Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Fedt nok, men det kræver jo som der står et SIM kort plus UMTS (3G)netværket til det, dvs. der skal være dækning. Men nu er det opfundet, så begynder det lige så stille at få mere og mere interesse og så skal de andre ting nok komme. Det kan være, at der i fremtiden kommer teleselskaber, som kun tilbyder SIM kort til netradio og ikke til telefoni. Spændende bliver det, at følge udviklen i fremtiden.

Besvaret
Du kan jo købe 3G kort kun til data og med flatrate' date=' så det findes da[/quote']Præcis. 3's data-kort vil sikkert spille fint i ovenstående sag. Hvordan det så virker i praksis, når man bevæger sig rundt...tja. Dem der har testet med 3's USB-modem plugget i en bærbar, og ad dén vej haft internetradio på turen, har da vendt tommelfingeren opad. Spændende ér det ihvertfald. Nu skal vi bare lige have kogt den dér mikroovns-størrelse af en bilradio ned til normal størrelse - så er jeg frisk på at være First Mover....forudsat skidtet er til at betale.
Besvaret
Du kan jo købe 3G kort kun til data og med flatrate' date=' så det findes da[/quote'] Jo det ved jeg godt, men det er vel stadig lidt dyrt at betale 2-300 kroner om måneden for at kunne høre netradio i sin bil :laugh: Det er nu mere netværket, jeg er bekymret for. I de skandinaviske lande er 3G jo forholdsvis godt udbygget, men man vil garanteret stadig kunne risikere at falde ud af dækning. Det smarte vil jo være, hvis radioen kunne indstilles til ikke at spille fuldstændig live men derimod buffede 5-10 minutter bagud fx. så man ikke riskererede at droppe ud.
Besvaret

Lidt mere info her, hvor der også er vist en mindre model: http://blog.wired.com/gadgets/2008/12/blaupunkt-and-m.html "The first model will connect to a 3G/HSDPA/HSPA device via Bluetooth for Internet connectivity," explained miRoamer spokesman Ryan Greives. "When connecting to the Internet via an external device (such as an iPhone), the customer’s existing mobile service provider is the default network," adding, "various models are in the pipeline which may have an internal modem." Den første model lyder ikke til at fungere direkte med et 3G datakort men som beskrevet via Bluetooth til fx. en Iphone eller en PC med 3G datakort. Det bliver først rigtig smart når version 2 med internt modem kommer.

Besvaret
Lidt mere info her, hvor der også er vist en mindre model: http://blog.wired.com/gadgets/2008/12/blaupunkt-and-m.html "The first model will connect to a 3G/HSDPA/HSPA device via Bluetooth for Internet connectivity," explained miRoamer spokesman Ryan Greives. "When connecting to the Internet via an external device (such as an iPhone), the customer’s existing mobile service provider is the default network," adding, "various models are in the pipeline which may have an internal modem." Den første model lyder ikke til at fungere direkte med et 3G datakort men som beskrevet via Bluetooth til fx. en Iphone eller en PC med 3G datakort. Det bliver først rigtig smart når version 2 med internt modem kommer.
Det er da netop interessant at du ikke behøver et abonnement udelukkende til din radio, men kan bruge det du alligevel har i din telefon. Så mangler vi bare at 3 kaster deres latterlige 100MB grænse på telefonen ud til højre.
Besvaret

FED ide (er hele radioen touchscreen?)! Om det er rentabelt er vel en anden sag, men det kunne tænkes at ud over radio, så kunne man modtage andre informationer via 3nettet (trafikmeldinger), opdateringer til bilens software .. guder ved hva' :D.

Præcis. 3's data-kort vil sikkert spille fint i ovenstående sag. Hvordan det så virker i praksis' date=' når man bevæger sig rundt...tja. Dem der har testet med 3's USB-modem plugget i en bærbar, og ad dén vej haft internetradio på turen, har da vendt tommelfingeren opad.[/quote'] Når jeg kører med kystbanen og s-toget er det få steder hvor jeg nyder godt af 3nettet til internet (via mobil telefonen). Følgende steder har jeg lidt eller ingen signal (i toget): Midt på broen, på vej til Kastrup (tunnellerne), fra Kastrup til Ørestaden, Sluseholmen (tunnellen), Fra KBH til Østerport og pletvist mellem Hellerup og Kokkedal. Det er ikke holdbart nok at nogle bakker eller høje træer kan dræbe ens signal :( Men sjovt og pudsigt tiltag i mine øjne =D

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...