Loop Skrevet October 12, 2009 Rapporter Skrevet October 12, 2009 Hej allesammen.... Jeg vil hermed gerne bidrage lidt om Alarmer og Videoovervågning. For kan se der mange som har haft ubudne gæster, både i hjemmet, biler, MC'er osv. Så vil godt dele mine erfaringer med jer ang. CCTV og Alarmsystemer.. Jeg flyttede ind i et nyt hus nær Helsingborg for 2 å siden. Vi bor nede for enden af en lukket vej, hvor man kan vende bilen. I de 2 år har der faktisk været 3-4 indbrud i husene. Heldigvis er vi da sluppet indtil videre... Jeg har dog altid haft GSM alam installeret i den tid.. Nå men for 6 måneder siden, fik jeg så bestilt 8 IR Kameraer og en Harddiskrecorder fra England, da det meget billigere i forhold til DK, da CCTV er mere udbredt derovre... Det fik jeg så installeret....For ca. 2 uger siden om natten, fik naboen indbrud i sit hus. De har Securitas med Kamera inde i stuen i Rumføleren. Tyvene nåede at smadre den censor samt alarmpanel inden kameraet fik optaget noget, som securitas kunne se på deres central. Desværre havde de heller ikke udendørs Sirene installeret, derved kunne vi andre som naboer måske have haft en chance for at kunne høre det.. Securitas kom efter 30min sagde de til min nabo. Der manglede en masse værdier fra deres hjem... Efter en snak med naboen kigger jeg efter på min harddisk recorder, der kunne jeg se 2 biler. en bil på tyske plader og en kassevogn på sv. plader. Begge plader kunne ses pga. super godt IR cam med 48 IR LED's og 540TVL. Dvs. de cams kan "Se" op til 50M i total mørke....... Det bedste var de havde været nede og vende for enden af vejen, og tjekket mange huse. De stoppede ude foran mit. Derved blev de optaget, i detsamme hvor de faktisk gloede direkte ind i det ene kamera. Efterfølgende kørte de videre til nabohuset og begik indbrud der.... Efter indbruddet så polisen optagelserne herfra. Tjekkede den svenske nummerplade. Og bom 2 timer efter var de blevet anholdt og havde tilstået, på deres bopæl nær helsingborg området :-) Efter denne oplevelse, synes jeg helt klart CCTV er pengene værd. Jeg har dog investeret for ca. 10.000,-...Men føler selv man er mere tryg i sit hjem, både når man er hjemme og ude.... Ville bare dele denne erfaring med jer... Da der findes for mange langfingrede derude..! Så CCTV er en god præventiv metode til bla. opklaring. Men vil tyven have det de er kommet efter. Er det næsten umuligt at sikre sig imod det. Men altid godt at gøre det sværere for dem. Så de har dårligere kort på hånden.. Mvh. Loop....
Lollikken Besvaret October 12, 2009 Rapporter Besvaret October 12, 2009 Efter indbruddet så polisen optagelserne herfra. Tjekkede den svenske nummerplade. Og bom 2 timer efter var de blevet anholdt og havde tilstået, på deres bopæl nær helsingborg området :-) /QUOTE] Cool historie!! Godt gået ! :D
Thomas Besvaret October 13, 2009 Rapporter Besvaret October 13, 2009 I følge securitas er det ulovligt at have en udendørs sirene. Og at filme ud på gaden. Vi ville nemlig også have en udendørs sirene. Og det har da været en skod installatør, hvis de har kunnet komme til at smadre centralboxen uden at være blevet filmet!!! Hej allesammen.... Jeg vil hermed gerne bidrage lidt om Alarmer og Videoovervågning. For kan se der mange som har haft ubudne gæsterB, både i hjemmet, biler, MC'er osv. Så vil godt dele mine erfaringer med jer ang. CCTV og Alarmsystemer.. Jeg flyttede ind i et nyt hus nær Helsingborg for 2 å siden. Vi bor nede for enden af en lukket vej, hvor man kan vende bilen. I de 2 år har der faktisk været 3-4 indbrud i husene. Heldigvis er vi da sluppet indtil videre... Jeg har dog altid haft GSM alam installeret i den tid.. Nå men for 6 måneder siden, fik jeg så bestilt 8 IR Kameraer og en Harddiskrecorder fra England, da det meget billigere i forhold til DK, da CCTV er mere udbredt derovre... Det fik jeg så installeret....For ca. 2 uger siden om natten, fik naboen indbrud i sit hus. De har Securitas med Kamera inde i stuen i Rumføleren. Tyvene nåede at smadre den censor samt alarmpanel inden kameraet fik optaget noget, som securitas kunne se på deres central. Desværre havde de heller ikke udendørs Sirene installeret, derved kunne vi andre som naboer måske have haft en chance for at kunne høre det.. Securitas kom efter 30min sagde de til min nabo. Der manglede en masse værdier fra deres hjem... Efter en snak med naboen kigger jeg efter på min harddisk recorder, der kunne jeg se 2 biler. en bil på tyske plader og en kassevogn på sv. plader. Begge plader kunne ses pga. super godt IR cam med 48 IR LED's og 540TVL. Dvs. de cams kan "Se" op til 50M i total mørke....... Det bedste var de havde været nede og vende for enden af vejen, og tjekket mange huse. De stoppede ude foran mit. Derved blev de optaget, i detsamme hvor de faktisk gloede direkte ind i det ene kamera. Efterfølgende kørte de videre til nabohuset og begik indbrud der.... Efter indbruddet så polisen optagelserne herfra. Tjekkede den svenske nummerplade. Og bom 2 timer efter var de blevet anholdt og havde tilstået, på deres bopæl nær helsingborg området :-) Efter denne oplevelse, synes jeg helt klart CCTV er pengene værd. Jeg har dog investeret for ca. 10.000,-...Men føler selv man er mere tryg i sit hjem, både når man er hjemme og ude.... Ville bare dele denne erfaring med jer... Da der findes for mange langfingrede derude..! Så CCTV er en god præventiv metode til bla. opklaring. Men vil tyven have det de er kommet efter. Er det næsten umuligt at sikre sig imod det. Men altid godt at gøre det sværere for dem. Så de har dårligere kort på hånden.. Mvh. Loop....
Rikke Rost Besvaret October 13, 2009 Rapporter Besvaret October 13, 2009 Sikke dog et uheld....at kameraet kom til at pege derud.....:D
Loop Besvaret October 13, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret October 13, 2009 Hej Thomas.... Det er ikke ulovligt at have udendørs sirene.. Dog er der nogen enkelte krav som skal overholvdes, såsom den skal være påmonteret Sabotage Tamps. hvis nogen prøver at sabotere den. Og vigtigst, den må max. bimre i højt 3Min for ikke at forstyrre andre ved alamering. Med hensyn til kameraerne har du ret. Man må kun overvåge sin egen grund / ejendom. Og ikke offentlige veje. Da polisen var her, påpegede de overhovdet ingenting....Så man har ret til at være lidt kreativ...:) Grunden til de har kunnet smadret centralen og det ene cam i hjørnet af stuen. Er at de havde forsinkelse på når alarmen bliver aktiveret 15 sek. Dvs. når du åbner døren har du 15 sek til at indtaste koden. De har kunne se centralen fra altan vinduet samt føleren og gået direkte efter de 2 til at starte med. Derved har den ikke kunne nå at aktivere kameraet. Jeg har på mit eget, sådan så alarmen bliver aktiveret med det samme en dør eller vindue bliver åbnet. Dog skal man så med fjernbetjening aktivere og deaktivere inden man skal ind. Men det giver bedre sikkerhed. Og skader kan måske minimeres, da de forhåbenlig stikker af når alarmen går med det samme..
skallstorp Besvaret October 13, 2009 Rapporter Besvaret October 13, 2009 Vinduesalarm Har du alarm på alle vinduerne? Vi skal have alarm nu, men det bliver mögdyrt hvis jeg skal have på alle dem ogsåHej Thomas.... Det er ikke ulovligt at have udendørs sirene.. Dog er der nogen enkelte krav som skal overholvdes, såsom den skal være påmonteret Sabotage Tamps. hvis nogen prøver at sabotere den. Og vigtigst, den må max. bimre i højt 3Min for ikke at forstyrre andre ved alamering. Med hensyn til kameraerne har du ret. Man må kun overvåge sin egen grund / ejendom. Og ikke offentlige veje. Da polisen var her, påpegede de overhovdet ingenting....Så man har ret til at være lidt kreativ...:) Grunden til de har kunnet smadret centralen og det ene cam i hjørnet af stuen. Er at de havde forsinkelse på når alarmen bliver aktiveret 15 sek. Dvs. når du åbner døren har du 15 sek til at indtaste koden. De har kunne se centralen fra altan vinduet samt føleren og gået direkte efter de 2 til at starte med. Derved har den ikke kunne nå at aktivere kameraet. Jeg har på mit eget, sådan så alarmen bliver aktiveret med det samme en dør eller vindue bliver åbnet. Dog skal man så med fjernbetjening aktivere og deaktivere inden man skal ind. Men det giver bedre sikkerhed. Og skader kan måske minimeres, da de forhåbenlig stikker af når alarmen går med det samme..
dannemare Besvaret October 13, 2009 Rapporter Besvaret October 13, 2009 Super historie. :th2: (ja, ikke selve indbruddet altså, men cctv'en :))
Thomas Besvaret October 13, 2009 Rapporter Besvaret October 13, 2009 Har du alarm på alle vinduerne? Vi skal have alarm nu' date=' men det bliver mögdyrt hvis jeg skal have på alle dem også[/quote'] Hvorfor have alarm på vinduerne? Det er vel rigeligt med en føler i rummet?
skallstorp Besvaret October 13, 2009 Rapporter Besvaret October 13, 2009 Föler Fordi jeg ikke vil have föler på når vi er hjemme.Hvorfor have alarm på vinduerne? Det er vel rigeligt med en føler i rummet?
Gio Besvaret October 13, 2009 Rapporter Besvaret October 13, 2009 Fordi jeg ikke vil have föler på når vi er hjemme.Det har du heller ikke - den slår du jo fra, naturligvis. :p Du kan få zone-opdelt dit alarmsystem, så du kan lave eks. "skal-skydd" når i er hjemme. Eks. om natten, så kan du slå Zone 1 til, og derefter kan i frit bevæge jer rundt på potten - men skulle nogle udefra forsøge at komme ind, så går alarmen.
skallstorp Besvaret October 13, 2009 Rapporter Besvaret October 13, 2009 Problemet er Problemet er bare når min sövndrukne datter eller hendes stressede käreste vader ned om morgenen:scared:Det har du heller ikke - den slår du jo fra, naturligvis. :p Du kan få zone-opdelt dit alarmsystem, så du kan lave eks. "skal-skydd" når i er hjemme. Eks. om natten, så kan du slå Zone 1 til, og derefter kan i frit bevæge jer rundt på potten - men skulle nogle udefra forsøge at komme ind, så går alarmen.
Gio Besvaret October 13, 2009 Rapporter Besvaret October 13, 2009 Problemet er bare når min sövndrukne datter eller hendes stressede käreste vader ned om morgenen:scared:Altså...det kræver jo lidt disciplin at have en alarm. I skal jo også huske at slå den til, når i forlader hytten. Men det er måske også for meget forlangt af din søvndrukne datter og hendes stressede kæreste? Så glem alarmen og køb en stor hund
Lollikken Besvaret October 13, 2009 Rapporter Besvaret October 13, 2009 Så glem alarmen og køb en stor hund En lille arrig satan kan også være vejen frem :D Bare se dronningens :D
SanneJ Besvaret October 13, 2009 Rapporter Besvaret October 13, 2009 En lille arrig satan kan også være vejen frem :D Bare se dronningens :DJaja, de er måske mere aggresive, men hvis jeg var indbrudstyv ville en konstant minibjæffen ikke få mig til at reagere, snarere tænke "den kan sparkes":rolleyes: (og selvom man ikke er indbrudstyv tænker man nu det samme af og til:laugh:)
skallstorp Besvaret October 13, 2009 Rapporter Besvaret October 13, 2009 Ingen stor hund her Ja en stor hund skal det IKKE väre. Jeg er nu ikke så bekymret for at de glemmer at slå den til, mere at de tåger rundt:tongue2:Altså...det kræver jo lidt disciplin at have en alarm. I skal jo også huske at slå den til, når i forlader hytten. Men det er måske også for meget forlangt af din søvndrukne datter og hendes stressede kæreste? Så glem alarmen og køb en stor hund
Toft Besvaret October 13, 2009 Rapporter Besvaret October 13, 2009 Ja en stor hund skal det IKKE väre. Jamen så er det jo ikke en hund, og så kan man lige så godt undvære
dannemare Besvaret October 13, 2009 Rapporter Besvaret October 13, 2009 Jaja' date=' de er måske mere aggresive, men hvis jeg var indbrudstyv ville en konstant minibjæffen ikke få mig til at reagere, snarere tænke "den kan sparkes":rolleyes: (og selvom man ikke er indbrudstyv tænker man nu det samme af og til:laugh:)[/quote'] Enig. En hund mindre end en Labrador dur bare ikke. Det der bjeffen og gøen og løben frem og tilbage fra mini-hunde er til at blive sindssyg af! Små hunde er notoriske for deres damp-adfærd. (note: har aldrig selv haft hund - men skal det være, skal den være STOR :) - måske en greater swiss mountain dog) Edit: Nu bliver jeg simpelthen nødt til at anskaffe mig sådan en krabat:
credde Besvaret October 13, 2009 Rapporter Besvaret October 13, 2009 Problemet er bare når min sövndrukne datter eller hendes stressede käreste vader ned om morgenen:scared: Så vågner du og alle andre i huset
Loop Besvaret October 13, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret October 13, 2009 Hei skallstorp.. Ja jeg har Magnet kontakter på alle døre og vinduer. 12 kontakter i alt. Koster ca. 370, pr stk. Selvfølgelig har jeg også 2 rumfølere som ekstra sikring hvis man kan sige det sådan. For efter min mening er det bedre alarmen går i gang inden de overhovedet er nået ind i huset. Dvs. den skal bimre så snart et vindue eller dør bliver brudt op... Det kan minimere skaderne, og håbe på de stikker af når sirenen i alarmpanelet samt den udendørs sirene går i gang. Det bedste ved denne indstilling er alarmen bare kan del tilkobles. Det gør jeg om natten når jeg sover. så kan jeg rende rundt i hele huset uden alarmen går igang. Da rumfølerne så er slået fra.. Mit alarmsystem er Inifini Prime. Kan købes for forholdsvis billige penge. Men de samme som G4S bruger i DK. Dog med andet Firmware i...
Thomas Besvaret October 13, 2009 Rapporter Besvaret October 13, 2009 En magnetkontakt er efter hvad jeg ved spild af penge. For de går ikke igang hvis de smadrer ruden? Hei skallstorp.. Ja jeg har Magnet kontakter på alle døre og vinduer. 12 kontakter i alt. Koster ca. 370, pr stk. Selvfølgelig har jeg også 2 rumfølere som ekstra sikring hvis man kan sige det sådan. For efter min mening er det bedre alarmen går i gang inden de overhovedet er nået ind i huset. Dvs. den skal bimre så snart et vindue eller dør bliver brudt op... Det kan minimere skaderne, og håbe på de stikker af når sirenen i alarmpanelet samt den udendørs sirene går i gang. Det bedste ved denne indstilling er alarmen bare kan del tilkobles. Det gør jeg om natten når jeg sover. så kan jeg rende rundt i hele huset uden alarmen går igang. Da rumfølerne så er slået fra.. Mit alarmsystem er Inifini Prime. Kan købes for forholdsvis billige penge. Men de samme som G4S bruger i DK. Dog med andet Firmware i...
Loop Besvaret October 13, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret October 13, 2009 Det er absolut ikke spild af penge. Tror kun du siger det fordi du måske har Securittas eller tryggahem som alarmselskab. Der betaler man ekstra pr. måned pr. ekstra monteret magnetkontakter. udover deres pakke løsning. Det syntes jeg fandme er frækt... Men i mit tilfælde har jeg en helvedes masse små sprosse vinduer i alle døre og vinduer. Dem kommer de ikke ind af.. derfor blev der selvfølgelig også eftermonteret rumføleren.. Men det yderst sjlædent de smadrer en hele rude og går ind af den. Der bliver for det meste brudt en dør eller et vindue op... Samtidig skal det siges jeg selv har magnet kontakt på min carport værksteds dør. Hvor der står MC og scooter. Det sku rart at vide ens ting er "sikret" om natten imens man sover. Man kan høre hvis døren bliver brudt op med det samme.
Loop Besvaret October 13, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret October 13, 2009 Men der findes Glas knuse detektorer til Infiniti Alarmen også. koster ca. 600,- kr... ;-)!!
skallstorp Besvaret October 13, 2009 Rapporter Besvaret October 13, 2009 Vagthund Jeg har skam en vagthund: Violau. Hun kan så aflive myten om at små hunde göer meget. Hun har måsket göet max 10 gange i hendes 2 årige levetid. Vi bliver dödforskräkkede når det endelig sker. Hun er en MEGET speciel hund, hun har haft noget jeres hunhunde nästen garanteret ikke har haft:D Nogen der tör gätte?
RS6 Besvaret October 13, 2009 Rapporter Besvaret October 13, 2009 Jeg har skam en vagthund: Violau. Hun kan så aflive myten om at små hunde göer meget. Hun har måsket göet max 10 gange i hendes 2 årige levetid. Vi bliver dödforskräkkede når det endelig sker. Hun er en MEGET speciel hund' date=' hun har haft noget jeres hunhunde nästen garanteret ikke har haft:D Nogen der tör gätte?[/quote'] Kunne det tænkes at hænge sammen med at hun intet kan se for alt det hår....haha Sorry kunne ikke dy mig, den var FOR oplagt....
michael k Besvaret October 13, 2009 Rapporter Besvaret October 13, 2009 Med hensyn til kameraerne har du ret. Man må kun overvåge sin egen grund / ejendom. Og ikke offentlige veje. Da polisen var her, påpegede de overhovdet ingenting....Så man har ret til at være lidt kreativ...:) . det må man så ikke engang i sverige uden tilladelse ..... og således havde politiet haft absolut ingenting hvis tyvene ikke havde tilstået
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu