CAC Skrevet October 7, 2009 Rapporter Skrevet October 7, 2009 Jeg skal have helforsikring på min Fabia, nu hvor den er 3 år gammel. Indtil videre har jeg fået priser fra Vesta og Tryg Hansa på henholdsvis 8000 og 12000 SEK årligt. Er det bare mig eller lyder det dyrt? Jeg bor i lejlighed, parkerer udenfor på dedikeret parkering, og kører mere end 30K årlig og har ingen skader haft
Menace Besvaret October 7, 2009 Rapporter Besvaret October 7, 2009 Jeg skal have helforsikring på min Fabia, nu hvor den er 3 år gammel. Indtil videre har jeg fået priser fra Vesta og Tryg Hansa på henholdsvis 8000 og 12000 SEK årligt. Er det bare mig eller lyder det dyrt? Jeg bor i lejlighed, parkerer udenfor på dedikeret parkering, og kører mere end 30K årlig og har ingen skader haft Det du parkere udenfor og kører +30K trækker gevaldigt op i forsikringer...
Gio Besvaret October 7, 2009 Rapporter Besvaret October 7, 2009 8000 sek for en hel-försäkring i dét område, og med 30.000+ synes jeg er en ganske fin pris.
Martin_M Besvaret October 8, 2009 Rapporter Besvaret October 8, 2009 Puha,... glad for vi bor i et andet område...
Menace Besvaret October 8, 2009 Rapporter Besvaret October 8, 2009 Puha' date='... glad for vi bor i et andet område...[/quote'] Hvad giver du da ?
Juff Besvaret October 8, 2009 Rapporter Besvaret October 8, 2009 jeg gav selv 9000,- årligt for helsikring hos folksam for min tidligere honda. samme klasse som fabian. boede på sallerupsvägen, og parkedere på p plads udenfor. Over 25000 årligt. Op til 25000 havde kostet omkring 7000,- sek 8000,- lyder rimeligt.
larscph Besvaret October 8, 2009 Rapporter Besvaret October 8, 2009 Jeg er 35 - og billigeste præmietrin. Jeg bor på en stikvej til Klågerupsvägen - parkerer på egen grund. Betaler under 9000 sek årligt for min 2005 BMW 330iAut, fuld forsikring hos Vesta. Har samlet alle forsikringer hos dem (2 biler + 1 hem/indbo). Op til 30.000 km årligt. I den sammenhæng syntes jeg det lyder dyrt for en Fabia.... Men det kan da godt være det er det med hus+egen grund osv der gør forskellen?
Martin_M Besvaret October 8, 2009 Rapporter Besvaret October 8, 2009 Hvad giver du da ? Har er 325i cab fra 2003, helforsikring på lige under 7.000... men km er også sat til max 15.000. Pendlerbilen er stadig dækket vagnskadeforsikring fra Audi.
fgde Besvaret October 8, 2009 Rapporter Besvaret October 8, 2009 Jeg betaler SEK 7500 i Helforsikring for min volvo V70 D5, med kørsel over km. 40.000 men bor i eget hus på landet og den er forsikret gennem Volvo's eget forsikringsselskab. Måske er det at bo i byen noget dyrere når det angår forsikring. Men som en anden skriver, så kan det betale generelt at prøve at samle sine forsikringer i et selskab. Personligt synes jeg også sek 8000 er på den dyre side.
Gio Besvaret October 8, 2009 Rapporter Besvaret October 8, 2009 Hovedregel: Lokation, lokation, lokation! Adresse 200 m på den anden side af gaden kan gøre en verden til forskel. Især i Malmö! Så snart du kommer udenfor byerne, så kommer der mere konsistens i priserne, eftersom De Farlige Postnumre kommer længere og længere væk. At sammenligne forsikringspriser på bilmodel og alder alene er intet værd - i det svenske system. (...som skrevet 312 gange herinde allerede :o)
Basse Besvaret October 8, 2009 Rapporter Besvaret October 8, 2009 Bor selv på en dyr adresse i malmø - 15.000 for helförsäkring for en M3 08', op til 20.000 km om året. Syns 12.000 for en lille fabia lyder ret dyrt - ,men 8.000 som var i den anden ende lyder da fint. Kan huske jeg gav 6500 for min GOLF GTI 2008 på samme adresse, også helförsäkring, 20.000 km. Det var dog gennem trygghansa som har en mærke forsikring til VW :-)
Lollikken Besvaret October 8, 2009 Rapporter Besvaret October 8, 2009 Jeg skal have helforsikring på min Fabia, nu hvor den er 3 år gammel. Indtil videre har jeg fået priser fra Vesta og Tryg Hansa på henholdsvis 8000 og 12000 SEK årligt. Er det bare mig eller lyder det dyrt? Jeg bor i lejlighed, parkerer udenfor på dedikeret parkering, og kører mere end 30K årlig og har ingen skader haft Jeg parkerer på samme parkeringsplads og jeg giver 3400 SEK om året for trafik alene. Sat til at køre 10.000 om året. PS: Det er hos länsförsäkringar
Basse Besvaret October 8, 2009 Rapporter Besvaret October 8, 2009 Hovedregel: Lokation' date= lokation, lokation! Adresse 200 m på den anden side af gaden kan gøre en verden til forskel. Især i Malmö! Så snart du kommer udenfor byerne, så kommer der mere konsistens i priserne, eftersom De Farlige Postnumre kommer længere og længere væk. At sammenligne forsikringspriser på bilmodel og alder alene er intet værd - i det svenske system. (...som skrevet 312 gange herinde allerede :o) Med din adresse, så må du sq da få penge af forsikringen - bare fordi du vil være kunde hos dem hehe
Gio Besvaret October 8, 2009 Rapporter Besvaret October 8, 2009 Med din adresse' date=' så må du sq da få penge af forsikringen - bare fordi du vil være kunde hos dem hehe[/quote']In a perfect world.... :D
CAC Besvaret October 8, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret October 8, 2009 Tak for alle Jeres input. Jeg har nu via Insplanet.se (genial service!!) fået et tilbud på både hjem og bilforsikring som samlet er 2300 sek billigere årligt end hos Vesta. Det er jo en del penge, men er der nogen der har prøvet Gjensidige Forsikring og har nogle erfaringer? Alternativt tænkte jeg på om man kunne få Vesta til at sænke deres samlede pris, men jeg ved ikke om det er helt umuligt med den slags firmaer?
Juff Besvaret October 8, 2009 Rapporter Besvaret October 8, 2009 Bor selv på en dyr adresse i malmø - 15.000 for helförsäkring for en M3 08', op til 20.000 km om året. Syns 12.000 for en lille fabia lyder ret dyrt - ,men 8.000 som var i den anden ende lyder da fint. Kan huske jeg gav 6500 for min GOLF GTI 2008 på samme adresse, også helförsäkring, 20.000 km. Det var dog gennem trygghansa som har en mærke forsikring til VW :-) damn.. jeg vil gerne prøve at være co driver i en M3 =)... Har aldrig været i sådan en fætter.... fed maskine..:th2:
Martin_M Besvaret October 8, 2009 Rapporter Besvaret October 8, 2009 Bor selv på en dyr adresse i malmø - 15.000 for helförsäkring for en M3 08', op til 20.000 km om året. .... Kan huske jeg gav 6500 for min GOLF GTI 2008 på samme adresse, også helförsäkring, 20.000 km. Det var dog gennem trygghansa som har en mærke forsikring til VW :-) Er der tale om helforsikring på biler fra 2008? Får man ikke 3 års vagnskade fra forhandleren (også uagtet at man køber bilen brigt hos en privat, da vagnskaden følger bilen)??? Jeg har en A6 fra 07, og den koster 5000 i halvforsikring med 30.000+ km pr. år.
Basse Besvaret October 8, 2009 Rapporter Besvaret October 8, 2009 Er der tale om helforsikring på biler fra 2008? Får man ikke 3 års vagnskade fra forhandleren (også uagtet at man køber bilen brigt hos en privat, da vagnskaden følger bilen)??? Jeg har en A6 fra 07, og den koster 5000 i halvforsikring med 30.000+ km pr. år. Min M3 er importeret fra tyskland, så der er intet - på golfen var det kun et tilbudt jeg fik. Solgte den inden jeg skulle bruge det.
Basse Besvaret October 8, 2009 Rapporter Besvaret October 8, 2009 damn.. jeg vil gerne prøve at være co driver i en M3 =)... Har aldrig været i sådan en fætter.... fed maskine..:th2: Mmmm den er ultra fed - og alt kan lade sig gøre. Men årstiden er nok ikke til det. Må blive til foråret :-)
Juff Besvaret October 8, 2009 Rapporter Besvaret October 8, 2009 Mmmm den er ultra fed - og alt kan lade sig gøre. Men årstiden er nok ikke til det. Må blive til foråret :-) kunne være fedt.. takker og bukker :th2: hvad koster sådan en fætter impoteret...
Basse Besvaret October 8, 2009 Rapporter Besvaret October 8, 2009 kunne være fedt.. takker og bukker :th2: hvad koster sådan en fætter impoteret... Kommer an på udstyr og hvem der henter - i SE koster de mellem 550.000-600.000 sek for en 2008'er fuldtudstyret.
CAC Besvaret October 9, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret October 9, 2009 tak for alle jeres input. Jeg har nu via insplanet.se (genial service!!) fået et tilbud på både hjem og bilforsikring som samlet er 2300 sek billigere årligt end hos vesta. Det er jo en del penge, men er der nogen der har prøvet gjensidige forsikring og har nogle erfaringer? Alternativt tænkte jeg på om man kunne få vesta til at sænke deres samlede pris, men jeg ved ikke om det er helt umuligt med den slags firmaer? ****bump****
Basse Besvaret October 9, 2009 Rapporter Besvaret October 9, 2009 ****bump**** Glem Vesta, dem har jeg aldrig kunne hugge eller stikke i - heller ikke ved at vise andre selskabers priser. Men kan være jeg bare har haft kontakt til en uintelligent forsikringsagent hos Vesta :-)
CAC Besvaret October 9, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret October 9, 2009 Glem Vesta, dem har jeg aldrig kunne hugge eller stikke i - heller ikke ved at vise andre selskabers priser. Men kan være jeg bare har haft kontakt til en uintelligent forsikringsagent hos Vesta :-) OK, tak for input. Jeg vil faktisk gerne beholde vesta, da det er rart at have det hele samlet i min netbank, meeeen... ikke for enhver pris
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu