chaospilot Skrevet April 3, 2009 Rapporter Skrevet April 3, 2009 Hejsa, jeg har i årevis benyttet Skandiabanken - nu i Danmark Eikbank - til at flytte min løn fra Danmark til Sverige. Jeg ser til min store forskrækkelse, at jeg på intet tidspunkt siden 2003 har været under en kurs på 0,69 - selvom nationalbankens kurs er væsentligt lavere. Nu har jeg afviklet alle mine lån i Danmark, og har derfor behov for, at størstedelen af min løn flyttes til Sverige så billigt som muligt. Idet jeg syntes at Eikbank er dyrt, er der så nogle der har fundet en billigere bankforbindelse?
Martin_M Besvaret April 3, 2009 Rapporter Besvaret April 3, 2009 Nordea er gratis - såfremt du har dem som bank på "begge sider"
Paul Besvaret April 3, 2009 Rapporter Besvaret April 3, 2009 Jeg ser til min store forskrækkelse' date=' at jeg på intet tidspunkt siden 2003 har været under en kurs på 0,69 - selvom nationalbankens kurs er væsentligt lavere.[/quote'] Nå, jeg har da fået en kurs lavere... 0,686 - det kommer vel an på hvilken dag man overfører. Desuden, så skal de jo tjene penge på noget, alt andet er gebyrfrit - lige med undtagelse af når man benytter VISA-kortet til at hæve penge i en udenlandsk pengeautomat. Desuden får man den bedste rente på en ganske almindelig lønkonto.
Paul Besvaret April 3, 2009 Rapporter Besvaret April 3, 2009 Nordea er gratis - såfremt du har dem som bank på "begge sider" Eik Bank er også gratis, dvs. med gebyrer. Nu handler sagen om kursdifferencen på valuta.
Martin_M Besvaret April 3, 2009 Rapporter Besvaret April 3, 2009 ok, så misforstod jeg spørgsmålet... Jeg har dog været nede i omegnen af kurs 0,64 ved en overførsel for et par måneder siden...
Menace Besvaret April 3, 2009 Rapporter Besvaret April 3, 2009 Det billigste er hvis du hæver penge i din danske bank, veksler dem i x-change eller forex i danmark og tager dem med til sverige og sætter ind der 3-4K om året kan du spare hvis du veksler omkring 15 K månedligt
Basse Besvaret April 3, 2009 Rapporter Besvaret April 3, 2009 Nordea følger nationalbankenskurser med 0,20 kurspoint til bankens fordel, mener jeg det er. det syns jeg er ganske ok, taget i betragtning at jeg ikke skal gøre en skid selv.
Rene Larsen Besvaret April 3, 2009 Rapporter Besvaret April 3, 2009 Det billigste er hvis du hæver penge i din danske bank, veksler dem i x-change eller forex i danmark og tager dem med til sverige og sætter ind der 3-4K om året kan du spare hvis du veksler omkring 15 K månedligt Og hvis man vil benytte denne fremgangsmåde - kan man spare endnu mere ved at veksle hos Money Exchange
bananas Besvaret April 3, 2009 Rapporter Besvaret April 3, 2009 Det billigste er hvis du hæver penge i din danske bank, veksler dem i x-change eller forex i danmark og tager dem med til sverige og sætter ind der 3-4K om året kan du spare hvis du veksler omkring 15 K månedligt Helt ærlig, og undskyld at jeg nu bliver grov. Det er det dummeste råd jeg har set i meget langt tid. Vi har allerede diskuteret det i denne tråd i sin tid: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=4396&highlight=nordnet Det billigste som jeg har fundet er ved overførsler via Nordnet, og det er det jeg anvender. Det er gebyrfrit og forskellen mellem købs og salgskurs på valuta er kun 0,15%. Hvis nogen mener at have fundet noget endnu billigere, så dokumenter det venligst. Fx i form af et link til en købs og en salgskurs taget på samme tidspunkt. Og til dem der kommer med en enkelt købskurs på et tilfældigt tidspunkt - det er altså ubrugeligt, når kursen svinger så meget som den gør for tiden.
Rene Larsen Besvaret April 3, 2009 Rapporter Besvaret April 3, 2009 Jeg benytter også selv Nordnet - af samme grund som bananas. Mit indlæg er 'bare' for at komme med et billigere alternativ til dem som stadig ikke ikke har set lyset for enden af tunnelen :)
Menace Besvaret April 3, 2009 Rapporter Besvaret April 3, 2009 Helt ærlig, og undskyld at jeg nu bliver grov. Det er det dummeste råd jeg har set i meget langt tid. Vi har allerede diskuteret det i denne tråd i sin tid: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=4396&highlight=nordnet Det billigste som jeg har fundet er ved overførsler via Nordnet, og det er det jeg anvender. Det er gebyrfrit og forskellen mellem købs og salgskurs på valuta er kun 0,15%. Hvis nogen mener at have fundet noget endnu billigere, så dokumenter det venligst. Fx i form af et link til en købs og en salgskurs taget på samme tidspunkt. Og til dem der kommer med en enkelt købskurs på et tilfældigt tidspunkt - det er altså ubrugeligt, når kursen svinger så meget som den gør for tiden. vi kan godt blive enige om at dit råd er bedst, men herefter er det billigste altså at veksle "manuelt"
bananas Besvaret April 3, 2009 Rapporter Besvaret April 3, 2009 vi kan godt blive enige om at dit råd er bedst' date=' men herefter er det billigste altså at veksle "manuelt" [/quote'] Skal man veksle kontanter er jeg enig i, at det er billigere med Forex, Exchange osv. osv. Men det er også det eneste jeg er enig i. For man skal slet ikke veksle kontanter. Med mindre der er tale om meget små beløb vil man næsten altid ende med flere svenske kroner i hånden, ved en overførsel end ved at veksle kontant. Og hvis man kan finde en af de banker, som kan overføre gebyrfrit, vil man altid ende med flere penge i hånden end ved at veksle kontant.
Paul Besvaret April 4, 2009 Rapporter Besvaret April 4, 2009 Så lykkedes det mig at finde information om hvor meget Eik Bank tager sig betalt for valutaoverførsler. 0,50 til 2,50%... hmm, temmelig meget kan det rent faktisk blive til. Tror lige jeg skal kigge på det der Nordnet Bank.
Paul Besvaret April 4, 2009 Rapporter Besvaret April 4, 2009 Det billigste som jeg har fundet er ved overførsler via Nordnet' date=' og det er det jeg anvender. Det er gebyrfrit og forskellen mellem købs og salgskurs på valuta er kun 0,15%.[/quote'] Nu har jeg kigget Nordnets prisliste igennem, og må tilstå at jeg ikke kan finde det sted, hvor der udtrykkeligt står at kontantoverførsel til bankkonto i udlandet er gebyrfrit. Kan du fortælle mig hvor det står? Edit: Har fundet løsningen selv...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu