Basse Skrevet May 28, 2009 Rapporter Skrevet May 28, 2009 Har muligheden formentlig for at få fingrene i sådan et dyr, som vinterbil. Den er fra 1996, 12. måned - dvs 1997 modelår. Har gået rigtig langt - men motoren lyder fin. Den er med automatgear, og en masse udstyr. Hvad skal jeg holde øje med ?
biz Besvaret May 28, 2009 Rapporter Besvaret May 28, 2009 Vibrationer ml. 80 og 100, rust på bagklappen m.m. Läs her: http://www.autopower.se/Guider/begagnatguiden/E39/
dannemare Besvaret May 29, 2009 Rapporter Besvaret May 29, 2009 Har muligheden formentlig for at få fingrene i sådan et dyr, som vinterbil. Den er fra 1996, 12. måned - dvs 1997 modelår. Har gået rigtig langt - men motoren lyder fin. Den er med automatgear, og en masse udstyr. Hvad skal jeg holde øje med ? Gearkassen er sikker fyldt med life-time-olie og er formentligt aldrig blevet skiftet. Hvis bilen således har gået mere end 200k med samme olie, ville jeg personligt styre uden om den.
Gio Besvaret May 29, 2009 Rapporter Besvaret May 29, 2009 Hvis bilen således har gået mere end 200k med samme olie' date=' ville jeg personligt styre uden om den.[/quote']Kommer vel an på prisen... :)
Basse Besvaret May 29, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret May 29, 2009 mmm prisen er afgørende for mange ting ^^
Basse Besvaret May 29, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret May 29, 2009 Prisen er hemlig indtil videre, men den er rigtig god - taget stand,alder mv. i tanke. Men forsikringen på sådan et bæst er jo hen i vejret hehe - der skal man lige sluge en kamel eller 2.
dkrath Besvaret May 29, 2009 Rapporter Besvaret May 29, 2009 Ja, jeg oplevede samme problem da jeg gerne ville have en E36 M3 i dk :S
Basse Besvaret May 29, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret May 29, 2009 Forstår dog ikke hvorfor en BMW er meget dyrer end en tilsvarende mercedes eller audi f.eks. Gir ingen mening i min verden. Min gamle MB E430'er fra 1998, var billigere end den BMW 540 fra 1996(97) - samme motor og udstyr.
dkrath Besvaret May 29, 2009 Rapporter Besvaret May 29, 2009 Det er helt blæst! De mener de bliver stjålet og det er derfor - eller det er den forklaring man får.
Basse Besvaret May 29, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret May 29, 2009 heh ja - det er dyrer at forsikre en BMW end en porsche :D
dabp Besvaret May 29, 2009 Rapporter Besvaret May 29, 2009 Det er helt blæst! De mener de bliver stjålet og det er derfor - eller det er den forklaring man får. Da jeg ringede ind på en M3 fik jeg oplyst - off the record selvfølgelig - at der var for mange problemer med det type klientel der valgte at køre den type biler....
dkrath Besvaret May 29, 2009 Rapporter Besvaret May 29, 2009 Da jeg ringede ind på en M3 fik jeg oplyst - off the record selvfølgelig - at der var for mange problemer med det type klientel der valgte at køre den type biler.... Helt blæst som jeg siger...
Basse Besvaret May 29, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret May 29, 2009 Køber satme en SAAB 9-5 2.3 t i stedet for så :D
Guest Mogens Besvaret May 29, 2009 Rapporter Besvaret May 29, 2009 Køber satme en SAAB 9-5 2.3 t i stedet for så Det ville være en fremragende idé, fordi du på den måde fik opbygget en ENORM længsel efter din Porsche i løbet af vinteren ;) Vedr. de P-pladser på VH jég tidligere har talt om, er de pt. udlejet - sedlen er fjernet nu...
Basse Besvaret May 29, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret May 29, 2009 Ja Mogens, tænkte også jeg ikke skulle købe alt for god bil - der skal jo være noget at glæde sig til hehe. Øv ang. pladserne - men finder nok nogle andre :-) kan se der er en del steder med ledige varmkäldre pladser, til fornuftige priser. Spurgte også på pris på en BMW 525 - stort set samme forsikringspris - tror bare jeg holder mig til gode gamle merc - det ved man sq hvad er :D
Guest Mogens Besvaret May 29, 2009 Rapporter Besvaret May 29, 2009 Tror bare jeg holder mig til gode gamle merc En mulighed eller 2: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=102759072&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=2%2C3%2C4%2C5%2C6%2C7%2C8%2C9&makeModelVariant1.modelDescription=hakkinen&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=〈=de&pageNumber=1 http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=116082253&__lp=13&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=23000&makeModelVariant1.modelId=4&makeModelVariant1.modelDescription=brabus&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=〈=de&pageNumber=1
Basse Besvaret May 29, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret May 29, 2009 Åh ja - hvordan kører de MB A modeller ? - de ser lidt underlige ud, men hvis de kører godt, er jeg sådan set ligeglad :-)
7eren Besvaret June 1, 2009 Rapporter Besvaret June 1, 2009 Ikke nogen succes imo. Solgte min egen i en fart, det var en 170cdi.
Guest Mogens Besvaret June 1, 2009 Rapporter Besvaret June 1, 2009 Åh ja - hvordan kører de MB A modeller ? - de ser lidt underlige ud, men hvis de kører godt, er jeg sådan set ligeglad :-) En spritny Smart koster ca. 99.900 SEK - det vil vist være et bedre økonomisk valg ;) Start en konfigurator og prisberegner hér - www.smart.com
Basse Besvaret June 1, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret June 1, 2009 En spritny Smart koster ca. 99.900 SEK - det vil vist være et bedre økonomisk valg ;) Start en konfigurator og prisberegner hér - www.smart.com hehe har sq ikke så mange penge til en vinter bil, Mogens :D Sidder stadig og tænker - har fået tilbudt vinterdæk på fælg, porsche approved til 10.000 sek. Men regner lidt på, hvor meget øget værdi tab det giver mig........ikke helt nemt :D
Guest Mogens Besvaret June 1, 2009 Rapporter Besvaret June 1, 2009 Har sq ikke så mange penge til en vinter bil... Nu er en BMW 540i så nok ikke liiige det mest billlige at vælge, hvis budgettet er lavt ! Hvad siger den samlede kalkyle - gl BMW 540i vs spritny Smart ? Husk den gratis forsikring, der vil være på Smart'en !! Sidder stadig og tænker - har fået tilbudt vinterdæk på fælg, porsche approved til 10.000 sek. Men regner lidt på, hvor meget øget værdi tab det giver mig... Forget it, IMO...
Basse Besvaret June 1, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret June 1, 2009 Nu er en BMW 540i så nok ikke liiige det mest billlige at vælge, hvis budgettet er lavt ! Hvad siger den samlede kalkyle - gl BMW 540i vs spritny Smart ? Husk den gratis forsikring, der vil være på Smart'en !! Forget it, IMO... SMarten er stadig dyrer - der er forskel på en engang ydelse på 100.000 kr og det jeg skal give for BMWen :-) Skulle have lån, hvis jeg skulle betale 100.000 kr. og afskrivningen på en ny er latterlig høj. Been there done that - køber aldrig fabriksny bil igen. Så hellere gå en prisklasse op i brugt luksus biler - MB E 200/240 f.eks fra 96/97. Billigere forsikring end BWM, billigere vedligehold også. Den kommer aldrig til service anyway, og der er kun trafikforsikring på. Godt nok er det en vinterbil jeg skal have, men gider ikke køre en lille papkasse på hjul uden komfort hehe
michael k Besvaret June 1, 2009 Rapporter Besvaret June 1, 2009 SMarten er stadig dyrer - der er forskel på en engang ydelse på 100.000 kr og det jeg skal give for BMWen :-) Skulle have lån, hvis jeg skulle betale 100.000 kr. og afskrivningen på en ny er latterlig høj. Been there done that - køber aldrig fabriksny bil igen. Så hellere gå en prisklasse op i brugt luksus biler - MB E 200/240 f.eks fra 96/97. Billigere forsikring end BWM, billigere vedligehold også. Den kommer aldrig til service anyway, og der er kun trafikforsikring på. Godt nok er det en vinterbil jeg skal have, men gider ikke køre en lille papkasse på hjul uden komfort hehe men det smart´en taber tjener sig hjem i form af forsikring .. årsskat og gratis parkering en del steder .. og tro mig en 540 er dyr og du kommer til let til at bruge 50k mere på den inden der er gået et år .. tag det fra en tidligere e39 ejer.. medmindre man er heldig og får et perfekt eksemplar så er det en skidtbil.. ville hellere ha en gammel e34 540 så.. btw mb e240 kan du få 99-00 for under 50k
Guest Mogens Besvaret June 1, 2009 Rapporter Besvaret June 1, 2009 SMarten er stadig dyrer... Jeg vil se facts på bordet (regnestykke) - antagelser er der nok af herinde :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu