Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Lollikken spørger om hjælp til at flytte sin bil. Bilen befinder sig syd for malmö, koblingen er gået. Så hvis der er nogen der har en autotrailer og tid til at hjælpe vil han være mere end lykkelig. Betalingen bliver aftalt med ham. Lollikkens aka Christian tlf nr er +45 31540220 mvh Frakkel aka Jakob

Besvaret
Problemet er "løst" og løsningen blev en tur hos Assistance Kåren. God service, men damn hvor har jeg ik' råd til det :( Tak for tilbudet/tanken Larsk
Jeg kan anbefale et medlemskab af Motormännen med tilvalgt Väghjälp. Det koster små 415 spän om året, plus 195,- for Vejhjælpen. Godt du fik bugseret din bil på værksted...og god vind med projektet.
Besvaret
Jeg kan anbefale et medlemskab af Motormännen med tilvalgt Väghjälp. Det koster små 415 spän om året' date=' plus 195,- for Vejhjælpen.[/quote'] Hmmm det er rart at vide nu :) Værkstedet hedder min udendørs parkeringsplads, har sku ikke råd til at få en mekker til at fikse den. Der må rodes noget mere (og investeres i motormännen medlemskab :D)
Besvaret

Ellers spørg din forsikring, hvad det koster, at få drullebil på din bilforsikring: Fra Sveland:

Det gäller vid driftstopp, som förhindrar fortsatt färd med din bil, och ger dig normalt hjälp inom en timme med till exempel reparation

på platsen, bärgning eller hyrbil för fortsatt resa.

Besvaret
Jeg kan anbefale et medlemskab af Motormännen med tilvalgt Väghjälp. Det koster små 415 spän om året, plus 195,- for Vejhjælpen. Godt du fik bugseret din bil på værksted...og god vind med projektet.
Men vejhjælpen fra Motormännen dækker kun selvrisikoen på din forsikring, ikke hele bugseringen - og jeg taler af erfaring...
Besvaret

De gange jeg har haft gamle biler, har jeg altid ofret et abn hos Falck (det var i Danmark). Det kan sq godt betale sig, når lortet ikke vil som man selv vil griner. Er dog glad for VW f.eks har mobilitets garanti på den nye bil - man ved jo aldrig med alt det teknik og computer stads i bilerne nu til dags.

Besvaret
Men vejhjælpen fra Motormännen dækker kun selvrisikoen på din forsikring' date=' ikke hele bugseringen - og jeg taler af erfaring...[/quote'] det er vel også nok? det er jo selvrisikoen på räddningsforsikringen de däkker dvs det koster ikke dig en krone
Besvaret
Men vejhjælpen fra Motormännen dækker kun selvrisikoen på din forsikring' date=' ikke hele bugseringen - og jeg taler af erfaring...[/quote']Jeg har haft brug for dem tre gange - og aldrig set skyggen af en regning. Den ene gang var endda ved havari i DK. Der sendte de Falck med et fejeblad, og bilen blev fint bugseret to gange. Første gang viste det sig at værkstedet ikke havde tid til at lave bilen - og så flyttede Falck da den bare til et andet (i DK).
Besvaret
Jeg har haft brug for dem tre gange - og aldrig set skyggen af en regning. Den ene gang var endda ved havari i DK. Der sendte de Falck med et fejeblad' date=' og bilen blev fint bugseret to gange. Første gang viste det sig at værkstedet ikke havde tid til at lave bilen - og så flyttede Falck da den bare til et andet (i DK).[/quote'] Så Falck og Motormännen har et reelt samarbejde? Tror du man kan overflytte sit Falck abonnement når man flytter til Sverige?
Besvaret
Så Falck og Motormännen har et reelt samarbejde? Tror du man kan overflytte sit Falck abonnement når man flytter til Sverige?
Motormännen sender jo bare det "lokale" bjærgningsmandskab afsted, alt efter hvilket land du havarerer i. Tror lige så godt det kunne have været Dansk Autohjælp der hentede mig. Jeg er ikke bekendt med at man kan "overflytte" et dansk Falck-abb. Men nu er det jo piv-let at blive medlem af Motormännen...såeh. :thumbup:
Besvaret
det er vel også nok? det er jo selvrisikoen på räddningsforsikringen de däkker dvs det koster ikke dig en krone
Det har jeg skam heller ikke sagt noget om :) Men det forudsætter jo man har redningsdækning på sin forsikring, hvilket kræver enten halv eller hel forsikring så vidt jeg husker :)
Besvaret
Jeg har haft brug for dem tre gange - og aldrig set skyggen af en regning. Den ene gang var endda ved havari i DK. Der sendte de Falck med et fejeblad' date=' og bilen blev fint bugseret to gange. Første gang viste det sig at værkstedet ikke havde tid til at lave bilen - og så flyttede Falck da den bare til et andet (i DK).[/quote'] Så kan det være de har faktureret direkte til dit forsikringsselskab - da jeg blev hentet af dem betalte jeg (da de ikke kunne finde mit medlemsskab), men efterfølgende fik jeg kun refunderet det som svarede til min selvrisiko på forsikringen. Resten skulle jeg så gøre gældende overfor forsikringsselskabet...
Besvaret
Så kan det være de har faktureret direkte til dit forsikringsselskab
Så burde mit forsikringsselskab vel have informeret mig senere!? De tre gange jeg har haft brug for dem, har været med tre forskellige biler, forsikret hos tre forskellige selskaber...og ingen af gangene har jeg hørt noget fra dem.
Besvaret

Superior har fat i et eller andet, Motormännen kræver i hvert fald følgende:

Du som tecknar medlemskap i Motormännens Riksförbund och äger en i Sverige räddningsförsäkrad personbil, lätt lastbil, husbil (max 4 500 kg totalvikt) eller motorcykel som ej används i yrkesmässig trafik, kan mot särskild avgift enligt nedanstående villkor teckna M Väghjälp. Därmed reduceras självrisken på fordonets räddningsförsäkring, upp till ett belopp av högst 2 000 kr.
Kilde: http://www.motormannen.se/mm1/site/05_Medlem/M_Tjaenster/vaghjalp/villkor_vaghjalp.pdf Fundet her Det kan tænkes at kravet er for at sikre dem betaling? Dvs. hvis bjærgningen af bilen koster mere end 2000 SEK, så er Motormännen sikret deres betaling?
Besvaret

Angående Falck Sverige og gamle biler, så forsikrer de ikke biler der er over 15 år gamle, det står i vilkårene. Men, tænkte jeg, det checker de sgu nok ikke. Og ganske rigtigt, jeg fik forsikret min 23 år gamle Range Rover uden problemer. De har hentet mig en gang i DK og kørt mig til døren i SE, og jeg fik ingen regning. Jeg har kun trafik-försäkring på bilen. Et nordisk abonnement hos Falck SE koster 685 SEK/år. /Peter

Besvaret
Angående Falck Sverige og gamle biler, så forsikrer de ikke biler der er over 15 år gamle, det står i vilkårene. Men, tænkte jeg, det checker de sgu nok ikke. Og ganske rigtigt, jeg fik forsikret min 23 år gamle Range Rover uden problemer. De har hentet mig en gang i DK og kørt mig til døren i SE, og jeg fik ingen regning. Jeg har kun trafik-försäkring på bilen. Et nordisk abonnement hos Falck SE koster 685 SEK/år. /Peter
Suk .. hvorfor kommer sådanne guldkorn altid for sent ? Tak, det ser ud til at være hvad jeg skal bruge :th2: Jeg mindes endnu en gang Alanis Morisette med Ironic :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...