samson Besvaret February 16, 2009 Rapporter Besvaret February 16, 2009 @FRAKKEL Du tog et par billeder af GIO, først med dit eget E-500 og derefter med GIO's 5D, som vi sad og snakkede om... Hvidbalance, eksponering osv.. Er det muligt at du kan lægge det op her, og så kan GIO måske lægge det op fra hans kamera, hvis det ikke allerede er slettet. Jeg kunne godt tænke mig at se de to billeder sat op sammen så vi kan se dem på samme måde som med Pauls og GIOs. Syntes Olympus'en havde et rigtigt fint billede, og kunne godt tænke mig at nærstudere det lidt mere på en stor skærm.. Jasper
Markowitch Besvaret February 16, 2009 Rapporter Besvaret February 16, 2009 Hej Foto-freaks, har I et bud på, hvor man kan få repareret et Minolta DiMage 7Hi for rimelige penge? Ok drenge - glem spørgsmålet. Iflg. KameraTeknik Service her i Malmø, er det ret dyrt at reperere et Minolta kamera, da delene er ret svære at få fat på, grundet Minoltas konkurs. Så det kan oftest ikke betale sig - og især ikke i mit tilfæde, hvor der ikke er forbindelse til CCD chippen. Det vil være bedre/billigere at investere i et nyere kamera. Æv. Dagens syrlige: Var der virkelig ingen af Jer der vidste det ;)
larsk Besvaret February 16, 2009 Rapporter Besvaret February 16, 2009 @FRAKKEL Du tog et par billeder af GIO, først med dit eget E-500 og derefter med GIO's 5D, som vi sad og snakkede om... Hvidbalance, eksponering osv.. Er det muligt at du kan lægge det op her, og så kan GIO måske lægge det op fra hans kamera, hvis det ikke allerede er slettet. Jeg kunne godt tænke mig at se de to billeder sat op sammen så vi kan se dem på samme måde som med Pauls og GIOs. Syntes Olympus'en havde et rigtigt fint billede, og kunne godt tænke mig at nærstudere det lidt mere på en stor skærm.. Jasper Jeg tog også Gio med min Olympus E-500 Vil du have?
Gio Besvaret February 16, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 16, 2009 @FRAKKEL Du tog et par billeder af GIO, først med dit eget E-500 og derefter med GIO's 5D, som vi sad og snakkede om... Hvidbalance, eksponering osv.. Er det muligt at du kan lægge det op her, og så kan GIO måske lægge det op fra hans kamera, hvis det ikke allerede er slettet. Jeg kunne godt tænke mig at se de to billeder sat op sammen så vi kan se dem på samme måde som med Pauls og GIOs. Syntes Olympus'en havde et rigtigt fint billede, og kunne godt tænke mig at nærstudere det lidt mere på en stor skærm.. Lige præcis WB er 5D'eren en spade til at autodetektere. Så der skal rettes i RAW bagefter (tager 2 sek, så ikke noget problem - bare man er klar over det) 5D er en fotografisk hammer (læs: simpel), som kræver at brugeren holder sømmet korrekt, og slår på den rette måde. Med andre ord, så er 5D ikke et kamera der "bare" leverer perfekte billeder, uden brugeren justerer op før brug. Og hér skulle vi lige have sat WB med BS' grey-card - så havde WB siddet i skabet. ...synes lige jeg ville nævne det :D Om billedet stadig er der, ved jeg ikke. Jeg ryddede op på kortet lørdag aften.
samson Besvaret February 16, 2009 Rapporter Besvaret February 16, 2009 Jeg tog også Gio med min Olympus E-500 Vil du have? He he, det var nu ikke fordi jeg ville have et billed af GIO , men mere fordi Frakkel tog det samme motiv med to forskellige kameraer, som vi sad og sammenlignede. Men jeg kan altid bruge lidt inspriation, og jeg må sige at Olympus'en overraskede mig lidt i en positiv retning. Mit første digitale kamera var også et Olympus, dog kun 2,1 Mp men til gengæld med et stort objektiv, og det tog superflotte billeder til trods.
Gio Besvaret February 16, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 16, 2009 He he' date=' det var nu ikke fordi jeg ville have et billed af GIO [/quote']*møs-møs*...og ja - Olympus skal man bestemt ikke kimse ad. Det var et gammelt OM10 der lagde grundstenen for min foto-interesse i sin tid.
Gio Besvaret February 16, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 16, 2009 Enten er den sidste idiot ikke født endnu, eller.... http://www.blocket.se/vi/20307652.htm?ca=23_11_s Enten er det hamrende varmt, eller også ved han nul og en fis om hvad han har i hænderne. Hans søhistorie i beskrivelsen peger nok mest i retning af det første... hejsan säljer en kamera av märket cannon vet inte så mycet om den mera än att den ska vara väldigt dyr och tar fina bilder har själv bara provat den några gånger har ärvt denna system kammera för ett tag sedan jag har tänkt mica ca 8- 9000 eller bud bara höra av sig jag skickar bara kameran då jag är borta väldigt mycket
spinner Besvaret February 16, 2009 Rapporter Besvaret February 16, 2009 Irriterende man er født med en samvittighed... :D
Gio Besvaret February 16, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 16, 2009 Irriterende man er født med en samvittighed... :DJeg kan kun give dig ret
samson Besvaret February 16, 2009 Rapporter Besvaret February 16, 2009 Jeg kan kun give dig ret Baaah, annoncen er allerede væk, så du har sgu sikkert selv købt det...samvittighed :D:D
Don A Besvaret February 16, 2009 Rapporter Besvaret February 16, 2009 hvad var det for et?? Sikkeret fake eller stjålet. hehe
Gio Besvaret February 16, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 16, 2009 hvad var det for et?? Sikkeret fake eller stjålet. hehe5D mk II m/24-105 L USM
Paul Besvaret March 1, 2009 Rapporter Besvaret March 1, 2009 Hvordan ser det ud med en dato til næste møde? :)
Gio Besvaret March 1, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 1, 2009 Hvordan ser det ud med en dato til næste møde? :)28, 29 marts, eller 4, 5 april - er lige hvad min kalender har det godt med - søndag d. 29 marts er dog at foretrække. Spørgsmålet er så, om ikke vi skal se at komme ud og tage nogle billeder!? Teori og small-talk er jo fint nok - men jeg er af dén opfattelse, at det er lidt mere givende at tage teorien når praksis viser tænder. Så er der noget mere håndfast at lære på. Men lad høre hvad der kunne være af idéer og forslag :)
Frakkel Besvaret March 1, 2009 Rapporter Besvaret March 1, 2009 28, 29 marts, eller 4, 5 april - er lige hvad min kalender har det godt med - søndag d. 29 marts er dog at foretrække. Spørgsmålet er så, om ikke vi skal se at komme ud og tage nogle billeder!? Teori og small-talk er jo fint nok - men jeg er af dén opfattelse, at det er lidt mere givende at tage teorien når praksis viser tænder. Så er der noget mere håndfast at lære på. Men lad høre hvad der kunne være af idéer og forslag :) Jeg kan kun d. 28 eller 29 marts. Jeg er også frisk på at komme ud og tage nogle billeder. /jakob
larscph Besvaret March 1, 2009 Rapporter Besvaret March 1, 2009 28, 29 marts, eller 4, 5 april - er lige hvad min kalender har det godt med - søndag d. 29 marts er dog at foretrække. Spørgsmålet er så, om ikke vi skal se at komme ud og tage nogle billeder!? Alle datoer er fint her, men gerne en søndag - og jeg syntes helt sikkert at det ville være rigtig godt at komme ud og lave lidt billeder i praksis! Selv om det er en kaffeklub så ville det nu imo være meget godt med lidt frisk luft og hands-on..
BS Besvaret March 1, 2009 Rapporter Besvaret March 1, 2009 Er på arbejde 28-29 marts men indtil videre fri 4-5. Men det er vel flertallet/ arrangør der sætter datoen. Jeg overlever nok :D
JNG Besvaret March 2, 2009 Rapporter Besvaret March 2, 2009 Den 29/3 er klart at foretrække her. ( kommer hjem fra skiferie den 28 )
samson Besvaret March 2, 2009 Rapporter Besvaret March 2, 2009 Den 29/3 ville jeg umiddelbart foretrække, men kan i princippet alle nævnte datoer.... Hvad er der forslag til af praktik? Jasper
Gio Besvaret March 2, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 2, 2009 Den 29/3 ville jeg umiddelbart foretrække' date=' men kan i princippet alle nævnte datoer....[/quote']Vægtskålen dingler også i dén retning p.t.Ja - godt spørgsmål. Jeg kan ikke garantere Kung-Fu-storke herude...så lad os høre hvad andre evt. har af idéer. For lige at opfriske området jeg bor i (så man kan få en idé om locations o.l.) - så tag et kig hér.
samson Besvaret March 2, 2009 Rapporter Besvaret March 2, 2009 Jeg kan ikke garantere Kung-Fu-storke herude... Det er fint med mig, hvis jeg har set den sidste Stork i mit liv...! På en tur igennem baltikum for 2 år siden, var stort set alle marker fyldt med Storke. Så jeg har det med dem, som jeg tror en københavner har det med duer...der er heller ikke så mange der render rundt på rådhuspladsen og siger "Se! En due...!" Kung-Fu-storke er dog en nyt begreb for mig. Er det i stil Crouching tiger og Hidden dragon, eller...?:D
samson Besvaret March 2, 2009 Rapporter Besvaret March 2, 2009 For lige at opfriske området jeg bor i (så man kan få en idé om locations o.l.) - Denne "ørken" ligger fx kun 1400m fra det punkt du har angivet som din adresse.... ;)
Don A Besvaret March 2, 2009 Rapporter Besvaret March 2, 2009 1400km.. Det er så ca kun 400km fra Brussel-.. Der er i al fald ca 1000km fra søborg..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu