Nils Besvaret December 30, 2008 Rapporter Besvaret December 30, 2008 Denne herre kunne sikkert også supplere Goldmans og TQs betragtninger med nogle bud på, hvordan man "løser" konflikten i Mellemøsten. Palæstinenserne kunne have haft deres egen stat, men de ledere, de har haft, har kun kunnet bevare deres position og bevare den evige pengestrøm fra Vesten ved at opretholde evig konflikt. Når flere generationer er opdraget med hysterisk had og skrig og skrål - er det svært at se, hvordan de skal blive gode agurkebønder.
Markowitch Besvaret December 30, 2008 Rapporter Besvaret December 30, 2008 Spørgsmålet er vel bare, hvor langt væk er vi fra "de onde" der kæmper mod Israel og hvorfor ser nogen Israel som de gode ? Ja, hvor langt væk er vi? Måske skulle vi udvide konflikten, så hvergang en muslim begår et eller andet, som de vestlige synes er dumt, så er det fordi Israel eksisterer. Altså en straf for at de støtter Israel! Men hvorfor tænker du på om Israel er god? Er det ikke lidt for filosofisk? Lige nu er der brug for flere raketter og ikke eftertanke og besindighed! Det er urimeligt at Israel eksistere idag, dermed ikke sagt at det skulle ødelægges Hvorfor skal Israel ikke ødelægges! Er det ikke mega uretfærdigt mod palæstinenserne, hvis Israel får lov til at eksistere? Jeg er sikker på at en sådan bemærkning vil gøre folk i Gaza meget sure og kede af det. Faktisk tror jeg at du skal undgå at sige det til nogen fra Hamas! De vil bare kalde dig for en blødsøden tøssedreng der ikke tør at fyre raketten afsted! Hvordan vil du også kunne sige det til alle de stakkels små palæstinensiske børn, når nu Hamas kaninen Assud sammen med Farfur - bedre kendt som Jihad Mickey Mouse, har lovet dem at Israel skal knuses?
GoldMan Besvaret December 31, 2008 Rapporter Besvaret December 31, 2008 Sune --> Hehe... Du har det jo luksus her oppe hvor du intet mærker og har det godt. Og så længe du har det godt er du også nok ligeglad med resten af verden. Nils --> Du har fået lidt af det gode ålborg snaps her til aften, men prøv engang og læs den første linie jeg skrev ang. dette emne: JEG ER IMOD SELVMORDSBOMBER OG ANDRE TERROR GRUPPER plus dem som støtter og dem som er hjerne vaskede
Sune Besvaret December 31, 2008 Rapporter Besvaret December 31, 2008 Det er urimeligt at Israel eksistere idag og Det undre mig nu også lidt at de kan gå imod diverse FN-resolutioner som siger at de skal give noget at jorden tilbage (f.eks gaza og golan) Så du synes FN resolution 181 (oprettelsen af staten Israel) er urimelig, men sikkerhedsrådets resolution 242 (tilbagetrækning fra bl.a. Golan Højderne) er rimelig.... hvad er det lige der gør dig til dommer over hvilke FN resolutioner der er rimelige og hvilke der er urimelige?
michael k Besvaret December 31, 2008 Rapporter Besvaret December 31, 2008 Det hjælper ikke at der bliver bygget en mur, jøderne er ude efter krig, så de kan opnå at overtage mellemøsten, for de tror vel jesus kommer tilbage når de har erobret det hele. Det går bare ud over stakkels mennesker og små børn. Det er slet ik til at holde ud at se på lige det med at ville overtage verden og mellemösten og skade börn kvinder og den generelle befolkning .. der förer araberne med mange point over israel Jeg er selv muslim, og er ekstremt og 100% imod selvmordsbomber og terror grupper. Hvor er USA med deres "Fight for peace" koncept som de har kørende over alt i verden og blander sig som de vil? USA er frisk nok med og bombe 60 % af mellemøsten/asien men når det kommer til jøderne/israel som smadrer palestina vender de ryggen til og har intet set. Jeg ville gerne stille alle her inde med et spørgsmål: Ville du tage hævn hvis din kone blev voldtaget og dit barn på 1-2 år blev skudt foran dine øjne? Jeg holder ikke med nogen af de 2 parter, men ville blot ligge sandheden ud, og lad nu være med og tro på alt hvad i læser eller ser i aviserne og tv. de kan jo ikke blande sig i ALT ... de har stadig for lidt tropper til de 2 andre krige i mellemösten.. de gör sit for at ende konflikten i gaza ved at forsyne israel med våben.. det må väre fint!! og igen det med at voldtage og slå börn ihjel og eller skyde på folk for derefter at gemme sig bag börn og kvinder når der blir skudt tilbage .. der förer muslimer STORT!!! har på egen hånd set börn blive halshugget bare for at tale med en koalitionssoldat ... så stop det muslimske forfölgelsesvanvid!! det er da underligt at arabere/muslimer har det samme ry over stort set hele verden "de lyver, stjäler, voldtager og begår vold og anden kriminalitet" fordom?? ja!! men det kan fandme ikke väre hele resten af verden den er gal med!!! fordomme opstår af en årsag.. måske muslimer burde revurdere deres opförsel rundt om i verden det er altså ikke USA´s skyld det hele .. der har väret krig i mellemösten de sidste 5000år USÁ er altså kun hva?? 240 år gammelt ca? og det med "hvordan ville du ha det hvis....." ja hvordan ville du ha det hvis hele din familie blev sprunget i luften af en hjernevasket muslimsk selvmordsbomber midt i tel aviv?? der er 2 sider af den sag og i mine öjne er de lige gode om det måske har den ene part startet det men der er INGEN af dem der gör noget for at stoppe det!! begge parter er lige gode om det .. det der pisser mig mest af i den region er når vi er det land i verden der bidrager mest til palästina i ökonomisk hjälp og nödhjälp at de fnatmider så har den fräkhed at brände vores flag af og råbe död over danmark og danskerne pga en forpulet tegning EEN dansker har lavet ... snak om racisme!!! hade et helt land og dets befolkning udfra een mands gerninger det er da racisme så det vil noget !!
Humle Besvaret December 31, 2008 Rapporter Besvaret December 31, 2008 Haha..... død over de onde appelsiner !!!!!!!:fight:
Lollikken Besvaret December 31, 2008 Rapporter Besvaret December 31, 2008 Haha..... død over de onde appelsiner !!!!!!!:fight: Nu er det jo kun zionistisk juice han har noget imod, onde appelsiner er ikke nævnt ;)
Menace Besvaret December 31, 2008 Rapporter Besvaret December 31, 2008 og Så du synes FN resolution 181 (oprettelsen af staten Israel) er urimelig, men sikkerhedsrådets resolution 242 (tilbagetrækning fra bl.a. Golan Højderne) er rimelig.... hvad er det lige der gør dig til dommer over hvilke FN resolutioner der er rimelige og hvilke der er urimelige? Ja, idag ville de ikke få tildelt jord jvf. 181 og 242 ville heller ikke blive accepteret af det arabiske samfund dernede da der ikke er skrevet nogen tidsramme på hvilket gør at Israel kan blive så lang tid de vil i de områder de har besat først og fremmest skal de trække sig ud af gaza hvorefter hamas selvfølgelig skal "lukkes ned" lige det med at ville overtage verden og mellemösten og skade börn kvinder og den generelle befolkning .. der förer araberne med mange point over israel Israel har eksiteret i 60 år, jeg vil skyde på den arabiske verden har været der lidt længere tid........ Men, 2 wrongs don't make a right
Markowitch Besvaret December 31, 2008 Rapporter Besvaret December 31, 2008 Ja, idag ville de ikke få tildelt jord jvf. 181 og 242 ville heller ikke blive accepteret af det arabiske samfund dernede da der ikke er skrevet nogen tidsramme på hvilket gør at Israel kan blive så lang tid de vil i de områder de har besat Det var da noget af en efterrationalisering! Ved man overhovedet hvad der ville ske idag, hvis man fik muligheden for at omgøre tidligere beslutninger? Det var jo selvfølgeligt vildt uretfærdigt at Israel blev oprettet, så Jøderne kunne få en stat, hvor de engang havde haft en for tusinder millioner milliarder år siden (samtidig med dinosaurierne - der sikkert også var jøder). Men, hvem siger at en sådan grov uretfærdighed ikke ville kunne ske i dag? Man er meget blåøjet og naiv hvis man tror at verdenen er blevet mere retfærdig. Se bare Georgien - de fik totalt bøllebank af russerne. Det var jo ikke meningen at overraskelsesangrebet skulle gengældes! først og fremmest skal de trække sig ud af gaza hvorefter hamas selvfølgelig skal "lukkes ned" Du lyder bare totalt vestlig. Hvad mener du med at Hamas skal "lukkes ned"? Lige nu nakker de dumme israelere alle deres ledere og bomber deres raketter og våbenværksteder - eller var det babymælksfabrikker? (kan ikke huske det). Hvis du tror Hamas lader sig lukke ned uden kamp, tager du grueligt fejl! De vil kæmpe til sidste raket. De civile vil selvfølgelig gerne være med - det er en ære at være menneskeskjold for Hamas... Jo flere civile ofre der kommer, jo bedre ser det ud for Hamas. Måske var det derfor Hamas prøvede at forhindre sårede i at nå frem til Ægyptiske ambulancer? Israel har eksiteret i 60 år, jeg vil skyde på den arabiske verden har været der lidt længere tid........ Men, 2 wrongs don't make a right Jeg synes ikke at du skal skyde så meget. Der er alt for meget skyderi i verdenen. Dinosaurierne har været på jorden i endnu længere tid end den arabiske verden, så hele mellemøsten burde gives til disse primitive væsner, med din logik... Ondsinde vesterlændinge vil påstå at mellemøsten allerede styres af dinosauriere, men det er bare en dum løgn!
Rikke Rost Besvaret December 31, 2008 Rapporter Besvaret December 31, 2008 Yeeeeeeeeeeeeees...... Man lukker ikke Hamas ned.... Det har de prøvet og det virkede ikke. Ergo skal de slås ned og det er Israel godt igang med....At det så koster lidt på den civile konto, er vel ikke meget hvis man tænker lidt på langbanen.... Så jeg er helt klart for at Israel fortsætter det de har gang i og får ryddet op i Gaza...Helst ser jeg at Gaza forsvinder helt..... Gør det lidt nemmere at håndtere i fremtiden. Skal lige siges at jeg hader ikke muslimer og er ikke tilhænger af krig.....
Markowitch Besvaret December 31, 2008 Rapporter Besvaret December 31, 2008 Nytårsaften ødelagt! Ak, nu er det værst tænkelige sket for de dumme vestlige turister! Jeg har en veninde der er taget til Dubai for at holde nytårsaften - Stein Bagger Style - og så lukker de fandme festen på grund af Gaza konflikten! Totalt ærgeligt, men så kan de vel give lidt valuta, når Dubai's Sheikh kommer forbi med raslbøssen til støtte for brødernes kamp mod de onde zionister! Mon om det bliver forbudt at fyre raketter af? Eller er det kun Hamas der må?
Markowitch Besvaret December 31, 2008 Rapporter Besvaret December 31, 2008 Nu har de dumme arrogante bedrevidende israelere, lavet deres egen tv kanal på youtube, så man kan se hvor selvfede de er! Jeg tror de bruger videoerne til at prale med at deres moderne våben er meget mere præcise end Hamas raketterne. Hvis nu Israel bare lod iranske ingeniører komme ind og hjælpe, så ville Hamas raketterne jo blive meget bedre! Israelerne er uretfærdige! Se også de totalt dumme videoer med alt det der nødhjælp som Israel sender ind i Gaza - totalt underlødig løgne propaganda - Hamas vil aldrig lade sig bestikke med usel jødisk nødhjælp! http://www.youtube.com/user/idfnadesk
Markowitch Besvaret December 31, 2008 Rapporter Besvaret December 31, 2008 Så gode er Hamas! Jeg vil bare lige nævne hvor dygtige Hamas har været til at skyde Quassam raketter ind til Israel - se selv grafen! Der er endda nogle der har været så eftertænksome at kompilere en liste over alle de veludførte angreb med både raketter og morter granater. Det er rigtigt åndsvagt at Israelerne har angrebet. Hamas kunne jo have slået sin egen rekord i raketafskydning her i december/januar. Dumme Israel!
Markowitch Besvaret December 31, 2008 Rapporter Besvaret December 31, 2008 Lidt billeder fra Gaza Berlingske har en rammende fotorapportage fra situationen i og omkring Gaza. Se den her: http://www.berlingske.dk/article/20081227/large/81227050/&pic=0. Her kommer et lille udpluk, som nogen måske kunne kommentere på. Spørgsmålet er - hvad foregår der her? Første billede. En mand vifter med et automat våben, mens en anden mand med gasmaske smider et par dæk på bålet, midt på gaden. Gasmasken er fornuftig, men hvad med alle børnene i baggrunden? Røg er meget skadelig for børn. De burde egentlig også være der hjemme eller i beskyttelsesrum, når der er krig ikke? Deres forældre må være meget urolige! Samme billede kunne være taget i Rosengård efter lukning af kældermoskéen fornylig. Det næste billede. Her står hele flokken foran de brændede dæk med flag og et billede af Arafat - han var fra Fatah (føj), men det er lige meget nu. Læg mærke til at der er to pædagoger forrest, mens alle børnene står bag dem. Børn må ikke komme for tæt på brændende dæk, men burde de ikke være derhjemme eller i et beskyttelsesrum, når der er krig? Det sidste billede er meget rørende. De helt unge viser deres protest ved at kaste med sten. Dette billede kunne lige så godt være fra Rosengård eller Gellerupparken. Fremgangsmåden er den samme. Barn finder sten. Barn kaster sten. Det er iøvrigt uklart hvem den unge mand forsøger at ramme, da Israelerne ikke har sat deres fod i Gaza endnu. Måske er det en FN nødhjælpskonvoj der lige skal have lidt sten med på vejen? Børnene ser iøvrigt mætte og velklædte ud. De kan ikke have manglet nødhjælp i særlig lang tid. Drengen forrest i billedet har endda husket at sætte voks i håret.
Rikke Rost Besvaret December 31, 2008 Rapporter Besvaret December 31, 2008 Og deres hår er vandkæmmet...ergo mangler de ikke vand siden de spilder det på hår.... :D Damn......
Anina Besvaret December 31, 2008 Rapporter Besvaret December 31, 2008 Hmm.... tre bøger jeg havde læst i mine yngre år, gjorde det fuldstændig AF MED min uvidenhed om Mellemøstens historie, politik og kultur. Foruden at læseoplevelsen var uovertruffen - var det noget af det tætteste på virkeligheden, idet forfatteren til de første to var samtidig en højt respekteret krigskorrespondent, som har tilbragt sine voksne år i verdens alle brændpunkter inkl. Mellemøsten. Forfatteren til den sidste bog var selveste Israels premierminister, der i sin bog beskriver hele sin lange vandring fra sin fødeby Kiev i Ukraine og til Jerusalem, hvor forfatteren blev begravet i december 1978. Det er kun undtagelsesvis (hvilket jeg beklagelsesvis ikke kunne opdrive), at man gennem avisartikler - overhovedet kan gøre sig håb om at modtage lødig information om historiske begivenheder, som førte til vor tids konflikter. At følge nyhedsstrømmen via radio, tv og presse kan højst føre til, at de fleste står af på et eller andet tidspunkt og enten opgiver at finde hoved og hale i det hele - eller - trætte af forvirringen - slutter sig til det holdnings-segment, der ligger deres personlige politik/race sympatier/antipatier nærmest. 1. "Hadji" af Leon Uris 2. "Exodus" af Leon Uris 3. "Mit liv" af Golda Meir Utroligt, hvor mange havde noget at tilføje her i tråden, samtidigt med at Markowitch får ingen respons på sine bidrag, hvoraf de fleste faktisk er ekstremt tankevækkende. Men det er måske ikke det, som denne tråd handler om? Et tankevækkende emne? Det er sørme tankevækkende. ;)
Rikke Rost Besvaret December 31, 2008 Rapporter Besvaret December 31, 2008 Ingen grund til at give Markowitch respons på det, for der er ikke noget at sige til det.... Det er ganske rigtigt og kan derfor ikke anfægtes....
Sune Besvaret December 31, 2008 Rapporter Besvaret December 31, 2008 Hmm.... tre bøger jeg havde læst i mine yngre år, gjorde det fuldstændig AF MED min uvidenhed om Mellemøstens historie, politik og kultur. Foruden at læseoplevelsen var uovertruffen - var det noget af det tætteste på virkeligheden, idet forfatteren til de første to var samtidig en højt respekteret krigskorrespondent, som har tilbragt sine voksne år i verdens alle brændpunkter inkl. Mellemøsten. Forfatteren til den sidste bog var selveste Israels premierminister, der i sin bog beskriver hele sin lange vandring fra sin fødeby Kiev i Ukraine og til Jerusalem, hvor forfatteren blev begravet i december 1978. Det er kun undtagelsesvis (hvilket jeg beklagelsesvis ikke kunne opdrive), at man gennem avisartikler - overhovedet kan gøre sig håb om at modtage lødig information om historiske begivenheder, som førte til vor tids konflikter. At følge nyhedsstrømmen via radio, tv og presse kan højst føre til, at de fleste står af på et eller andet tidspunkt og enten opgiver at finde hoved og hale i det hele - eller - trætte af forvirringen - slutter sig til det holdnings-segment, der ligger deres personlige politik/race sympatier/antipatier nærmest. 1. "Hadji" af Leon Uris 2. "Exodus" af Leon Uris 3. "Mit liv" af Golda Meir Utroligt, hvor mange havde noget at tilføje her i tråden, samtidigt med at Markowitch får ingen respons på sine bidrag, hvoraf de fleste faktisk er ekstremt tankevækkende. Men det er måske ikke det, som denne tråd handler om? Et tankevækkende emne? Det er sørme tankevækkende. ;) Ikke at jeg er særlig uenig med dig, i det der jeg vurderer er din grundholdning (vurderet ud fra dit valg af litteratur/forfattere). Men jeg er dybt uenig i det markant synspunkter du har på nyheder. Nej, lige i orkanens øje er det svært at finde hoved og hale i hvad der foregår, men hvis du begynder at stykke viden sammen af medierne når der er kommet lidt ro på, så har du faktisk en god chance for at nå frem til det jeg vil kalde for en oplyst sandhed, eller i hvert fald en oplyst mening. Jeg har (for en del år siden ganske vist) skrevet hovedopgave om seksdageskrigen, primært baseret på mediekilder, danske og internationale, og deres skildring af Israel og deres naboer i tiden frem til juni 1967. Fordelen ved at bruge mange forskellige medier som kilde er at du ikke er underlagt en enkelt (eller i dette tilfælde to) forfatters personlige holdninger og synspunkter. Det er langt nemmere udøve kildekritik på 50 forfattere der belyser et emne, end på en enkelt forfatter der belyser samme emne. Og derudover er jeg lidt enig med Supermule - Markowitchs indlæg behøver ingen kommentarer ud over et 'Lækkert med folk som magter at være sarkastisk på den fede måde'.
Anina Besvaret December 31, 2008 Rapporter Besvaret December 31, 2008 Skide godt svar Sune Jeg har selvfølgelig mine grunde til at mene det jeg gør, men må vende tilbage med respons senere i dag (eller til næste år i morgen ;) ), da jeg er på vej ud af døren. God Nytår :th2:
Markowitch Besvaret December 31, 2008 Rapporter Besvaret December 31, 2008 Breaking News: To israelere skudt i Danmark! Så rykkede mellemøst konflikten lige pludselig til Danmark. Ekstrabladet skriver at to israelere er blevet skudt i Odense, men de er sparsomme med oplysninger. Det formodes at mægtige Hamas kan formå at vække ild i folk flere tusind kilometer væk - men det vides ikke med sikkerhed. I disse parabol-tider med satelit-tv er alt muligt. En udspekuleret jødisk avis har mere kød på benet i deres version af historien. Her ligges episoden ud som følger. En flok folk der så mellemøstlige ud kommer over til to israelere og der udveksles "høfligheder", hvorefter begge israelere blev skudt. Manden der skød er flygtet til fods, men politiet har fundet hans bil... ups! Det var ikke så smart. Nu er der nok en der kommer til at se på raketter bag tremmer i aften... Israelerne var i Danmark for at sælge dead sea cosmetics og det vides ikke om uenighederne skyldtes kosmetikken eller situationen i Gaza. Det er dog meget mærkeligt at nogen går på indkøb med en pistol! Næh, raketter er meget bedre.
polar Besvaret January 1, 2009 Rapporter Besvaret January 1, 2009 Hamas leader killed in air strike A senior Hamas leader has been killed by an Israeli air strike on his home in the Gaza Strip, Hamas officials say. Nizar Rayyan has been a vocal critic of Israel, urging suicide attacks against the Jewish state. News of the strike came on the sixth day of Israeli strikes on Hamas targets in the Gaza Strip. Palestinian medical sources say 391 people have been killed. Israel says the action is designed to create a new security environment in Gaza. http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7807124.stm Nu kan man så kun håbe på, at det endeligt lykkes for israelerne, at få ram på dem alle, men det er velnok for meget at håbe på!! Man kan jo undre sig over, hvorfor det er en bestemt befolkningsgruppe, der dyrker en bestemt religion, der altid er vrøvl med! Hvorfor ser vi ikke budister, katolikker, ortodokse, hinduer oppe på barrikaderne?? Hvorfor har disse mennesker også nemmere ved at integrere sig??
Rikke Rost Besvaret January 1, 2009 Rapporter Besvaret January 1, 2009 Man ved det ikke....Man kan kun tænke sig til hvorfor......:D
michael k Besvaret January 1, 2009 Rapporter Besvaret January 1, 2009 Man kan jo undre sig over, hvorfor det er en bestemt befolkningsgruppe, der dyrker en bestemt religion, der altid er vrøvl med! Hvorfor ser vi ikke budister, katolikker, ortodokse, hinduer oppe på barrikaderne?? Hvorfor har disse mennesker også nemmere ved at integrere sig?? lige min pointe !!! det kan ikke väre hele verden den er gal med når en del af verdens befolkning har samme ry over hele verden!!!
hpn Besvaret January 1, 2009 Rapporter Besvaret January 1, 2009 hold da op, hvor er det ärgeligt, at I er så snäversynede, at I tror, det er sådan det hänger sammen!!! og at det hele er såre enkelt. og så vil jeg ikke spilde min tid mere i denne tråd.
Rikke Rost Besvaret January 1, 2009 Rapporter Besvaret January 1, 2009 Men så må du da oplyse os..... Vise os vejen og fortælle hvordan det hele hænger sammen. hold da op, hvor er det ärgeligt, at I er så snäversynede, at I tror, det er sådan det hänger sammen!!! og at det hele er såre enkelt. og så vil jeg ikke spilde min tid mere i denne tråd.
Recommended Posts