Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hey... Jeg håber, der findes en venlig sjæl derude, der kender nogen, der kan låse en mobil op. Eller en, der selv kan måske? Min kæreste (thn herindefra) og jeg vil gerne bytte mobiler, men har haft intet held med at kunne finde nogen, der kan gøre det. Jo, hos mobilselskabet, som vil have 500 for hver. Vi har begge 3-telefoner og abonnement, dog er den ene med svensk nummer og dertilhørende abonnement, og den anden dansk. Naturligvis skal det gerne kunne gøres så billigt som muligt, men er intet krav :) Nogen, der kender nogen, der kender nogen, der kender nogen? ;) Eller selv er nogen :) På forhånd tak for hjælp og svar! Love, Lise.

Besvaret

Tusind tak for alle svarene! Til lige mit problem (to telefoner, der skal låses op), skal jeg så stadig kun bruge det ene kort, som man kan byde forholdsvis billigt på inde på QXL? Eller skal jeg have to? Den i Sofielund lyder også god, især nu, hvor det rent faktisk er billigere end inde på QXL, da den svenske krone er så lav. Ville dog ønske, den snart steg igen, så svenskerne kan få en god økonomi igen :( - Også selv om det gavner tusindvis af danskere, som valfarter hertil :O Det sidste her var vist lidt off-topic, men tak igen for hjælpen, den værdsætter vi! Love, Lise.

Besvaret
Fri os fra det onde' date=' næh nu må kurs 50 være næste ønskemål ;-)[/quote'] Det vil du ikke ønske. Sverige går snart i stå hvis den ikke kommer op igen. Jeg arbejder i SE og har svensk løn. Jeg skal da ingen steder i den nærmeste fremtid, da kronen er så lav. Hele rejsebranchen er seriøst på røven herovre. Hvis man fortsætter med så høje priser på alt udenlandsk, så vil alting snart blive dyrere. Næ du.... lad dem bare kommer op i 72-75, så tror de på det igen.
Besvaret
Tusind tak for alle svarene! Til lige mit problem (to telefoner, der skal låses op), skal jeg så stadig kun bruge det ene kort, som man kan byde forholdsvis billigt på inde på QXL? Eller skal jeg have to? Den i Sofielund lyder også god, især nu, hvor det rent faktisk er billigere end inde på QXL, da den svenske krone er så lav. Ville dog ønske, den snart steg igen, så svenskerne kan få en god økonomi igen :( - Også selv om det gavner tusindvis af danskere, som valfarter hertil :O Det sidste her var vist lidt off-topic, men tak igen for hjælpen, den værdsætter vi! Love, Lise.
svenskere der bor i sverige og handler i sverige er da ret ligeglade med den lave kurs... det ändrer da ikke deres ökonomi ..
Besvaret
Hvilken uddannelse har du? Mit gæt: 9 klasse.
hvor höj en iq har du? jeg gätter på 14... nu er det mindretallet af uddannelser der rent faktisk kräver kendskab til samfundsökonomi .. at du ikke ved det viser jo bare at du selv tränger til at uddanne dig eller måske bare komme ud i det virkelige liv jeg har sikkert flere uddannelser end dig og kan höjst sandsynligt en del mere end dig så bare fordi du har valgt en uddannelse der har med den slags at göre gör det dig ikke bedre uddannet ...
Besvaret
det ved jeg ik .. jeg går bare udfra hvad svenskere jeg omgås med siger og de er skideligeglade
Ja, det siger de danskere også som har deres job... De kender ikke noget til krisen eller syntes ligefrem den hjælper dem. Jeg hørte lige at der i DK fyres hvad der svarer til en person hvert 3. minut døgnet rundt... De er nok ikke ligeglade... Og, tro mig... Når bilerne pludselig bliver 20% dyrere end idag (der skal sikkert genforhandles nogle kontrakter i løbet af 2009) så syntes svenskerne nok heller ikke det er super sjovt længere... Så sælgers der endnu færre biler og endnu flere bliver arbejdsløse.... Nej du.... en højere svensk kurs, ellers går sverige i stå.
Besvaret
Ja, det siger de danskere også som har deres job... De kender ikke noget til krisen eller syntes ligefrem den hjælper dem. Jeg hørte lige at der i DK fyres hvad der svarer til en person hvert 3. minut døgnet rundt... De er nok ikke ligeglade... Og, tro mig... Når bilerne pludselig bliver 20% dyrere end idag (der skal sikkert genforhandles nogle kontrakter i løbet af 2009) så syntes svenskerne nok heller ikke det er super sjovt længere... Så sælgers der endnu færre biler og endnu flere bliver arbejdsløse.... Nej du.... en højere svensk kurs, ellers går sverige i stå.
ok... jeg er ikke så klog på verdensökonomien den har ikke haft den store indvirkning på mig indtil videre så.. ved ik om en höjere kurs er lösningen det hjälper jo ikke dsb .. de höjer hvert år men går stadig i stå .. :)
Besvaret
ok... jeg er ikke så klog på verdensökonomien den har ikke haft den store indvirkning på mig indtil videre så.. ved ik om en höjere kurs er lösningen det hjälper jo ikke dsb .. de höjer hvert år men går stadig i stå .. :)
Hehehe... det er jo rigtig nok... (DSB.... holder mere end de lover) Men, hvis vi nu forholder os til tog-driften/broafgift, så er der jo snak om at hæve priserne i SEK således at de når op på DKK prisen. Dvs, det bliver dyrere for alle svenskere (som bor og arbejder i SE) at komme til DK, eller for den sags skyld videre ud i Europa. Det er dyrt nok i forvejen, men nu vil man hæve priserne med 20%... Så rammer det pludselig meningmand ... Det er nok bare første eksempel på en prisforhøjelse.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...