PJKB Skrevet July 6, 2009 Rapporter Skrevet July 6, 2009 Tænk Øresunddirekt kunne ikke svare på dette??? Når man flytter fra DK til Sverige, skal man så først henvende sig til fraflytterkommunen i DK og siden Skatteverket i Sverige???? Det mener jeg bestemt, MEN iflg Øresunddirekt´s hjemmeside, står der man bare skal til Skatteverket og så sørger de for resten!!??!
larscph Besvaret July 6, 2009 Rapporter Besvaret July 6, 2009 Du skal henvende dig hos fraflytningskommunen og bede om et "internordisk flyttebevis". Det udfylder du så og du med til Skatteverket hvorefter de klarer resten.
TDC Besvaret July 6, 2009 Rapporter Besvaret July 6, 2009 Mener at det var før 2008 at man skulle løbe rundt med en eller anden blanket. Som det er nu er det bare op på Skatteverket, så fortæller de CPR er du er udflyttet fra DK og nu bor i SE. Edit. der var ordet :) internordisk flyttebevis - det er den der ikke længere er nødvendig fra 1. jan 2008 (kan være 1. jan 2007, men kan ikke lige huske det rigtige år)
swoop Besvaret July 6, 2009 Rapporter Besvaret July 6, 2009 Tænk Øresunddirekt kunne ikke svare på dette??? Når man flytter fra DK til Sverige, skal man så først henvende sig til fraflytterkommunen i DK og siden Skatteverket i Sverige???? Det mener jeg bestemt, MEN iflg Øresunddirekt´s hjemmeside, står der man bare skal til Skatteverket og så sørger de for resten!!??! Jeg flyttede d. juni i år og henvendte jeg først til fraflytningskommunen. Havde en en idé det var måden at gøre det på, men de var helt ligeglade og henviste til Skatteverket i Sverige. Alt har fungeret perfekt indtil nu, har fået personbevis fra Sverige og CPR-registeret i Danmark er også opdateret.
larscph Besvaret July 6, 2009 Rapporter Besvaret July 6, 2009 ja der kan man se.. :) Det er dælme også snart længe siden jeg flyttede - men så er det jo bare blevet super let...
PJKB Besvaret July 6, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 6, 2009 Min mor skal flytte og jeg har glemt proceduren for flytning........Og det har de åbenbart også hos Øresunddirekt...!! Men at møde direkte op på Skatteverket lyder rigtigt: http://www.oresunddirekt.com/article.aspx?type=article&id=8420
dabp Besvaret July 6, 2009 Rapporter Besvaret July 6, 2009 Det er korrekt, jeg flyttede sidste år, det er bare at henvende sig på skatteverket og udfylde deres papirer samt kopi af lejekontrakt eller bostadskontrakt...
thn Besvaret August 12, 2009 Rapporter Besvaret August 12, 2009 Findes der noget link til en dansk offentlig instans hvor de skriver at man bare skal gå på skatteverket og ikke til fraflytterkommunen først? Min kæreste har lige fået en sviner fra Ringsted kommune for ikke at hente den forældede internordisk flyttebevis hos dem først :-( edit: fandt dette link. det må kunne bruges http://www.im.dk/im/site.aspx?p=387&ArticleID=4070
dabp Besvaret August 12, 2009 Rapporter Besvaret August 12, 2009 Er dejligt at se at de offentlige instanser holder sig opdateret.................................. :tongue2::th2::th2:
Gio Besvaret August 12, 2009 Rapporter Besvaret August 12, 2009 Findes der noget link til en dansk offentlig instans hvor de skriver at man bare skal gå på skatteverket og ikke til fraflytterkommunen først? Min kæreste har lige fået en sviner fra Ringsted kommune for ikke at hente den forældede internordisk flyttebevis hos dem først :-(Nu er Ringsted Kommune jo også håbløst bagud! Jeg flyttede fra foretagendet for en 12-13 år siden efterhånden. Problemet er nok mere, at de ikke har så meget erfaring med folk der flytter herover. Modsat eks. Roskilde og Frederiksberg Kommune (som jeg også har erfaring med). Så gi' dem lidt snor...og tvær' så et officielt dokument ud på disken foran dem. SKDLD! :th2:
thn Besvaret August 12, 2009 Rapporter Besvaret August 12, 2009 Nu har den skønne dame på kommunen så ændret forklaring. Flyttebeviset er rigtigt nok afskaffet, men Lise burde stadig være kommet ned på Ringsted kommune FØRST og have meldt flytning til hende, INDEN hun henvendte sig til skatteverket. fyha.. Er dette korrekt? skulle i, der for nylig er flyttet fra kbh, også det?
dabp Besvaret August 12, 2009 Rapporter Besvaret August 12, 2009 Nu har den skønne dame på kommunen så ændret forklaring. Flyttebeviset er rigtigt nok afskaffet, men Lise burde stadig være kommet ned på Ringsted kommune FØRST og have meldt flytning til hende, INDEN hun henvendte sig til skatteverket. fyha.. Er dette korrekt? skulle i, der for nylig er flyttet fra kbh, også det? Kort og korrekt, NEJ!
fkcon Besvaret September 3, 2009 Rapporter Besvaret September 3, 2009 Begge steder Jeg flyttede sidst i 2006 til Sverige, her skulle man bede om en international fraflytningsskema fra kommunen og aflevere den udfyldt til kommunen, der så videresender til til den nye kommune i Sverige. Men kommunen vidste intet, så jeg tog min flytte skema i hånden og mødte på Skatteverket i Malmø, hvor jeg afleverede den, de sendte så kommunen i Danmark en kopi. Efter 4 uger svarede min danske kommune mig så, men jeg fik et svensk svar samme uge som jeg afleverede flytte meddelsen, der er den internationaleflytte skema. Skatteverket er hurtige til, at give dig et nyt svensk person nummer, der er vital for, at kunne kommunikere i Sverige, og købe bopæl og bil samt oprette bankkonti. Du skal sende dit danske kørekort til Vegverket, der så ombytter den til et svensk kørekort, den svenske kørekort bliver dit person ID kort i Sverige, som du skal bruge når du skal i banken, posthuset og alle andre steder. Men tag fotokopi af den inden du sender den, da der gå 3 uger inden du modtaget det nye svenske kørekort. Det svenske kørekort har alle dine persondata skrevet på, adresse, personnummer.
Rikke Rost Besvaret September 3, 2009 Rapporter Besvaret September 3, 2009 Er du stiv??? Hvorfor skulle man dog aflevere dit danske kørekort???
Basse Besvaret September 3, 2009 Rapporter Besvaret September 3, 2009 Er du stiv??? Hvorfor skulle man dog aflevere dit danske kørekort??? Især, nu hvor man kan få et id kort via skatteverket
Thomas Besvaret September 3, 2009 Rapporter Besvaret September 3, 2009 Jeg flyttede sidst i 2006 til Sverige, her skulle man bede om en international fraflytningsskema fra kommunen og aflevere den udfyldt til kommunen, der så videresender til til den nye kommune i Sverige. Men kommunen vidste intet, så jeg tog min flytte skema i hånden og mødte på Skatteverket i Malmø, hvor jeg afleverede den, de sendte så kommunen i Danmark en kopi. Efter 4 uger svarede min danske kommune mig så, men jeg fik et svensk svar samme uge som jeg afleverede flytte meddelsen, der er den internationaleflytte skema. Skatteverket er hurtige til, at give dig et nyt svensk person nummer, der er vital for, at kunne kommunikere i Sverige, og købe bopæl og bil samt oprette bankkonti. Du skal sende dit danske kørekort til Vegverket, der så ombytter den til et svensk kørekort, den svenske kørekort bliver dit person ID kort i Sverige, som du skal bruge når du skal i banken, posthuset og alle andre steder. Men tag fotokopi af den inden du sender den, da der gå 3 uger inden du modtaget det nye svenske kørekort. Det svenske kørekort har alle dine persondata skrevet på, adresse, personnummer. Tror sku du har misforstået noget der!!!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu