Pede Besvaret October 1, 2009 Rapporter Besvaret October 1, 2009 Lad os håbe toget kommer til at køre rimeligt ... Jeg er dog nysgerrig .. hvordan fa'en overlever de i Washington? Der er præsidenten jo på besøg hele tiden! Der var endda en gemmick hvor kan købte en burger på en lokal restaurant. Gad vide om alle inden for 500 meter af Prez var Indere i et kort øjeblik (altså med en rød plet i panden). Men okay vi danskere er jo også ret USA og Oh-ba-ma fjendske ... :( Det fungerer på samme måde i USA når præsidenten bevæger sig rundt - ALT lukkes ned. Kender nogen med venner i Washington der engang fortale at når man i tv så Clinton være ude og jogge og hilse på "almindelige" mennesker undervejs der luftede hund, joggede, klippede græs osv. så var samtlige personer man så secret service folk. Der bliver IKKE taget chancer. Clintons boede også et par måneder i et "almindeligt" beboelsesområde af Washinton et par måneder da det Hvide Hus skulle renoveres. Mener det medførte at 3 gader i samtlige retninger var spærret af, ingen gæster og kun passage i forbindelse med ID. For nyligt spise the Obamas middag og så et broadway stykke ved Times Square i NYC og det medførte afspærringer af times square og de dele af Manhattan der var berørte af deres kortege undervejs. Generelt er større byer rundt omkring i verden mere eller mindre vandt til at gader/områder spærres af fra tid til anden. I DK er det dog yderst sjældent det sker selv i mindre omfang - I de fleste tilfælde drejer det sig om kortege kørsel med blokering af trafikken efterhånden som de kommer frem. Af og til hænder det omkring Rigsdagsgården v/ Christiansborg i forbindelse med besøg i Folketinget at der lukkes af - ved at det sker bla. på tirsdag i forbindelse med Kongefamiliens besøg til åbningen. Det er nemlig en skærpende omstændighed at hele familien under den tur er samlet alle sammen.
Paul Besvaret October 1, 2009 Rapporter Besvaret October 1, 2009 Generelt er større byer rundt omkring i verden mere eller mindre vandt til at gader/områder spærres af fra tid til anden. Da paven i 1993 besøgte Letland (kun et par år efter selvstændigheden efter Sovjetunionen) blev samtlige gader kortegen kørte på samt hele den gamle by lukket af for motoriseret trafik - hele dagen. Der stod politifolk langs hele ruten fra lufthavnen til centrum - et stykke på over 10 kilometer - og da paven kørte forbi gjorde nogle af dem honnør (af gammel vane velsagtens). Identifikation var ikke nødvendig. Der var ingen optræk til noget, formentlig fordi det gamle system stadig sad i knoglerne på folk - optræk til nogetsomhelst førte tidligere til automatisk "forsvinden".
Junkeren Besvaret October 1, 2009 Rapporter Besvaret October 1, 2009 Denne tråd kom vist lidt ud af sporet... Men spyt gerne ud med seneste nyt om trafikal status.
Pede Besvaret October 1, 2009 Rapporter Besvaret October 1, 2009 Begynder at lyde til at tog trafikken måske ikke bliver så hårdt ramt som først antaget. Sydsvenskan meddeler at Skånetrafiken regner med at forsinkelserne bliver mindre end først antaget: http://sydsvenskan.se/sverige/article554644/Mycket-battre-an-vad-vi-forst-trodde.html?refp=554473 Mon ikke togtrafikken mere eller mindre kun bliver berørt i den periode hvor Obama skal fragtes til/fra lufthavnen istedet for at togene holder stille i en hel time? - dette er dog kun mit eget gætværk.
Pede Besvaret October 1, 2009 Rapporter Besvaret October 1, 2009 Broen skriver nu også at togtrafikken bliver normal bortset fra perioder på 5-10 minutter.
spinner Besvaret October 1, 2009 Rapporter Besvaret October 1, 2009 Hvis du har prøvet at køre med toget ville du vide at det kører lige op ad parallelt med motorvejen foruden den krydser ind under. Desuden ville de ikke kunne kontrollere adgangen til stationerne. Det er i den grad en risiko som de ansvarlige ikke ønsker at tage. Hvis du har prøvet at køre med toget, ville du vide, at det er en umulighed at planlægge noget som helst efter hvordan disse kører. Held og lykke med at planlægge et attentat, hvor DSB indgår i planerne. Det er da helt fantatisk at i en tid med stor krise i restaurations- og hotelbrancen bliver der banket liv i denne og DK får uvurderlig omtale i HELE VERDEN. Der bliver omsat for sindsygt store summer i KBH i disse dage. Det er vi da for så vidt enige i ... men der må da være en mening med galskaben. Det næste bliver vel, at fragtskibene heller ikke må sejle under broen/over tunnellen imens ... Spørger du mig, er en fuld skipper sku mere til fare for Obama, end DSB's passagerer er. -Selvom de nu godt kan være lidt bidske i myldretiden. ;) At din typiske danske smålighed skinner igennem med at han bare kunne tage toget og jeg er da også bare ligeglad giver jeg ikke meget for. Det med 'typisk dansk smålighed' er nu ikke lige mig, men jeg kan se hvordan mit indlæg kan misforstås. :)
3pac Besvaret October 2, 2009 Rapporter Besvaret October 2, 2009 Ja eller også skal man bare møde tidligt de er ved at spære gaderen af i indre by, også er der også "bål og brand i gaden", 7 store politibiler med udrykning ud af vasbygade
credde Besvaret October 2, 2009 Rapporter Besvaret October 2, 2009 Jeg satsede butikken og kørte over broen kl. 0637 her til Virum. Ingen problemer udover, at der var en hel del flere biler end, der plejer. Derudover var der før pylonerne på begge sider af motorvejen placeret et par politikøretøjer.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu