Obelixia Skrevet October 27, 2009 Rapporter Skrevet October 27, 2009 Hej Vi er ved at flytte tilbage til DK og i den forbindelse vil vi gerne have vore bil med. Får man noget af den svenske registeringsafgift retur? Ann-Katrine
Thomas Besvaret October 27, 2009 Rapporter Besvaret October 27, 2009 Hej Vi er ved at flytte tilbage til DK og i den forbindelse vil vi gerne have vore bil med. Får man noget af den svenske registeringsafgift retur? Ann-Katrine Det mener du skuda vel ikke seriøst???
Toft Besvaret October 27, 2009 Rapporter Besvaret October 27, 2009 Der er ingen svensk registreringsafgift, så du får heller ikke noget retur af Sverige. Og I har selvfølgelig undersøgt i DK hvad det koster i dansk registreringsafgift at importere en svensk bil ik?
Rikke Rost Besvaret October 27, 2009 Rapporter Besvaret October 27, 2009 Fååårking hell....... Ja man kan altså godt forstå nogen ikke falder så godt til herovre........
Don A Besvaret October 27, 2009 Rapporter Besvaret October 27, 2009 Det mener du skuda vel ikke seriøst??? her må jeg lige sige LOL.. MEN i får vel skrotningsafgift tilbage ?? sikkert ikke så meget, men dog lidt
Obelixia Besvaret October 27, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret October 27, 2009 Det mener du skuda vel ikke seriøst??? Jo jeg gør. Hvis man tager en dansk bil ud af DK får man en del af registeringsafgiften retur....
Martin_M Besvaret October 27, 2009 Rapporter Besvaret October 27, 2009 Læs lige svar #3 igen... Der er ingen registreringsafgift på biler i SE, så det er svært at få penge tilbage på den konto
Basse Besvaret October 27, 2009 Rapporter Besvaret October 27, 2009 Skrotningsavgift, fordonsskat er vist de eneste 2 ting i kan få tilbage på den konto. Tvivler dog det kan betale sig at tage den til DK - i kan garanteret købe tilsvarende billigere i Dk, efter der er lagt afgifter på den svenske bil.
JNG Besvaret October 27, 2009 Rapporter Besvaret October 27, 2009 Fååårking hell....... Ja man kan altså godt forstå nogen ikke falder så godt til herovre........ What he said!
Gio Besvaret October 27, 2009 Rapporter Besvaret October 27, 2009 Nu kan alle jo ikke vide lige så meget om biler og skatteforhold som flertallet herinde. Så lad os nu lige klappe hesten, ikke...
dannemare Besvaret October 27, 2009 Rapporter Besvaret October 27, 2009 Selv om det naturligvis er ganske overflødigt, bliver jeg altså nødt til også at komme på banen her med et stort :D på læberne.
ice Besvaret October 27, 2009 Rapporter Besvaret October 27, 2009 Her kan i se hvad det koster at tage sin bil med til Danmark... husk det er kun vejledende :th2: http://www.bilpriser.dk/zipcode.do?type=levy Som de andre også skriver, skal du have noget specielt, eller meget gammelt før det kan betale sig at tage den med til Danmark :(
Sune Besvaret October 28, 2009 Rapporter Besvaret October 28, 2009 Her kan i se hvad det koster at tage sin bil med til Danmark... husk det er kun vejledende :th2: http://www.bilpriser.dk/zipcode.do?type=levy Som de andre også skriver, skal du have noget specielt, eller meget gammelt før det kan betale sig at tage den med til Danmark :( Det er jeg faktisk ikke helt enig i. Såfremt vi taler en bil der har gået 100-150+ så er den ikke særlig interessant i rigtig mange svenskeres øjne. Så Obelixia kunne stå med et stort tab her og nu, samtidig med at hun skulle aflevere sin bil. Derudover er der en afgiftsmæssig fordel i Danmark ved import af biler der er mere end 8 år, idet dette er afskrivningstiden for ekstraudstyr ifølge SKAT, hvorfor disse bliver afgiftsat ud fra basismodel, og ikke ud fra eks. læderkabine, fartpilot, xenon, navi etc. Så mit råd er at i stedet for at bruge popberegneren hos bilpriser, beder SKAT om en forhåndsvurdering af afgiften.
Juff Besvaret October 28, 2009 Rapporter Besvaret October 28, 2009 Men hvis det er en trøst for man da refunderet evt overskydende forsikrings indbetaling
dkrath Besvaret October 28, 2009 Rapporter Besvaret October 28, 2009 Så mit råd er at i stedet for at bruge popberegneren hos bilpriser' date=' beder SKAT om en forhåndsvurdering af afgiften.[/quote'] Eller blot beregne afgiften selv ud fra 63 % af brugtpris på tilsvarende bil. Den giver et meget godt billede!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu