Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Bliver lidt forsinket - Har først lige Googlet hvor Flyinge egentlig ligger henne... :flov: :)
Hvis du kører nu, så kommer du en ½ time for tidligt...:D Det tager 15-20 min fra Malmö.
  • Svar 583
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Besvaret

Smugmug.com Jeg skal bruge en coupon-code eller en eksisterende brugers email-adresse til smugmug-kontoen. Så er der jo lidt rabat at hente :th2: Så snart jeg har dette, så er kontoen oprettet - og jeg vil maile jer yderligere detaljer.

Besvaret
Jeg skal bruge en coupon-code eller en eksisterende brugers email-adresse til smugmug-kontoen. Så er der jo lidt rabat at hente :th2: Så snart jeg har dette, så er kontoen oprettet - og jeg vil maile jer yderligere detaljer.
Tak til Samson - Mission (almost) Accomplished.
Besvaret

OK, nu har jeg lige lært noget nyt. Åbenbart er det kun firefox til windows der understøtter farveprofiller. se http://ejohn.org/blog/color-profiles/ Hvad betyder dette? Det betyder at når du har fået lavet det perfekte billede i dit billedbehandlingsprogram og din farveprofil er srgb(srgb er den farveprofil internettet arbejder med) så ser billedet ens ud i firefox som i dit billedbehandlingsprogram. Internet Explorer eller Chrome understøtter ikke farveprofiler. Hvis du åbner dit billede i IE og i photoshop og har billederne ved siden af hinanden vil du se at der er en forskel i farverne. Har så også lige fundet ud af at Picasa heller ikke understøtter farveprofiler, så dermed er dette ellers nemme program i princippet ikke så meget værd.

Besvaret

Så lige at dpreview har et preview klar af 500D. Udover det, så skal jeg lige sige tak for godt selskab tidligere. Fedt at være i godt selskab igen - og lad os, som debatteret, snarest komme ud og skyde løs. Måske der skal et par "natteravne" rundt i Malmö's gader meget snart? :D http://fotoklub.smugmug.com er oppe, og forventes fyldt stille og roligt med billeder. Som aftalt passwordbeskyttet - og vil folk poste materiale i offentligheden, så spørg lige de involverede først :th2: ...."and then, Sire, i bid You goodnight"

Besvaret
Efter et par dage med Spyder3 pro må jeg sige at min skærm(samsung syncmaster 245t) har ændret karakter. Der er mange flere detaljer der kommer med, især i det hvide område. Farvene er blevet mere naturlige og ægte. Fordelen ved dette er at når jeg så skal til at bestille billeder kan jeg skrue op for uægtheden, dvs farvemætning og farvetone(saturation/hue). For dem der bare er en smule interesseret i deres resultat fra deres kamera vil jeg klart anbefale en kalibrering. Ja, det er 900 kroner men hvis man ikke vil ofre dette, så skulle man nok ikke starte med digital fotografering til flere tusinde kroner. Før kunne jeg ikke se den store forskel på jpg og raw men det kan jeg nu. Og tro mig hvor jeg er fortryder at jeg ikke har skudt raw hele vejen. Nu skal jeg til at redde resultatet v.hj.a. diverse filtre. Så min opfordring er at hvis man er en smule interesseret i ens resultat fra det digitale kamera man har købt, så skal ens skærm kalibreres.
Du skulle have været sælger! :D Jeg har også bestilt en Spyder3 nu via Amazon - dog en Elite, da der er en bunke manuelle/avancerede muligheder jeg godt kan se fornuften i (skulle jeg mene...nu må vi se :p)
Besvaret
Hvem skal have æren af at lægge hytte til næste gang? Hvis vi da ikke "bare" skal afsted på tur' date=' al'så :th2:[/quote'] det gør jeg da gerne, og så kan vi jo ligge turen til barsebæk havn:tongue2:
Besvaret
det gør jeg da gerne' date=' og så kan vi jo ligge turen til barsebæk havn:tongue2:[/quote']Fin idé. Nogen indikation på hvornår og sådan? Vi render jo ind i et mindre feriehelvede meget snart.
Besvaret
det gør jeg da gerne' date=' og så kan vi jo ligge turen til barsebæk havn:tongue2:[/quote'] Jeg antager at snakken om at skyde lidt billeder ved Lernacken/luftkastellet er skrinlagt så.... Barsebäck hamn er et rigtigt hyggeligt sted og der ligger desuden en ret autentisk sømands-cafe, ikke langt derfra. Men om de har åbent nu, ved jeg ikke... Vi skal jo ikke glemme at det er en kaffe-klub, vel :laugh: Jasper
Besvaret
Jeg antager at snakken om at skyde lidt billeder ved Lernacken/luftkastellet er skrinlagt så....
Overhovedet ikke! Det er bare at råbe op' date=' hvis du lige pludselig føler for "at nu er det nu!" :th2:
Barsebäck hamn er et rigtigt hyggeligt sted og der ligger desuden en ret autentisk sømands-cafe, ikke langt derfra. Men om de har åbent nu, ved jeg ikke... Vi skal jo ikke glemme at det er en kaffe-klub, vel
Rettere kage - men lad nu det være. Tanken om at møde den svenske udgave af Stewart Stardust...*wuuhuuu* :D
  • 2 weeks later...
Besvaret

Mulighed for foto-dag på Sturup Raceway d. 7 maj Hola foto-friends. Jeg fik denne fra Miriam. Her kommer et tilbud til dig, som godt kunne tænke sig at tage lidt action billeder af en masse bil entusiater som er i aktion på Sturup. Du får mulighed for at komme ud på banen, og stå de rigtigt gode steder, steder du normalt ikke kan få adgang til. Denne gang har vi åbnet op for lidt træning for 10 stk drifting biler. Det er endnu ikke sikkert om vi når at få det helt på plads, men uanset hvad kan vi garantere en masse fede biler, og gode muligheder for dig der gerne vil øve sig. Arrangementet er torsdag d. 7 maj fra kl. 16.30-20.00 Kl. 16.30 - Skal du være på banen, hvis du vil have mulighed for at komme ud på selve banen. Kl. 17.00 - Kører det først hold biler på banen. Det eneste vi vil have retur, er dine 2 bedste billeder af hver bil :) Hvis du har en ven med som har lyst til at tage en flagvagt post, så skal han være meget velkommen. Der er ikke nogle forudsætninger for at være flagvagt, vi skal nok instruerer på banen. Det at være flagvagt er en meget vigtig funktion, de skal være på plads ellers kan vi ikke køre, Send gerne en mail til mig, så jeg ved om vi skal kigge efter jer d. 7 maj, så i kommer med ud på banen. Det kunne da være en ret god mulighed for at komme ud og teste action-linsen af, og forbedre denne kunnen - eller simpelthen få det prøvet af for første gang. :th2:

Besvaret
jeg er frisk' date=' jeg skal dog lige have ordnet transport først[/quote']Jeg kan p.t. ikke sige om jeg kan nå det eller ej...det ender nok op med at vise sig på selve dagen, desværre. Sådan er det jo, når det er hverdage der er i spil.
Besvaret
Fredag er storebededag (fri i dk' date=' men hverdag i se), så der kan soves længe :-)[/quote']Jups...i know. Det er mere muligheden for at jeg kan komme fra Kbh så tidligt om torsdagen, at Sturup kan rammes senest 16:30. Dén tvivler jeg desværre en del på....
Besvaret

altså blander mig lige :) Der er jo masse af andre steder at tage billeder hvor man selv kan gå til. Kunne jo bare være lidt sjovt tænke jeg at komme helt tæt på, og fra vinkler hvor man ik normalt kan tage :) men hvad ved jeg :)

Besvaret
altså blander mig lige :) Der er jo masse af andre steder at tage billeder hvor man selv kan gå til. Kunne jo bare være lidt sjovt tænke jeg at komme helt tæt på' date=' og fra vinkler hvor man ik normalt kan tage :) men hvad ved jeg :)[/quote'] Det er da et super tilbud.. og jeg vil helt klart forsøge om jeg kan komme til at arbejde hjemme, så jeg kan komme derud tidligt. Har ikke prøvet at tage "action" billeder før og drifting ser jo meget godt ud på film :)
Besvaret
Det er da et super tilbud.. og jeg vil helt klart forsøge om jeg kan komme til at arbejde hjemme' date=' så jeg kan komme derud tidligt. Har ikke prøvet at tage "action" billeder før og drifting ser jo meget godt ud på film :)[/quote'] Lukketid på 1/125 - 1/160 også panorere. Husk at sætte focus mode på AE servo også ellers bare skyde løs. Så kan du lave sådan nogen billeder her http://www.fotob.dk/index.php?id=24

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...