Sune Skrevet January 9, 2009 Rapporter Skrevet January 9, 2009 Så er DSB-First klar med den nye køreplan, og den kan ses her. Jeg kan afsløre at der er ingen store revolutioner for os Malmö/Sv.Torp -> DK pendlere. Fra SV mod DK har de sat ventetiden på Kbh. H ned til 2 minutter mod de nuværende 4 minutter, samt skåret et minut af tiden Kbh. H -> Nørreport/Østerport. Ikke det helt store, men for os der skal lige forbi Hovedbanen er det da ca. 10% mindre rejsetid. Fra DK mod SV om eftermiddagen har de sat hastigheden op på de 'skæve' tog, så med uændrede tider fra København er de nu fremme på minuttallene 0, 20 og 40 (tidl. minuttal 05, 25 og 45). Ovenstående er naturligvis afhængig af om de formår at følge køreplanen ;-)
MRoderick Besvaret January 10, 2009 Rapporter Besvaret January 10, 2009 Det er jo overraskende positivt med små forbedringer ... hvis de så også formår at indfri dem, eller bare holde køreplanen i det hele taget, vil det jo være en betragtelig forbedring af servicen over Øresund :-)
jolin Besvaret January 10, 2009 Rapporter Besvaret January 10, 2009 Det er jo overraskende positivt med små forbedringer ... hvis de så også formår at indfri dem' date=' eller bare holde køreplanen i det hele taget, vil det jo være en betragtelig forbedring af servicen over Øresund :-)[/quote'] Jeg tror bare de skyder sig selv i foden ved at gøre KBH H-bufferen mindre. Hvor tit sidder man ikke stille ml. Ørestad og Kbh og får beskeden "der er desværre trængsel på københavns hovedbanegård..." Og så ved vi jo alle hvad der med stor sansynlighed sker. Togets planlagte afgang fra KBH bliver liiiige rykket 20 min, også selv om toget kun er få min. forsinket. Har DSB First sagt noget om hvad de kan køre bedre? Det er jo de samme tog, skinner, sporskifter, signaler og køreledningner. Og det er vel også det samme personale? /Jolin
MRoderick Besvaret January 10, 2009 Rapporter Besvaret January 10, 2009 Jeg tror bare de skyder sig selv i foden ved at gøre KBH H-bufferen mindre. Hvor tit sidder man ikke stille ml. Ørestad og Kbh og får beskeden "der er desværre trængsel på københavns hovedbanegård..." Og så ved vi jo alle hvad der med stor sansynlighed sker. Togets planlagte afgang fra KBH bliver liiiige rykket 20 min, også selv om toget kun er få min. forsinket. Har DSB First sagt noget om hvad de kan køre bedre? Det er jo de samme tog, skinner, sporskifter, signaler og køreledningner. Og det er vel også det samme personale? /Jolin Det er jo en helt ny virksomhed, som får hovedsæde i Malmö og med ca. 400 medarbejdere ... den er så EJET af DSB, og deler også navn ... men det bliver helt nye boller på suppen.... hvilket nok i den første periode vil være lige så forvirrende og underligt som tidligere, men på sigt skulle det da gerne give en forbedring. http://www.dsbfirst.dk eller http://www.dsbfirst.se
Lollikken Besvaret January 10, 2009 Rapporter Besvaret January 10, 2009 Så lige et indslag i går med borgerne fra Snekkersten og Nivå, der synes det var for dårligt at de nu ikke længere havde 6 tog i timen under myldretiden, men nu kun havde 3 i timen. "Folk" ville jo ikke køre med toget hvis de skulle stå op hele rejsen ....
MRoderick Besvaret January 10, 2009 Rapporter Besvaret January 10, 2009 Så lige et indslag i går med borgerne fra Snekkersten og Nivå, der synes det var for dårligt at de nu ikke længere havde 6 tog i timen under myldretiden, men nu kun havde 3 i timen. "Folk" ville jo ikke køre med toget hvis de skulle stå op hele rejsen .... Haha ... det sætter da tingene i perspektiv :)
Lollikken Besvaret January 10, 2009 Rapporter Besvaret January 10, 2009 Det er jo en helt ny virksomhed, som får hovedsæde i Malmö og med ca. 400 medarbejdere ... den er så EJET af DSB, og deler også navn ... men det bliver helt nye boller på suppen.... hvilket nok i den første periode vil være lige så forvirrende og underligt som tidligere, men på sigt skulle det da gerne give en forbedring. http://www.dsbfirst.dk eller http://www.dsbfirst.se Som Johlin påpeger så kan DSBFirst være nok så ambitiøse, men hvis der er bøvl med signalskiftet eller der er "skinnebrud", så stopper toget (bogstavligt talt). En gang i mellem undrer jeg mig også over hvorfor så mange af de regionale tog skal igennem østerport og nørreport stationerne. Så vidt jeg ved er der kun de 2 spor der løber igennem nørreport (det er jo en flaskehals af rang!) .. nå men nok brok :D Haha ... det sætter da tingene i perspektiv :) Jeps .. de skulle prøve at tage turen fra Svågertorp, når der står "Kort tog" under myldretiden. Det er Snekkersten og Nivå, vi snakker om! Det kan godt være der er mange pendlere fra Helsingør, men jeg vil vove at påstå der også kører en sund mængde folk fra Malmø C :D
skallstorp Besvaret January 11, 2009 Rapporter Besvaret January 11, 2009 Godt nyt er Det gode nye er at unge nu körer på börnebillet til de er 18 år !
JNG Besvaret January 12, 2009 Rapporter Besvaret January 12, 2009 hvilket nok i den første periode vil være lige så forvirrende og underligt som tidligere, men på sigt skulle det da gerne give en forbedring. Ja forvirring? Så åndssvag som jeg var i morges, fandt jeg ud af, at jeg havde glemt mit kort da jeg parkerede bilen ved Svågertorp. Fans osse, op på toget og have pengene parat. Kom 'uchecket' til hovedbanegården, og igennem en røvsyg arbejdsdag. På vejen hjem tænkte jeg, at jeg hellere måtte købe en billet, da jeg stort set altid bliver checket på denne tid (21-tiden). Kunne dog ikke lige finde en biletautomat i nærheden af spor 5-6, og der var kun et par minutter tilbage. Op i toget uden billet, men pengene parat i stedet. Ganske rigtigt kom kontrolløren og spurgte om billet. Jeg sagde jeg skulle til Svågertorp og viftede med min pung. Han skrev og skrev indtil han så at det var danske penge jeg havde, kløede sig lidt i nakken og sagde: ögonblick' gik sin vej. Kom tilbage efter 5 minutter og spurgte mig hvorfor jeg ville købe billet, da han mente at kunne huske jeg viste ham et periodekort et par dage i forvejen ( godt husket, taget i betragtning jeg kun har taget turen 4 gange ). Jeg fortalte ham så, at jeg havde glemt kortet, og derfor jo måtte købe en billet. Så smilte han bare og sagde noget i stil med: ' Jag bjuder i dag, och desuten vet jag inte vad prisen er, dom har ändrat det:love2:' Så altså slap jeg for betaling, nok ikke af medlidenhed.
thn Besvaret January 13, 2009 Rapporter Besvaret January 13, 2009 Så altså slap jeg for betaling, nok ikke af medlidenhed. Det har jeg faktisk også prøvet engang hvor jeg havde glemt både kort og at købe billet. Det er super service når de ligefrem genkender kunderne :-) (sjælden positiv historie herfra)
rasmusrene Besvaret January 13, 2009 Rapporter Besvaret January 13, 2009 http://www.dsbfirst.dk/cs/Satellite?a=TrafikDsbDagens&aid=1148307320206&c=Page&cid=1227575714363&pagename=DSBOeresund%2FPage%2FIndholdsside_uden_sidemenu
Jakriborg Besvaret January 13, 2009 Rapporter Besvaret January 13, 2009 Fra http://www.dsbfirst.dk/cs/Satellite?a=TrafikDsbDagens&aid=1148307320206&c=Page&cid=1227575714363&pagename=DSBOeresund%2FPage%2FIndholdsside_uden_sidemenu "13. jan kl. 09:10 Förseningar och en del inställda tåg på Kystbanen För närvarande har vi förseningar på upp till 20 minuter och en del inställda tåg på Kystbanen mellan Helsingör och Köpenhamn. Vissa tåg är inställda på sträckan Snekkersten - Helsingör- Snekkersten och på grund av detta har vi förstärkt med 10 bussar som kör pendel mellan Snekkersten- Helsingör och omvänt. Vi vet inte när tågen kan köra enligt ordinarie tågtidabell/köreplan igen. Detta på grund av att vi fortfarande har problem med att vi saknar personal/manglene personale till tågen." Hvordan kan et nystartet togselskab mangle personale!? Har de ikke haft et helt år til at ansætte personale og få det hele sat på skinner!?
Gio Besvaret January 13, 2009 Rapporter Besvaret January 13, 2009 Hvordan kan et nystartet togselskab mangle personale!? Har de ikke haft et helt år til at ansætte personale og få det hele sat på skinner!?Influenza-epidemi?
Lollikken Besvaret January 13, 2009 Rapporter Besvaret January 13, 2009 Ud af tre køreture med DSBfirst er resultatet: 1 forsinket afgang fra Svågertorp, som endte med toget terminerede på KBH H (dette skyldes dog et sporskifte på østerbro og gik også ud over S-toget ). 1 forsinket afgang fra Svågertorp og yderligere forsinkelser, grundet dør 4 i foreste togsæt ikke ville som resten af toget. 1 hjemrejse som kan betegnes som vellykket. Kører togene hurtigere over broen nu, eller var det bare min lokofører som skulle indhente lidt tid :) Hvad har I andre oplevet? Fungerer morgentrafikken (fra 7-8)?
Sune Besvaret January 13, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 13, 2009 4 ture, alle forsinkede i større eller mindre grad. Har skrevet til deres kundeservice efter en 'Pendlergaranti Øresund' blanket.
tim_pedersen_ Besvaret January 13, 2009 Rapporter Besvaret January 13, 2009 Forsinket 4 ud af 4 Hej. Forsinket 4 gange ud af 4. Jeg syntes de skulle ændre navn fra DSBFirst til DSBLast.... :-) Se iøvrigt dette link fra berlingske. Uhyggeligt at selv de ansatte mener at DSBFirst ikke har styr på det. http://www.berlingske.dk/article/20090113/danmark/90113124/ Mvh Tim
Sune Besvaret January 13, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 13, 2009 Hej. Forsinket 4 gange ud af 4. Jeg syntes de skulle ændre navn fra DSBFirst til DSBLast.... :-) Se iøvrigt dette link fra berlingske. Uhyggeligt at selv de ansatte mener at DSBFirst ikke har styr på det. http://www.berlingske.dk/article/20090113/danmark/90113124/ Mvh Tim Men da mere uhyggeligt at passagerer slår, sparker og spytter
ClausN Besvaret January 13, 2009 Rapporter Besvaret January 13, 2009 Også 4 gange ud af 4 her. Mandag 12/1: 08:02 Malmö C - Nørreport = + 15 min. 18:18 Nørreport - Malmö C = + 6 min. Tirsdag 13/1: 11:02 Malmö C - Nørreport = + 12 min. 18:18 Nørreport - Malmö C = + 29 min. 1 time og 2 minuter har DSBFirst forsinket mig på de første 2 dage!!!!
thn Besvaret January 14, 2009 Rapporter Besvaret January 14, 2009 kommer der egentlig en ny forsinkelsesordning nu hvor DSB sidder på det hele selv? Grunden til den dårlige 25 mins. ordning var jo at den svenske del ikke ville være med til samme ordning som i resten af DK, men den forhindring skulle vel være væk nu?
Sune Besvaret January 14, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 14, 2009 kommer der egentlig en ny forsinkelsesordning nu hvor DSB sidder på det hele selv? Grunden til den dårlige 25 mins. ordning var jo at den svenske del ikke ville være med til samme ordning som i resten af DK' date=' men den forhindring skulle vel være væk nu?[/quote'] Kun hvis du bruger et 'dansk' månedskort. Og med den kurs der er p.t. kan det vist ikke betale sig :-) Link til forretningsbetingelserne for DSB First
Pede Besvaret January 14, 2009 Rapporter Besvaret January 14, 2009 Har åbenbart været heldig. Mandag morgen ud og hjem samt her til morgen mod DK - ingen problemer eller forsinkelser.
Jakriborg Besvaret January 14, 2009 Rapporter Besvaret January 14, 2009 kommer der egentlig en ny forsinkelsesordning nu hvor DSB sidder på det hele selv? Grunden til den dårlige 25 mins. ordning var jo at den svenske del ikke ville være med til samme ordning som i resten af DK' date=' men den forhindring skulle vel være væk nu?[/quote'] Det har du vist fået galt i halsen. Det var DSB, som ikke ville være med til Skånetrafikens rejsegaranti på 20 minutter, men holdt fast i de 30 minutter, som gælder for rejser i hele Danmark. Så mødtes man på halvvejen og aftalte, at det er 25 minutter, som skal gælde ved kørsel over broen med periodekort.
Pede Besvaret January 14, 2009 Rapporter Besvaret January 14, 2009 DSBs rejsetidsgaranti er jo dybt pinlig hvor der kører toge med 20 minutters drift. Et tog kan aflyses og det næste kan være op til 10 minutter forsinket uden de skal kompensere deres passagerer der spilder i tusindvis af timer dagligt rundt omkring i DK.
Menace Besvaret January 14, 2009 Rapporter Besvaret January 14, 2009 har også taget toget 4 gange (2 dage) med DSB always late og alle gange forsinket men så er det jo bare dejligt at min bus også var forsinket så jeg nåede den (bus 33 på hjemturen begge dage)
Sune Besvaret January 14, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 14, 2009 DSBs rejsetidsgaranti er jo dybt pinlig hvor der kører toge med 20 minutters drift. Et tog kan aflyses og det næste kan være op til 10 minutter forsinket uden de skal kompensere deres passagerer der spilder i tusindvis af timer dagligt rundt omkring i DK. Øhh, jo - for det er en 30 min. på det oprindelige tog.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu