Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, Efter 1 år i Danmark flytter jeg nu tilbage til Sverige, men hvordan er det liige det fungerere? Jeg har boet 3 år i Sverige fra 2005 - 2008 og har stadig mit svenske personnr. Hvor skal jeg henvende mig? Er der nogen dokumenter jeg på forhånd kan udfylde med fordel? Hvad skal jeg have med? Mvh Danny

Besvaret

Velkommen tilbage, Danny. Og så troede jeg du havde lært sætningen "brug søgefunktionen"!? :D Du skal bare op på folkbokföringen og melde din ankomst - så informerer de din fraflytterkommune i DK. (Internordisk Flytte-fnadder er history)

Besvaret
fik du lejligheden ?
Hey Miriam, Det ved jeg ikke endnu... jeg har ikke hørt noget, men jeg har skrevet mig op. Jeg tror jeg kontakter dem på fredag for at høre hvordan og hvorledes ventetiden er. Jeg skal dog ud og kigge på nogen lejligheder i området i løbet af ugen. Mvh
Besvaret
Jo tak' date=' jo tak...:-)[/quote'] Ja velkommen tilbage - :-) Blev trængen efter en rigtig bil og billig bolig for stor ? eller savner du bare moaaar og faaaar ? :D hehe Eller er du bare færdig uddannet ? :-)
Besvaret
Det er vel også en god ide at kontakte din gamle skatteregion og blive overført til Skat Øresund?
Det er nu lige så let som med det internordiske flyttebevis - begge (altså internordiske flyttebevis og tilmelding SKAT Øresund) sker ganske automatisk. Lidt af en forskel i forhold da jeg flyttede til Sverige i 2001.
Besvaret
Det er nu lige så let som med det internordiske flyttebevis - begge (altså internordiske flyttebevis og tilmelding SKAT Øresund) sker ganske automatisk. Lidt af en forskel i forhold da jeg flyttede til Sverige i 2001.
For vores vedkomne skete det ikke automatisk i hhv 2006 og 2008. Her var det stadig vores gamle skattecenter som behandlede alt. Først ved personlig henvendelse kunne vi blive overflyttet. For Danny er det sikkert ikke et problem eftersom hans skattecenter ligger i storKBH området, men det er jo stadig lettere at have det hos Skat Øresund ... som burde vide mere om emnet ;)
Besvaret
Ja velkommen tilbage - :-) Blev trængen efter en rigtig bil og billig bolig for stor ? eller savner du bare moaaar og faaaar ? :D hehe Eller er du bare færdig uddannet ? :-)
Hehe, ingen af delene, men prøv igen :)
Besvaret
For vores vedkomne skete det ikke automatisk i hhv 2006 og 2008. Her var det stadig vores gamle skattecenter som behandlede alt. Først ved personlig henvendelse kunne vi blive overflyttet. For Danny er det sikkert ikke et problem eftersom hans skattecenter ligger i storKBH området, men det er jo stadig lettere at have det hos Skat Øresund ... som burde vide mere om emnet ;)
Jeg kom fra Randers Kommune og der er flytning til Skåne og pendling til København bestemt ikke hverdagskost.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...