Jump to content

Recommended Posts

• Svar 111
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Ja, hvem der bare var så frelst som Lolikken - må være dejligt, at rende rundt med en Glorie over hovedet konstant :-) For det kan bestemt ikke være noget med den bil han kører i jo, kontra mange af vore andres :D Måske der er en resonans ved 90 km/t der ikke er til at holde ud :D

Besvaret

Det er vel også et spørgsmål om ar komme fra A-B over en lang strækning indenfor den tid man nu sætter af...... Jeg kører ca 140 på cruise på broen, og 110 i tunnelen... malmö brøndby 35-40 minutter. Politi på vejene er stort set ikke eksisterende, og en bøde kan man vel overleve hvis man får den.. Klippet har jeg dog mere respekt for, men der kræves en fartoverskridelse på 30% hvilket er 117 man skal måles til i tunnelen, og 143 på motorvejen.... At køre stærkt på broen kan jo lade sig gøre uden økonomiske konsekvenser, såfremt der er plads..

Besvaret
Ja, hvem der bare var så frelst som Lolikken - må være dejligt, at rende rundt med en Glorie over hovedet konstant :-) For det kan bestemt ikke være noget med den bil han kører i jo, kontra mange af vore andres :D Måske der er en resonans ved 90 km/t der ikke er til at holde ud :D
Ja men det kræver en del gas og varm luft at drive sådan en glorie. Jeg synes bare det er utroligt at en voksen mand (og i dette tilfælde en hel gruppe) reduceres til en forsmået 5-årig når der nævnes hastighedsbegrænsning eller bøder.
Besvaret

Bedre end en frelst 3-årig......:lol:

Ja men det kræver en del gas og varm luft at drive sådan en glorie. Jeg synes bare det er utroligt at en voksen mand (og i dette tilfælde en hel gruppe) reduceres til en forsmået 5-årig når der nævnes hastighedsbegrænsning eller bøder.
Besvaret
Det er vel også et spørgsmål om ar komme fra A-B over en lang strækning indenfor den tid man nu sætter af...... Jeg kører ca 140 på cruise på broen, og 110 i tunnelen... malmö brøndby 35-40 minutter. Politi på vejene er stort set ikke eksisterende, og en bøde kan man vel overleve hvis man får den.. Klippet har jeg dog mere respekt for, men der kræves en fartoverskridelse på 30% hvilket er 117 man skal måles til i tunnelen, og 143 på motorvejen.... At køre stærkt på broen kan jo lade sig gøre uden økonomiske konsekvenser, såfremt der er plads..
Det er især et spørgsmål om at komme fra A til B hurtigst muligt og vi er helt enige om at incitamentet til at overholde hastighedsgrænserne er til grin. Personligt ville jeg foretrække et mere intelligent trafikstyringssystem parret med høje dagsbøder og ATK. På den måde kunne vi have variable hastighedsgrænser, f.eks. 130-160 på tomme 3 sporet motorveje i KBH området om aften og måske 70 eller 90 på samme strækning under myldretiden (som f.eks. det er på motorring 3). Det som de glemmer er dog også at sætte hastigheden lidt mere op, når der ikke er nogen mennesker! Det store problem er jo når forskellen i hastighed og tætheden af biler er høj. Jeg er sikker på at en af jer herinde har skulle stå på bremsen fordi en bil har trukket ud for at overhale og har bedømt jeres hastighed til at være noget lavere end den var. Det er der problemet opstår, forskellige mennesker i forskellige biler. Hvordan fikser du det? Alle kører ca. lige hurtigt og kører med en afstand som passer til de dårligste i feltet. But there's always some m****rf****r who tries to iceskate uphill ;)
Besvaret
Det er vist den naturlige reaktion, på kommentarere og holdninger som dine - hellige,frelste og semi-hykleriske :-) Men forsmået syns jeg nu ikke hverken jeg eller gruppen er (hvis du henviser til mig som manden, forøvrigt tak for komplimentet omkring mand). Vi udtrykker bare vores holdninger, som du gør. At du ikke er enig i formidlingen eller budskabet er jo ikke vores skyld eller problem. Ej ok den med bilen var lidt forsmået, men det føltes satme godt :D - og er stadig ret sikker på der ligger en stor del sandhed udtalelsen :-)
Besvaret
Så hvis jeg ridser din bil eller stjæler din pung fordi jeg har lyst' date=' skal jeg så også bare gøre det? Det er jo bare små lovovertrædelser =)[/quote'] Mener du i ramme alvor at du vil sidestille berigelseskriminalitet og hærværk med overtrædelse af hastighedsgrænserne - eller var det bare for at du egentlig ikke havde et relevant svar til min begrundelse for at køre mere end den tilladte hastighed? Nej at stjæle min pung eller ridse min bil er ikke bare små lovovertrædelser, det er ganske vist strafferetslig små lovovertrædelser, men det er samtidig også handlinger som skader mig personligt/økonomisk. Mener du at jeg skader dig personligt/økonomisk ved at køre 91 km/t eller mere i tunnelen? Hvad er det lige der gør at du har en trang til at bestemme over alle andre? Hvis du har lyst til at pisse på en græstue i en vejkant, eller gå over for rødt på tidspunkter hvor det ikke generer andre skal du ikke høre et kvæk fra mig, uagtet begge dele er ulovligt.
Besvaret
Det er vist den naturlige reaktion, på kommentarere og holdninger som dine - hellige,frelste og semi-hykleriske :-) Men forsmået syns jeg nu ikke hverken jeg eller gruppen er (hvis du henviser til mig som manden, forøvrigt tak for komplimentet omkring mand). Vi udtrykker bare vores holdninger, som du gør. At du ikke er enig i formidlingen eller budskabet er jo ikke vores skyld eller problem. Ej ok den med bilen var lidt forsmået, men det føltes satme godt :D - og er stadig ret sikker på der ligger en stor del sandhed udtalelsen :-)
Nu henviste jeg til reaktionerne på fartkontrollen (altså primært indlæg 0-61 i denne tråd, og en del andre i andre tråde). Personangreb går i filtet ;)
Mener du i ramme alvor at du vil sidestille berigelseskriminalitet og hærværk med overtrædelse af hastighedsgrænserne - eller var det bare for at du egentlig ikke havde et relevant svar til min begrundelse for at køre mere end den tilladte hastighed? Nej at stjæle min pung eller ridse min bil er ikke bare små lovovertrædelser, det er ganske vist strafferetslig små lovovertrædelser, men det er samtidig også handlinger som skader mig personligt/økonomisk. Mener du at jeg skader dig personligt/økonomisk ved at køre 91 km/t eller mere i tunnelen? Hvad er det lige der gør at du har en trang til at bestemme over alle andre? Hvis du har lyst til at pisse på en græstue i en vejkant, eller gå over for rødt på tidspunkter hvor det ikke generer andre skal du ikke høre et kvæk fra mig, uagtet begge dele er ulovligt.
Du skriver at du overtræder loven fordi du har lyst. Det kan jeg ikke tolke på mange andre måder end at du selv bedømmer hvornår loven bør gælde for dig? Livets luner og individets lyst i det pågældende øjeblik skal ikke sætte hastighedsbegrænsningerne, at det måske så er realiteten er en anden sag. Og nej din hastighed skader ikke mig personligt eller økonomisk før din hastighed direkte eller indirekte forårsager et færdelsuheld. Hvis alle kører ca. lige hurtigt og med afstand så er sandsynligheden for at din hastighed forårsager noget om helst, ret lille ;)
Besvaret

Okay så.... Kan du så ikke argumetere lidt for at sætte farten op for resten, så det passer med os andre??? Bare til 150....det kan jeg godt leve med over 4 km. :D Men er det så ikke passé med diskussionen om at det er farten der er årsagen til balladen ;)

Nu henviste jeg til reaktionerne på fartkontrollen (altså primært indlæg 0-61 i denne tråd, og en del andre i andre tråde). Personangreb går i filtet ;) Du skriver at du overtræder loven fordi du har lyst. Det kan jeg ikke tolke på mange andre måder end at du selv bedømmer hvornår loven bør gælde for dig? Livets luner og individets lyst i det pågældende øjeblik skal ikke sætte hastighedsbegrænsningerne, at det måske så er realiteten er en anden sag. Og nej din hastighed skader ikke mig personligt eller økonomisk før din hastighed direkte eller indirekte forårsager et færdelsuheld. Hvis alle kører ca. lige hurtigt og med afstand så er sandsynligheden for at din hastighed forårsager noget om helst, ret lille ;)
Besvaret
Okay så.... Kan du så ikke argumetere lidt for at sætte farten op for resten, så det passer med os andre??? Bare til 150....det kan jeg godt leve med over 4 km. :D Men er det så ikke passé med diskussionen om at det er farten der er årsagen til balladen ;)
Indlæg 81 burde være mere end rigeligt svar på det spørgsmål :)
Besvaret
Bevares.... :D Så har jeg ikke levet forgæves......:lol:
Det må historien sku dømme når du kradser af. Denne holdning har jeg haft lige siden ombygningen af Motorring 3 hvor de jo opsatte de her skilte ;) Den med farten og dødelighed hører til et andet sted (anden tråd), jeg siger bare, at hvis vi alle ca. kører samme hastighed, så er det lettere for flertallet at bedømme hvor andre biler er i forhold til dem.
Besvaret

Burde flertallet så ikke bare tage toget, så der er mere plads til os der kan overskue lidt mere????:love2:

Det må historien sku dømme når du kradser af. Denne holdning har jeg haft lige siden ombygningen af Motorring 3 hvor de jo opsatte de her skilte ;) Den med farten og dødelighed hører til et andet sted (anden tråd), jeg siger bare, at hvis vi alle ca. kører samme hastighed, så er det lettere for flertallet at bedømme hvor andre biler er i forhold til dem.
Besvaret

??

Måske er det hele bare and. De to malede markeringer samt en pressemeddelse, har nok en ret god præventiv funktion. Ved at lave 110 km/t så var der ikke mange som kørte for stærkt mere, de kan jo bare regulere hastigheden ved meget trafik eller andet forstyrrende.
Man kunne jo også selv regulere hastigheden. Der er nogen i denne tråd der taler om typisk danskt. Er det ikke typisk danskt at skide på loven og så brokke sig når den forsøges overholdt? Jeg vil da gerne indrømme at det bliver røv sygt at tulle afsted med 90. :surprise: På den anden side, så tror jeg nu nok at bilen (og jeg, for den sags skyld) nok skal holde til de 5 km. Guleroden bliver jo at nyde synet af Rikke Rost ude på den anden side i en dyb diskution med ordensmagten :laugh:
Besvaret
at der er en logik med de hastighedsbegrænsninger der sættes. F.eks. er det da naturligt at man må køre 50 på lossepladsvej og 60 ind over Rådhuspladsen :rolleye:
Hehe jeg tror vist du skal tage en tur hen over rådshuspladsen med 50 i stedet for :) Det er i hvert fald hastighedsbegrænsningen.
Besvaret
Hehe jeg tror vist du skal tage en tur hen over rådshuspladsen med 50 i stedet for :) Det er i hvert fald hastighedsbegrænsningen.
yes og det har det være i et stykke tid efterhånden. Godt man ikke køre så meget der inde mere.
Besvaret

hmm, man kan da allerede konstatere at et hel del bremser op når de når første hvide streg, og sætter farten op igen efter 2. hvide streg... Nogle gange er det nærmest et lysshow af røde bremselys.. Den præventive virkning har vist haft succes for broen. Det relative flow gennem tunnelen, er nu erstattet af at folk nu kører med meget forskellige hastigheder, med der tilhørende hasarderede vognbaneskift og opbremsninger... Sikkerheden i tunnelen længe leve..

Besvaret

Jeg må tilstå at flowet i tunnelen tidligere var bedre - nu virker det som om alt pakker sig sammen indeni tunnelen og det kan ikke just forbedre trafiksikkerheden. Før kørte højre bane 90 og yderbanen 110-120 km/t og det fungerede okay.

Besvaret

Ja lægger også mærke til at venstre banen har fart på ind til stregen, så blir der bremset med tilhørende farer for dem der kommer endnu længere tilbage. Så er det godt man holder sin afstand jo hehe - men ser flere underlige overhalinger dog, end før. Øresundsbroens logik og ideer er vist ikke på aller højeste plan griner

Besvaret

har også observeret det samme...110-120km/t indtil lige omkring 2000m mærket, derefter bremses tilsyneladende umotiveret med fare for dem som kommer bagfra... efter 500 meter speedes der op igen, for at bremse ned igen lige inden udkørsel fra tunnellen :rolleye: Det er sku hul i hovedet det de har gang i - har ihvertfald meget svært ved at se hvordan det gavner sikkerheden i tunnellen...:rolleye: Gav vide hvor lang tid der går til vi får det første harmonika sammenstød...

Besvaret

Ang. broens logik, hvor mange gange vil du lave nød opbremsninger fordi du kommer med for høj fart og en eller anden spade laver den her "geniale" opbremsningsmanøvre? Jeg skulle ikke hugge bremserne ret mange gange (og især ikke hvis der var børn i bilen) før jeg tænkte fuck it og kørte lidt tættere på grænsen. Sidst jeg var igennem tunnellen var der op til flere der kørte langsommere end det tilladte, så meget kan man sige men deres lille historie til pressen har da haft sin virkning. At effekten måske så er væk om ½-1 år (ligesom med klippene) er en helt anden sag.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...