Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
No Photoshop= no Linux! :cool: PERIOD!
Hvis jeg så bare havde råd til Photoshop kunne det måske blive interessant. Tror mange bruger et dyrt Windows-produkt fordi det er hvad de professionelle bruger, fordi dyreste må være bedst eller fordi det bruger alle andre jo. Jeg bruger alternative og klarer mig fint.
  • Svar 228
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Hvis jeg så bare havde råd til Photoshop kunne det måske blive interessant. Tror mange bruger et dyrt Windows-produkt fordi det er hvad de professionelle bruger, fordi dyreste må være bedst eller fordi det bruger alle andre jo. Jeg bruger alternative og klarer mig fint.
Jeg bruger det fordi det giver de fleste og bedste värktöjer/muligheder (jeg har väret prof fotograf ;) ) og jeg har brugt Photoshop på både Windows og Mac.. Ingen forskel.. Hvis CS suiterne fandtes til div Linux distroer så skiftede jeg sgu nok! ;) Jeg er ikke OS religiös, jeg vil bare gerne ha det värktöj jeg kender bedst!
Besvaret

Photoshop CS4 er nok en af det bedste værktøjer der findes, det var pokkers hvis man skal have en kan man få lov at slippe med 699+vat $ af en online version og hvis man vil have extended online version så må man betale lidt extra 999$ +vat... så hvis man ikke er pro kan man nøjes med GIMP, gratis open source, lovlig produkt.

Besvaret
Photoshop CS4 er nok en af det bedste værktøjer der findes, det var pokkers hvis man skal have en kan man få lov at slippe med 699+vat $ af en online version og hvis man vil have extended online version så må man betale lidt extra 999$ +vat... så hvis man ikke er pro kan man nøjes med GIMP, gratis open source, lovlig produkt.
Det er fint nok med alt det gratis open source halløj - men hvad med support på programmet, hvis der er fejl eller problemer med det? Jeg ved ikke med dig, men jeg gider altså ikke lave noget gratis for andre medmindre det er i min nære vennekreds...
Besvaret
Det er fint nok med alt det gratis open source halløj - men hvad med support på programmet, hvis der er fejl eller problemer med det? Jeg ved ikke med dig, men jeg gider altså ikke lave noget gratis for andre medmindre det er i min nære vennekreds...
support findes 24/7 tilgængeligt på google, ell GIMP egen "Develoment" site det er en person du vil tale med, så er der altid en masse community hvor man kan henvende sig til, ta'r f.eks SSLUG.dk ... undskyld jeg ikke udtrykkede mig fuld ud. PRO = professional, her tænkte jeg til hjemmebrug...
så hvis man ikke er pro kan man nøjes med GIMP' date= gratis open source, lovlig produkt.
Besvaret
support findes 24/7 tilgængeligt på google' date=' ell GIMP egen "Develoment" site det er en person du vil tale med, så er der altid en masse community hvor man kan henvende sig til, ta'r f.eks SSLUG.dk ... undskyld jeg ikke udtrykkede mig fuld ud. PRO = professional, her tænkte jeg til hjemmebrug...
Ja på Google eller diverse forums som du skriver... Men hvad gør man hvis der ikke er noget som har oplevet det problem før? Hvem henvender man sig så til? Jeg går ikke ud fra producenten har en support politik som foreskriver at man kan forvente respons indenfor kort tid såfremt man oplever fejl med deres program(mer)?
Besvaret
Det er fint nok med alt det gratis open source halløj - men hvad med support på programmet' date=' hvis der er fejl eller problemer med det?[/quote'] Support er reelt et non-issue i dag. Grib knoglen og ring til IBM, HP, Novell, Intel, Suse Red Hat, Sun Microsystems, Mozilla Corp., Miracle, etc. Nedenstående eksempler ville nok næppe eksistere, hvis muligheden for support ikke var til stede: February 16, 2003: Film Gimp Continues Hollywood Takeover Film Gimp has recently been adopted by ComputerCafe, the fourth motion picture studio to use it in making feature films. Film Gimp, a sophisticated image retouching program designed to manipulate high dynamic range 35mm film images, is a collaborative open source project that branched from GIMP in 1998. Film Gimp is in use at three studios besides ComputerCafe. At Rhythm & Hues it was used in Scooby-Doo, Harry Potter, Cats & Dogs, Dr. Dolittle 2, Little Nicky, Grinch, Sixth Day, Stuart Little, and Planet of the Apes. Hammerhead Productions used it for Showtime and Blue Crush, and is using it for The Fast and the Furious II. Sony Pictures Imageworks used Film Gimp for Stuart Little II. Although not in movie production yet, developers at DreamWorks and ILM are contributing to the Film Gimp code. February 22, 2004: Defense Department buys Linux cluster Linux Networx Inc. has received an order from the Defense Department for a 2,132-processor, Linux-based cluster as part of an ongoing program to modernize the department's high-performance computing capabilities. The massive Evolocity II cluster will be deployed at the Army Research Laboratory Major Shared Resource Center at Aberdeen Proving Ground, Md., as part of the Defense Department's High Performance Computing Modernization Program. When the system is fully deployed in mid-2004, it will be the program's largest Intel processor-based Linux cluster. September 23, 2004: Linux goes mission-critical for Danish government The Danish Ministry of Finance has chosen JBoss running on Linux over Microsoft's BizTalk to run a data-exchange system. The data-exchange system uses open-source application server JBoss running on Red Hat Linux. It transmits 1.5 megabits of data per second between around 400 public institutions and the ministry, according to a Computer Science Corporation (CSC) report on open source. The project took two years to implement and went live in August 2004. The data-exchange system takes XML data from internal and external ERP systems, such as SAP, Oracle Financials and Microsoft Navision, and validates the XML data using the open-source Apache Xerces tool. The JBoss server, running on Red Hat Linux, takes care of the transactional exchange of data. February 15, 2005: Italian bank moves to desktop Linux An Italian bank is to move to thousands of computers to the Linux operating system. Werner Knoblich, the European vice president of Red Hat, said on Monday that the unnamed bank has just signed a deal to migrate all its 8,000 PCs to Red Hat's open source desktop product. Speaking at the launch event for Red Hat Enterprise Linux version 4, Knoblich said that Red Hat was seeing increasing demand for its desktop product. April 28, 2005: Debian wins Munich Linux deal The city of Munich has opted to use the Debian version of Linux for a high-profile, 14,000-computer installation, passing over Novell's Suse Linux despite its regional popularity. Debian is a noncommercial version of Linux, though some companies such as Canonical and Progeny have based products on it. Two regional companies, Gonicus and Softcon, will help Munich with the project, called LiMux. January 30, 2007: Peugeot Citroën revs up 20,000 Suse Linux desktops European car manufacturing giant PSA Peugeot Citroën has agreed to one of the Continent's largest-ever deployments of open-source Linux software on desktop computers. As part of a multiyear contract with Novell, the French company will install Suse Linux Enterprise Desktop on up to 20,000 computers in addition to 2,500 servers, the U.S. software vendor said Tuesday. October 3rd, 2008: Gameloft Moves 1,000 Desktops to Ubuntu Linux Businesses are catching on to Ubuntu, Canonical’s Linux distribution. The latest example: Gameloft, a major mobile games developer, has moved more than 1,000 desktops to Ubuntu, according to a source who reached out to The VAR Guy. But Gameloft isn’t alone. The VAR Guy’s research is tracking hundreds of companies moving to Ubuntu. Jeg kunne blive ved, og ved, og ved. Se yderligere nogle stykker på http://linuxworlddomination.dk
Besvaret

Man skal huske at den support der nævnes så ofte i tråden er primært mod virksomheder. Hvad gør jeg som privatperson, hvis Windows crasher konstant, lignende fejl med Internet Explorer som i denne tråd eller Photoshop ikke vil starte op. Jeg kan naturligvis ringe/skrive til Microsoft eller Adobe, men sandsynligheden for svar af konstruktiv karakter er ret begrænset. Ofte vil man blive henvist til en eller anden FAQ på deres hjemmeside. Så for mig som privatperson føler jeg ikke forskellen er specielt meget dårligere med Linux-produkt end tilsvarende kommercielt.

Besvaret
Support er reelt et non-issue i dag. Grib knoglen og ring til IBM, HP, Novell, Intel, Suse Red Hat, Sun Microsystems, Mozilla Corp., Miracle, etc. Nedenstående eksempler ville nok næppe eksistere, hvis muligheden for support ikke var til stede: February 16, 2003: Film Gimp Continues Hollywood Takeover Film Gimp has recently been adopted by ComputerCafe, the fourth motion picture studio to use it in making feature films. Film Gimp, a sophisticated image retouching program designed to manipulate high dynamic range 35mm film images, is a collaborative open source project that branched from GIMP in 1998. Film Gimp is in use at three studios besides ComputerCafe. At Rhythm & Hues it was used in Scooby-Doo, Harry Potter, Cats & Dogs, Dr. Dolittle 2, Little Nicky, Grinch, Sixth Day, Stuart Little, and Planet of the Apes. Hammerhead Productions used it for Showtime and Blue Crush, and is using it for The Fast and the Furious II. Sony Pictures Imageworks used Film Gimp for Stuart Little II. Although not in movie production yet, developers at DreamWorks and ILM are contributing to the Film Gimp code. February 22, 2004: Defense Department buys Linux cluster Linux Networx Inc. has received an order from the Defense Department for a 2,132-processor, Linux-based cluster as part of an ongoing program to modernize the department's high-performance computing capabilities. The massive Evolocity II cluster will be deployed at the Army Research Laboratory Major Shared Resource Center at Aberdeen Proving Ground, Md., as part of the Defense Department's High Performance Computing Modernization Program. When the system is fully deployed in mid-2004, it will be the program's largest Intel processor-based Linux cluster. September 23, 2004: Linux goes mission-critical for Danish government The Danish Ministry of Finance has chosen JBoss running on Linux over Microsoft's BizTalk to run a data-exchange system. The data-exchange system uses open-source application server JBoss running on Red Hat Linux. It transmits 1.5 megabits of data per second between around 400 public institutions and the ministry, according to a Computer Science Corporation (CSC) report on open source. The project took two years to implement and went live in August 2004. The data-exchange system takes XML data from internal and external ERP systems, such as SAP, Oracle Financials and Microsoft Navision, and validates the XML data using the open-source Apache Xerces tool. The JBoss server, running on Red Hat Linux, takes care of the transactional exchange of data. February 15, 2005: Italian bank moves to desktop Linux An Italian bank is to move to thousands of computers to the Linux operating system. Werner Knoblich, the European vice president of Red Hat, said on Monday that the unnamed bank has just signed a deal to migrate all its 8,000 PCs to Red Hat's open source desktop product. Speaking at the launch event for Red Hat Enterprise Linux version 4, Knoblich said that Red Hat was seeing increasing demand for its desktop product. April 28, 2005: Debian wins Munich Linux deal The city of Munich has opted to use the Debian version of Linux for a high-profile, 14,000-computer installation, passing over Novell's Suse Linux despite its regional popularity. Debian is a noncommercial version of Linux, though some companies such as Canonical and Progeny have based products on it. Two regional companies, Gonicus and Softcon, will help Munich with the project, called LiMux. January 30, 2007: Peugeot Citroën revs up 20,000 Suse Linux desktops European car manufacturing giant PSA Peugeot Citroën has agreed to one of the Continent's largest-ever deployments of open-source Linux software on desktop computers. As part of a multiyear contract with Novell, the French company will install Suse Linux Enterprise Desktop on up to 20,000 computers in addition to 2,500 servers, the U.S. software vendor said Tuesday. October 3rd, 2008: Gameloft Moves 1,000 Desktops to Ubuntu Linux Businesses are catching on to Ubuntu, Canonical’s Linux distribution. The latest example: Gameloft, a major mobile games developer, has moved more than 1,000 desktops to Ubuntu, according to a source who reached out to The VAR Guy. But Gameloft isn’t alone. The VAR Guy’s research is tracking hundreds of companies moving to Ubuntu. Jeg kunne blive ved, og ved, og ved. Se yderligere nogle stykker på http://linuxworlddomination.dk
Og jeg har lige så mange historier i posen hos mine kunder... Så din pointe er? ;) Microsoft annoncerer bare ikke vidt og bredt når en kunde smider noget linux halløj på porten til fordel for dem...
Besvaret

Det er lidt tydelig at der er nogle ude og prædike religion her, men har I prøvet at stoppe op bare lige 1 sekund og spørge jer selv hvorfor Windows er blevet så populært....... det virker! Jeg siger ikke at det er perfekt, eller at der ikke er andre styresystemer som på mange områder sikkert kan mere for færre penge, men det virker! Og for en bruger som mig er det helt klart det vigtigste! Prøv engang at spørge jeres ikke tekniske venner - hvis I da har nogen - om hvilket styresystem der er i deres mobiltelefon.... mit gæt er at 95-99% af ikke teknisk funderede mennesker vil sige 'det ved jeg ikke' imens de kikker undrende på jer. Hvorfor? Fordi det virker! P.S. jeg ved godt hvilket styresystem der er i min telefon ;-)

Besvaret
Man skal huske at den support der nævnes så ofte i tråden er primært mod virksomheder. Hvad gør jeg som privatperson, hvis Windows crasher konstant, lignende fejl med Internet Explorer som i denne tråd eller Photoshop ikke vil starte op. Jeg kan naturligvis ringe/skrive til Microsoft eller Adobe, men sandsynligheden for svar af konstruktiv karakter er ret begrænset. Ofte vil man blive henvist til en eller anden FAQ på deres hjemmeside. Så for mig som privatperson føler jeg ikke forskellen er specielt meget dårligere med Linux-produkt end tilsvarende kommercielt.
Hvis du som kunde har købt en licens af Microsoft har du til enhver tid ret til support fra dem. Hvis din sag ikke allerede er håndteret og der foreligger en KB artikel med en løsning, startes en ny sag og problemet eskaleres lige så langt i systemet som det tager at løse den pågældende fejl...
Besvaret

Shutdown -h now Hvor meget jeg end vil synes om Ubuntu o.a. lignende smagsvarianter, så er de bare ikke klar til Hr & Fru Jensen-Svensson. Hvis man vil have religionsskifte på OS-fronten, så skal man tilbyde brugerne de samme muligheder som under Windows. D.v.s. kompatibilitet med allerede indkøbte programmer til Windows, herunder også spil! Og det skal være NEMT! Ja - Microsoft er så dybt forankret på verdensplan, at man er nød til at nurse de vaner og muligheder folk er vokset op med at bruge. Det er jo både godt og skidt - men Linux med div. GUI's er som at køre en omvej på arbejde, bare fordi man vil komme for sent. Og det er de færreste der har de behov og lyster (men de findes :D) Så længe der ikke findes en "Press here for A-Box-With-Windows-as-You-know-it" i ovenstående nixerier, så gør folk som de plejer. Bevares - en del skal da liiiige se hvad det er for noget - for bare at vende tilbage til Windows efter 45 minutter, og fortsætte med deres elskede PvP-fordriv, eller nulre med deres iTunes/iPod...osv. osv. Der skal, med andre ord, være en meget god grund til at folk skal svede over noget nyt. Penge, pistol for panden...fortsæt selv :rolleyes: Livet er, også for mig, stadig for kort til for lange udflugter uden Windows.

Besvaret
Shutdown -h now Hvor meget jeg end vil synes om Ubuntu o.a. lignende smagsvarianter, så er de bare ikke klar til Hr & Fru Jensen-Svensson. Hvis man vil have religionsskifte på OS-fronten, så skal man tilbyde brugerne de samme muligheder som under Windows. D.v.s. kompatibilitet med allerede indkøbte programmer til Windows, herunder også spil! Og det skal være NEMT! Ja - Microsoft er så dybt forankret på verdensplan, at man er nød til at nurse de vaner og muligheder folk er vokset op med at bruge. Det er jo både godt og skidt - men Linux med div. GUI's er som at køre en omvej på arbejde, bare fordi man vil komme for sent. Og det er de færreste der har de behov og lyster (men de findes :D) Så længe der ikke findes en "Press here for A-Box-With-Windows-as-You-know-it" i ovenstående nixerier, så gør folk som de plejer. Bevares - en del skal da liiiige se hvad det er for noget - for bare at vende tilbage til Windows efter 45 minutter, og fortsætte med deres elskede PvP-fordriv, eller nulre med deres iTunes/iPod...osv. osv. Der skal, med andre ord, være en meget god grund til at folk skal svede over noget nyt. Penge, pistol for panden...fortsæt selv :rolleyes: Livet er, også for mig, stadig for kort til for lange udflugter uden Windows.
Well said :)
Besvaret
Og jeg har lige så mange historier i posen hos mine kunder... Så din pointe er? ;)
Min "pointe" var naturligvis at modargumentere al jeres FUD om nul support på Linux-området. Du skrev helt specifikt: "Det er fint nok med alt det gratis open source halløj - men hvad med support på programmet, hvis der er fejl eller problemer med det?" See my point, eh? :cool:
Microsoft annoncerer bare ikke vidt og bredt når en kunde smider noget linux halløj på porten til fordel for dem...
Jo, de gør. Jeg har sågar set MS-reklamer i både danske og udenlandske computerblade, hvor de fortæller vidt og bredt om sådanne historier.
Besvaret

Jeg ser det som at der kun er én Windows..... Det kan så godt være der er flere versioner, men grundlæggende er de ens. Ingen tvivl om at ubuntu kan det samme, men...og her kommer det¨så....Så skal du lige hente en pakke dér og så lige noget hér og så kan du iøvrigt også lige downloade en pack dér. Alt for mange steder og diverse pakker man skal igennem for at få det til at agere nogenlunde. Fedt med at man bare kan vælge hvilket softwware man vil ha' fra en liste, men det er stadig ikke fra den samme leverandør.....og hvad hvis nu tingene ikke er kompatible med hinanden? Hvad gør man så og hvor henvender man sig henne? Derfor kører 90% af verdens desktop pc'ere på Windows....De skal kun henvende sig ét sted. Ikke hente hér, dér og allevegne fra.....

Besvaret
Spot on, men samme problematik oplever man også let som virksomhed: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?p=174249&highlight=support#post174249
Besvaret
Hvis du som kunde har købt en licens af Microsoft har du til enhver tid ret til support fra dem. Hvis din sag ikke allerede er håndteret og der foreligger en KB artikel med en løsning, startes en ny sag og problemet eskaleres lige så langt i systemet som det tager at løse den pågældende fejl...
you wish :lol: :p
Besvaret
Min "pointe" var naturligvis at modargumentere al jeres FUD om nul support på Linux-området. Du skrev helt specifikt: "Det er fint nok med alt det gratis open source halløj - men hvad med support på programmet, hvis der er fejl eller problemer med det?" See my point, eh? :cool:
Så er jeg nok blind - for jeg synes ikke jeg så noget i den tekst du pastede om som snakkede omkring support :confused:
Besvaret
Shutdown -h now
slash:~# Shutdown -h now -su: Shutdown: command not found :tongue2: :tongue2:
Ja - Microsoft er så dybt forankret på verdensplan, at man er nød til at nurse de vaner og muligheder folk er vokset op med at bruge.
Yeps, mennesket er et vanedyr.
men Linux med div. GUI's er som at køre en omvej på arbejde' date=' bare fordi man vil komme for sent. Og det er de færreste der har de behov og lyster (men de findes :D)[/quote'] Gio, dette er jo for pokker individuelt. Sådan har jeg (og hundredtusindvis af andre) det med Windows. Windows er mere eller mindre uanvendeligt for mange. At kalde det "en omvej" ville sågar være en underdrivelse. Bevares, jeg bruger selv XP 5-10 dage om året, fordi jeg synes rigtigt godt om Pinnacle Studio Plus (lige bort set fra, at det desværre crash'er ufatteligt ofte - submitter en bug report til dem hver eneste evige gang, men deres support har endnu ikke svaret :rolleyes: ikke at jeg havde regnet med det).
Besvaret

Uden at blande mig alt for meget i religionskrigen her. de T&C du linker til er til MS betalings support, og de er bestemt ikke det samme som at de dækker alle licenser købt fra MS. (hilsen en glad Mac bruger (og skabs Ubuntu), der ikke orker at blande sig i endnu "hvorfor kan du ikke forstå mit system er bedst" tråd :) )

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...