Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Ikke korrekt....De kan køre i Compatibilitets mode og derved kan du inst. Windows uden problemer....
ok hot shot, hjælp mig lige på dette område, er lidt rusten, kan du finde en guide et ell andet sted... foresten hedder det ikke "Compatibility mode" hvis du vil bruge engelske ord...
Burde slet ikke være nødvendigt at tænke på .....
ja det burde ikke , og dog nogle gange er det nødvendigt, hvis man vil køre desktop versioner, det er lige meget med tekst versioner....
  • Svar 228
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
det var windows vi rederede til ... nu stiller jeg spørgsmål igen... hvordan kan du installere windows (ikke programmer) på en blank maskine hvis du ikke har sata- promise- ell lign. controller til pågældende maskine.. har prøvet linket men ikke fundet brugebar resultater....
Besvaret
Pt er jeg ikke stødt på en maskine endnu der ikke havde BIOS og mulighed for at komme ind i BIOS..... Så jeg må være dig svar skyldig.... Har du haft en maskine uden BIOS??
bios er der , men det du nævner tidligere er der ikke...
Besvaret

S-ATA mode, IDE mode, Legacy mode. Deaktiveret AHCPI.. Kært barn har mange navne. Hvis endelig jeg er stødt på et bundkort der ikke havde muligheden for at styre det (eks. HP desktop maskiner) så er det fordi de allerede kører "legacy" mode. Jeg er endnu ikke stødt på en Windows Vista/7 der ikke ville arbejde sammen med S-ATA controller sat til AHCPI mode (ikke-legacy mode). XP derimod ville have en slipstreamed driver eller en floppy. Hvem bruger floppy i dag? :)

Besvaret
det var windows vi rederede til ... nu stiller jeg spørgsmål igen... hvordan kan du installere windows (ikke programmer) på en blank maskine hvis du ikke har sata- promise- ell lign. controller til pågældende maskine.. har prøvet linket men ikke fundet brugebar resultater....
Som de andre siger, så hvis du køber en computer (bundkort) i dag, så er det simpelthen ikke et problem. Jeg mener endda at XP sp2 havde en form for understøttelse af s-ata indbygget i installationen. Vista har på intet tidspunkt været et problem at installere på en s-ata disk.
Besvaret
Kom lige til at genlæse spørgsmålet... Og nu vender jeg spørgsmålet... Hvordan vil du installere Linux på en computer uden nogen controller? :) Du nævner jo ikke noget om at det er mangel på driver mv. der skulle være forhindringen men derimod mangel på hardware? Hvis der ikke er en hardware controller til at styre hvad end du måtte tilslutte af diskenheder, hvordan har du så tænkt dig at installerer nogen form for styresystem?
  • 2 weeks later...
Besvaret
Kom lige til at genlæse spørgsmålet... Og nu vender jeg spørgsmålet... Hvordan vil du installere Linux på en computer uden nogen controller? :) Du nævner jo ikke noget om at det er mangel på driver mv. der skulle være forhindringen men derimod mangel på hardware? Hvis der ikke er en hardware controller til at styre hvad end du måtte tilslutte af diskenheder, hvordan har du så tænkt dig at installerer nogen form for styresystem?
unskyld jeg ikke har skåret i pap, for nogen... nu talte vi om installation af windows vs ubuntu , hvor i windows mangler sata, promise ell lign software controler, og ikke hardware controler. ... er dete svaret nok ell skal jeg uddybe det mere...
Besvaret
Som de andre siger' date=' så hvis du køber en computer (bundkort) i dag, så er det simpelthen ikke et problem.[/quote'] ja i dag, men ikke hvis du har en 4 år gl. bærebar og ingen software controler, ved geninstallationen af windows, f.eks. XP ja, dem som M$ har godkendt og tage dem med inden de lavede installation CD.
Besvaret
unskyld jeg ikke har skåret i pap, for nogen... nu talte vi om installation af windows vs ubuntu , hvor i windows mangler sata, promise ell lign software controler, og ikke hardware controler. ... er dete svaret nok ell skal jeg uddybe det mere...
Men løsningen på dette er vel allerede givet tidligere i tråden: "AHCI" -> "Compatibility mode", og hvis denne BIOS-option ikke er tilgængelig, var det måske værd at forsøge med en BIOS upgrade først... Besværligt og irriterende, ja - men en workaround ikke desto mindre.
Besvaret
Men løsningen på dette er vel allerede givet tidligere i tråden: "AHCI" -> "Compatibility mode", og hvis denne BIOS-option ikke er tilgængelig, var det måske værd at forsøge med en BIOS upgrade først... Besværligt og irriterende, ja - men en workaround ikke desto mindre.
den option findes ikke på en Toshiba Protege M100, fra 2005, ved ikke om der findes bios til denne maskine...
Besvaret
ja i dag, men ikke hvis du har en 4 år gl. bærebar og ingen software controler, ved geninstallationen af windows, f.eks. XP ja, dem som M$ har godkendt og tage dem med inden de lavede installation CD.
Og Ubuntu kan måske godt inkludere drivere som ikke var tilgængelige da en given version blev frigivet? :laugh:
Besvaret
Så hvis jeg downloader en skive idag - og vil installere den på en maskine om 2 år, så er alle drivere med... Det må jeg nok sige :D
du kunne også gøre det omvendt, og ikke vente så lang tid... downloade en distro der er 2 år gammel og installere på en nutidens maskine...
Besvaret
du kunne også gøre det omvendt, og ikke vente så lang tid... downloade en distro der er 2 år gammel og installere på en nutidens maskine...
Og så garanterer du at den har drivere til lige meget hvad jeg har siddende i maskinen?
Besvaret
Og så garanterer du at den har drivere til lige meget hvad jeg har siddende i maskinen?
det har jeg aldrig skrevet... men vælg den distro der understøtter din maskine...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...