Jump to content

Heads Up! Pas på Bump i gennemkørslen MOD Danmark.

Recommended Posts

Skrevet

Jeg ved ikke om I allerede har set, men nu har man fundet på den fantastiske idé at sætte på bump i gennemkørslen på den modsatte side, altså mod Danmark og de ligger inde i gennemkørslen, så nogle ser dem måske lidt for sent, så det er bare lige for at advare om at man ikke kan køre stærkt igennem gennemkørslen mere. Det er de samme gule mobile vejbump, som er på siden mod Danmark, hvor de så i dagens anledning også havde lagt bump i gennemkørslen og ved tolderne..

• Svar 78
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
...' date=' så nogle ser dem måske lidt for tidligt, så det er bare lige for at advare ...[/quote'] Ja det er vel for sent du mener, da det jo ikke er det store problem om man ser dem for tidligt ;) Tak for tippet under alle omstændigheder :th2:
Besvaret

Mener de advarede om dette tiltag adskillige måneder siden og har da undret mig over hvor de blev af. Ærgeligt de så er kommet nu - fatter ikke meningen med dem. Så kan jo ligesågodt droppe at køre igennem og få folk til at standse op som tidligere. Tosser...

Besvaret
Ja det er vel for sent du mener, da det jo ikke er det store problem om man ser dem for tidligt ;) Tak for tippet under alle omstændigheder :th2:
haha ja jeg har rettet det nu =)
Besvaret
Mener de advarede om dette tiltag adskillige måneder siden og har da undret mig over hvor de blev af. Ærgeligt de så er kommet nu - fatter ikke meningen med dem. Så kan jo ligesågodt droppe at køre igennem og få folk til at standse op som tidligere. Tosser...
Det er sikkert arbejdsmiljøet og sikkerheden for deres servicemedarbejdere det handler om eller måske et krav fra tolderne....... Det kan også være at de to kameraer der tager et billede hver fra hver ende når man kører igennem, ikke kan lide at det går alt for hurtigt. Der kan være mange gode grunde til det, men det bliver det naturligvis ikke mindre irriterende af.
Besvaret
Kunne også være nedenstående grund:cool: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/03/27/053058.htm
Tjah det kan selvfølgelig godt være, men Storebæltsbron har ingen bump og dermed et godt flow igennem gennemkørslen - der står heller ikke nogen toldere på den side, hvilket også kan undre en, men det er sikkert noget mht. sikkerheden. Det er bare irriterende fordi man ikke blot kan "glide" igennem uden at skulle bremse op som før - mine biler er i hvert fald ikke glad for det bump med 30km/t og de er hverken sænket eller har store fælge etc..
Guest michaelbo
Besvaret

Javel ja Jamen så vil jeg da opfordre til at man snegler sig igennem !

Besvaret

Selvom jeg har læst Lotte B's link, har jeg noget svært ved, at forstå årsagen til, at lægge bump ud. I artiklen nævnes det, at det drejer sig om gennemsnitlig én billist, der dagligt forsøger at snyde sig igennem! Hmmmm, regne, regne, regne....Facit af mit regnestykke er, at der er tale om ren og skær chikane ved at placere bumpene i retning DK. Har ikke lige læst op på, hvor mange Vi er der krydser broen dagligt - men al det besvær for ÈN snyder - come on!!! Rikke Rost skriver, at der ovenikøbet var TO bump i banerne da han krydsede tidligere - det er sgu da ikke i orden!!!! Iøvrigt tak til Jxhab for advarslen (ikke at jeg nogensinde kunne finde på at køre hurtigt igennem) :laugh:

Besvaret
Har ikke lige læst op på, hvor mange Vi er der krydser broen dagligt - men al det besvær for ÈN snyder - come on!!!
Ja men sådan er verden desværre, én 'lov bryder' kan ændre meget: Millioner af flypassagere skal hver dag verden over nu tage deres sko af inden de går igennem sikkerhedskontrollen i lufthavnen. Hvorfor ? - pga en mand: Richard Reid (the shoebomber). Regner man lidt på det så afslører der sig faktisk et farligt stort spild af tid: Vi antager at der er ca. 1 milliard fly passagere om året globalt set Dvs. ca. 2,7 mill passagere om dagen (ca. 80 passagere pr fly i gennemsnit) Vi antager at det tager 1 min i gennemsnit for at tage sko af og på Dvs. at 2,7 millioner minutter i alt bruges pr dag I alt 1902 mandedøgn alene brugt på at tage sko af og på i lufthavnenes sikkerhedskontroller, hver eneste dag :lol:
Besvaret

Nu holder jeres Richard Reid-regnestykker jo ikke eftersom det vist kun er USA der kræver skoene af (London plukker tilfældige ud til at lufte sokkerne). Det nedbringer antallet af mandetimer med skoarbejde gevaldigt. Derudover er der jo en reel terrortrussel i at kunne gemme sprængstoffer i hulrum i skoene omend den godt nok er lille. Noget der er endnu mere spild af tid og penge er al det pjat med ikke at måtte medbringe væske i håndbagagen. Udelukkende sat i værk for at holde terrorfrygten vedlige hos befolkningerne.

Besvaret
Nu holder jeres Richard Reid-regnestykker jo ikke eftersom det vist kun er USA der kræver skoene af
Du har ret i at det langt fra er alle steder, og derfor holder regnestykket ikke, men det er nu mange andre steder end bare i USA.
Noget der er endnu mere spild af tid og penge er al det pjat med ikke at måtte medbringe væske i håndbagagen. Udelukkende sat i værk for at holde terrorfrygten vedlige hos befolkningerne.
Jeg ved ikke om de folk der sad på de 11 fly i 2006 som skulle have været sprunget i luften med TATP og deres familier også synes, at det er spild af tid ;) Men at sige at det er "sat i værk" for at holde terrorfrygten i live er i hvertfald noget af en påstand Det giver mening at forbyde vædsker i håndbagagen (over 150ml) problemet er bare at det er så afsindigt let at omgå forbudet hvis man ved bare en lille smule om hvordan scannings-apparaterne virker, at det reelt set kun er til besvær, og derfor giver det alligevel ingen mening, desværre.
Besvaret

Jeg gläder mig allerede til i morgen tidlig.. Max 5 km/t igennem :D Og hvorfor har de ikke lagt lidt flere ud allá 10-15 stk i hver bane, så´n med voksende höjde fra 30 km/t skiltet op til båsene.. :rolleyes: Lidt ligesom deres kontinuerlige "pudsen" vej og hastighedsskilte på broen, så hastigheden fra svägertorp til tårnby er sat til 70 km/t og omvendt.. Det er så gennemskueligt når de roder ved de skide skilte, först mod sverige.. Senere samme dag, mod danmark og så forfra 1 uge senere..:sick:

Besvaret

Hvis det kun er i biz banerne, så kan man bare tage manuelbanerne jo. Det tager hvad 45 sekunder længere tid ? så mange er der jo heller ikke i manuelbanerne, om morgenen ? Men sundt er det da ikke for bilerne, og hvis de stadig ligger der - forstår jeg ikke pointen, når de allerede har 30 km i timen igennem anlægget - er jo ikke fordi man kan blæse igennem, bommen skal jo trods alt gå op, før man kan køre videre:rolleye:

Besvaret
Det giver mening at forbyde vædsker i håndbagagen (over 150ml) problemet er bare at det er så afsindigt let at omgå forbudet hvis man ved bare en lille smule om hvordan scannings-apparaterne virker' date=' at det reelt set kun er til besvær, og derfor giver det alligevel ingen mening, desværre.[/quote'] Amen! Hvis man vil så kan man gøre mange ting for at komme "sikkert" igennem kontrollen. Drop det med skoene og væskerne, og køb nogle Sulimov hunde af Ruslands Aeroflot. De har vist de bedste bombesnusningsnæser i verdenen og arbejder for mad og en smule kærlighed :)
Besvaret

Der var bump over det hele idag kl 13.05 og ikke en tolder i området (igen igen igen igen). Kæft jeg er træt af de bump bare ligger der, og så er der ingen toldere. Det var det samme 5 ud af 7 dage i sidste uge m21.gif Ren chikane!

Besvaret

Så er der BUMP ude igen mod SV., hele to af slagsen i banerne til venstre :mad: Kørte over kl. ca. 10:30, hvor tolderne holdt komsammen i et af 'burene', uden tegn på at ha' travlt med, at tale med billisterne. Det grænser sgu til chikane :fight:

Besvaret
Så er der BUMP ude igen mod SV., hele to af slagsen i banerne til venstre :mad: Kørte over kl. ca. 10:30, hvor tolderne holdt komsammen i et af 'burene', uden tegn på at ha' travlt med, at tale med billisterne. Det grænser sgu til chikane :fight:
Samme chikane i banerne mod Danmark :mad:
Besvaret
Samme chikane i banerne mod Danmark :mad:
Ja, hvad blev der af "kör igennem brobizz banerne uden stop"? Mage til overformynderisk börnehave skal man sgu lede länge efter, hvem fanden tror de de er.. Privat internordisk bropoliti? :sick: Amatörer!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...