Jump to content

Heads Up! Pas på Bump i gennemkørslen MOD Danmark.

Recommended Posts

Besvaret

Idag havde de flyttet bumpene helt tilbage før bommen - men der var ingen ved tolderne, selv om de stod og tjekkede. Så meget for den undskyldning med sikkerhed - på det stykker kunne jeg snildt komme op på en anseelig fart, havde jeg ville det- inden jeg kom hen til hvor tolderne stod. Desværre så jeg det for sent, og der var for meget trafik til at skære påtværs igennem banerne. Men så fik den rare brobiz dame også noget at lave - ved at voldtrykke på hendes bomknap, så den ikke gik ned i min bil, fordi jeg valgt at køre igennem med 5-10 km/t hehe.

• Svar 78
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Idag havde de flyttet bumpene helt tilbage før bommen - men der var ingen ved tolderne, selv om de stod og tjekkede. Så meget for den undskyldning med sikkerhed - på det stykker kunne jeg snildt komme op på en anseelig fart, havde jeg ville det- inden jeg kom hen til hvor tolderne stod. Desværre så jeg det for sent, og der var for meget trafik til at skære påtværs igennem banerne. Men så fik den rare brobiz dame også noget at lave - ved at voldtrykke på hendes bomknap, så den ikke gik ned i min bil, fordi jeg valgt at køre igennem med 5-10 km/t hehe.
Og jeg kørte i den manuelle bane for at genere dem med lidt mere arbejde :laugh:
Guest Schuldig
Besvaret

Altså... jeg kan nu godt se, at det af princip er irriterende, at der ligger bump, også når der ikke er nogen... ...men er det nogen der falder død ned, hvis man er nødt til at køre lidt ekstra langsomt i cirka ti sekunder? Jeg har selv en ret stor bil, der ikke ligefram flyder over de bump, men altså... jeg kører da bare langsomt over, og så kan jeg drøne af sted bagefter. Hvad er så forfærdligt i det? :rolleyes:

Besvaret
Hvad er så forfærdligt i det? :rolleyes:
Fordi det er idiotisk og en unødvendig gene helt enkelt! (når der ingen toldere er til stede). Og idéen med det gule bump inden bommen er SÅ tåbeligt, at det burde være unødvendigt at diskutere yderligere. Og fint nok, at du bare kan køre langsomt over. Vi er andre, som må helt ned i 0,5 km/t, hvis vi vil vores bil det bedste.
Guest Schuldig
Besvaret
Og fint nok' date=' at du bare kan køre langsomt over. Vi er andre, som må helt ned i 0,5 km/t, hvis vi vil vores bil det bedste.[/quote'] Hvordan gør I så med almindelige bump...?
Besvaret
Hvordan gør I så med almindelige bump...?
Der er en verden til forskel på et "almindelige bump" (med bløde overgange - som det oftest bruges i DK) og så den gule djævel, der i tide og utide ligger i bizz-banerne. Men for nu at sammenligne, så bremser jeg også HELT ned til fuld stop ved visse "svenske" bump, som andre måske gladeligt tager med 5-10 km/t.
Besvaret
Hvordan gør I så med almindelige bump...?
Der er stor forskel på et asfalt bump og på de lede helvedes tingester de smider ude ved broanlægget... Et asfaltbump ved moderat hastighed skader ikke din bil på nogen måde, mens de gule dimser skader tårnlejer, spindler, led, lejer, store fælge, lavprofil-dæk og giver øget brændstofforbrug som bidrager til forureningen... Glemte jeg noget? EDIT: Hehe, Dannemare var lidt hurtigere :P
Besvaret

Og de gule vejbump må i øvrigt ikke ligge løse, som tilfældet er ved betalings anlæget. Det kunne være OK at benytte vejbump hvis de benyttede de typer som er en del bredere. Ja, sagt på en anden måde "de vejbump som er beregnet til over kørsel med 30 km/t"

Besvaret

Det er ikke vejbump - det er ren chikane af deres betalende kunder. For hvis det virkelig var for de rigtige årsager såsom sikkerhed, og for at tolderne kunne stoppe folk. Ja, så havde broen da investeret i korrekte asfalteret bump, der passede til 30 km/t. Jeg selv undgår bizzbanerne nu, med min nuværende bil - hvis jeg kan se der ligger bump. Ser jeg det for sent - mest fordi de klaphatte der smider dem ud, ikke også stiller deres advarelsesskilte op også, så er jeg så langt nede i hastighed at speedometeret ikke engang gir udslag. Hurtigere end det, og min bil skriger af smerte. Og det er stadig en bil der ikke er rørt ved, siden den kom fra fabrikken - dvs. ingen brian-sænkning af bilen. Hmm gad vide om man kan lave en FB gruppe - 10.000 der er imod øresunsbroens chikane bump og ødelæggelse af vores biler hehe

Besvaret
Jeg selv undgår bizzbanerne nu, med min nuværende bil
Jep - vognens højde betyder jo, at man problemfrit blot glider under bommen ude til højre :D
Besvaret

Hmmm, det mest idiotiske er at man har spenderet en ukendt meget stor sum penge på at lave et system hvor man IKKE behøver at holde stille for at passere igennem betalingen som tidligere - for herefter at investere en ligeså ukendt sum penge i plastic ragelse i form af gule bump - så man stort set igen er nødt til at holde stille. Idioti burde være strafbart i dette tilfælde!!! Og værst af alt - som pendler der i forvejen betaler en svinsk politisk bestemt overpris - ja så har vi været med til at betale for idiotien:cry:. Og endnu værre - idioterne som administrerer alt dette er tilsyneladende endt i et totalt politisk dødvande, hvor 2 landes administrationer bare trækker hånligt på skulderen når der klages - og ABSOLUT ingen gider beskæftige sig med få en ordentlig dialog med deres kernekunder pga at monopolet har sejret. Og det med 2 borgerlige regeringer - de burde sgu læse deres egne parti programmer igennem ved lejlighed!!! :fight: TNI PS: For mit eget vedkommende er det ikk' så meget det at skulle holde stille, alternativt krybe over eller benytte den manuelle betalingsbane til stor irritation for personalet og mine medbilister - nej, den største irritation er at man på Storebælt har et yderst velfungerende system som man af en eller anden tåbelig årsag åbenbart ikke kan finde ud af at kopiere til samme selskabs bro nummer 2, hmmmm hvorfor i alverden opfinde det dybe vand mere end 1 gang? Og kom ikke lige og fortæl at der ikke kører turister på Storebælt...... PSS: Tredje løsning kommer vel på Fehmern broen - og bliver vel ligeså tåbelig..........!

Besvaret
...den største irritation er at man på Storebælt har et yderst velfungerende system som man af en eller anden tåbelig årsag åbenbart ikke kan finde ud af at kopiere til samme selskabs bro nummer 2, hmmmm hvorfor i alverden opfinde det dybe vand mere end 1 gang?
Præcis min tanke gennem tiden ! (jeg har som "ingeniør" (chef) været med til anlæggelsen af begge forbindelser) Hvorfor ikke spørge Øresundsbroen om dette faktum og vise svaret her?
Besvaret

Gad vide hvad der sker, hvis man bare stopper foran det gule bump, og nægter at køre videre - før de fjerner det ? hehe på et eller andet tidspunkt, må de vel bukke under for gruppepress for alle dem der holder i kø griner.

Besvaret
Gad vide hvad der sker, hvis man bare stopper foran det gule bump, og nægter at køre videre - før de fjerner det ? hehe på et eller andet tidspunkt, må de vel bukke under for gruppepress for alle dem der holder i kø griner.
Ringer til Polisen og beder dem fjerne fulderrikken :laugh:
Besvaret
Gad vide hvad der sker' date=' hvis man bare stopper foran det gule bump, og nægter at køre videre - før de fjerner det ? hehe på et eller andet tidspunkt, må de vel bukke under for gruppepress for alle dem der holder i kø griner.[/quote'] Jeg tror det bedste vi overhovedet kan gøre er, at tage den manuelle bane når de har lagt bumpene ud..... Det tror jeg rimelig hurtigt de bliver trætte af....:laugh: Så hermed en opfordring til fremover at tage den manuelle bane når de har lagt bumpene ud..
Besvaret
Jeg tror det bedste vi overhovedet kan gøre er, at tage den manuelle bane når de har lagt bumpene ud..... Det tror jeg rimelig hurtigt de bliver trætte af....:laugh: Så hermed en opfordring til fremover at tage den manuelle bane når de har lagt bumpene ud..
Jeg tror I bliver trætte af at holde i kø, før end de bliver trætte;)
Besvaret
Jeg tror det bedste vi overhovedet kan gøre er' date=' at tage den manuelle bane når de har lagt bumpene ud..... [/quote'] Igår ved 21.15 tiden kørte jeg ind i kortbanen og trykkede på "hjælp" knappen, efter ca 30 sekunder (ganske hurtigt faktisk) kom en medarbejder hen til skuret og jeg gav hende min brobizz i hånden. "Du skal bruge de fire baner til venstre" var hendes første ord, og jeg sagde så at det skulle jeg ikke når der lå gule bump. Hun bad mig i så fald næste gang anvende manuelbanen, da der ikke sidder personer i skuret i kortbanerne til at hjælpe folk. Hermed en opfordring til at anvende kortbanerne, og trykke på "hjælp", altså hvis man har forholdsvis god tid :) Det er jo åbenbart extra trist for de ansatte at de både skal bevæge sig lidt OG udføre kundeservice på samme tid, mens de er på arbejde. Idioter.
Besvaret
Igår ved 21.15 tiden kørte jeg ind i kortbanen og trykkede på "hjælp" knappen, efter ca 30 sekunder (ganske hurtigt faktisk) kom en medarbejder hen til skuret og jeg gav hende min brobizz i hånden. "Du skal bruge de fire baner til venstre" var hendes første ord, og jeg sagde så at det skulle jeg ikke når der lå gule bump. Hun bad mig i så fald næste gang anvende manuelbanen, da der ikke sidder personer i skuret i kortbanerne til at hjælpe folk. Hermed en opfordring til at anvende kortbanerne, og trykke på "hjælp", altså hvis man har forholdsvis god tid :) Det er jo åbenbart extra trist for de ansatte at de både skal bevæge sig lidt OG udføre kundeservice på samme tid, mens de er på arbejde. Idioter.
Arhhhhh Toft, den er sgu ikke helt fair! Jeg har aldrig oplevet nogle problemer med Broens ansatte - jeg mener, i modsætning til dig, at de udfører deres arbejde ganske godt. Sagen med Bumpene hører under tolderne - det skal vi ikke glemme. Der er en ganske interessant tråd på broens hjemmeside om netop dette ;) Go' dag
Besvaret
Arhhhhh Toft, den er sgu ikke helt fair! Jeg har aldrig oplevet nogle problemer med Broens ansatte - jeg mener, i modsætning til dig, at de udfører deres arbejde ganske godt. Sagen med Bumpene hører under tolderne - det skal vi ikke glemme.
Ja, ok jeg kørte i retning mod DK igår kl 21.15 og det har INTET at gøre med toldere at der ligger gule bump i retning mod DK - det er ren chikane fra broens side! Fint nok at de lægger gule bump ud i retning mod SE, HVIS TOLDERNE STÅR DER!!! Ellers er det bare væk med lortet! Ingen toldere = ingen bump! IMO.
Besvaret
Fint nok at de lægger gule bump ud i retning mod SE, HVIS TOLDERNE STÅR DER!!! Ellers er det bare væk med lortet! Ingen toldere = ingen bump! IMO.
Jeg er HELT enig i ovenstående...Det er dog STADIG tolderne der er ansvarlige for placering samt fjernelse af Bumpene . uagtet hvor de befinder sig ;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...