biz Besvaret October 29, 2009 Rapporter Besvaret October 29, 2009 Så har du jo stort set svaret dig selv.. En BMW 7 som ikke koster en ½ eller hel bondegård i service, i hvertfald i forhold til Audi! Eller evt. Jag´en men hvad med buildquality? Der er jeg blank, holder de? Der går jo lidt historier her og der.. ;)
Kasper Besvaret October 30, 2009 Rapporter Besvaret October 30, 2009 Støj kan også være pga. dæk og behøver egentlig ikke have noget med bilen at gøre. Hvis du skal have den bedste sidde komfort, så er der ingenting der slår et volvo's bilstole. Dog kan man ikke sammenligne en Volvo s80 med en BMW 7 serie ;o)
Rikke Rost Besvaret October 30, 2009 Rapporter Besvaret October 30, 2009 Hvem fik du det skiftet af?? Det siger alle involverede jo. Det stod i hvert fald på regningen at den blev skiftet ved første tandremsskift - men jeg lige siden haft en fæl mistanke. Men intet kan bevises.
Breznew Besvaret October 30, 2009 Rapporter Besvaret October 30, 2009 automat og gerne træk på alle 4 hjul (ved godt det kun er A8 der har det) En MB CL er nu på listen over alternativer der skal prøves. Dét er nu ikke helt rigtigt, mercedes laver også 4hjuls træk (4matic) og en CL'er findes ikke i diesel... (det er jo deres flagskib)
Lollikken Besvaret October 30, 2009 Rapporter Besvaret October 30, 2009 S80 D5 AWD (mangler lidt kraft og for den skal være stille nok skal det være executive modellen' date=' som ligner en cigarkasse inden i, og så er jeg bange for kvaliteten)[/quote'] Hvad med en 70XC eller 90XC. Især den sidste er en bil som en voksen mand kan stige fornuftigt ind og ud af :) Begge har tomatgear, AWD og en undervogn der tillader en smule offroad. XC90 D5 AWD Executive (185 hk) Från ca 552 900 * Femcylindrig turbodiesel i aluminium * 400 Nm vridmoment * Snabb och komfortabel respons * Underhållsfritt partikelfilter * Renare avgaser * Finns med sexstegad Geartronic-automatlåda XC70 D5 AWD (205 hk) Från ca 377 900 * Avancerad femcylindrig turbodiesel helt i aluminium * Överlägsen bränsleekonomi * 420 Nm vridmoment vid 1 500–3 250 v/min * Enastående flexibilitet under alla förhållanden * Finns med sexväxlad manuell växellåda eller sexstegad Geartronic-automatlåda Evt. den nye SAAB 9-5 (men jeg kan ikke se hvornår den kommer). Der har været megen tale om at de har sigtet efter mere komfort i bilen, både for og bag (i tilfælde af limosine kørsel). Saab plejer også at have en motor med ca 180 hestes TiD og Automat gear.
Futz Besvaret October 30, 2009 Rapporter Besvaret October 30, 2009 Hvad med den nye XJ http://www.jaguar.se/se/sv/new_xj/highlights/highlights/introduction.htm Både BMW og Audi modellerne er jo gamle modeller der vel allerede nu er passé facelift eller ej.
Guest PeterK Besvaret October 30, 2009 Rapporter Besvaret October 30, 2009 Måske har jeg svaret: Var til præmierer tirsdag aften hos BMW Malmø på den nye BMW GT. Billederne har skuffef mig lidt, MEN "IRL" var den ret fed og KÆMPE stor. Den er baseret på 7-serien og udstyrsmæssigt overgår den stort set alt. Der er MEGA meget plads i den og de nye komfortstole fra BMW er fantastiske. Jeg har prøvede 3,0d udgaven med 245HK og den var stort set lige så hurtig som min egen 535d, MEN langt mere "kultiveret" og gearkassen mere bekvem/harmonisk. Desværre har de på nuværende tidspunkt ikke introduceret den nye 306HK diesel som sidder i 740d er ikke er kommet til Sverige endnu! Konklusion: En fed anderledes komfortbil, som teknologisk er lysår foran nuværende A6/A8, 5-serie og MB E-klassen...........
Basse Besvaret October 30, 2009 Rapporter Besvaret October 30, 2009 Måske har jeg svaret: Var til præmierer tirsdag aften hos BMW Malmø på den nye BMW GT. Billederne har skuffef mig lidt, MEN "IRL" var den ret fed og KÆMPE stor. Den er baseret på 7-serien og udstyrsmæssigt overgår den stort set alt. Der er MEGA meget plads i den og de nye komfortstole fra BMW er fantastiske. Jeg har prøvede 3,0d udgaven med 245HK og den var stort set lige så hurtig som min egen 535d, MEN langt mere "kultiveret" og gearkassen mere bekvem/harmonisk. Desværre har de på nuværende tidspunkt ikke introduceret den nye 306HK diesel som sidder i 740d er ikke er kommet til Sverige endnu! Konklusion: En fed anderledes komfortbil, som teknologisk er lysår foran nuværende A6/A8, 5-serie og MB E-klassen........... Så den godt dernede i tirsdags - den ser fed ud. Måske lidt aquired taste, eksteriør - men rigtig nice kabine.
ice Besvaret October 30, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret October 30, 2009 Måske har jeg svaret: Var til præmierer tirsdag aften hos BMW Malmø på den nye BMW GT. Billederne har skuffef mig lidt, MEN "IRL" var den ret fed og KÆMPE stor. Den er baseret på 7-serien og udstyrsmæssigt overgår den stort set alt. Der er MEGA meget plads i den og de nye komfortstole fra BMW er fantastiske. Jeg har prøvede 3,0d udgaven med 245HK og den var stort set lige så hurtig som min egen 535d, MEN langt mere "kultiveret" og gearkassen mere bekvem/harmonisk. Desværre har de på nuværende tidspunkt ikke introduceret den nye 306HK diesel som sidder i 740d er ikke er kommet til Sverige endnu! Konklusion: En fed anderledes komfortbil, som teknologisk er lysår foran nuværende A6/A8, 5-serie og MB E-klassen........... Ja den ser interessant ud, havde egentlig bare afskrevet den som en 5 serie, men den skal lige granskes lidt mere.
Don A Besvaret October 30, 2009 Rapporter Besvaret October 30, 2009 Måske har jeg svaret: Var til præmierer tirsdag aften hos BMW Malmø på den nye BMW GT. Billederne har skuffef mig lidt, MEN "IRL" var den ret fed og KÆMPE stor. Den er baseret på 7-serien og udstyrsmæssigt overgår den stort set alt. Der er MEGA meget plads i den og de nye komfortstole fra BMW er fantastiske. Jeg har prøvede 3,0d udgaven med 245HK og den var stort set lige så hurtig som min egen 535d, MEN langt mere "kultiveret" og gearkassen mere bekvem/harmonisk. Desværre har de på nuværende tidspunkt ikke introduceret den nye 306HK diesel som sidder i 740d er ikke er kommet til Sverige endnu! Konklusion: En fed anderledes komfortbil, som teknologisk er lysår foran nuværende A6/A8, 5-serie og MB E-klassen........... en gt 3.0 koster 969,900 sek med ALT udstyr.. = ca 700,000 dkr. :)
ClausN Besvaret October 30, 2009 Rapporter Besvaret October 30, 2009 en gt 3.0 koster 969' date='900 sek med ALT udstyr.. = ca 700,000 dkr. :)[/quote'] Koster ALT udstyr 455.900 sek?? Ifølge bmw.se koster en standard GT 530d 514.000 sek.
Don A Besvaret October 31, 2009 Rapporter Besvaret October 31, 2009 Koster ALT udstyr 455.900 sek?? Ifølge bmw.se koster en standard GT 530d 514.000 sek. jep det er nemlig rigtig. Prøve selv og se om du får det til noget andet, men tror jeg ikke:). Men tog også alle de dyre ting. Dyr læderstue, dyr lak osv. lyder det for dyrt?
credde Besvaret October 31, 2009 Rapporter Besvaret October 31, 2009 Hvad med en 70XC eller 90XC. Især den sidste er en bil som en voksen mand kan stige fornuftigt ind og ud af :) Begge har tomatgear, AWD og en undervogn der tillader en smule offroad. XC90 D5 AWD Executive (185 hk) Från ca 552 900 * Femcylindrig turbodiesel i aluminium * 400 Nm vridmoment * Snabb och komfortabel respons * Underhållsfritt partikelfilter * Renare avgaser * Finns med sexstegad Geartronic-automatlåda Jeg har kørt i sådan én fra 2007 i et par dage og den holder i mine øjne slet ikke. Den er komfortabel nok og kvaliteten virker ok (ikke helt top dog) men man mærker en hel del, når automatgearkassen skifter (ryk). Desuden synes jeg ikke en er speciel hurtig. Men til dens ros er sæderne ekstremt gode.
credde Besvaret October 31, 2009 Rapporter Besvaret October 31, 2009 De krav vi har er: Den skal være stille ! Den skal være stille !! Komfort der kan tåle at man sidder mellem 3 og 10 timer om dagen i sin bil. Der skal være en god chance for at overleve et evnt. uheld Alt tænkbart udstyr. God stærk diesel med godt overskud. automat og gerne træk på alle 4 hjul (ved godt det kun er A8 der har det) Hvis der ikke lige havde stået diesel, så havde jeg med det samme sagt Maybach eller en Bentley. De er ihvertfald komfortable (og naturligvis dyre). Nu ved jeg ikke lige, hvor langt en 7-serie går på en liter diesel, en A8 4.2 TDI går vist ikke vildt langt på literen heller. Desuden skal man tænke på, at diesel bilerne jo har en lidt høj årlig skat. Så afhængigt af, hvorlænge i har tænkt jer at beholde bilen, så er det jo måske noget man også skal tage med i sit regnskab. En Lexus LS600h (hybrid) kunne måske også være et alternativ: http://www.lexus.se/range/index.aspx#LS (selvom den er benziner så bruger den 9.3 liter / 100 km)
Jabbekot Besvaret October 31, 2009 Rapporter Besvaret October 31, 2009 Tja min drøm ville være sådan en her: http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/mercedes-benz/cls/4vytjsbg/?criterias=g2QBEAY1ZsQcATwsKAA_!
Jabbekot Besvaret October 31, 2009 Rapporter Besvaret October 31, 2009 Anderledes men skulle køre som en drøm http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/citroen/c6/6vay29bg/?criterias=g2QBEAYmm54QBPCwoAA_!
7eren Besvaret October 31, 2009 Rapporter Besvaret October 31, 2009 Tja min drøm ville være sådan en her: http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/mercedes-benz/cls/4vytjsbg/?criterias=g2QBEAY1ZsQcATwsKAA_! I kørselskomfort svarer denne til en e-klasse, så den kommer til kort sammenlignet med de biler ice lister som potentielle muligheder.
Basse Besvaret October 31, 2009 Rapporter Besvaret October 31, 2009 I kørselskomfort svarer denne til en e-klasse' date=' så den kommer til kort sammenlignet med de biler ice lister som potentielle muligheder.[/quote'] Nu har jeg selv ejet både en E klasse og en cls - og kørselskomforten er ikke den samme som i en e-klasse. CLSen, hvis man får den med airmatic undervogn- er væsentlig bedre end en standard E klasse. Kan godt være cls'en er bygget på en E-klasse chassis, men hjulafstand etc er ændret. Væsentlig mere smooth ride, end E klasse syns jeg. Og grundet formen på bilen, så er der stort set ingen vindstøj. Man kan faktisk rulle vinduet ned på motorvejen, stikke hånden ud et par cm. og der er INGEN vind overhovedet at mærke hehe, det er lidt grazy.
Don A Besvaret October 31, 2009 Rapporter Besvaret October 31, 2009 ice bare et spørgsmål. hvilken bil har du nu?? kunne være en mulighed at blive i samme stil men måske bare en nyere model hvis det findes?
7eren Besvaret October 31, 2009 Rapporter Besvaret October 31, 2009 Nu har jeg selv ejet både en E klasse og en cls - og kørselskomforten er ikke den samme som i en e-klasse. CLSen, hvis man får den med airmatic undervogn- er væsentlig bedre end en standard E klasse. Kan godt være cls'en er bygget på en E-klasse chassis, men hjulafstand etc er ændret. Væsentlig mere smooth ride, end E klasse syns jeg. Og grundet formen på bilen, så er der stort set ingen vindstøj. Man kan faktisk rulle vinduet ned på motorvejen, stikke hånden ud et par cm. og der er INGEN vind overhovedet at mærke hehe, det er lidt grazy. Men objektivt set burde man jo sammenligne en cls og en e-klasse der begge har airmatic, og så holder min påstand stadig vand. Det med vindstøjen har jeg ærligt ikke lagt mærke til, men når du siger det kan jeg sagtens se det for mig. Ps: Jeg tror at cls´en har marginalt bedre sæder.
ice Besvaret November 4, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret November 4, 2009 Nå nu har der været tid til at undersøge lidt, så her kommer en update. Med hensyn til en Citroën C6 V6 HDI, så har den været inde over, men og den køre faktisk godt, men siddekomfort og andre underlige ting gjorde at vi valgte den fra. Vi har nu også set på en BMW 5-serie Gran Turismo. Det ser ud til at være et godt valg den køre super godt, men er lidt dyr (hvis man sammenligner med jaguar XF) når man begynder at fylde i med udstyr (ca. 792.000) med alt det rabat der kan hives ud, de er vist ikke helt klar med pakker og levering, så det kan være det bliver bedre. Hvis man sammenligner med en jaguar XF 3.0 Ds er det ca 200.000 mere, og det er svært at sige om det er det værd (der er så flere gadgets i bmw'en) Men sjovt når man er ude og købe bil Forhander: skal du have det store sterio og underholdning. Mig: hvad får man for de 30k. Forhandler: det spiller godt og så er der 16 højtalere. Mig: hvad er det der underholdning... Forhandler: det er noget med noget ipod og film. Mig: kan man se det. Forhandler: nej vi har ikke en bil med det. Det kunne have været alt det ekstraudstyr man ser på, og også sæder... Det er for dårligt at man skal smide 800k på noget hvor man ikke kan prøve andet end en skrabet model med andre sæder og anden fjedring mm. og at de ikke lige har en stand med deres sterio og dvd systemer. Kunne være fedt når man skal købe nyt anlæg til stuen, hvis det var på samme måde
Tomcat Besvaret November 4, 2009 Rapporter Besvaret November 4, 2009 Hej Ice Hvad med en Volvo S80? Den er sku ikke så dum ;) Specielt ikke efter dens seneste Facelift her på MY2010 modellen. Der er lidt mere "tysker" over den nu. En D5 (Diesel) med 205 HK og 420nm er ikke så dumt :). Den kan anskaffes af den nette sum af 326.000 SEK :)
Basse Besvaret November 4, 2009 Rapporter Besvaret November 4, 2009 Volvo=overjordiske dejlige sæder og super sikkerhed Resten af bilen er rimlig....kedelig og trist syns jeg. Støjniveauet er for højt, indvendig design - ja det kender volvo stadig ikke til. Jeg blev helt trist og grå i ansigtet da jeg prøvede en 2008 S80'er - men prisen fejler intet :-) Og som jeg ser det er den nye model sq ikke specielt mere inspirerende - dog pænere udvendig. Det samme med Saab - de er begyndt at komme godt med udvendigt. Inden i ligner det stadig en bil der ikke er kommet ud af 1990'erne. Eller om man vil cockpittet i et fly, hvilket er naturligt nok da de også er inde på det område jo. Men man kører bil, flyver ikke! Men priserne fejler intet - dog syns jeg en skoda er pænere indvendig, og den er billigere end både saab og volvo :D
Tomcat Besvaret November 4, 2009 Rapporter Besvaret November 4, 2009 Hej Basse Kører selv S40 versionen. Den synes jeg sgu er rimeligt "Fly" med den konsol som den har. Volvo har i 90'erne haft mange firkantede "kasser", men i dag er de på mange områder af design banebrydende. Tag et kig på google på S40, så skal du se stilrent design for alle pengene. :th2:
Basse Besvaret November 4, 2009 Rapporter Besvaret November 4, 2009 Det er stadig firkantet, det kan deres "tunnel" ned igennem midten af bilen ikke redde :D
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu