Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Hej Vi er ved at flytte tilbage til DK og i den forbindelse vil vi gerne have vore bil med. Får man noget af den svenske registeringsafgift retur? Ann-Katrine
Det mener du skuda vel ikke seriøst???
Besvaret

Der er ingen svensk registreringsafgift, så du får heller ikke noget retur af Sverige. Og I har selvfølgelig undersøgt i DK hvad det koster i dansk registreringsafgift at importere en svensk bil ik?

Besvaret

Skrotningsavgift, fordonsskat er vist de eneste 2 ting i kan få tilbage på den konto. Tvivler dog det kan betale sig at tage den til DK - i kan garanteret købe tilsvarende billigere i Dk, efter der er lagt afgifter på den svenske bil.

Besvaret
Her kan i se hvad det koster at tage sin bil med til Danmark... husk det er kun vejledende :th2: http://www.bilpriser.dk/zipcode.do?type=levy Som de andre også skriver, skal du have noget specielt, eller meget gammelt før det kan betale sig at tage den med til Danmark :(
Det er jeg faktisk ikke helt enig i. Såfremt vi taler en bil der har gået 100-150+ så er den ikke særlig interessant i rigtig mange svenskeres øjne. Så Obelixia kunne stå med et stort tab her og nu, samtidig med at hun skulle aflevere sin bil. Derudover er der en afgiftsmæssig fordel i Danmark ved import af biler der er mere end 8 år, idet dette er afskrivningstiden for ekstraudstyr ifølge SKAT, hvorfor disse bliver afgiftsat ud fra basismodel, og ikke ud fra eks. læderkabine, fartpilot, xenon, navi etc. Så mit råd er at i stedet for at bruge popberegneren hos bilpriser, beder SKAT om en forhåndsvurdering af afgiften.
Besvaret
Så mit råd er at i stedet for at bruge popberegneren hos bilpriser' date=' beder SKAT om en forhåndsvurdering af afgiften.[/quote'] Eller blot beregne afgiften selv ud fra 63 % af brugtpris på tilsvarende bil. Den giver et meget godt billede!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...