ice Skrevet October 29, 2009 Rapporter Skrevet October 29, 2009 Det er tid til der skal ske noget på bilfronten, så derfor søger jeg lidt erfaringer hvis der er nogen der har nogen. De biler vi ser på nu er: Audi A8 Bmw 7xx Jaguar XF alle biler skal være diesel da vi ruller 75000 per år. Men vi er ikke sikre på om de er til at betale med hensyn til service og rep. så hvis nogen har haft noget af ovenstående, vil jeg gerne høre jeres erfaringer.
Rikke Rost Besvaret October 29, 2009 Rapporter Besvaret October 29, 2009 Tror det er billigere med en Boeing 747.......på danske plader.
Basse Besvaret October 29, 2009 Rapporter Besvaret October 29, 2009 BMWen er formentlig den billigste af de 3 biler at servicerer. Men 75.000 km om året ? det er jo over 2 service pr. år i snit ? hehe - vildt :-) Jeg ville kigge på mercedes i dette øjemed - billigere i reservedele og servicepriser generelt. Plus de laver nogle ganske gode dieselbiler. Dog er BMW bedre i motor kontra HK formentlig. Men en E-klasse kører ret godt - ellers gå op i en S-klasse.
Rikke Rost Besvaret October 29, 2009 Rapporter Besvaret October 29, 2009 Jeg ville gå efter en nyere E-klasse 320cdi'er.... Nok den bedste kombination af stabilitet og pris.
ice Besvaret October 29, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret October 29, 2009 vi har også set på en E 350CDI, men der er en del støj i, og S klasse det er bare ikke lige mig !!
Guest PeterK Besvaret October 29, 2009 Rapporter Besvaret October 29, 2009 Anbefaler klart BMW 535d:th2: 1: God plads 2: Super performance/sport og stadig +13 km/l 3: Let at sælge igen i modsætning til Mercedes E-klasse
Rikke Rost Besvaret October 29, 2009 Rapporter Besvaret October 29, 2009 Nu spørger han bare på en 7'er serie, men ja...... En 535d er en fin bil. Hvis det skal være diesel....
bananas Besvaret October 29, 2009 Rapporter Besvaret October 29, 2009 Det er tid til der skal ske noget på bilfronten, så derfor søger jeg lidt erfaringer hvis der er nogen der har nogen. De biler vi ser på nu er: Audi A8 Bmw 7xx Jaguar XF alle biler skal være diesel da vi ruller 75000 per år. Men vi er ikke sikre på om de er til at betale med hensyn til service og rep. så hvis nogen har haft noget af ovenstående, vil jeg gerne høre jeres erfaringer. Har I vundet i Lotto? Mht til A8'eren kan jeg af (dyrekøbt)erfaring sige at det er en fantastisk bil at køre i, men den er alt andet en økonomisk. Gennemsnits benzinforbrug når der også er lidt bykørsel 13-14 L/100km (benzin 4,2 liter årg. 2003, kort model) Lidt værkstedpriser: Skift af Tandrem: ca. 20.000 SEK - skal gøres ved hver 120.000 km Skift af bremseklodser: ca. 6.000 SEK Skift af defekt vinduesviskermotor+ arm: SEK 7.000 Skift af defekt vandpumpe (+ tandrem fordi motoren alligevel skal ud - var ude kun 10.000 km efter sidste skift:mad:): SEK 20.000 (igen) Skift af defekt MMI system-boks: DKK 6000 Den er af aluminium, så laver du en mindre bule i den kan de ikke rettes ud og hele pladen med bulen skal skiftes. Det nærmeste sted det kan laves er i Ängelholm - koster rask væk en 20.000 - 30.000 SEK (forsikringen kan måske dække dette) Mit bud på årlig forsikring med et dansk kørekort og 75.000 km/året: Mindst 20.000 SEK. Positive ting: Skal kun til service ved hver 30.000 km eller hvert andet år. Din mekaniker (lige bortset fra Audi Malmö) giver dig VIP behandling helt automatisk - ikke underligt eftersom at bilen er en "license to bill".
Rikke Rost Besvaret October 29, 2009 Rapporter Besvaret October 29, 2009 Superior herinde fra har heller ikke været glad for sin A8'er....kører fantastisk, men damn den er pebret at vedligeholde....
Basse Besvaret October 29, 2009 Rapporter Besvaret October 29, 2009 Støj i en E-klasse? - lyder weird, havde 0 støj i min old gamle E430 fra 1998, og 0 støj i min CLS 500 fra 2005. Ikke engang ved 160 km/t på motorvejen var der forskel på støjen, da jeg kørte 50 km/t. Over den hastighed kommer der lidt vindstøj hehe, men sådan er det. Ved 110 km/t er der kun lidt bulren fra motoren, hvis man acc. til. ICE, hvis i ikke skal bruge bagdøre i bilen til passagerer hele tiden, så kig på en MB CL f.eks - samme størrelse som S-klassen, bare mere sporty og lækker. S og CL er de 2 modeller mercedes propper deres nyeste gejl i, inden det kommer i E klasse, og dernæst C-klasse. Har i hvert fald været meget glad for mine Merceders, hvis det er cruise komfort vi snakker om.
credde Besvaret October 29, 2009 Rapporter Besvaret October 29, 2009 Superior herinde fra har heller ikke været glad for sin A8'er....kører fantastisk' date=' men damn den er pebret at vedligeholde....[/quote'] Jeg tror heller ikke at en BMW 7-serie for den sags skyld er billigere at holde.
Rikke Rost Besvaret October 29, 2009 Rapporter Besvaret October 29, 2009 Det har du nok helt ret i Credde. Skulle jeg pendle i en færge, så havde jeg købt Arveprins Knud....:D Jeg tror heller ikke at en BMW 7-serie for den sags skyld er billigere at holde.
Lollikken Besvaret October 29, 2009 Rapporter Besvaret October 29, 2009 Det er tid til der skal ske noget på bilfronten, så derfor søger jeg lidt erfaringer hvis der er nogen der har nogen. De biler vi ser på nu er: Audi A8 Bmw 7xx Jaguar XF alle biler skal være diesel da vi ruller 75000 per år. Men vi er ikke sikre på om de er til at betale med hensyn til service og rep. så hvis nogen har haft noget af ovenstående, vil jeg gerne høre jeres erfaringer. Som de andre herinde undrer jeg mig lidt over størrelsen af bilerne når der efterfølgende spørges til om de er til at betale :) Er der nogle specifikke krav som prioriterer disse biler over andre? Har det noget at gøre med at I kører ca. 205 km om dagen, hver eneste dag, hele året rundt, og derfor skal man sidde fandens behageligt ? :) Hvis dette er tilfældet, vil det så ikke være mere interessant at købe en lidt mere "normal" model med fuld luksuskabine? Det burde da alt andet lige være lidt lettere og billigere at få repareret.
Gio Besvaret October 29, 2009 Rapporter Besvaret October 29, 2009 Skift af Tandrem: ca. 20.000 SEK - skal gøres ved hver 120.000 kmSkift af defekt vandpumpe (+ tandrem fordi motoren alligevel skal ud - var ude kun 10.000 km efter sidste skift:mad:): SEK 20.000 (igen)Mener du at den nye vandpumpe gik kold allerede efter 10.000 km? Eller fik du ikke skiftet vandpumpen ved første tandrems-skift, som man normalt gør (eftersom denne drives af samme rem - og hvis den fejler hårdt, så river den tandremmen med sig). Bare nysgerrig... :o
Basse Besvaret October 29, 2009 Rapporter Besvaret October 29, 2009 Som de andre herinde undrer jeg mig lidt over størrelsen af bilerne når der efterfølgende spørges til om de er til at betale :) Er der nogle specifikke krav som prioriterer disse biler over andre? Har det noget at gøre med at I kører ca. 205 km om dagen, hver eneste dag, hele året rundt, og derfor skal man sidde fandens behageligt ? :) Hvis dette er tilfældet, vil det så ikke være mere interessant at købe en lidt mere "normal" model med fuld luksuskabine? Det burde da alt andet lige være lidt lettere og billigere at få repareret. Luksuskabine eller ej, så sidder man væsentlig bedre i en 7 serie end en 3 serie med luksus kabine. Eller en toyota sammenlignet med bmw. Men jeg tvivler meget på at forskellen er der når man snakker bmw 5 serie, kontra 7 serien osv. altså luksusbilerne i den bedre mellemklasse. Luksuskabine eksisterer bare ikke i de almindelige biler, mazda,toyata,peugeot,citroen osv osv. Der SKAL man op i audi,bmw,mercedes,jaguar og de helt store VW'ere etc. Men jeg vil stadig væde med du sidder lige så godt i en BMW 5-serie med fuld læderpakke, og komfortstole som du ville i en tilsvarende 7 serie. Tror eneste forskel er udseende i kabinen, og instrumentering/lir/gejl. Skulle jeg personligt kører så langt ville jeg vælge en MB E 350 CDI og er man ikke til MB så en BMW 535D, og så fuld skrald på tilbehøret. Audien er lækker, men fuck hvor er den bare dyr i alle aspekter:indkøb,service,reservedele etc etc. Slet ikke prisen værd, i forhold til hvad man får imho. Men igen, smag og behag jo :-)
ice Besvaret October 29, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret October 29, 2009 Det har vel noget at gøre med at vi køre mindst 300 km per dag, og der skal være max komfort og mindst støj og andet knas. Grunden til at de biler blev valgt er at komfort er i top og der er alle de ting man kan ønske sig. vi har ingen problemer med at kaste indkøbsprisen på bilerene, men vil ikke have en regning på 50.000 2 gange per år når den skal til service og en gearkasse til 100k efter 160.000 km (der har vi været, kostede dog kun 65k) oven i alle de mange andre omkostninger der er som feks. Dæk De krav vi har er: Den skal være stille ! Den skal være stille !! Komfort der kan tåle at man sidder mellem 3 og 10 timer om dagen i sin bil. Der skal være en god chance for at overleve et evnt. uheld Alt tænkbart udstyr. God stærk diesel med godt overskud. automat og gerne træk på alle 4 hjul (ved godt det kun er A8 der har det) Vi ved da godt de er dyre i drift, men det kan man jo regne på !! det vi gerne vil vide det er de erfaringer som dem der har haft tilsvarende biler (eller noget der minder om), for det de udgifter man ikke får besked om ved forhandleren, og som man ikke kan regne på. Eller hvis der er nogen der har andre gode ideer !! En MB CL er nu på listen over alternativer der skal prøves.
dannemare Besvaret October 29, 2009 Rapporter Besvaret October 29, 2009 Lexus LS460 ? http://www.lexus.se/range/ls/index.aspx
ice Besvaret October 29, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret October 29, 2009 Lexus LS460 ? http://www.lexus.se/range/ls/index.aspx Der er ikke så meget diesel over den der :p
APGraph Besvaret October 29, 2009 Rapporter Besvaret October 29, 2009 Hvad med en VW Phaeton, kan jeg kun anbefale. Mvh A
dannemare Besvaret October 29, 2009 Rapporter Besvaret October 29, 2009 Der er ikke så meget diesel over den der :p ah, cr*p. havde jeg lige svedt ud. :o
Juff Besvaret October 29, 2009 Rapporter Besvaret October 29, 2009 ah' date=' cr*p. havde jeg lige svedt ud. :o[/quote'] Pyt med det..altid godt at få lidt frisk japansk luft, istedet for den evige tyske tåge...
Juff Besvaret October 29, 2009 Rapporter Besvaret October 29, 2009 De krav vi har er: Den skal være stille ! Den skal være stille !! Komfort der kan tåle at man sidder mellem 3 og 10 timer om dagen i sin bil. Der skal være en god chance for at overleve et evnt. uheld Alt tænkbart udstyr. God stærk diesel med godt overskud. automat og gerne træk på alle 4 hjul (ved godt det kun er A8 der har det) . Er det så ikke bare at gå ud og købe en ny skoda superb 2.0 CR DSG 170 HK Elegance..... Det er godt nok ikke bmw eller mercedes, men den opfylder kravene, og så kan den nok serviceres for penge...;) 170 HK og tung, men den kan du måske chippe dig fra :D
bananas Besvaret October 29, 2009 Rapporter Besvaret October 29, 2009 Mener du at den nye vandpumpe gik kold allerede efter 10.000 km? Eller fik du ikke skiftet vandpumpen ved første tandrems-skift, som man normalt gør (eftersom denne drives af samme rem - og hvis den fejler hårdt, så river den tandremmen med sig). Bare nysgerrig... :o Det siger alle involverede jo. Det stod i hvert fald på regningen at den blev skiftet ved første tandremsskift - men jeg lige siden haft en fæl mistanke. Men intet kan bevises.
7eren Besvaret October 29, 2009 Rapporter Besvaret October 29, 2009 Hvis du tænker i brændstof økonomi kommer du ikke udenom 7-serien. Og den måler sig med s-klasse i komfort anyday, mens den er smidig som en 3-serie. Service er også til at betale, og min erfaring er at den ikke går i stykker, bare man vedligeholder den. Men alligevel kører jeg w211 den dag idag:flov:
ice Besvaret October 29, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret October 29, 2009 Vi har testet følgende biler, og der var ikke mange der kunne leve op til komfort krav. BMW 730D (OK) BMW 745D (OK) MB E 350 C (næsten, ok for meget støj) Audi A8 3.0 TDI (OK) Audi A8 4.2 TDI (OK) Audi Q7 3.0 TDI (for meget støj motor skulle knokle for meget) Audi Q7 4.2 TDI (næsten ok, for meget støj) Audi A6 3.0 TDI (for dyr med alt udstyr koster den "det samme" som A8) Jaguar XF 3.0 D S (OK, og en god pris >600k med næsten alt) VW Phaeton V6 TDI 230 HK (ikke så gode sæder og klumpet inden i) Skoda superb (der er en grund til den koster halvdelen af de andre, men hvis jeg ikke skulle køre så langt og bare have en familiebil kunne den sikkert være et godt valg) S80 D5 AWD (mangler lidt kraft og for den skal være stille nok skal det være executive modellen, som ligner en cigarkasse inden i, og så er jeg bange for kvaliteten)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu