Kress & Betina Skrevet January 19, 2009 Rapporter Skrevet January 19, 2009 Nogen som er skrappe til VISTA ?? For det kan jeg da slet ikke finde ud a, nu kan den kører skærmkort i den opløsning den skal, men nu vil den ikke gå på nettet ?? Den kan ikke finde noget netkort ?? Hverken med eller uden ledning, meget meget dumt !!! Nogen som kan hjælpe med at få xp til at kører på sådan en maskine ?? Den blev købt på wupti med vista på, ingen driver cd eller noget, så jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, ville ikke ha vista på, så en på arbejdet fik xp på, fino, men der er nogen ting som ikke virker, f.eks. skærmkort og trådløst net. Jeg er bare SLET ikke go til pc, så jeg er fucked op på røven -Kress...
jpc Besvaret January 19, 2009 Rapporter Besvaret January 19, 2009 Nogen som kan hjælpe med at få xp til at kører på sådan en maskine ?? Den blev købt på wupti med vista på' date=' ingen driver cd eller noget, så jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, ville ikke ha vista på, -Kress...[/quote'] Når man kigger på fujitsu-siemens side om den, har de kun drivere til vista. Hvad er der galt med vista? Vi er nogen, der faktisk er glade for det, og hvis maskinen er bygget til det, ville jeg da bare vende tilbage til det.
Kress & Betina Besvaret January 19, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 19, 2009 Har bare kun hørt dårligt om det, så ville ikke bruge det. Har søgt som en sindsyg på google, og der er mange forumer som laver den om, men jeg er bare ikke skrap nok til at finde ud a det. Det ender nok med det for er ved at blive sindsyg over en helt ny computer som ikke virker som den skal.:( -Kress...
jpc Besvaret January 19, 2009 Rapporter Besvaret January 19, 2009 Har bare kun hørt dårligt om det' date=' så ville ikke bruge det. -Kress...[/quote'] Jeg var også negativ indtil jeg købte min pc med vista. Jeg har lavet en anelse om på indstillingerne ud fra et par guides, bl.a. på pcworld, men jeg har kun været tilfreds. Gør dig dine egne erfaringer med det indbyggede vista - så tror jeg du bliver mest tilfreds.
biz Besvaret January 19, 2009 Rapporter Besvaret January 19, 2009 Pröv 7´eren, den ka´.. ;) http://www.microsoft.com/windows/windows-7/beta-download.aspx og check 7´er tråden for serienumser!
Menace Besvaret January 19, 2009 Rapporter Besvaret January 19, 2009 du kan evt. smide den forbi mig, så kan jeg kigge på den, vi bor jo ca. 100-200 m fra hinanden
CarTrends.dk Besvaret January 20, 2009 Rapporter Besvaret January 20, 2009 vista er for folk der kun bruger deres pc til at gå på nettet og intet andet hvis man rent faktisk skal bruge den til arbejdsting osv blir man sindsyg af alle de gadgets, pop dimser med man skal godkende at du vil skrive hej osv:laugh: hvis det var så fantastisk havde microsoft nok ikke taget det af programmet så hurtigt og erstattet det med Windows 7 det har jeg så ikke prøvet endnu så kan ikke udtale mig om det :) hvorfor har du ik spurgt brian kress han siger jo han er supernørd og arbejder med it så den burde han ka nemt ku fix
jpc Besvaret January 20, 2009 Rapporter Besvaret January 20, 2009 vista er for folk der kun bruger deres pc til at gå på nettet og intet andet hvis man rent faktisk skal bruge den til arbejdsting osv blir man sindsyg af alle de gadgets' date=' pop dimser med man skal godkende [/quote'] Jeg arbejder med it til daglig, så det har du misforstået. De nævnte problemer er små og kan løses, som jeg skrev, ved at følge pcworld's gode råd. Så kører det perfekt.
Sune Besvaret January 20, 2009 Rapporter Besvaret January 20, 2009 vista er for folk der kun bruger deres pc til at gå på nettet og intet andet hvis man rent faktisk skal bruge den til arbejdsting osv blir man sindsyg af alle de gadgets' date=' pop dimser med man skal godkende at du vil skrive hej osv[/quote'] Som medarbejder i en IT afdeling med en arbejdsmaskine der kører Vista vil jeg sige at det der er noget ævl. Og det er netop sådan noget ævl der får folk som Kress - som efter eget udsagn slet ikke er god til IT - til at fedte rundt med 'lånte' versioner af et styresystem, på en maskine hvis hardware er født med et andet styresystem. Resultatet er så at de ikke får en velfungerende maskine med et udskældt styresystem, men i stedet får en dårligt fungerende maskine med noget som de har hørt andre sige er meget bedre. Nu er Windows 7 jo ikke kommet endnu, og i bedste fald sker det ikke før sent i dette år - hvilket vil sige ca. 3 år efter introduktionen af Vista.
Kress & Betina Besvaret January 20, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 20, 2009 Puha ! Nu er det ikke nemt, jeg har ikke nogen VISTA cd, der var ikke nogen med da jeg købte maskinen, så jeg ved ikke helt hvordan jeg får det tilbage til det ?? For jeg er da ved at blive sindsyg over den ikke kører optimalt, og til René (aka CAR3NDS) super nørd Brian, han har ikke tid til at lege med mig Han siger ellers det ikke er noget problem.
Gio Besvaret January 20, 2009 Rapporter Besvaret January 20, 2009 Puha ! Nu er det ikke nemt' date=' jeg har ikke nogen VISTA cd, der var ikke nogen med da jeg købte maskinen, så jeg ved ikke helt hvordan jeg får det tilbage til det ??[/quote']Så var der enten en restore-partition på maskinen, eller du har fået et sæt restore-cd´er med. Jeg hælder til det første - men hvis du har nuket hele disken, så er den (skjulte) restore-partition sikkert også væk. Så er der kun tilbage at låne en vista-cd. Og ikke engang dét er der garanti for virker, da din key nok er vendor-specific. (kontakt producenten, og hør om de kan hjælpe dig med et image der passer til din maskine. Evt. pr. download e.l.) Just a guess...men det er set før.
jolin Besvaret January 20, 2009 Rapporter Besvaret January 20, 2009 Puha ! Nu er det ikke nemt' date=' jeg har ikke nogen VISTA cd, der var ikke nogen med da jeg købte maskinen, så jeg ved ikke helt hvordan jeg får det tilbage til det ?? For jeg er da ved at blive sindsyg over den ikke kører optimalt, og til René (aka CAR3NDS) super nørd Brian, han har ikke tid til at lege med mig Han siger ellers det ikke er noget problem.[/quote'] RTFM? :thumbdown Jeg arbejdede indtil for nyligt hos Fujitsu Siemens support-helpdesk. Et job hvor man til tider skulle være meeeget tålmodig, da folk har det med ikke at læse i den ski** manaul. Nuvel, det var blot et deltids studiejob. Fujitsu-Siemens outsourcede support-delen. Det er nu Sykes callcenter der står for supporten. Men jeg kan fortælle dig følgende. Der følger ingen recovery DVD'er med maskinen. Man skal selv brænde dem ud. Den information kommer på skærmen hver gang Vista startes indtil man får brændt dette recovery sæt. Der følger ligeledes en guide med på papir der beskriver proceduren trin for trin. Som tidligere nævnt understøtter denne model ikke XP. Der er altså ingen drivere til XP. Som Gio skriver, hvis recovery partitionen på harddisken er slettet under XP installation, har i ikke længere mulighed for at få brændt DVD'erne ud. Og ringer i til supporten og fortæller den historie er der ingen kære mor. I skal selv ud og købe Vista, evt købe et recovery sæt af fujitsu-siemens. (fujitsu-siemens.com/recovery) Hvis ovenstående er tilfældet må jeg da anbefale at i ringer til supporten og stikker dem en hvis løgn om at brændingen fejler hver gang i prøver at brænde. Så burde de sende et recovery kit uden beregning /Jolin
Gio Besvaret January 20, 2009 Rapporter Besvaret January 20, 2009 Hvis ovenstående er tilfældet må jeg da anbefale at i ringer til supporten og stikker dem en hvis løgn om at brændingen fejler hver gang i prøver at brænde. Så burde de sende et recovery kit uden beregning Det var da et tip der kunne bruges til noget! (...når man nu ikke gad se skoven bag træerne )
Menace Besvaret January 20, 2009 Rapporter Besvaret January 20, 2009 RTFM? :thumbdown Som tidligere nævnt understøtter denne model ikke XP. Der er altså ingen drivere til XP. /Jolin som kress siger er det kun skærm og netkort der ikke virker... har de lavet helt deres egen netkort og skærmkort så man ikke kan tilpasse drivere til eller ? så vidt jeg kan se er det radeon grafikkort og sikkert noget intel netkort, samt realtek lyd men jeg ville også installere vista igen og så tweake det, det har mange features som kan slås fra så det giver en XP-føling
CarTrends.dk Besvaret January 20, 2009 Rapporter Besvaret January 20, 2009 tjaaa på min sony vaio den blev leveret med Vista også og jeg syntes sku ik den kørte optimalt og var alt for lang tid om at starte op, men jeg kunne heldigvis finde XP drivere på sonys hjemmeside til den og den har aldrig kørt bedre end den gør nu.. men de bærbar som er optimeret til Vista der jo ik rigtig noget og gøre, min asus lamborghini den er optimeret til vista og alle drivers jeg ku finde til XP var beta drivers og den kørte ikke optimalt med XP og så måtte jeg også lave recovery til XP, der nogen smarte features i vista som det med at man lige trykker på en knap så alle vinduer væk og du ude på skrivebordet, men ellers syntes jeg XP fungere MEGET bedre, også selvom man har fået fjernet de ting med den spørg om du sikker på du vil fortsætte hver gang man tænker på at åbne noget osv
Kress & Betina Besvaret January 23, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 23, 2009 RTFM? :thumbdown Hvis ovenstående er tilfældet må jeg da anbefale at i ringer til supporten og stikker dem en hvis løgn om at brændingen fejler hver gang i prøver at brænde. Så burde de sende et recovery kit uden beregning /Jolin Det er faeme noget der skal prøves !! :) For jeg er da helt sikker på jeg vil gøre meget for at slippe for at købe en helt ny udgave, takker og gir lige en melding om hvordan det går. -Pokkers klokken er så mange nu :( de er nok gået hjem. -Kress...
Kress & Betina Besvaret January 23, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 23, 2009 som kress siger er det kun skærm og netkort der ikke virker... har de lavet helt deres egen netkort og skærmkort så man ikke kan tilpasse drivere til eller ? så vidt jeg kan se er det radeon grafikkort og sikkert noget intel netkort, samt realtek lyd men jeg ville også installere vista igen og så tweake det, det har mange features som kan slås fra så det giver en XP-føling Net med ledning og lydkort kører nu, men trådløst og grafik kort kan jeg bare ikke få den overbevist om, den kører to grafik kort ?? Meget mystisk. -Kress...
Gio Besvaret January 23, 2009 Rapporter Besvaret January 23, 2009 Der er sågar et helt forum dedikeret til Amilo-serien - og et splitsekund på søgeren frembragte bl.a. http://www.amilo-forum.com/topic,2062,-Amilo-pa-3553-xp-drivers.html ...så kan du selv grave lidt videre derinde.
Gio Besvaret January 23, 2009 Rapporter Besvaret January 23, 2009 ...by the way & uden at have tjekket: Hvis der ikke er den store forskel på 3515 og 3553, så tag et kig på den her pakke. (ér scannet for vira) Jeg garanterer dog intet - prøver bare at hjælpe
Kress & Betina Besvaret January 23, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 23, 2009 Der er sågar et helt forum dedikeret til Amilo-serien - og et splitsekund på søgeren frembragte bl.a. http://www.amilo-forum.com/topic' date=2062,-Amilo-pa-3553-xp-drivers.html ...så kan du selv grave lidt videre derinde. Tak for det GIO, men jeg har været der, og skærmkortet virker, man kan sætte den i super opløsning, lige til man genstarter så går skærmen i sort. :(
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu