Basse Besvaret June 10, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret June 10, 2009 man må da håbe de ikke finde en tilfredsstillende løsning, så vi kan benytte banerne igen efter formålet - ingen stop. Og hvis det endeligt var så skide vigtigt, kunne de jo bare asfalterer de skide bump, så de blev ordentlige og permanente.
dannemare Besvaret June 10, 2009 Rapporter Besvaret June 10, 2009 Fra artiklen i aftonbladet: "Här blåser bilarna från Danmark förbi i hög fart, trots 30-skyltarna." Mandag morgen på vej til arbejde kommer jeg trillende frem mod bane 3. Har på dette tidspunkt allerede bemærket, at to ansatte er i færd med at krydse flere at banerne i rask tempo. Netop som min bom går op, vader de direkte ud foran mig. Jeg havde allerede forudset denne idioti og sat farten ned til en 10-20 stykker. Til gengæld gasser jeg voldsomt op, så de nærmest springer for livet. Desværre har spaderne nok ikke lært noget som helst af det. I stedet er jeg vel blevet "noteret" for at "blåsa förbi i hög fart, trots 30-skyltarna." For øvrigt kan deres ovenstående udtalelse vel næppe holde stik. Hvem pokker tør køre over de bump med ret meget mere end 10 km/t i selv en blød bil med ballondæk? Efter banen/bumpet, ja, giver folk den gas, men det kan jeg ikke se det store problem i set med toldernes briller. De løser problemet én gang for alle ved at smække en bom op lige før deres læskur. Bommen åbner kun, hvis man kører under 30 km/t, og hvis tolderne så ønsker at tjekke en bil/person, overrider de bommens åbnefunktion med en knap, der samtidig tænder et tilpas kraftigt rødt lys/blink på bommen (samtidig opsættes der skilte med ordlyden "stop ved rødt lys").
dabp Besvaret June 10, 2009 Rapporter Besvaret June 10, 2009 Jeg testede her den anden dag for sjov at køre over bumpene med 30 km/t, i mine forældres fiat brava med 15" på, altså medmindre jeg skal smadre tårnlejer og alt andet i bilen, så skal jeg nok ikke gøre det igen... Jævnt ubehageligt alligevel... Sad dog stadig og grinede højlydt inde i bilen fordi jeg synes det er så maksimalt komisk alt deres p*s....
Guest Mogens Besvaret June 10, 2009 Rapporter Besvaret June 10, 2009 Vi må ud at fjerne dem - og dette gælder alle mand, så budskabet siver ind! Det kan ikke være anderledes. Lidt hjulspin er nok en bedre idé
Basse Besvaret June 10, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret June 10, 2009 Idag kl. 18.00 stod tulleren og drak kaffe med polisen, og jeg vil sværge på de stod og grinede af os alle sammen, mens vi sneglede os over deres nu dobbelte bump, i vores "dyre" fine biler :(
Rene Larsen Besvaret June 10, 2009 Rapporter Besvaret June 10, 2009 Idag kl. 18.00 stod tulleren og drak kaffe med polisen' date=' og jeg vil sværge på de stod og grinede af os alle sammen, mens vi sneglede os over deres nu dobbelte bump, i vores "dyre" fine biler :([/quote'] Hvorfor ikke bare boykotte alle 4 brobizz baner, og så køre igennem lastbil brobizz banerne - måske bare for én dag. Det kunne da være sjovt at se hvad tolderne/Øresundsbroen vil stille op med kø dannelserne.
Lollikken Besvaret June 10, 2009 Rapporter Besvaret June 10, 2009 Idag kl. 18.00 stod tulleren og drak kaffe med polisen' date=' og jeg vil sværge på de stod og grinede af os alle sammen, mens vi sneglede os over deres nu dobbelte bump, i vores "dyre" fine biler :([/quote'] Kl 21:30 var de der også, men jeg fik æren at snakke med dem :P Tolderen spurgte hvor jeg kom fra, og da jeg svarede: "Fra Danmark", så reagerede hun som om jeg var næsvis. Hva' 'fa'en ska' jeg da ellers sige? :) Det må alligevel være noget af en nitte tjans at stå der, for hvor meget aktion er det lige de forventer?
MRoderick Besvaret June 10, 2009 Rapporter Besvaret June 10, 2009 Kl 21:30 var de der også, men jeg fik æren at snakke med dem :P Tolderen spurgte hvor jeg kom fra, og da jeg svarede: "Fra Danmark", så reagerede hun som om jeg var næsvis. Hva' 'fa'en ska' jeg da ellers sige? :) Det må alligevel være noget af en nitte tjans at stå der, for hvor meget aktion er det lige de forventer? "Lolland?"
michael k Besvaret June 10, 2009 Rapporter Besvaret June 10, 2009 hehe istedet for at fjerne bumpene så tag dem med .. smid dem ind bag i bilen og kör...
Gio Besvaret June 11, 2009 Rapporter Besvaret June 11, 2009 hehe istedet for at fjerne bumpene så tag dem med .. smid dem ind bag i bilen og kör......og bliv derefter anholdt for simpelt tyveri ;)
dannemare Besvaret June 11, 2009 Rapporter Besvaret June 11, 2009 ...og bliv derefter anholdt for simpelt tyveri ;) Man undskylder bare med, at man ville være høflig og samle det affald op, som nogen havde tabt et uheldigt sted. ;)
biz Besvaret June 12, 2009 Rapporter Besvaret June 12, 2009 Tolderen spurgte hvor jeg kom fra' date=' og da jeg svarede: "Fra Danmark", så reagerede hun som om jeg var næsvis. Hva' 'fa'en ska' jeg da ellers sige? :)[/quote'] Den bruger jeg også, det er sgu sjovt at de mener at have ret til at vide hvor, med hvem og hvad man har foretaget sig fordi man körer over broen, igennem og over deres latterlige bump.. "Hvor har du varit?" Jeg har varit i Danmark.. (Her det underlige blik) "Va har du gjort där, jobb eller?" Ursäkta? "Ja, har du varit på jobb eller vad har du gjort där?" Job! "Vad jobbar du med?" Ursäkta? "Bor du här i Sverige?" Ja! "Är du dansk?" Ja! "Aha, ok tack då" si´r hun så med et meget opgivende udtryk! :D Jeg tror ikke der er pligt til at oplyse en skid om ens private forhold i forbindelse med passage af den svenske landegränse, men lidt morsomt er det altså! :)
EBL Besvaret June 12, 2009 Rapporter Besvaret June 12, 2009 Her er et alternativ til Öresundsbroens fartbump Jeg er ved at være lidt træt af det bumperi igennem told-kontrollen på broen når nu jeg gør som de ønsker, nemlig køre langsomt. Der findes smartere løsninger på markedet, her er en af dem : "The speed bump is based on retractors that open if the impact with them is small enough. These speed bumps can be configured so that if a car is going below 30km/h, the speed bump flattens; over 30km/h, the force causes the retractor to stay closed, keeping the speed bump active. What a lovely goal: “Encouraging drivers to retain a constant slow speed will reduce the amount of stops and starts made, and thus, the amount of exhaust waste from the car. It is hoped that this retractable speed hump would therefore have positive effects on energy consumption and pollution.”
Basse Besvaret June 13, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret June 13, 2009 Jamen de koster jo penge - hvorfor bruge penge, når man kan ligge en gang affald på vejen, der ødelægger folks biler ?Jeg er ved at være lidt træt af det bumperi igennem told-kontrollen på broen når nu jeg gør som de ønsker, nemlig køre langsomt. Der findes smartere løsninger på markedet, her er en af dem : "The speed bump is based on retractors that open if the impact with them is small enough. These speed bumps can be configured so that if a car is going below 30km/h, the speed bump flattens; over 30km/h, the force causes the retractor to stay closed, keeping the speed bump active. What a lovely goal: “Encouraging drivers to retain a constant slow speed will reduce the amount of stops and starts made, and thus, the amount of exhaust waste from the car. It is hoped that this retractable speed hump would therefore have positive effects on energy consumption and pollution.”
MRoderick Besvaret June 13, 2009 Rapporter Besvaret June 13, 2009 Jeg er ved at være lidt træt af det bumperi igennem told-kontrollen på broen når nu jeg gør som de ønsker, nemlig køre langsomt. Der findes smartere løsninger på markedet, her er en af dem : "The speed bump is based on retractors that open if the impact with them is small enough. These speed bumps can be configured so that if a car is going below 30km/h, the speed bump flattens; over 30km/h, the force causes the retractor to stay closed, keeping the speed bump active. What a lovely goal: “Encouraging drivers to retain a constant slow speed will reduce the amount of stops and starts made, and thus, the amount of exhaust waste from the car. It is hoped that this retractable speed hump would therefore have positive effects on energy consumption and pollution.” De ser da fine ud, måske kunne man foreslå at der blev indkøbt nogle sæt af dem? Man kunne måske tilmed også gå så langt som at lave et samarbejde med broen om at give dem og Tullen lidt feedback på det de laver derude, til alles fordel?
Thage Løbner Besvaret June 13, 2009 Rapporter Besvaret June 13, 2009 De ser da fine ud' date=' måske kunne man foreslå at der blev indkøbt nogle sæt af dem? Man kunne måske tilmed også gå så langt som at lave et samarbejde med broen om at give dem og Tullen lidt feedback på det de laver derude, til alles fordel?[/quote'] Det er da en gevaldig harme der kan lægges for dagen bare for at man bliver tvunget til at køre 5 m med en hastighed under 30 km i timen. Ka godt se det er slemt. Iøvrigt kunne man jo be tullerne om at anvende ISO standardiserede bump - det skal man nemlig i EU. Alternativ kunne jo være at de hurtige oprettede en FOND hvori der blev smidt en kr hvergang der ingen bump var lagt ud, efter kort tid kunne fonden så donere de omtalte pæne bump til Tullen Men .. Ha en god weekend alligevel Thage
MRoderick Besvaret June 14, 2009 Rapporter Besvaret June 14, 2009 Det er da en gevaldig harme der kan lægges for dagen bare for at man bliver tvunget til at køre 5 m med en hastighed under 30 km i timen. Thage Jeg forstår ikke helt hvordan du kan få "gevaldig harme" ud af det jeg skrev ... ville du have citeret en anden?
Thage Løbner Besvaret June 14, 2009 Rapporter Besvaret June 14, 2009 Jeg forstår ikke helt hvordan du kan få "gevaldig harme" ud af det jeg skrev ... ville du have citeret en anden? Tja, det tror jeg nok. Jeg er ikke helt stiv i det der nymodens edb, så jeg har nok ramt forkert. Sorry - du skylder
michael k Besvaret June 14, 2009 Rapporter Besvaret June 14, 2009 Man undskylder bare med' date=' at man ville være høflig og samle det affald op, som nogen havde tabt et uheldigt sted. ;)[/quote'] precis... hvs nogen taber affald på motorvejen er det jo ikke tyveri at fjerne det
dannemare Besvaret June 15, 2009 Rapporter Besvaret June 15, 2009 Sædvanen tro lå der på min hjemtur gule bump i alle baner og ingen toldere i miles omkreds. Blev simpelthen nødt til at stoppe op og smide skidtet væk. Havde ikke nosser til at tage dem med (de kan nu heller ikke ligge omme bagi alligevel :D).
Basse Besvaret June 15, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret June 15, 2009 Sædvanen tro lå der på min hjemtur gule bump i alle baner og ingen toldere i miles omkreds. Blev simpelthen nødt til at stoppe op og smide skidtet væk. Havde ikke nosser til at tage dem med (de kan nu heller ikke ligge omme bagi alligevel :D). Hahah tror jeg skiftede til din bane så - der lå de bump op af rækværket - skiftede bane efter bommen, da jeg så der var en fri hehe. Ingen toldere what so ever.
dannemare Besvaret June 15, 2009 Rapporter Besvaret June 15, 2009 Hahah tror jeg skiftede til din bane så - der lå de bump op af rækværket Yeps, det stemmer Hvad var klokken, da du kørte gennem? Jeg fjernede dem cirka kl. 15:15.
michael k Besvaret June 15, 2009 Rapporter Besvaret June 15, 2009 Sædvanen tro lå der på min hjemtur gule bump i alle baner og ingen toldere i miles omkreds. Blev simpelthen nødt til at stoppe op og smide skidtet væk. Havde ikke nosser til at tage dem med (de kan nu heller ikke ligge omme bagi alligevel :D). haha god stil jeg anmeldte i fredags Peab asfalt til politiet for at ha lagt ulovlige vejbump på väg 11 .. så må vi se hvad der sker der .. de havde lagt 5 af de mest latterlige bump med 20cm mellemrum man kunne ikke engang tage dem med 20km/t og det var 50 der galt der .. ingen skilte ingenting..
Basse Besvaret June 15, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret June 15, 2009 Yeps' date=' det stemmer Hvad var klokken, da du kørte gennem? Jeg fjernede dem cirka kl. 15:15.[/quote'] kørte over ved n 15.30 tiden tror jeg¨.
sup3rior Besvaret June 15, 2009 Rapporter Besvaret June 15, 2009 kørte over ved n 15.30 tiden tror jeg¨. De var så på plads ved 17.30 tiden - sammen med et stort opbud af toldere :(
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu