Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Det har du vist fået galt i halsen. Det var DSB' date=' som ikke ville være med til Skånetrafikens rejsegaranti på 20 minutter, men holdt fast i de 30 minutter, som gælder for rejser i hele Danmark. Så mødtes man på halvvejen og aftalte, at det er 25 minutter, som skal gælde ved kørsel over broen med periodekort.[/quote'] På en pendlerordning i DK, får du penge allerede efter 5 min. Så den forklaring holder ikke. De 30 min er på en alm billet
Besvaret
Hej. Forsinket 4 gange ud af 4. Jeg syntes de skulle ændre navn fra DSBFirst til DSBLast.... :-) Se iøvrigt dette link fra berlingske. Uhyggeligt at selv de ansatte mener at DSBFirst ikke har styr på det. http://www.berlingske.dk/article/20090113/danmark/90113124/ Mvh Tim
Som følge af kommentaren om manglende rutine, har DSBfirst allerede en forklaring klar :) http://dsbfirst.dk/cs/Satellite?b=Nyhed&bid=1148307320550&c=Page&cid=1148304635897&pagename=DSBOeresund%2FPage%2FIndholdsside_uden_sidemenu&site=DSBOeresund
Besvaret

Hvis du har et Øresundskort hos DSB kan du frit vælge mellem at få en økonomisk refusion efter en månedlig gennemsnitlig opgørelse over forsinkelsen eller en fribillet for hver gang, du oplever en forsinkelse på over 25 minutter. Den pendlerordning, der gælder i Danmark, gælder også på strækningen Malmø-København, man skal bare vælge, om man foretrækker at få fribilletter eller en mindre tilbagebetaling, og så skal man naturligvis tilmelde sig ordningen, hvis man ønsker at få tilbagebetaling. Umiddelbart synes jeg dog, der er mere at hente i at få fribilletter. Jeg har da sparet mange månedskort ved at kunne køre på fribilletter ved alle de forsinkelser, jeg har været udsat for.

Besvaret

Hmmm Kan man egentligt få kompensation for både pendler rejsetidsgarantien OG for basis rejsegarantien (de 25 minutter eller mere forsinkelse?). Edit: Hmm jeg må ikke ha' opdateret billedet for jeg så sku ikke jakriborgs besked :( Er der nogen der har prøvet at ridde på begge heste ? :)

Besvaret
DSBs rejsetidsgaranti er jo dybt pinlig hvor der kører toge med 20 minutters drift. Et tog kan aflyses og det næste kan være op til 10 minutter forsinket uden de skal kompensere deres passagerer der spilder i tusindvis af timer dagligt rundt omkring i DK.
Øhh' date=' jo - for det er en 30 min. på det oprindelige tog.[/quote'] Så er det også rigtig nok? Aflys første og næste forsinket OP TIL 10 minutter?
Besvaret

Nu har jeg fået tilmeldt mig rejsetidsgarantien. Jeg er for doven til at udfylde de blanketer og få dem sendt ind. Nu har de så vidt jeg kan se også sat det ned til at man skal sende dem ind senest 14 dage efter forsinkelsen.

Besvaret
Nu har jeg fået tilmeldt mig rejsetidsgarantien. Jeg er for doven til at udfylde de blanketer og få dem sendt ind. Nu har de så vidt jeg kan se også sat det ned til at man skal sende dem ind senest 14 dage efter forsinkelsen.
Det med 14 dage gælder for den "almindelige" rejsetidsgaranti. Altså hvor du har købt billet og forsinkelsen er 30 min eller mere. Som pendler med periodekort er det 25 min og du har 60 dage til at sende ansøgningen. /Jolin
Besvaret

30 minutters rejsegaranti gælder nu ved rejser med DSBFirst over länsgränse i Sverige, altså fx på turen fra Helsingborg til Halmstad. Tidligere gjaldt her Skånetrafikens sædvanlige 20 minutters rejsegaranti, men nu gælder de 20 minutters rejsetidsgaranti kun for rejser inden for Skåne.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...