skallstorp Skrevet April 29, 2009 Rapporter Skrevet April 29, 2009 Efter 13 år i det Svenske må jeg vide det. Åttika sprit 12 % er det et samme som alm Dansk eddike? Skal lave Thai salat i morgen hvor jeg skal koge eddike og sukker til at hälde over. Hjääääälp
Madsen Besvaret April 29, 2009 Rapporter Besvaret April 29, 2009 Efter 13 år i det Svenske må jeg vide det. Åttika sprit 12 % er det et samme som alm Dansk eddike? Skal lave Thai salat i morgen hvor jeg skal koge eddike og sukker til at hälde over. Hjääääälp Ifølge mine svenske naboer, så er det ikke det samme... Den svenske variant er meget meget stærkere!
skallstorp Besvaret April 29, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret April 29, 2009 Tänkte det nok Men kan man så ikke få alm eddike herovre?? Hvad gör jeg så
Madsen Besvaret April 29, 2009 Rapporter Besvaret April 29, 2009 Men kan man så ikke få alm eddike herovre?? Hvad gör jeg så Nej, almindelig eddike kan ikke købes herovre. Undertegnede og naboerne importerer det fra DK til madlavning og rengøring :)
Guest michaelbo Besvaret April 29, 2009 Rapporter Besvaret April 29, 2009 Eddike Den svenske udgave fortyndes ca. 3 gange så svarer den til den Danske hvide eddike.
LotteB Besvaret April 29, 2009 Rapporter Besvaret April 29, 2009 Men kan man så ikke få alm eddike herovre?? Hvad gör jeg så Kan du ikke erstatte det med risvineddike? Det ved jeg kan købes i ICA:)
Ufolu Besvaret April 16, 2010 Rapporter Besvaret April 16, 2010 Den svenske udgave fortyndes ca. 3 gange så svarer den til den Danske hvide eddike. Hvor kan man købe den svenske udgave?
Lollikken Besvaret April 16, 2010 Rapporter Besvaret April 16, 2010 Hvor kan man købe den svenske udgave? ICA har den gerne i nærheden af konserves (og syltede sager). Blå-hvid eller rød-hvid etikette hvor der vist står Skånske åttikafabriker eller sår'n noget. Voila Dette er 24% eddike og dansk husholdningseddike er ca. 5 % (http://da.wikipedia.org/wiki/Eddike), ergo: 1 del 24 % perstorp eddike og 4 dele vand = husholdningseddike :th2:
hpn Besvaret April 16, 2010 Rapporter Besvaret April 16, 2010 jeg köber også altid fra Danmark og tager med hjem.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu