Jump to content

Recommended Posts

• Svar 111
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Gad godt se den betjent der kan klikke korrekt med de små kryds på vejen' date=' på sit stopur. Og så på 500 meter, uden at usikkerheden bliver koloenorm.[/quote'] Hvis de kan køre det fra en helikopter, så kan de nok også gøre det fra et stationært video-overvågningssystem. Kører du 200km/t går der 9 sek fra du kommer fra det ene mærke til det andet og så svært er det altså ikke at tage tid på.
Besvaret

Hvad så mewd de andre der kører for stærkt??? Han kan vel ikke tage tid på flere ad gangen?? Og har han fået kalibreret sit stopur efter de godkendte std fra diverse institutter??? Måle udstyret skal godkendes af 2 uafhængige godkendelsesinstanser.

Hvis de kan køre det fra en helikopter, så kan de nok også gøre det fra et stationært video-overvågningssystem. Kører du 200km/t går der 9 sek fra du kommer fra det ene mærke til det andet og så svært er det altså ikke at tage tid på.
Besvaret
Hvad er det du siger der Jesper?
Jeg gætter på Gio hentyder til at du referer paragraffer under kapitel 71 som vedrører "Indgreb i meddelelseshemmeligheden, observation, dataaflæsning og forstyrrelse eller afbrydelse af radio- eller telekommunikation" Jeg er ikke retsplejelovs-ekspert, men jeg gætter på dette kapitel intet har at gøre med hvordan politiet må fange fartsyndere.
Besvaret
Hvis de kan køre det fra en helikopter, så kan de nok også gøre det fra et stationært video-overvågningssystem. Kører du 200km/t går der 9 sek fra du kommer fra det ene mærke til det andet og så svært er det altså ikke at tage tid på.
Det er vel mest et spørgsmål om hvor stor indflydelse manuel betjening må kunne have på resultatet. Hvis du er et halvt sekund for langsom når du starter, og 5/10 et halvt sekund for hurtig når du slutter, så har du på en 500 meters strækning en 12,5% fejl = +25 km/t. Ved en distance på 1000 meter ville fejlen være under det halve.
Besvaret
Det er faktisk ret svært at skulle ramme et bestemt punkt med øjet, hvor koordinerer det ned til et tryk med dine fingre. Fejlmargen er stor, og med kun 500 m at måle på, så blir usikkerheden ret stor. Hvornår på døgnet foretages målingen, er tidstageren frisk eller træt - eller måske stresset. Der er mange ting der vil påvirke en tidstagning på så kort en distance. Men nu får vi at se - tvivler seriøst på at det er sandt det her. tror det er en and. Og den virker jo, vi snakker jo en del om det. Og jeg er ikke i tvivl efter at have set trafikken i morges, at der var en del flere biler i højre spor end normalt. Man blev ikke overhalet så meget - kun af de normale, der altid har travlt.
Besvaret

Ja og det er 1/8 af tunnelens samlede længde....:D 300 henover mærkerne og så 40 resten af vejen.... Dokumentér det ved hjælp af video og beregn din samlede tid og derved gennemsnitshastighed i tunnelen. Og påstå de lyver....:D

Besvaret

Det er meget sødt at I diskuterer tidstagning foretaget af en betjent, men det ville være ligesom at diskutere computerkraft omtalt i radiorør og hulkort. Eftersom vi allerede har ATK (hvor A'et står for automatisk) godkendt i DK og SE, så foreligger der allerede en godkendt teknologi til at tage billeder af biler og billister. Derefter er det en smal sag at få en computer til beregne tiden mellem 2 billeder er taget af to ens biler. Længe leve billedegenkendelse ;) Derudover kan jeg meddele at i hvert fald en person blev nakket i tunnellen af strisserne i dag.

Besvaret

I begge sider der begynder det ene mærke ved 2000 meter skiltet i loftet og det næste (pg sidste) er ved 1500 meter skiltet i loftet, det må være 500 meter.

Besvaret

Det betyder fuld fart hen til 2000 meter mærket hug klodserne i snig dig hen til 1500 meter mærket og derefter en kraftig burnout Eller?

Besvaret

Hvad gør jeres tid så vigtigt? ... Er I kiruger der kan reparere nerver på småbørn? Er jeres liv i DK/SE bare et dække for Jack Bauer som stopper terrorister på Glasvej? Er jeres børn dagligt ved at blive knust under en lastbil og kun I kan forhindre deres død? Hvad gør at I skal over den bro 30 sekunder hurtigere end alle andre? Fyr løs, jeg er klar med dåselatteren.

Besvaret
Hvad gør at I skal over den bro 30 sekunder hurtigere end alle andre?
Nu skal jeg ikke kunne svare for andre, men personligt vil svaret være såre simpelt - fordi jeg har lyst.
Besvaret
Hvad gør jeres tid så vigtigt? ... Er I kiruger der kan reparere nerver på småbørn? Er jeres liv i DK/SE bare et dække for Jack Bauer som stopper terrorister på Glasvej? Er jeres børn dagligt ved at blive knust under en lastbil og kun I kan forhindre deres død? Hvad gør at I skal over den bro 30 sekunder hurtigere end alle andre? Fyr løs, jeg er klar med dåselatteren.
Jeg tror ikke alle tænker på at køre 200+ km/t i tunnelen, men i stedet 110 km/t som på resten af broen. Jeg ved udmærket godt, at der ikke er noget nødspor, men jeg tror blot, at 90 km/t i tunnelen er noget søvndyssende (synes jeg selv - kører som regel det jeg må i min pendlerbil). Øresundstunnelen er en del længere end Guldborgsund og Limfjordstunnelen.
Besvaret

Jeg kører altid med fartpiloten sat på 110 km/t, og så gider jeg sgu ærlig talt ikke slå den fra fordi jeg lige skal i gennem et stykke tunnel.. Desuden ville jeg hver 2. onsdag gå glip af idioten der konsekvent lige SKAL overhale mig på vej ned i tunnelen, for så at trække ind foran og sætte hastigheden ned til under 110 km/t i tunnelen - oh yes det eeer så yyyndigt at føøøølges ad.... b342.gif

Besvaret
Jo hurtigere vi kommer på job, desto flere penge kan vi tjene - :D Så vi kan købe endnu federe biler, der kan kører endnu hurtigere igennem tunnelen :D
Besvaret
Over 90 km/t kommer der mere co2 ud af bilen! så jeg kører +110 km/t indtil der er over 20 grader året rundt i Malmö
Se det er da noget, man kan forstå. Jeg har selv lige været udenfor og starte vores bilpark, så vi kan få os en varmere sommer næste år. Nå men, jeg vil gå i seng. Nat nat.
Besvaret
Nu skal jeg ikke kunne svare for andre' date=' men personligt vil svaret være såre simpelt - fordi jeg har lyst.[/quote'] Så hvis jeg ridser din bil eller stjæler din pung fordi jeg har lyst, skal jeg så også bare gøre det? Det er jo bare små lovovertrædelser =) Hvordan overlever du overhovedet bykørsel, det må jo være et langt narkolepsi anfald? *Dåselatter* Det kan jeg forstå [ingen sarkamse!], og hvis folk nu fulgtes ad (som jo er så yndigt) så ville der også være lidt mere plads :) Hurtig hovedregning baseret på 250 til 300 arbejdsdage gør det til 4-5 timers ekstra arbejdstid om året. Hvis det gør udslaget for at du kan købe en gaderacer, så vil jeg gerne have din timeløn =) Dog vil jeg vove påstanden at du går før eller på anden måde nok skal nå at formøble 4-5 timer på et år =) *Dåselatter*

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...