Jump to content

Heads Up! Pas på Bump i gennemkørslen MOD Danmark.

Recommended Posts

Besvaret

I går formiddags, da jeg kørte hjem fra sommerhuset, så havde de placeret bumpene inden den sidste bom... Interessant at se, hvorlænge der går inden bommen klasker ned i hovedet på en bil pga. det bump.

• Svar 78
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
I går formiddags' date=' da jeg kørte hjem fra sommerhuset, så havde de placeret bumpene [b']inden den sidste bom... Interessant at se, hvorlænge der går inden bommen klasker ned i hovedet på en bil pga. det bump.
Lige præcis min tanke, da jeg kørte igennem i sidste uge :mad: Man skuler nervøst op mod bommen, mens man snegler sig over bumpet - det er sgu da ikke særlig godt tænkt!! Formålet med placeringen går helt hen over hovedet på mig: Når man kan se, at der ligger et bump ved 'tolder-skuret' er det jo ikke som om, at man racer igennem :confused:
Besvaret

er der ikke en censor der kan se om der holder noget under den?? ved godt der ikke er til dem der tror man kan køre igemmen bommen. Men troet faktis der var en til hvis der var noget under den, ligesom en sikkerhed der sidder i porte.

Besvaret
er der ikke en censor der kan se om der holder noget under den?? ved godt der ikke er til dem der tror man kan køre igemmen bommen. Men troet faktis der var en til hvis der var noget under den' date=' ligesom en sikkerhed der sidder i porte.[/quote'] I danmark ville det være et lovkrav er jeg sikker på, men nu er vi jo i sverige :(
Besvaret

Det passer nu ogå ret underligt når man tænker på at broen tidligere virkelig gjorde meget ud af, at de var TULLVERKET der lagde de bump ud til gene - selv når der ikke stod nogen toldere. I dag var der bump igen mod DK - og ikke nogen som helst at stoppe/holde for?! Fjollet.............

Besvaret

Det virker som om, at Bron er et utopia for ikke-fornuftige personer og beslutninger... Der er snart ikke noget, der kan overraske længere. Satme glad for at jeg er 2 måneder på orlov. Har ikke kørt over Bron siden 27/3 :)

Besvaret

Læste lige det tåbelige svar inde på pendlerforum, altså man fatter jo ikke de folk ikke har nogen som helst form for selvkritik :sick: Og så lærte vi så i øvrigt, i flere sætninger, at de gule bump lægges ud i nordgående retning mod DK.... Godt så! :sick: Det er TOTAL tåbeligt at lægge de bump ud i retning mod DK, og at forsvare sig med at det er for de ansattes sikkerheds skyld er sgu da fucked up! Hvad fanden skal de ansatte rende rundt i brobizzbanerne for??? Og, hvis de endelig har behov for det, mon ikke de så er gamle nok til at se om der kommer en bil kørende, ligesom når man krydser en hvilken som helst anden vej som fodgænger?? Det er sørgeligt at man skal være idiot for at være ansat ved Øresundsbroen, og det er sørgeligt at man i år 2009 må konstatere at det fungerede bedre den gang man bare kørte hen og holdt stille foran bommen, og derved fik sin bil helskindet i gennem anlægget. Tidsmæssigt er der ingen forskel på "bump i banen" eller "holde stille foran bommen" :rolleye: Skandale bro!

Besvaret
Det er TOTAL tåbeligt at lægge de bump ud i retning mod DK, og at forsvare sig med at det er for de ansattes sikkerheds skyld er sgu da fucked up! Hvad fanden skal de ansatte rende rundt i brobizzbanerne for?
Fordi der jo ofte holder en bil dér! - f.eks fordi brobizz'en ikke funker, eller manden har valgt den forkerte bane :) Jeg har været tæt på at køre en Øresundsmedarbejder ned - jeg kørte 30 km/t. Medarbejderen kiggede på mig og vadede lige ud foran bilen - dumt :rolleye:
Besvaret

De kunne lige så godt have lavet en bom til når der var tolderen - så tolderen trykkede på knappen, hvis han ikke gad snakke med bilisten - så slap vi for de skide bump, man kun kan trille 5 km/t over. Eller de kunne installere fast rigtige 30 km/t bump (asfalt bump, som dem i danmark), hvis det endelig var så vigtigt for deres ansatte og for tolderne.

Besvaret

Jeg er simpelthen begyndt at stoppe helt op ligefter bumpet, kigge lidt på bommen og ta´ den rigtigt rigtigt langsomt derfra.. :mad: Jeg syntes også det er en skandale med de latterlige bump, så jeg foreslår at alle os med bizz´er vi stopper HELT op hver gang i 2-3 minutter, evt. stiger ud for lige at tjekke fälgene for bumpskader osv. för bommen, midt i banen! Eller evt. stiger ud för bumpet, lägger bumpet til side, körer forbi for derefter at stige ud og lägge bumpet på plads igen ;)

Besvaret
Fordi der jo ofte holder en bil dér! - f.eks fordi brobizz'en ikke funker, eller manden har valgt den forkerte bane :) Jeg har været tæt på at køre en Øresundsmedarbejder ned - jeg kørte 30 km/t. Medarbejderen kiggede på mig og vadede lige ud foran bilen - dumt :rolleye:
selv bumb kan ikke redde så dumme mennesker fra at blive kört ned
Besvaret
Medarbejderen kiggede på mig og vadede lige ud foran bilen - dumt :rolleye:
Har jeg også oplevet. De mener åbenbart, de har fortrinsret, når de krydser banerne bag bommene. Man skulle tro de kunne regne ud at når bommen går op, så er der en bil på vej :rolleye: Men broen 'uddanner' dem nok til at være selvsikre og bare gå frem :eek:
Besvaret
Er det ikke stadig motorvej hele vejen gennem betalingsanlæget?? jeg mener ikke at jeg har set "motorvej slut" vejtavlen noget sted - eller er det bare mig??
Jeps, det er bare dig der har skyklapper på:D De er der - de grønne skilte - kan ikke huske om de kommer ved 90 eller 70 km skiltet.
Besvaret

Personligt stopper jeg helt op før bumpen, og triller ekstremt langsomt over - uanset hvor mange der er bag i mig. Er der en medarbejder i syne, får jeg øjenkontakt og ryster på hovedet af dem - totalt barnligt det sidste, men siden dem der svarer på debatten på deres hjemmeside, har en skrue løs, så må man jo påpege det på en eller anden måde, overfor dem der arbejder der til hver dag. Ryster også på hovedet af tullerne - det kan de ikke lide hehe - Har også spurgt en af dem, da jeg alligevel holdt næsten stille foran bumpen, om jeg ikke skulle sende regningen for ny undervogn til ham personligt. Pludselig kunne han hverken svensk eller dansk, sjovt nok :D De holder kontrol så tit, at broen da må kunne springe for permanent farthindring, der er bygget til den reelle hastighed på 30 km/t!!!!!!!! Eller tullverket må kunne give tilskud til sådan et bump. Har intet imod fartbump, hverken for sikkerhed, eller så tolderne kan nå at stoppe biler, men så skal det satme også være et fartbump og ikke en kantsten der er malet gul de smider ud på vejen!!!! Alternativt, når der ingen mennesker er, tager jeg manuel banen, og smider min brobizz ind af vinduet til dem - tager samme tid, som at køre igennem bizzbanen med bump :-) De flinke ansatte forklarer mig at jeg skal bruge bizzbanen, hvortil jeg svarer - fint, når i har fjernet bumpene - så skal jeg nok bruge den.

Besvaret
Personligt stopper jeg helt op før bumpen, og triller ekstremt langsomt over - uanset hvor mange der er bag i mig. Er der en medarbejder i syne, får jeg øjenkontakt og ryster på hovedet af dem - totalt barnligt det sidste, men siden dem der svarer på debatten på deres hjemmeside, har en skrue løs, så må man jo påpege det på en eller anden måde, overfor dem der arbejder der til hver dag. Ryster også på hovedet af tullerne - det kan de ikke lide hehe - Har også spurgt en af dem, da jeg alligevel holdt næsten stille foran bumpen, om jeg ikke skulle sende regningen for ny undervogn til ham personligt. Pludselig kunne han hverken svensk eller dansk, sjovt nok :D De holder kontrol så tit, at broen da må kunne springe for permanent farthindring, der er bygget til den reelle hastighed på 30 km/t!!!!!!!! Eller tullverket må kunne give tilskud til sådan et bump. Har intet imod fartbump, hverken for sikkerhed, eller så tolderne kan nå at stoppe biler, men så skal det satme også være et fartbump og ikke en kantsten der er malet gul de smider ud på vejen!!!! Alternativt, når der ingen mennesker er, tager jeg manuel banen, og smider min brobizz ind af vinduet til dem - tager samme tid, som at køre igennem bizzbanen med bump :-) De flinke ansatte forklarer mig at jeg skal bruge bizzbanen, hvortil jeg svarer - fint, når i har fjernet bumpene - så skal jeg nok bruge den.
Lige præcis den sidste del er en super god idé - den tror jeg også jeg vil praktisere... Blot for at genere dem :)
Besvaret

Jeg plejer at stoppe helt op, og kravler så over de gule sataner med minimum kraft... Det tager sådan ca. 15-20 sekunder at komme i gennem på den måde, hvilket er samme antal sekunder medarbejderne skal høre mit horn er trykket i bund.. Ja de glor godt nok alle efter mig, men er jeg pisse ligeglad, ja det er jeg... Tror dog jeg frem over vil veksle lidt mellem Basse's finte, og køre i manuel banen når de ingen kunder har der..

Besvaret
Fordi der jo ofte holder en bil dér! - f.eks fordi brobizz'en ikke funker, eller manden har valgt den forkerte bane :)
Har i fire år aldrig oplevet mine brobizz ikke virker, og oplever det ikke på nogen måde som OFTE at der holder biler i bizzbanerne pga brobizz/dumhed/what ever. Ja det hænder, men hvis du synes problemet er så stort, så foreslå da Storebæltsbroen at de anvender samme metode med gule kantsten for deres medarbejderes sikkerheds skyld, for "problemerne" må jo være lige så store på Storebæltsbroen, hvor de gule veste skal vælte rundt i bizzbanerne og hjælpe folk :rolleyes: Altså, hvis man som medarbejder ikke kan finde ud af at overskue en ensrettet trafik ved betalingsanlægget, så bør man nok permanent sidde i skuret i manuelbanen, eller evt finde sig et andet job.
Besvaret
Har i fire år aldrig oplevet mine brobizz ikke virker, og oplever det ikke på nogen måde som OFTE at der holder biler i bizzbanerne pga brobizz/dumhed/what ever. Ja det hænder, men hvis du synes problemet er så stort, så foreslå da Storebæltsbroen at de anvender samme metode med gule kantsten for deres medarbejderes sikkerheds skyld, for "problemerne" må jo være lige så store på Storebæltsbroen, hvor de gule veste skal vælte rundt i bizzbanerne og hjælpe folk :rolleyes: Altså, hvis man som medarbejder ikke kan finde ud af at overskue en ensrettet trafik ved betalingsanlægget, så bør man nok permanent sidde i skuret i manuelbanen, eller evt finde sig et andet job.
Jeg har oplevet 2 gange min brobizz ikke virker.. Dog begge gange i franske leje biler. Et stk peugeot 206 og et stk renault megane... Personalet mente der skulle skiftes batteri, men den har virket fint i begge hondaer, og kører stadig nu på 6 år :rolleyes:
Besvaret
Jeg har oplevet 2 gange min brobizz ikke virker.. Dog begge gange i franske leje biler. Et stk peugeot 206 og et stk renault megane... Personalet mente der skulle skiftes batteri' date=' men den har virket fint i begge hondaer, og kører stadig nu på 6 år :rolleyes:[/quote']Typisk franske biler har en speciel coating på ruderne, som gør at bizzen ofte ikke kan kommunikere igennem disse. Velkendt problem - og regnede egentlig også med bro-personalet var klar over dette!? :rolleye: Ofte er der et lille "hul" lige bagved bak-spejl, hvor dimser som brobizz kan fungere igennem. Ellers er det ud med pølserne og vifte dig igennem.
Besvaret
Jeg ved ikke om I allerede har set, men nu har man fundet på den fantastiske idé at sætte på bump i gennemkørslen på den modsatte side, altså mod Danmark og de ligger inde i gennemkørslen, så nogle ser dem måske lidt for sent, så det er bare lige for at advare om at man ikke kan køre stærkt igennem gennemkørslen mere. Det er de samme gule mobile vejbump, som er på siden mod Danmark, hvor de så i dagens anledning også havde lagt bump i gennemkørslen og ved tolderne..
Fint med bump.... bortset fra når man har lavprofil dæk og sænket bil! Måske man kunne sætte et par mildere bump op??
Besvaret

Den står vist på manuel bane for alle bizz´er i fremtiden, lad os lave den längste kö nogensinde i broens historie! :D Mandag eller fredag, så kan de läre det! :fight:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...