Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg står for at købe bolig i Malmö (eller nærmeste omegn) og jeg ville blive rigtig glad for en kort bekrivelse af følgende områder: - Kirseberg - Arlöv - Midhem - Nobeltorget - Slotstaden - Lindeborg - Gulviksborg - Sorgenfri - Soderkulla Jeg tænker især på, hvor meget "liv" der er. Hyggelige caféer, sportsfaciliteter (jeg spiller fodbold, squash og vægttræner), park eller skov og måske andre ting. Google er prøvet og jeg synes, det er svært. Rosengården har jeg fundet ud af at holde mig fra. Måske er der endda nogle af jer, der bor i pågældende områder? :)

Besvaret
Jeg står for at købe bolig i Malmö (eller nærmeste omegn) og jeg ville blive rigtig glad for en kort bekrivelse af følgende områder: - Kirseberg - Arlöv - Midhem - Nobeltorget - Slotstaden - Lindeborg - Gulviksborg - Sorgenfri - Soderkulla Jeg tænker især på, hvor meget "liv" der er. Hyggelige caféer, sportsfaciliteter (jeg spiller fodbold, squash og vægttræner), park eller skov og måske andre ting. Google er prøvet og jeg synes, det er svært. Rosengården har jeg fundet ud af at holde mig fra. Måske er der endda nogle af jer, der bor i pågældende områder? :)
Hvorfor ikke selv køre over og se dem, det er jo meget forskelligt hvordan folk oplever stederne. Du vil jo også kunne finde nogle herinde, som har været glade for at bo i f.eks. Rosengården.
Besvaret
Hvorfor ikke selv køre over og se dem' date=' det er jo meget forskelligt hvordan folk oplever stederne.[/quote'] Hej Miriam. Jeg har været i Sverige 2 gange indenfor de sidste dage for at kigge på områder og lejligheder/rækkehuse. Dog er det mig meget svært at vurdere områderne, hvorfor jeg forfattede dette spørgsmål. Så udover mine egne personlige indtryk, kunne det være rigtigt dejligt, om folk herinde havde lidt input (og jeg er udemærket klar over, at indgangsvinklen til tingene vil være forskellig).
Besvaret

Nobeltorget: Vi boede der i 5 år, og var glade for det. God kollektivtrafik til centralen + södervärn. Tät på Möllevångstorget, hvor der er mange spisesteder. Kirseberg; Har igennem venner fået indtryk af, at det primärt er börnefamilier

Besvaret
Jeg har været i Sverige 2 gange indenfor de sidste dage for at kigge på områder og lejligheder/rækkehuse. Dog er det mig meget svært at vurdere områderne, hvorfor jeg forfattede dette spørgsmål. Så udover mine egne personlige indtryk, kunne det være rigtigt dejligt, om folk herinde havde lidt input (og jeg er udemærket klar over, at indgangsvinklen til tingene vil være forskellig).
Vi gjorde det samme, da vi besluttede at flytte til Sverige. Læste på Sunddebatten, men ikke mindst var ude at se på områder. Vi endte med at købe på Västra Hamn - og det er fantastisk at leve her ! (der er både lejligheder, rækkehuse og alm. huse)
Besvaret

Jeg boede i Lindeborg i 3 års tid, det er hyggeligt men også et røvsygt område. Det kan være der sker en masse nu hvor Hyllie-området bliver udbygget... Der er da en fodboldklub i nærheden og en del parkområde at løbe rundt i, men ellers sker der ikke noget. Den største fordel for mig var, at det var tæt på Svågertorp st., da alle mine fritidsaktiviteter den gang foregik i DK. Og så var det kanon at kunne gå hjem fra stationen midt om natten, hvis man havde været til fest el. lign. i DK og ikke behøvede at tænke på bus/taxi. Det er et fint sted at bo, hvis man bare skal bo og ha tæt på off. transport. Og så er der jo cykelafstand til centrum, hvis man ønsker lidt liv. Men som sagt der kommer nok mere liv i området, når Hyllie står færdigt. Kan også være det bare bliver et lille boligområde omringet af trafik til og fra Ikea, Hyllie-arena og alle de andre shoppingbutikker.:scared:

Besvaret

Jeg boede i Gullviksborg knapt 4 år.... Området er ok, dog lidt småkedeligt - det er ikke der "tingene sker" i hvert fald. Busforbindelsen til city kunne være bedre; der kører kun 1 linie, og den er som regel overfyldt. Dog er det tæt på motorvej og broen.

Besvaret
Vi bor ved Nobeltorget på andet år og er glade for det. Det er tæt på möllevangstorget med et stort og billigt grønttorv og mange spisesteder, folketspark som er en blanding af en park og et tivoli, der er aktiviteter hele året, her i vinter er der foreksempel en hyggelig skøjtebane mv. Der er stille og roligt hvor vi bor (Vitemöllegatan) og nemt at komme rundt i hele byen. Jeres valg afhænger jo meget af behov og budget. Vi har venner og bekendte i Söderkulla og det er billigere at bo der, men så er der også mindre by/liv lige uden for døren. Men har man bil er det sikkert også et godt sted at bo. God boligjagt.
Besvaret

Jeg bor selv i Söderkulla og syntes at det er et hyggeligt område. Der er 2 skoler lige i nærheden, Nydala Torget ligger ca. 200 meter fra mig hvor der er både SuperMarked, trænings center, bank, blomster butik, cafe og vigtigst af alt shawarma/pizzarier biks :D mm. Samtidigt er det et stille og roligt område hvor der er ingen større indfaldsveje, og der er 2-3 min kørsel til motorvejen.. Er rigtig glad for at bo der. Men det er selvfølgeligt hvad man selv prioriter højst, det er ikke det "fineste" område i malmø men det er fint nok til mig. Prøv selv at køre en tur og vurder områderne, det er nok min bedste bud til dig. /Caleb

Besvaret
Jeg bor i Lindeborg og er tilfreds med det, langt størstedelen af vores aktiviteter foregår også i DK. Som Sanne siger så er Lindeborg ikke videre spændende. Området bæger præg af at være et boligbyggeri med en masse blokke og en masse rækkehuse, med et lille butikscenter (ICA nära, Pizzaria, Slikbutik og Fitness), en kirke og en skole i midten. Lindeborg og Almviks klare fordel for danskere er deres beliggenhed tæt på Svågertorp og DK. Generelt vil jeg sige at jo flere aktiviteter du søger, jo tættere på Centrum burde du nok bevæge dig. Hvis du har råd så ville jeg personligt nok gå efter Ribersborg/Slotsstaden og Vestra Hamnen (som Mogens foreslår).
Besvaret
Hehe Futz... godt ord igen. Nogle gange sker det, at jeg virkelig kan få nok af svenske medier. Bare det eksempel i ovenstående link er jo himmelråbende. Hvad tænker de svenske medier dog på? Nu skal mit svar her jo ikke være fuldstændig OT, så jeg kan opfordre trådstarteren til at supplere sin udforskning af Malmø's stadsdele med lidt statistisk område fakta. http://www.malmo.se/kommunfaktapolitik/statistik/eomradesfaktaformalmo.4.33aee30d103b8f15916800029132.html Her kan man se diverse statistikker såsom aldersfordeling og indkomst osv.
  • 2 years later...
Besvaret
Vi bor i Arlöv, og har være rigtig glade for det, er dog ved at flytte hjem til DK da vores børn skal til at i skole. Det er tæt på malmø, tæt på burlöv station og ikke mindst center. Det er tæt på store grønne områder. Her er stille og roligt. har 24seven lige rundt hjørnet. Det samme gælder for cafe'er (dog er de meget lokale, men meget hyggelige) og ikke mindst handlings muligheder, bank, 2 netto'er tæt på ica maxi i toftenäs. Og så er det bedste ved Arlöv alle hilser på hinanden og er super venlige.
Besvaret

Fågelbacken er måske også en mulighed som man kan overveje, hvis man vil have lidt mere liv i gaden, uden at skulle bo alt for dyrt i centrum. Fågelbacken ligger klemt inde i mellem Köbenhamnsvägen og Regementsgatan, inde i slottsstaden. Dets officielle navn er Rönneholm, har jeg lige opdaget ;-) http://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%B6nneholm,_Malm%C3%B6 Ligger lidt væk fra togstationerne. Har man en cykel, er det ikke så slemt.

• 1 month later...
Besvaret
Vi bor i Arlöv, og har være rigtig glade for det, er dog ved at flytte hjem til DK da vores børn skal til at i skole. Det er tæt på malmø, tæt på burlöv station og ikke mindst center. Det er tæt på store grønne områder. Her er stille og roligt. har 24seven lige rundt hjørnet. Det samme gælder for cafe'er (dog er de meget lokale, men meget hyggelige) og ikke mindst handlings muligheder, bank, 2 netto'er tæt på ica maxi i toftenäs. Og så er det bedste ved Arlöv alle hilser på hinanden og er super venlige.
Kan kun tilslutte mig dette. Bor på Byggmästaregatan og det er som at bo i Jylland igen.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...