jacobe Skrevet April 29, 2009 Rapporter Skrevet April 29, 2009 Håber lige at nogen kan hjælpe med denne simple ting, som er lidt svær at forklare: Fornylig re-installerede jeg min XP, og siden har jeg haft sådan et "scroll-fænomen" i mine mapper: når jeg benytter scroll-linien nederst er der ligesom en forsinkelse, fordi den skal "bladre" forbi alle filerne - foresil dig, at jeg har åbnet en mappe, og jeg vil gerne hurtigt ned i enden til de allersidste filer. Før re-installationen sagde det bare slam og så stod jeg hvor jeg ville, når jeg rev scroll-baren ned i enden, men nu skal den ligesom bladre først. Det er RØV-IRRITERENDE! Jeg har forsøgt mig med alle mulige indstillinger for mapper, men det ændrer ikke ved noget. Hvad er det lige jeg overser?? EDIT: Løst, se løsning længere nede
dabp Besvaret April 29, 2009 Rapporter Besvaret April 29, 2009 Har du geninstalleret alt? Har du drivere til grafikkortet installeret? Oplever du også scrolllag i IE på hjemmesider? Mit bedste bud er driverfejl på grafikkort.
Gio Besvaret April 29, 2009 Rapporter Besvaret April 29, 2009 ....eller XP der scanner medie-filer. Mener dog kun det var aktuelt ved video-filer - men kan dog ikke huske detaljerne. Derved ville et scan af en folder indeholdende medie-filer med en masse meta-data tage en mindre krig, hver gang man hoppede ind i den.
Rikke Rost Besvaret April 29, 2009 Rapporter Besvaret April 29, 2009 Hvad med bare at lade være med at cache thumbnails.....???
jacobe Besvaret April 29, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret April 29, 2009 Tak for alle jeres bud, men blot for at præcisere (det er skide svært at forklare fænomenet), så er det helt tydeligt en "feature" og ikke en mangel på drivere. Jeg cacher IKKE miniaturer (thumbnails). Fatter simpelthen ikke hvad det er for en feature der skal de/aktiveres.
jacobe Besvaret April 29, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret April 29, 2009 Ja, se det HAR jeg jo prøvet!!!!!! Der er ingen forskel, med eller uden flueben! Ellers et godt bud.
Gio Besvaret April 29, 2009 Rapporter Besvaret April 29, 2009 Ja, se det HAR jeg jo prøvet!!!!!! Der er ingen forskel, med eller uden flueben! Ellers et godt bud.Strange...(og du HAR prøvet "Justér til bedste ydelse" også!?) Kunne ellers godt lyde som et "Jævn rulning"'s-problem. Samme mulighed som man har i IE, og som man bliver pænt irriteret på MEGET hurtigt. Har du styr på dine grafik-drivere, som dabp foreslog tidligere? Ved standard install bruges ofte en generic VGA-driver som accelererer absolut intet, og som ville afstedkomme udrivninger og langsom opdatering af grafik
Menace Besvaret April 29, 2009 Rapporter Besvaret April 29, 2009 som alle andre siger, du skal installere dine grafik drivere eller opdatere dem prøv at poste et billed af din enhedshåndtering
Sali1987 Besvaret April 29, 2009 Rapporter Besvaret April 29, 2009 som alle andre siger, du skal installere dine grafik drivere eller opdatere dem prøv at poste et billed af din enhedshåndtering Bekræfter det gerne, Der mangler at blive installeret de nødvendige grafikkort drivere. Thats it. Intet andet.
jacobe Besvaret April 29, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret April 29, 2009 Altså, jeg havde jo ikke spurgt, hvis jeg selv havde været så skide klog... så jeg sætter STOR pris på Jeres hjælp! Men, jeg er altså nødt til at spørge: hvorfor er det helt konkret at flere af Jer peger på drivere?
Menace Besvaret April 30, 2009 Rapporter Besvaret April 30, 2009 tror det er fordi vi fleste har prøvet det ca. en mio gange og det er det mest almindelige der sker hvis noget er galt med gfx-drivere men lad os se din enhedshåndtering så kan vi bedre hjælpe :-) evt. egenskaber for skærm
briped Besvaret April 30, 2009 Rapporter Besvaret April 30, 2009 Altså' date=' jeg havde jo ikke spurgt, hvis jeg selv havde været så skide klog... så jeg sætter STOR pris på Jeres hjælp! Men, jeg er altså nødt til at spørge: hvorfor er det helt konkret at flere af Jer peger på drivere?[/quote']Fordi at hver gang vi har installeret en computer og ikke fået opdateret grafikkort driverne endnu, har vi oplevet præcis det du beskriver i både stifinder og Internet Explorer ;)
jacobe Besvaret April 30, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret April 30, 2009 Nåh men.... det skulle da prøves med en driver-opdatering, og det hjalp altså ikke en disse. Jeg tror simpelthen stadig ikke at det er en "fejl", men som tidligere nævnt, en "feature" som jeg ikke ved hvor jeg slår fra. Til dem der har efterspurgt min enhedshåndtering, here you go. Nej, jeg har ikke to skærmkort som sådan, men et dual-output kort til to skærme. Hvis jeg ellers kan bidrage med yderligere info siger I bare til... jeg har selv givet op
jacobe Besvaret May 1, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret May 1, 2009 Aha!!!!!!!!!!!!!!!!!!! LØST!! :th2: Det var ganske rigtigt en "feature" der lige skulle slås fra, og det var Menace som sporede mig ind på løsningen. Under "Egenskaber for skærm->Udseende->Effekter" var der flueben i "Brug følgende overgangseffekt til menuer og værktøjstips:" og effekten var sat til "Toningseffekt". Fluebenet blev fjernet, og vupti - alt er ved det gamle. TAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)
Gio Besvaret May 1, 2009 Rapporter Besvaret May 1, 2009 Underligt at ind og ud-toning havde effekt på scroll i mapper!!?
jacobe Besvaret May 1, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret May 1, 2009 Underligt at ind og ud-toning havde effekt på scroll i mapper!!? My point exactly... derfor havde jeg ikke DEN feature i tankerne.
Menace Besvaret May 1, 2009 Rapporter Besvaret May 1, 2009 vil nu stadig påstå at der er et eller andet galt med dit grafikkort (driver, opsætning, bios, whatever) især hvis det ikke engang kan holde til at scrolle i mapper Men godt det er løst
jacobe Besvaret May 1, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret May 1, 2009 vil nu stadig påstå at der er et eller andet galt med dit grafikkort (driver, opsætning, bios, whatever) især hvis det ikke engang kan holde til at scrolle i mapper Men godt det er løst Der er INTET galt med mit grafikkort, det er åbentbart bare mig som ikke kan forklare mig ordentligt. "Forsinkelsen" var IKKE en fejl - det var en feature som var slået fra før re-install, og som jeg bare ikke kunne finde igen efter re-install.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu