Jump to content

Seagate's Barracuda 7200.11 - 1TB-harddiske har problemer (nu også 500GB-modellerne)

Recommended Posts

Skrevet

Seagate 1TB Barracuda drives are failing at an alarming rate, with users complaining of a plague of such failures spreading across the globe. The company has offered a free firmware upgrade and free data recovery services if there is data loss due to the issue. Barracuda 7200.11 drives made in Thailand (ref: ST31000340AS with firmware level SD15) are failing at boot time with a firmware error that is said to lock the drive up and render it inoperable. Seagate's warranty procedure for failed drives has been used by owners, with an RMA (Return Merchandise Authorisation) number issued for the failed drive to be returned to Seagate and replaced. However, replacements were said to be of the same type, and so prone to the same error. Kilde/læs mere, samt tjek om dit drev er i skudlinien: http://www.theregister.co.uk/2009/01/16/barracuda_failure_plague/

Besvaret

Jeg kan mindes for en 5-7 år siden, så var overtroen dengang at man ikke skulle købe store diske, men jeg har ikke fulgt med efterfølgende, dog har jeg altid købt seagate, især efter IBM gik på røven med dårlige diske - de er måske ikke så hurtige men de er dog meget støjsvage - men til mit nas kan det være jeg skulle overveje noget andet end seagate, hvilke erfaringer har i?

Besvaret

Seagates FW-update dræber 500GB-modellerne Hold endelig inde med jeres eventuelle FW-updates af Seagate-drev, da den påståede fix-FW for deres 1TB-problemer, nu laver ballade med 500GB-versionerne af samme drev. :sick: (Samme model, forskellige størrelser = samme firmware - ergo har folk med 500GB-drev også opdateret...:thumbdown) http://forums.seagate.com/stx/board/message?board.id=ata_drives&thread.id=5625

Besvaret

skidt skidt skidt ... det var jo ca. samme historie med deathstar GXR75 (eller noget i den dur) som dræbte IBMs rygte som HD fabrikant :( Seagate ... min tro vakler!! .... hvordan kan det være ... HVORFOR! :)

Besvaret

Tja - Seagate må siges at være i nærheden af en del spinat p.t. Håber de får ryddet op i problemerne. Min tiltro til Seagate lider bestemt i disse dage.

Besvaret

har brugt wd de sidste mange år, kører fint :) seagate plejer også at være oki. Ingen får mig til at købe maxtor mere :) Mine ældre sata wd (160gb) kører på raid, og med et par små kølere, kører fint ;)

Besvaret
har brugt wd de sidste mange år, kører fint seagate plejer også at være oki. Ingen får mig til at købe maxtor mere Mine ældre sata wd (160gb) kører på raid, og med et par små kølere, kører fint
Maxtor No More, enig. Jeg er primært Seagate-lover - men disse kan også have sine issues, tilsyneladende :rolleyes:. Jeg har en 200GB 7200.7 siddende i en NAS som jeg tester p.t. - og den bliver så varm, at du ikke kan røre ved den ret lang tid ad gangen. Primært ude i hjørnerne, hvor den er skruet sammen med torx. De er bare varme! :thumbdown:thumbdown ...og så skal jeg hilse at sige, at 64MB ikke kan bruges til en disse i en NAS, hvis den skal køre lidt sjov. (Læs: SqueezeCenter) Fatter ikke Synology gider lave sådan noget knas. (DS-106e) Den ryger på hylden igen, når jeg har drillet den lidt mere.
Besvaret

Du skal nok teste den på andet en FreeBSD, da der tilsyneladende er issues på den front. Smid den på en 2003 server og se hvorledes den performer. Og Samsung er en skide lækker disk i en NAS. Den bliver knapt nok lunken.....En del køliger end mine 1TB Hitachi diske.....

Besvaret

DS-106e burde hedde "Swap Edition" i markedsførings-materialet. Den kan nærmest ikke bruges til andet end fileshare. Så snart man smider nogle packages på den, så går den i knæ. Og det er ikke kønt. Og for at holde tråden on topic, så er den Seagate 7200.7 der sidder i den nu, ikke noget at råbe hurra for. Mandags-model, sikkert. Og ja - det er en aldrende disk, i know. Men at lege kogeplade temperaturmæssigt, er lige i overkanten. Især i nævnte diminutive NAS.

• 4 weeks later...
Besvaret

Satans! Så røg min 500 gig seagate. Den kan ikke genkendes længere i Bios. Har købt Seagate i 10 år nu. Never again! Hvor er godt at købe hardware i Malmø? Har i nogle links til et par butikker? Der må være lidt at spare nu pga kursen. /Jolin

Besvaret

min seagate 500 gb røg også for en uge siden. dog ikke ved firmware update, men da den fik et lille bumb. Det har alle mine andre harddiske kunne tåle, så nej tak til seagate næste gang herfra. (fik dog hivet lidt ud af den inden den døde helt ved at smide den i dybfryseren ½ times tid og så tappe lidt på den. Den kørte en times tid for så at gå død igen)

Besvaret
min seagate 500 gb røg også for en uge siden. dog ikke ved firmware update, men da den fik et lille bumb. Det har alle mine andre harddiske kunne tåle, så nej tak til seagate næste gang herfra. (fik dog hivet lidt ud af den inden den døde helt ved at smide den i dybfryseren ½ times tid og så tappe lidt på den. Den kørte en times tid for så at gå død igen)
Bare lad den ligge i fryseren, mens du prøver at hive data ud. Men det gjorde du måske også?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...