Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Jeg sidder og fumler med ansøgningen, der jo også kan hentes på nettet. Der står at man skal vedlægge "Handling som styrker permanent bosättning i Sverige" - er der nogen der har konkret erfaring med hvad der godtages der?
Jeg havde blot en udskrift fra Skatteverket med, husk at scrolle ned og vælge körkort: http://www.skatteverket.se/servicetjanster/bestallningstjanst/personbevis.4.5098f9104ec1b57328000231.html "Numera behöver du inte beställa personbevis för körkort annat än i undantagsfall t ex när du ska byta ditt utländska körkort till ett svenskt. De uppgifter som krävs för utfärdande av körkort finns tillgängliga för Vägverket dagen efter registreringen i folkbokföringen." Det er så snart en måned siden, jeg indleverede mit danske kørekort og har stadig ikke hørt noget!
Besvaret
Har du fået girokort nr. 2' date=' det på ca. 120 kr ?[/quote'] Nej. Det skulle først komme med den del, hvor man skal indsende billede med. Jeg mistænker, at det er det danske politi som er så ultra sløøøøøøøøøve. De har travlt med at spise citronmåner :D Ej, spøg til side. Ved ikke hvad status er, men mon ikke det tager Länsstyrelsen en uges tid at oprette en sag på det, hvorefter der skal laves en henvendelse til politiet i Danmark, som derefter skal svare.
Besvaret

Skørt og ja det er den del hvor man klistrer fotoet på. Efter du har betalt girokort nr 2 går der jo også noget tid før kortet bliver sendt til en udleveringsterminal (måske i Limhamn). Husk at du skal have intygare med, så du kan få det udleveret. Jeg forstår ikke, at i har fået at vide der kan gå op til 3 mdr. Jeg tror jeg var heldig, så. Da jeg afleverede det danske kort gik der max 2 uger efter jeg havde betalt det "store" girokort før det næste kom. Herefter gik der ca. 1 uge, tror jeg.

Besvaret
Jeg havde blot en udskrift fra Skatteverket med, husk at scrolle ned og vælge körkort: http://www.skatteverket.se/servicetjanster/bestallningstjanst/personbevis.4.5098f9104ec1b57328000231.html "Numera behöver du inte beställa personbevis för körkort annat än i undantagsfall t ex när du ska byta ditt utländska körkort till ett svenskt. De uppgifter som krävs för utfärdande av körkort finns tillgängliga för Vägverket dagen efter registreringen i folkbokföringen."
Tak for det - så er der sådan en på vej til mig! :)
Besvaret
Skørt og ja det er den del hvor man klistrer fotoet på. Efter du har betalt girokort nr 2 går der jo også noget tid før kortet bliver sendt til en udleveringsterminal (måske i Limhamn). Husk at du skal have intygare med, så du kan få det udleveret.
Jeg har også et svensk id, så det burde ikke være noget problem for mig. Var bare træt af mit "A5" udgave af det danske kørekort :lol:
Besvaret
Nej. Det skulle først komme med den del, hvor man skal indsende billede med. Jeg mistænker, at det er det danske politi som er så ultra sløøøøøøøøøve. De har travlt med at spise citronmåner :D Ej, spøg til side. Ved ikke hvad status er, men mon ikke det tager Länsstyrelsen en uges tid at oprette en sag på det, hvorefter der skal laves en henvendelse til politiet i Danmark, som derefter skal svare.
Nu har jeg fået den gule blanket, så nu er det bare at finde et foto og så sende ind og betale de 120 SEK, så går der vel 1-2 uger, så kommer kørekortet.
Besvaret
Nu har jeg fået den gule blanket' date=' så nu er det bare at finde et foto og så sende ind og betale de 120 SEK, så går der vel 1-2 uger, så kommer kørekortet.[/quote'] Hmm, jeg betalte de 600,- allerede den 2009-03-24 (via netbank). Har stadig ikke hørt en pind endnu, så nu har de sgu lige fået en mail! :rolleyes:
Besvaret

Har her 2. juni fået brev om, at mit kørekort ligger til afhentning på posthuset :th2: Fra indlevering hos Länstyrelsen den 5. maj til modtaget besked om kørekort 2. juni, lige knap en måned. Det synes jeg egentlig er ganske godt gået af de forskellige etater.

Besvaret

Hvis nu man er lidt sær, og gerne vil beholde sit danske kørekort, kan man så få det ombyttet? Eller er man tvuget til et svensk. Mit er flækket halvt igennem, og det bliver påpeget hver gang jeg viser det frem.

Besvaret
Hvis nu man er lidt sær' date=' og gerne vil beholde sit danske kørekort, kan man så få det ombyttet? Eller er man tvuget til et svensk. Mit er flækket halvt igennem, og det bliver påpeget hver gang jeg viser det frem.[/quote'] Hvis du flytter til Danmark ja.... Ellers kan du ikke få et nyt DK kørekort når du bor i Sverige.
Besvaret
Hmm' date=' jeg betalte de 600,- allerede den 2009-03-24 (via netbank). Har stadig ikke hørt en pind endnu, så nu har de sgu lige fået en mail! :rolleyes:[/quote'] Så kom der omsider skred i sagen. Mailede dem i sidste uge og fik heldigvis svar allerede dagen efter med besked om, at de ville undersøge fejlen. I dag kom der så lidt papirer med posten. :thumbup:
  • 3 weeks later...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...