 min til arbejde... Den allerstørste luksus i DK er at man lørdag aften kl meget meget sent kan kaste sig i en taxa og være hjemme på no-time med en sharwama i hånden :th2:
Markowitch Besvaret November 24, 2008 Rapporter Besvaret November 24, 2008 Den allerstørste luksus i DK er at man lørdag aften kl meget meget sent kan kaste sig i en taxa og være hjemme på no-time med en sharwama i hånden :th2: Det kan man også i Malmø ;) Og til alle der overvejer at flytte tilbage, så husk at boligbyrden stadig er høj, da renterne er steget siden boblen sprang, men værst af alt, både realkredit og banker er ikke glade for at låne for mange penge ud.
A&K114 Besvaret November 25, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 25, 2008 Jeg er lige flyttet tilbage og det var kun pga DSB. Kørte jeg var det ok' date=' men men udgifter til bil+bro+benzin+lejlighed er altså en del højere i SE end lejlighed+SCO cykel i DK og så er der altså forskel på om man har 30-40 min eller 15 min til arbejde... Den allerstørste luksus i DK er at man lørdag aften kl meget meget sent kan kaste sig i en taxa og være hjemme på no-time med en sharwama i hånden :th2:[/quote'] Lige mine tanker,både det med taxa,spisemuligheder på skæve tidspunkter af døgnet og Blockbuster kommer jeg sjovt nok til at tænke på :D, men det er da hyggeligt når man keder sig en søndag aften at man kan smutte ned til en Blockbuster og få 3 film og en Cola for en hund.... og kiosker som har døgnåbent i DK, deeeejligt..... Kan sagtens forstå dig mht transport,og jeg synes også at hvis man lægger de ting sammen så er der ikke meget at spare, især hvis man er 2 i lejligheden,som arbejder forskellige vagter,så der er ingen mulighed for samkørsel
credde Besvaret November 25, 2008 Rapporter Besvaret November 25, 2008 Jeg bruger kun Danmark som arbejdsland og så til at besøge min familie og de få venner jeg har tilbage i Danmark (resten er exporteret til Sverige plus en masse nye venner). Så jeg kommer absolut ikke til at flytte tilbage til DK igen!
Rikke Rost Besvaret November 25, 2008 Rapporter Besvaret November 25, 2008 Lige præcis.... Vi bruger over 6000kr om måneden på bro alene og det kan man altså komme langt for i DK, hvad angår husleje og transport tid. Men der er mange ting der er dejlige her i Sverige og det er da også derfor vi er her og ikke i Kbh.
A&K114 Besvaret November 25, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 25, 2008 Det er nemlig det samme her, vi kan sagtens komme op på 7000 kr om måneden på transport.... Kan godt forstå en som Basse som er single, så synes jeg også det kan betale sig måske... Men klart,der er fordele og ulemper ved begge lande
Rikke Rost Besvaret November 25, 2008 Rapporter Besvaret November 25, 2008 Så er der jo benzinen oveni.....Der bruger vi omkring 8000 i snit om måneden.....:( Så det er ganske meget. Men det skulle man jo også bruge i DK alligevel....
credde Besvaret November 25, 2008 Rapporter Besvaret November 25, 2008 Lige mine tanker' date='både det med taxa,spisemuligheder på skæve tidspunkter af døgnet og Blockbuster kommer jeg sjovt nok til at tænke på :D, men det er da hyggeligt når man keder sig en søndag aften at man kan smutte ned til en Blockbuster og få 3 film og en Cola for en hund.... og kiosker som har døgnåbent i DK, deeeejligt.....[/quote'] og den slags findes ikke i Sverige?
Toft Besvaret November 25, 2008 Rapporter Besvaret November 25, 2008 Hvad er den afgørende økonomiske forskel på om man er single eller om man udgør halvdelen af et par? Er det ikke nognelunde ligegyldigt om man som single bruger 3000 kr/mnd på broen, eller om man som par bruger 6000 kr/mnd? Et par der bor sammen (og har forskellige arbejdstider) har vel to indkomster, hvilket singlen ikke har. Et par kan desuden deles om flere boligudgifter, hvor i mod singlen selv må betale sin licens og forsikringer osv 100%. Ja, et par kan komme langt for extra 6000 kr/mnd i DK, men singlen kan komme nogenlunde lige så langt for 3000 extra kr/mnd i DK - forudsat at man køber en tilsvarende bolig i DK, som man sælger i SE. Til gengæld synes jeg, at hvis det mest af alt går op i på hvilken side af broen det er billigst at bo, ja så burde man nok ikke være flyttet herover i første omgang, eller også bør man nok bare flytte tilbage til DK igen, for så har man ikke set lyset her i Skåne. Desuden er der masser af videoforretninger i Malmö, og gederuller kan man stort set købe over alt. Men igen, hvis det er problemer af denne størrelsesorden, ja så flyt da tilbage til København, altså hvor svært kan livet være.. Selv flytter jeg ikke tilbage til DK, uanset hvordan boligmarkedet udvikler sig. Jeg er integreret her nu, og mangler/savner ingenting i DK. For mig er der så mange andre værdier, end bare pengespørgsmålet, at det ikke bliver aktuelt at overveje at flytte til DK.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu