Gio Besvaret January 16, 2009 Rapporter Besvaret January 16, 2009 Officielt Windows 7 beta forum http://social.technet.microsoft.com/Forums/en/category/w7itpro :th2:
Gio Besvaret January 18, 2009 Rapporter Besvaret January 18, 2009 Problem Steps Recorder (psr.exe) Det bliver bedre og bedre! The Black Box Recorder. Every developer wishes there was a way that an end-users could quickly and simply record a repro for the problem that they’re running into that is unique to their machine. Windows 7 comes to the rescue! Part of the in-built diagnostic tools that we use internally to send feedback on the product, the Problem Steps Recorder provides a simple screen capture tool that enables you to record a series of actions. Once you hit “record”, it tracks your mouse and keyboard and captures screenshots with any comments you choose to associate alongside them. Once you stop recording, it saves the whole thing to a ZIP file, containing an HTML-based “slide show” of the steps. It’s a really neat little tool and I can’t wait for it to become ubiquitous on every desktop! The program is called psr.exe; you can also search for it from Control Panel under “Record steps to reproduce a problem”. Livet som off-site IT-sup kunne gå hen og blive lidt nemmere :D
Basse Besvaret January 18, 2009 Rapporter Besvaret January 18, 2009 Og dog - kommer an på hvem man er hehe - min bror brugte 1½ time med Dell for at installere en printer. Via remote desktop. Uden at finde en løsning. Det tog mig 10 min at lave det samme, så det virkede griner. Inkl. installation af drivers og en genstart, samt testprint griner.
Gio Besvaret May 5, 2009 Rapporter Besvaret May 5, 2009 Release Candidate Så er RC'en klar til download for almindeligt dødelige :th2:
TDC Besvaret May 5, 2009 Rapporter Besvaret May 5, 2009 Skal vi ikke sige almindelig dødlige - meget tålmodig personer. Kan godt være man skal vente lidt. Tror der er godt run på deres server pt.
credde Besvaret May 5, 2009 Rapporter Besvaret May 5, 2009 Interessant, men husk lige, at fra marts 2010 så sker det her: Watch the calendar. The RC will expire on June 1, 2010. Starting on March 1, 2010, your PC will begin shutting down every two hours. Windows will notify you two weeks before the bi-hourly shutdowns start. To avoid interruption, you’ll need to install a non-expired version of Windows before March 1, 2010. You’ll also need to install the programs and data that you want to use. (Learn more about installing Windows.)
Gio Besvaret May 5, 2009 Rapporter Besvaret May 5, 2009 Interessant, men husk lige, at fra marts 2010 så sker det her: Watch the calendar. The RC will expire on June 1, 2010. Starting on March 1, 2010, your PC will begin shutting down every two hours. Windows will notify you two weeks before the bi-hourly shutdowns start. To avoid interruption, you’ll need to install a non-expired version of Windows before March 1, 2010. You’ll also need to install the programs and data that you want to use. (Learn more about installing Windows.)Ja, selvfølgelig. Det er jo kun en RC. Skal vi ikke sige almindelig dødlige - meget tålmodig personer. Kan godt være man skal vente lidt. Tror der er godt run på deres server pt. Måske formuleringen skulle have været i retning af "almindeligt dødelige nørder" :D. Jeg hentede den prompte lige efter jeg havde skrevet indlægget - men kan godt se portalen er lidt tung nu.
credde Besvaret May 5, 2009 Rapporter Besvaret May 5, 2009 Ja, selvfølgelig. Det er jo kun en RC. Naturligvis, men derfor skal man alligvel lige tænke på det, når computeren pludselig begynder at reboote hver anden time :)
Gio Besvaret May 5, 2009 Rapporter Besvaret May 5, 2009 Naturligvis' date=' men derfor skal man alligvel lige tænke på det, når computeren pludselig begynder at reboote hver anden time :)[/quote']Jo jo - havde man ikke læst det man burde, så kan jeg godt se man nok ville lure en ekstra gang :p
Lollikken Besvaret June 3, 2009 Rapporter Besvaret June 3, 2009 Dato på Windows 7 22. oktober siger krystalkuglerne http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/06/03/073133.htm?rss=true http://newz.dk/windows-7-paa-gaden-den-22-oktober
BS Besvaret June 3, 2009 Rapporter Besvaret June 3, 2009 22. oktober siger krystalkuglerne http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/06/03/073133.htm?rss=true http://newz.dk/windows-7-paa-gaden-den-22-oktober Men det kan vel stadig godt betale sig at vente til sp1 er kommet til win7 så de værste børnesygdomme er væk?
Lollikken Besvaret June 3, 2009 Rapporter Besvaret June 3, 2009 Men det kan vel stadig godt betale sig at vente til sp1 er kommet til win7 så de værste børnesygdomme er væk? Tjaa, Release Candidate som må være tæt på den udgivne version, lader til at imponere en del. Det samme kunne ikke siges om Vista, det var bare pænere og havde sjove nye features. Men hvis du har lyst til at beholde dit Vista eller Xp så skal du da have lov til det :) Prisen betyder vel også lidt ;)
BS Besvaret June 3, 2009 Rapporter Besvaret June 3, 2009 Tjaa, Release Candidate som må være tæt på den udgivne version, lader til at imponere en del. Det samme kunne ikke siges om Vista, det var bare pænere og havde sjove nye features. Men hvis du har lyst til at beholde dit Vista eller Xp så skal du da have lov til det :) Prisen betyder vel også lidt ;) Har Xp og et egentlig godt tilfreds men vil da gerne have nyt på et tidspunkt. Bare der ikke står Vista på det. Må se hvad der bliver sagt når det kommer frem.
credde Besvaret July 19, 2009 Rapporter Besvaret July 19, 2009 Hvad synes i - der har Win7 installeret - så om det? Fungerer det efter hensigten (ved godt det er en RC), er det stabilt? Kører folk 32 eller 64 bit versionen? Har selv hentet 64 bit versionen ned, da jeg får en ny computer snart, som jeg tænkte skulle have Win7 på ;)
Gio Besvaret July 19, 2009 Rapporter Besvaret July 19, 2009 Hvad synes i - der har Win7 installeret - så om det? Fungerer det efter hensigten (ved godt det er en RC), er det stabilt? Kører folk 32 eller 64 bit versionen?RC build 7100 32bit i en dualboot-config sammen med XP - og jeg smiler over hele femøren. Klart der er issues - men den ér jo heller ikke færdigbagt.
Rikke Rost Besvaret July 19, 2009 Rapporter Besvaret July 19, 2009 32 bit på en Lenovo T61p'er og den spiller bare.
Gio Besvaret July 31, 2009 Rapporter Besvaret July 31, 2009 Hvad kan opdateres til Win7 This document outlines supported and unsupported upgrade paths for editions of the Windows® 7 operating system. Unsupported Upgrade Scenarios Upgrades to Windows 7 from the following operating systems are not supported: Windows 95, Windows 98, Windows Millennium Edition, Windows XP, Windows Vista® RTM, Windows Vista Starter, Windows 7 M3, Windows 7 Beta, Windows 7 RC, or Windows 7 IDS Windows NT® Server 4.0, Windows 2000 Server, Windows Server® 2003, Windows Server 2008, or Windows Server 2008 R2 Cross-architecture in-place upgrades (for example, x86 to x64) are not supported. Cross-language in-place upgrades (for example, en-us to de-de) are not supported. Cross-SKU upgrades (for example, Windows 7 N to Windows 7 K) are not supported. Upgrades from Windows Vista to Windows N, Windows K, Windows KN, or Windows E are not supported. Cross-build type in-place upgrades (for example, fre to chk) are not supported. Pre-release in-place upgrades across milestones (for example, Windows 7 RC to Windows 7 RTM) are not supported. Supported Upgrade Scenarios (Se http://technet.microsoft.com/en-us/library/dd772579(WS.10).aspx)
Rikke Rost Besvaret July 31, 2009 Rapporter Besvaret July 31, 2009 Jeg har lige fået Win7 RTM :) Den kører rigtigt fint! Build 7600.16385.
Gio Besvaret July 31, 2009 Rapporter Besvaret July 31, 2009 Jeg har lige fået Win7 RTM :) Den kører rigtigt fint! Build 7600.16385.Tillykke med din piratkopi. When Will Windows 7 RTM Be Available? According to this Windows Team Blog posting, Volume License (VL) customers with an existing Software Assurance (SA) license will be able to download Windows 7 RTM in English starting August 7, 2009 via the Volume License Service Center (VLSC). The rest of the languages for Windows 7 RTM should be available within a couple of weeks following the English release. For IT professionals who are not part of the VL program, if you have a TechNet subscription, you will be able to download Windows 7 RTM in English on August 6, 2009, and the remaining languages by October 1, 2009. Evaluation versions of Windows 7 Professional for IT professionals will be made available via the Springboard Series shortly after RTM.
Rikke Rost Besvaret July 31, 2009 Rapporter Besvaret July 31, 2009 Den er skam kommet ud Gio...... 16385 er den endelige release ;) Så det er absolut ingen kopi. Den er bare frigivet for de udvalgte.....med gode forbindelser.
Gio Besvaret July 31, 2009 Rapporter Besvaret July 31, 2009 Den er skam kommet ud Gio...... 16385 er den endelige release ;)Jeg er udemærket klar over hvilken release der er gået RTM. Så det er absolut ingen kopi. Den er bare frigivet for de udvalgte.....med gode forbindelser.Stop...*fnis*
sup3rior Besvaret July 31, 2009 Rapporter Besvaret July 31, 2009 Tillykke med din piratkopi. When Will Windows 7 RTM Be Available? According to this Windows Team Blog posting, Volume License (VL) customers with an existing Software Assurance (SA) license will be able to download Windows 7 RTM in English starting August 7, 2009 via the Volume License Service Center (VLSC). The rest of the languages for Windows 7 RTM should be available within a couple of weeks following the English release. For IT professionals who are not part of the VL program, if you have a TechNet subscription, you will be able to download Windows 7 RTM in English on August 6, 2009, and the remaining languages by October 1, 2009. Evaluation versions of Windows 7 Professional for IT professionals will be made available via the Springboard Series shortly after RTM. Den er skam kommet ud - jeg er allerede igang med at rulle den ud hos kunder som Microsoft har udvalgt som first-movers på den...
Gio Besvaret July 31, 2009 Rapporter Besvaret July 31, 2009 Den er skam kommet ud - jeg er allerede igang med at rulle den ud hos kunder som Microsoft har udvalgt som first-movers på den...Nå ja - og Brian er selvfølgelig igang med det samme. Det havde jeg lige glemt. Men lad nu det ligge - imens almenheden kan undre sig over at MS så melder 6 og 7 august ud som officielle datoer.
sup3rior Besvaret July 31, 2009 Rapporter Besvaret July 31, 2009 Nå ja - og Brian er selvfølgelig igang med det samme. Det havde jeg lige glemt. Men lad nu det ligge - imens almenheden kan undre sig over at MS så melder 6 og 7 august ud som officielle datoer. http://digitaliser.dk/news/363153 Hvad Microsoft officielt siger, og hvad der foregår bag kulissen er 2 ting... Så bare fordi du ikke har den, og almenheden ikke har den, betyder det ikke at den ikke er kommet... Og selvom der står beta i annoncen har jeg skam RTM på den - og har haft det i nogle uger efterhånden...
Gio Besvaret July 31, 2009 Rapporter Besvaret July 31, 2009 http://digitaliser.dk/news/363153 Hvad Microsoft officielt siger, og hvad der foregår bag kulissen er 2 ting... Så bare fordi du ikke har den, og almenheden ikke har den, betyder det ikke at den ikke er kommet... Og selvom der står beta i annoncen har jeg skam RTM på den - og har haft det i nogle uger efterhånden...Lidt underligt at en nyhed fra 30 juni fortæller om en udrulning der allerede er igang, inden 16385 blev RTM'et (090713-1255). Og at Brian skulle være blandt "de udvalgte", var nok det jeg mest undrede mig lidt over :p Men igen - lad nu det ligge. Endelig er 7 over os...og det bliver godt! :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu