Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

hva koster det ca for en 18-årige at have bil i forsikring i sverige og i danmark har siddet og kigge og har ikke kunne få dem til at beregne en pris så ville høre om nogle af jer havde en ide om det på forhånd tak

Besvaret
hva koster det ca for en 18-årige at have bil i forsikring i sverige og i danmark har siddet og kigge og har ikke kunne få dem til at beregne en pris så ville høre om nogle af jer havde en ide om det på forhånd tak
Det koster ca en million i Danmark hvor det kun koster 750.000 i Sverige.
Besvaret

Nico, problemet er, at dit spørgsmål er lige så seriøst som vore svar. Det er fuldstændig umuligt at svare på, hvad en forsikring vil koste for dig - vi er jo IKKE dig! Vi ved ikke noget om dine forhold, hvilken bil du overvejer osv osv osv osv.... de eneste som kan fortælle dig, hvad du skal betale i forsikring er forsikringsselskaberne. Ergo er du bare nødt til at gribe knoglen og ringe rundt. Men uanset hvad kommer du ikke langt uden svensk personnummer, bilens registreringsnummer, en adresse mv. Men hvis du regner med at du kan have adresse i Sverige, købe en afgiftsfri Porsche 911 og få den forsikret i Sverige for 3000;- om året som 18-årig, selvom du bor hjemme i Danmark (tænkt eksempel), så bliver du skuffet...

Besvaret

Det er umuligt at svare på - for os! Du vil kunne komme ud for at to helt ens personer - med samme alder, skade historik, OG adresse vil kunne få to helt vidt forskellige priser fra samme forsikringsselskab. Det bedste er derfor at ringe til en håndfuld forsikringsselskaber i det svenske, og høre dem. I det danske er det normalt meget nemt at finde priser direkte på diverse forsikringsselskabers hjemmesider.

Besvaret

Som i Danmark er det også i Sverige svinedyrt at være ung og første gangs forsikrende på biler. SÅ husk, selv om det lyder total grand pa agtigt, køb en billig gammel bil - forsikre den nogle år, så du får historik og ancinitet, og så byg din bilerfaring op stille og rolig. Men modsat Danmark, kan du som 18 årig godt finde steder du kan forsikre en porsche f.eks - du kommer bare til at betale kassen for det. 50.000 sek+ er mit gæt :D Desuden, ny bilist og smart dyr bil er en dårlig kombi - du VIL lave skader, uanset hvor dygtig en bilist du selv tror du er, så er din alder, erfaring og hormoner imod det - det er en statistisk ting, og nær naturlov hehe. Tror vi alle har prøvet det :D Men som de andre siger, du blir nød til at ringe rundt - priserne kan kun du selv få fat i for dig. Men forvent det blir dyrt, men stadig billigere end i DK. Hvis du har forældre her i SE, kan du lade dem stå som ejer, og dig som bruger - det er lovligt og billigere end du selv kan forsikre. Det samme er gældende i DK. Er i tvivl om anden famillie eller venner må stå som ejer, og dig. som bruger f.eks - men det kan du jo spørge om, når du ringer til forsikringen :D Men mon ikke det er OK, dog belaster du også forsikringstagers ancinitet, hvis du laver skader - ikke kun din egen :(

Besvaret
Men modsat Danmark' date=' kan du som 18 årig godt finde steder du kan forsikre en porsche f.eks...([/quote'] Vil gerne lige understrege, at eksemplet med Porsche VAR et eksempel. Jeg aner ikke hvilken bil Nico går og drømmer om.
Besvaret
Mercedes E220 CDI forsikring i danmark: Kan jeg ikke få, men ellers ca. 40-50.000 (hvis ikke mere) I Sverige: 7000 danske kr Full kasko Alder: 23
Ikke nogen retningslinie for noget som helst. De vigtigste faktorer for pris i Sverige er:
  • Adresse (og hvordan bilen står parkeret på denne)
  • Alder på forsikringstager
  • Bilmærke

Som skrevet utallige gange i andre tråde, så kan i ikke sammenligne priser, medmindre i bor i samme postnummer, har samme alder, samme bil og samme anciennitet (kørekort X antal år) Alt andet er luftfrikadeller og sky-sovs! www.insplanet.se kan være en start - såfremt man kan oplyse svensk adresse og cpr-nummmer (alternativt samordningsnummer).

Besvaret
Synes der mangler en faktor for forsikringsprisen... Bilens alder... Der første 3 år er der jo vagnskadegaranti med, og derfor kan man nøjes med en halvforsikring...
Ja det er noget sjovt noget... Jeg betaler 7500 sek i halvforsikring for en ny civic type r anno 2008 Bor på en stille vej med egen garage i udkanten af malmö. Den kan jeg absolut ikke få forsikret billigere andre steder, og i dk vil det nok være yderst dyrt... genboen betaler 10000 sek i helforsikring for en impoteret SL 500 alias sølvpilen :rolleyes:........ han er nok lidt ældre end mine 32 år... :rolleyes:
Besvaret

Jamen, hvis vi alligevel er godt i gang med at sammenligne forsikringer, så kan jeg da fortælle om mine egne oplevelser, da jeg netop har skullet tegne ny forsikring på min Mondeo 2,5 V6 årgang 2000: Dyreste tilbud: Trygghansa - 10.173:- for en HALVforsikring. Billigste tilbud: Dina - 4.600:- for en HELforsikring. Jeg er 37, haft kørekort i 17 år uden selvforskyldte skader, bor i en lille by på landet, bilen står på gaden. Hvilket spørger ikke kan bruge til en disse.

Besvaret

Hey Goldman, Syntes at det er ret vildt du kan få den så billigt i fuld kasko, må jeg høre hvad for et forsikrings selskab du bruger, ikke at jeg nødvendigvis kan bruge det til noget :D /Caleb

Mercedes E220 CDI forsikring i danmark: Kan jeg ikke få, men ellers ca. 40-50.000 (hvis ikke mere) I Sverige: 7000 danske kr Full kasko Alder: 23
Besvaret
står den stakkels bmw 330d helt stille :sad: ?
Hm, ja... men den er avstäld og i kommision hos en bilforhandler. Fjollet bare at have den stående og betale forsikring/vejskat. Endnu mere fjollet at en ny glad ejer ikke har fornøjelse af den.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...