Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Nu er det jo noget tid siden at jeg har set dig' date=' så foruden at du har cuttet benene ved knæene og smidt et par kg :scared:, så kommer du nok ind i den, men tvivler på at du kan komme ud igen ved egen kraft :)[/quote'] Jeg ville gerne være der når der skal to fuldvoksne mænd til at trække "Rikke" ud af bilen.... Skulle hilse at sige at man ikke just ser elegant ud når man vælter ud af sådan en :D
Besvaret
af små roadster ligenden tingester er KTM crossbow da klart en vinder
jo jo men så snakker vi jo også x 4 af hvad en Speedster koster eller en ny M5og en Speedster :) og hedder den ikke X-bow
Besvaret
hehe kigget også på en 535D, men kunne godt tænke mig den anden nu. Så kan jeg købe en 535 når jeg bliver gammel :):rolleyes:
Ja, jég mangler endnu at prøve (finde) en diesel, der tilbyder samme fornøjelse som en benzindreven gør. Der er jo himmelvid forskel på oplevelsen af at at køre M5 og 535d, IMO. Denne opfattelse uagtet at Bilmagasinet vælger 335d fremfor 335i :) Jeg har kørt 120d og 123d, men de matcher ikke en benzindreven. For et par uger siden prøvede jeg en Cayenne diesel, hvor motoren som bekendt er en 240 hk's Audi 3,0 diesel. Den cruiser fint, men kæft hvor motoren er en vanære mod mærket Porsche. Mægtig turbo-lag ved gasgivning og kick-down - GYS :rolleye:
Besvaret
£50k kan også købe stumperne til en Ultima GTR. Hvis man evner at samle sådan en fætter selv, ville dét være sjovt, IMO. :thumbup:
Der er altså 4 biler til salg på www.mobile.de - prisen ligger mellem 34.000 og 85.000 euro, hvor mængden ligger på ca. 60.000 euro ;)
Besvaret
Ja, jég mangler endnu at prøve (finde) en diesel, der tilbyder samme fornøjelse som en benzindreven gør. Der er jo himmelvid forskel på oplevelsen af at at køre M5 og 535d, IMO. Denne opfattelse uagtet at Bilmagasinet vælger 335d fremfor 335i :) Jeg har kørt 120d og 123d, men de matcher ikke en benzindreven. For et par uger siden prøvede jeg en Cayenne diesel, hvor motoren som bekendt er en 240 hk's Audi 3,0 diesel. Den cruiser fint, men kæft hvor motoren er en vanære mod mærket Porsche. Mægtig turbo-lag ved gasgivning og kick-down - GYS :rolleye:
Jeg er også "benzin-fan", men de skal have MANGE HK før de bliver sjove. Eller´s er de simpelthen for "bovlamme" når de er oppe i fart (+80), specielt når vi taler almindelige biler som vejer >1500kg..... Jeg gik fra en MB E350 (W211) med 272 benzinHK til 535d med 272 dieselHK og forskellen ER ENORM!! Benzin er kun sjovt i GTI-klassen og RS-,M- og AMG-klassen, resten ville jeg nødig kører i når jeg skulle foretage en overhaling på en jysk landevej:laugh: Cayenne Diesel = SKANDALE (De kunne i det mindste putte en ORDENTlig diesel motor i den ex. V10tdi (touareg) V12tdi (Q7), men så sælger den jo ikke!!
Besvaret
Cayenne Diesel = SKANDALE (De kunne i det mindste putte en ORDENTlig diesel motor i den ex. V10tdi (touareg) V12tdi (Q7), men så sælger den jo ikke!!
Hvorfor mener du ikke, Cayenne vil "sælge" med en større dieselmotor monteret end Audi's skodudgave?
Besvaret

Tal lige om at ta en drejning, der ud over er der ingen der nævner kampen (f...... :fight: lampard). Jeg vælger at svare på oplæget ;-) og så er det sku ikke umiddelbart nemt at svare på alligevel, de 3 biler der er i spil E39 M5, E60 M5 / B5, en 4. kunne vel være en B10 S hvis vi skal ha det hele med. Umiddelbart er der stor forskel på de to M5ere, hvis vi skal forsøge at gøre det kort så er E39 en luksuslimo som kan bringes til live ved at provokere den, hvor den korte beskrivelse er et forsøg på splejse en F1 racer, sammen med en familie sedan, ved hjælp af det ypperste teknologi tilgængeligt idag og det er gået ret godt. Så kort kan man vel sige at der er langt mere racerbil over E60 M5, sammenlignet med E39 M5, så er det pendlerbil ville jeg nok gå efter at finde en fin E39, det er selv idag en fantastisk hurtig bil. Snakker vi alpina ja så vil jeg sige både B10S og B5 er endnu bedre pendler biler end de to M biler og tager vi udgangspunkt i motorvej ja så er B10S en anelse langsommere end sin M broder E39 M5, hvor B5 typisk (ikke på papiret) er en anelse hurtigere end E60 M5, på en motorvej. I begge tilfælde vil B10S og B5 typisk være en smule billigere at holde kørende sammenlignet mde M bilerne. Den generelle forskel på M bilerne og Buchloe bilerne (Alpina) er at Alpina bygger biler der er bygget til højhastighed transport med max komfort og kontrol, M bilerne er sportsvogne i den sammenligning og er præcis som Alpinaerne bygget til højhastighed, men kommer først rigtigt til sin ret når vejene bliver kurvede. Jeg har det med M bilerne og Alpinaerne som med porscherne, når folk altid skal forslå alternativer der er hurtigere ect. ja der findes hurtigere biler end en M5 eller en Alpina ..... Men det gør den ligsom bare ikke rigtig til en M5 eller en Alpina, du bliver heller aldrig rigt igt lykkelig i en 535D hvis du går og ønsker dig en M5 eller en B5. Der er heller ingen tvivl om at der stod B i stedet for D på min bil hvis ikke jeg kørte så ekstremt mange km som jeg gør. Det er ikke billige biler at holde kørene, men det er pengene værd hvis man har dem. Men vigtigst af alt med disse biler er komplet servicehistorie på originalværksted, ingen garanti men man er godt på vej. Hvis du vil ha hjælp siger du bare til så tager vi en M / B lektion over en 4-5 kander kaffe eller til du er træt. Der findes ingen elegant udstining af Elise og Speedster :-) så ved i det.

Besvaret
Benzin er kun sjovt i GTI-klassen og RS-' date='M- og AMG-klassen, resten ville jeg nødig kører i når jeg skulle foretage en overhaling på en jysk landevej:laugh:[/quote'] Det er da blot et spørgsmål om at kende sin bil og vide præcis, hvilket gear man skal smække den ned i (ved en hvilken som helst given hastighed) for at opnå maksimal acceleration. Jo lavere gear og jo tættere på redline, jo bedre (som oftest). :)
Besvaret

E60'eren er meget tørstig, pendling kørsel 7 km/l Mvh A

Da jeg muligvis godt på et tidspunkt kunne tænke mig en sådan bil vil jeg gerne på forkant med nogen spørgsmål. 1. Nej har ikke søgt i fora da jeg ønsker opdateret svar :) 2. Hvordan er det med antal mil, Skal man helst holder sig under x-antal kørte mil når man kigger på dem. Ved godt de gamle jo har kørt lidt mere. 3. Hvordan er køre enskaber i de 2 modeller. Nogen lunde ens? 4. Veligeholdes omkostninger. Servive, reserdele priser. 5. Får men mere bil i den nye model frem for den gamle får de extra penge? 6. Kunne en Alpina B5 evt være et forslag til en M5, Den har lidt bedre økonomi, men er det, det vær nu da den ikke skal bruges til pendel bil, men sjov aften/weekend bil osv. 7. Kan ikke flere lige nu men har du input så kom glad. 8. Har du kun tåbelige svar og siger jeg skal købe en audi så drop det.:th2: 9. Ser forsikring skævt til en hvis man siger Alpina B5, modsat Bmw M5? Ved at mogens skrev til mig på et tidspunkt at en B5 kunne være sjovt, Og sorry mogens at jeg sage at det ikke var mig :) Men nu tager jeg den lige op igen som mulighed. hehe
Besvaret

Der er jo også amerikanervogne - corvette, mustang f.eks - der får man jo også lyden med i prisen :-) Mustangen er fin sjov at kører i - og den v8 lyd den ligger for dagen er herlig. Ellers kan man også få Porsche 996'er fra 2000-2003 til omkring 300.00- 400.000 sek. Nissan 350Z 2004 og 2006 er også at komme i nærheden af - mazda rx8 skulle eftersigende også være ret sjov. M5 er jo lidt lige som merc amg - fede at cruise og køre lige ud i - brøds mig ikke om dem i sving og små veje.

Besvaret
Her sætter den GT3, men kan ikke hænge på en 430 Scuderia..... Men den har også "kun" 200hk..... Det siger lidt om bilen og det potentiale der ligger i den.....
Hmm... Man ved jo heller ikke om ham i GT3 köre super godt, for hvis de begge er standart så kan opelen ikke väre med en GT3..
Besvaret
Kan du ikke lige smide ham forbi mig også....Jeg skal se om jeg kan få den fede ned i en Speedster..... ...
Haha... ja, undskyld...men, det vil jeg sgu gerne se :laugh::laugh: Der skal vist afmonteres et sæde og et tag...plus bores nogle huller i bunden, hvis du skal være i en Elise/Speedster :love2:
Besvaret

Merdeses AMG er en helt anden bil end M5 er ikke umiddelbart sammenlignelig i min verden, jeg vil umiddelbart tro at Corvetten vil få vanskeligheder ved at hænge på en M5 på en kurved vej, hvis vi lige ser bort fra en Z06 og frem. V8 lyden i en M5 E39 er nu også skøn, samt vrælet fra V10eren i E60 M5

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...