Plesner Skrevet December 1, 2008 Rapporter Skrevet December 1, 2008 Har lige modtaget en 1000 siders sag af den engelske titel "Atlas Shrugged". Er der nogen herinde der har læst den ?
Enitsirk Besvaret December 1, 2008 Rapporter Besvaret December 1, 2008 Har ikke selv læst den, men en hurtig søgning gav 1.546 reviews på amazon.com, måske du kan bruge dem til noget.... http://www.amazon.com/review/product/0451191145/ref=dp_top_cm_cr_acr_txt?%5Fencoding=UTF8&showViewpoints=1
mrode Besvaret December 1, 2008 Rapporter Besvaret December 1, 2008 Har lige modtaget en 1000 siders sag af den engelske titel "Atlas Shrugged". Er der nogen herinde der har læst den ? Det er mange liberalisters "bibel" - har ikke selv læst den endnu, men den er da på den lange liste af ting jeg mangler at læse. Er det fra Saxo bank du har fået den? Lars Seier Christensen og Kim Fournais fik den oversat og udsendt.
Plesner Besvaret December 1, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret December 1, 2008 Ja det er Saxo bank versionen
Markowitch Besvaret December 1, 2008 Rapporter Besvaret December 1, 2008 Hvorfor er det vigtigt for dig at vide om andre herinde har læst den? Vil du vide om den er god eller dårlig, er der rigtig mange anmeldelser af bogen på nettet. Liberalisterne har det iøvrigt ikke særligt godt i disse dage. I løbet af forbløffende kort tid er der kommet rigtig mange hjælpepakker over hele verdenen og den amerikanske banksektor er næsten blevet nationaliseret. Man kan jo hævde at markedet netop ikke var frit og derfor krisen. Jeg skal ikke kaste mig ud i en længere diskussion for og imod, men inden jeg får alle liberalisterne på nakken, så lad mig påpege det sociale dilemma kaldet tragedy of the commons.
Guest michaelbo Besvaret December 1, 2008 Rapporter Besvaret December 1, 2008 Liberalisme = grådighed ? Jeg er af den overbevisning at det egentlig ikke er liberalismens spillen fallit vi har med at gøre lige nu. Liberalisme findes i mange afskygninger og det gør dumhed og grådighed også. Man kan undre sig over at der ikke bliver taget ved lære, både på finansmarkederne og i de små flexlåns overbelånte hjem. Men vi oplever egentlig en omgang 1929 og 1985 på en gang, finanssektoren offer for en Lemming agtig tåbelighed og en hundeagtig grådighed, og det danske boligmarked offer for et låne finansieret overforbrug af enorme dimensioner, begge dele båret frem af en urokkelig tro på at "det kan kun gå godt" ....og når det så ikke går godt så laver man hjælpepakker fordi at antallet der rammes af konsekvenserne er så stort at det har en samfundsmæssig betydning!! Hvis alle imorgen besluttede at drikke inden de kørte bil, så ville promillegrænsen blive flyttet op meget hurtigt. Desværre
Nils Besvaret December 2, 2008 Rapporter Besvaret December 2, 2008 Lille ordbog: Grådighed: Når andre vil have noget. Retfærdighed: Når jeg vil have det, de andre har. Liberalisme: Frihed-isme. Men IMO er det ligeså forkert at kalde liberalismen for en ideologi som at kalde ateisme for en religion. Der er ingen svar på godt og ondt inde i liberalismen - det enkelte menneske må selv fylde tilværelsen ud. En skræmmende tanke for mange. Især at andre også må definere deres egen tilværelse. Apropos grådighed: Finanskrisen i USA begyndte med, at nogle fattige mennesker gerne ville have et hus. Er det grådighed? Skulle de have nøjedes med at bo i et mobil home selv om de kunne låne i banken til et hus? Nu er de tilbage i muddergrøften, men tiden i det fine hus var jo god nok. Nu bor der nogle andre i det - de har fået det billigt. Hvad er lige det tragiske ved det? For slet ikke at snakke om renteniveauet og SEK-kursen. Krise, hvor er din brod? :p Sådan er der så meget. Da jeg var teenager var klodens eksistens truet af en ny istid og/eller atomragnarok. I dag er det værst tænkelige scenarie varmere vejr og kortere til stranden. :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu