thn Skrevet March 24, 2009 Rapporter Skrevet March 24, 2009 Øv, nu skal vi betale for baltikum eventyret :-( Har idag fået et brev hvor de skriver at de indfører et ekstra påslag på 0.50% ud over den normale rente. Det er sq da surt at de bare vælter lorten over på os når de nu ikke kunne styre det i baltikum :-(
Rikke Rost Besvaret March 24, 2009 Rapporter Besvaret March 24, 2009 Så håber fandme du flytter til en ny bank for at straffe dem!! Magen til skodbank skal man lede længe efter.!
swoop Besvaret March 24, 2009 Rapporter Besvaret March 24, 2009 Forstår ikke hvorfor folk piver og brokker sig over deres bank. Enten må personen presse rådgiveren til at give rabat til den enkelte eller også skifte bank ... det er så nemt i dagens moderne verden.
chaospilot Besvaret March 24, 2009 Rapporter Besvaret March 24, 2009 Bare de andre banker ikke også følger med - så de gør fælles front mod os alle ved at presse renten og deres profit op. Så hjælper en rentesænkning jo ligefedt! Men jeg ville også skifte bank - og det ville ikke tage mig 2 dage!
Rikke Rost Besvaret March 24, 2009 Rapporter Besvaret March 24, 2009 Så må vi håbe at i ikke har bundet lånene for længe.....Der er vist noget med at man skal betale en form for kompensation for deres tabte rentepenge..... Men det er der mange der ved mere om :)
EBL Besvaret March 24, 2009 Rapporter Besvaret March 24, 2009 Forstår ikke hvorfor folk piver og brokker sig over deres bank. Enten må personen presse rådgiveren til at give rabat til den enkelte eller også skifte bank ... det er så nemt i dagens moderne verden. Nu er det jo ikke alle der har en stærk nok økonomi til, at de er attraktive som kunde i andre banker og derfor er det ikke så let for dem at shoppe mellem banker som det måske er for mere ressourcestærke kunder. Jeg hørte engang for lang tid siden til de førstnævnte og da kunne jeg ikke bare vende ryggen til og skride hvis bankrådgiveren ikke gjorde som jeg sagde, det var i hvertfald ikke så nemt som du gør det til.
chaospilot Besvaret March 24, 2009 Rapporter Besvaret March 24, 2009 Det er da ikke slået igennem på deres site endnu? http://www.swedbank.se/sst/inf/out/infOutWww1/0,,133688,00.html
chaospilot Besvaret March 24, 2009 Rapporter Besvaret March 24, 2009 Hvis lånet er bundet, er renten det jo også - og så giver det ingen rentestigning før bindingsperioden er ophævet...
thn Besvaret March 24, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 24, 2009 mon ikke de holder den hemmelig så længe som mulig... (jeg er dog ved at skrive en mail til www.di.se) Men skifte? til hvem? Nordea har jo allerede gjort præcis det samme og hævet deres rörlige betragteligt i forhold til 3 månedersrenten og så er vi jo lige vidt
thn Besvaret March 24, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 24, 2009 De prøver endda at redde den med at reporenten er faldet og derfor "gør det ikke noget" Den nya räntesättningen innebär att vi från och med den 30 mars 2009 kommer att göre ett påslag på referensräntan på grund av ökade upplåningskostnader med 0,50 procentenheter. Det behöver dock inte betyda att dina räntekostnader öker. Om referensräntan till exempel skulle ha sjunkit med 0,60 procentenheter mellan den 30 januari och den 30 mars, kommer din ränte att minska med 0,1 procentenheter trots påslaget.
credde Besvaret March 24, 2009 Rapporter Besvaret March 24, 2009 Er det ikke kun for de lån med 60 dages "løbetid", det gælder.
Junkeren Besvaret March 25, 2009 Rapporter Besvaret March 25, 2009 THN, hvilken låntype kører du med? Er osse Swedbank på en rørlig (3 mdr), men har ikke hørt noget fra dem.
thn Besvaret March 25, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 25, 2009 jeg har 60 dage rörlig. ifølge di.se er det også den eneste type der bliver berørt http://www.swedbank.se/sst/inf/out/infOutWww1/0,,2700_m49_740296,00.html
Homer Besvaret March 25, 2009 Rapporter Besvaret March 25, 2009 jeg har 60 dage rörlig. ifølge di.se er det også den eneste type der bliver berørt http://www.swedbank.se/sst/inf/out/infOutWww1/0,,2700_m49_740296,00.html Så skift dog til en anden binding når din bindingsperiode udløber, og stop det klynkeri!!
thn Besvaret March 25, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 25, 2009 og stop det klynkeri!! konstuktivt... spade!
Rikke Rost Besvaret March 25, 2009 Rapporter Besvaret March 25, 2009 Hvad er konstuktivt for noget??? Har det noget med opsætning af stuk at gøre?? konstuktivt... spade!
Homer Besvaret March 25, 2009 Rapporter Besvaret March 25, 2009 konstuktivt... spade! Du bemærkede nok næppe den smiley der var sat - eller også forstår du ikke meningen med en sådan. Uanset hvad, så er det da noget klynkeri at klage over vilkårerne i et frit marked. Hvad havde du forventet? En landsindsamling til ofre for Swedbanks udlånspolitik? Det er altså ikke specielt besværligt at skifte bank hvis man er utilfreds - eller skifte bindingsperiode for den sags skyld...
thn Besvaret March 26, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 26, 2009 Hvad er konstuktivt for noget??? Har det noget med opsætning af stuk at gøre?? Jeg må indrømme at jeg var træt efter en lang arbejdsdag i går, og ramte derfor ikke tasterne helt korrekt. Men som resten af dette forum sikkert har regnet ud, så skulle der står konstruktivt. Du bemærkede nok næppe den smiley der var sat - eller også forstår du ikke meningen med en sådan.. Jo jeg så den godt. Men jeg forstår ikke hvorfor det bliver så almindelig at skrive noget bavl for derefter at ophæve det hele med en smily? Kunne man så ikke lige så godt lade være med at skrive det? Som jeg forstår en smily så bruges den til at understege ironi, men den følgene kommentar beviser jo at det ikke var sådan den var tiltænkt. Uanset hvad' date=' så er det da noget klynkeri at klage over vilkårerne i et frit marked. Hvad havde du forventet? En landsindsamling til ofre for Swedbanks udlånspolitik? Det er altså ikke specielt besværligt at skifte bank hvis man er utilfreds - eller skifte bindingsperiode for den sags skyld...[/quote'] Og så nemt er det forøvrigt ikke bare. 3 månders renten giver noget dårligere vilkor, da det bare er en rente som banken sætter med stor spread til følge lige for tiden. Den "gamle" 60 dages rörlig var derimod bundet direkte op på STIBOR og man vidste derfor hele tiden hvad man kunne forvente. Det er så ovre nu. Skifte bank er altså heller ikke så nemt som i får det til at lyde til i disse dage Kom så, svin mig bare til. Jeg svarer herefter på relavante indlæg
bananas Besvaret March 26, 2009 Rapporter Besvaret March 26, 2009 Uanset hvad, så er det da noget klynkeri at klage over vilkårerne i et frit marked. Hvad havde du forventet? En landsindsamling til ofre for Swedbanks udlånspolitik? Det er altså ikke specielt besværligt at skifte bank hvis man er utilfreds - eller skifte bindingsperiode for den sags skyld... Markedet ikke er frit for tiden - og slet ikke hvis man er kommet til at binde nogen af sine lån. Jeg har også lån fra Swedbank - en del af dem var de gamle rørlige på 60 dage. Jeg betragter dette påslag som en svinestreg af rang. Normalt ville jeg være ligeglad med om jeg havde 2 eller 3 måneders løbetid. Men ikke denne gang. Årsag: jeg selv og Swedbank ved godt, at Riksbanken holder møde den 20. april, og at Riskbanken formentlig nedsætter den korte rente dagen efter det møde. Mange forventer at den skal ned med 1% mere. Samtidigt får alle Swedbanklånene med 2 og 3 måneders løbetid en ny renteperiode her ved udgangen af Marts. De kvikke af os ville naturligvis helst have beholdt 2 måneders renten og dermed kun betale "for høj" rente fra 21 april til 31 maj. Nu forsøger man at piske os over på 3 måneders renten, men så går der jo en måned mere før man får Riskbankens nedsættelse. Makker vi ikke ret får vi "påslaget" i hovedet. Og vi får selvfølgelig ikke besked i god tid - bare 1½ uges varsel. Bæster:fight: Så valget står mellem pest eller kolera. Og skifte bank lige p.t. er desværre håbløst dyrt fordi jeg er kommet til at låse noget af mit lån, hvor der er 3 år tilbage. Og renteersätningen bliver udregnet efter renten på statsobligationer, hvilket er kunstigt lavt for tiden - en rente, som man på ingen måde kan låne til. Skulle man skifte bank lige p.t. og tage et lån med samme præcist samme bindingstid, kunne man sagtens ende med præcist samme rente, men alligevel skulle man betale en kæmpe renteersättning - fuck hvor har Finansinspektion sovet i timen, da de lavede de regler. Hvis man kunne indløse til markedskurser, så skal jeg love for at jeg ville kaste Swedbank i havet med lynets hast, som tak for denne svinestreg. Men det kan man ikke, så jeg må bare tage smækkene. Mit råd for fremtiden - I skal aldrig låse jeres lån - fuck hvor jeg fortryder det nu.
thn Besvaret March 26, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 26, 2009 Og vi får selvfølgelig ikke besked i god tid - bare 1½ uges varsel. Bæster:fight: Kan det forøvrigt være rigtigt med så kort varsel? Jeg har ikke lige fået fundet papirne frem endnu, men undrede mig over den meget korte frist
thn Besvaret March 26, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 26, 2009 De kvikke af os ville naturligvis helst have beholdt 2 måneders renten og dermed kun betale "for høj" rente fra 21 april til 31 maj. Nu forsøger man at piske os over på 3 måneders renten' date=' men så går der jo en måned mere før man får Riskbankens nedsættelse. Makker vi ikke ret får vi "påslaget" i hovedet. [/quote'] Der står i internetbanken at rentebeløbet ændrer sig hvis man skifter binding midt i perioden. Vil det ikke sige at vi vil kunne skifte til 3 måneders omkring 23-24 april og dermed få glæde af den næste sænkning. Eller bliver vi så også hakket i tuden med nogle renteerstatning?
bananas Besvaret March 26, 2009 Rapporter Besvaret March 26, 2009 Der står i internetbanken at rentebeløbet ændrer sig hvis man skifter binding midt i perioden. Vil det ikke sige at vi vil kunne skifte til 3 måneders omkring 23-24 april og dermed få glæde af den næste sænkning. Eller bliver vi så også hakket i tuden med nogle renteerstatning? Jeg må være ærlig og sige at jeg ikke har styr på hvordan deres systemer fungerer - men det kommer helt sikkert an på hvordan deres systemer fungerer - det siger 13 års erfaring i den finansielle sektor mig. Og hvad der står skrevet af forklaring er hvordan nogen kommunikationsfolk og it-folk i skøn forening/forvirring tror at systemet fungerer. Nu ville det jo også hjælpe gevaldigt, hvis Swedbank kunne have fortalt mig som kunde hvad mit individuelle påslag var, sådan at jeg kunne sammenligne 2 og 3 måneder - men næ nej. Min plan lige p.t. er at fortsætte med 2 måneder og så en gang i slutningen af April bede om at få 3 måneder næste gang - hvordan det så end kommer til at fungere.
thn Besvaret March 26, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 26, 2009 Nu ville det jo også hjælpe gevaldigt, hvis Swedbank kunne have fortalt mig som kunde hvad mit individuelle påslag var, sådan at jeg kunne sammenligne 2 og 3 måneder - men næ nej. Det må du vel selv kunne regne ud? I min kontrakt står der i hvert fald at kommende periodes rente er STIBOR 2M + påslag på den dato der ligger 2 dage før renteændringsdag. I mit tilfælde må det give STIBOR 2M pr 28 januar der har givet mig den rente jeg har i dag
thenicegirl Besvaret March 27, 2009 Rapporter Besvaret March 27, 2009 Homer og Rikke Rost, I er uvidende og nedladende. Håber, I begge følger thn's kommentar og enten kun skriver relevante indlæg fremover eller bare lader være. Desuden er det nemlig meget svært at skifte bank. Få banker har lyst til at (over)tage kunder, der har store lån i deres nuværende pengeinstitut. Også selv om man har aktiver, som lånene repræsenterer. Medmindre man vil af med nogle af sine aktiver (lejlighed, bil fx), så skal man bevare de samme lån. Og måske har andre pengeinstitutter ikke de samme renter, som man havde i den bank, der røvrendte én. Jeg ved det, jeg ved det. Det er bare enormt ondt at gøre, som Swedbank i dette tilfælde har gjort, men nu findes der ikke specielt mange humanister inden for bankverdenen, hvis I ved, hvad jeg mener? Mennesker er ofte egoistiske røvhuller, og så gør de, som direktørerne har gjort. Selvfølgelig har ingen lyst til bare at sidde der and "take it", men nogle gange har man intet valg. Når man får muligheden, kan man huske på hændelsen og så gøre gengæld på en anden måde og på et andet tidspunkt. Ellers tror jeg fuldt og fast på karma :D With love, L.
Rikke Rost Besvaret March 27, 2009 Rapporter Besvaret March 27, 2009 Og nu skal karma blandes in i det???? :D Yderst relevant.......;) Homer og Rikke Rost, I er uvidende og nedladende. Håber, I begge følger thn's kommentar og enten kun skriver relevante indlæg fremover eller bare lader være. Desuden er det nemlig meget svært at skifte bank. Få banker har lyst til at (over)tage kunder, der har store lån i deres nuværende pengeinstitut. Også selv om man har aktiver, som lånene repræsenterer. Medmindre man vil af med nogle af sine aktiver (lejlighed, bil fx), så skal man bevare de samme lån. Og måske har andre pengeinstitutter ikke de samme renter, som man havde i den bank, der røvrendte én. Jeg ved det, jeg ved det. Det er bare enormt ondt at gøre, som Swedbank i dette tilfælde har gjort, men nu findes der ikke specielt mange humanister inden for bankverdenen, hvis I ved, hvad jeg mener? Mennesker er ofte egoistiske røvhuller, og så gør de, som direktørerne har gjort. Selvfølgelig har ingen lyst til bare at sidde der and "take it", men nogle gange har man intet valg. Når man får muligheden, kan man huske på hændelsen og så gøre gengæld på en anden måde og på et andet tidspunkt. Ellers tror jeg fuldt og fast på karma :D With love, L.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu