dannemare Besvaret February 3, 2010 Rapporter Besvaret February 3, 2010 Easy as pie. ;) Men hvis ikke Octavia'en havde siddet så ekstremt højt, som den gør, skulle jeg have været ude og skovle 100 meter villavej. :D Er også lidt spændt på at se, hvor mange meter sne, der ligger og spærrer foran indkørslen i eftermiddag, når først en kommunal snerydder har været turen forbi. :)
Vicksen Besvaret February 3, 2010 Rapporter Besvaret February 3, 2010 Er også lidt spændt på at se' date=' hvor mange meter sne, der ligger og spærrer foran indkørslen i eftermiddag, når først en kommunal snerydder har været turen forbi. :)[/quote'] Jeg kan løfte sløret for min (bitre) erfaring: Efter at have skovlet sne i min indkørsel i lørdags, kom snerydderen tøffende for at rydte vejen. Jeg glædede mig selvfølgelig til - endelig - at kunne komme ud med bilen. Jeg glædede mig for hurtigt: Da Svensson var færdig, var al sne i Skåne (næsten) skubbet ind i min indkørsel til trods for, at jeg havde rydtet efter de foreskrifter der er på kommunens hjemmeside, så man netop skulle undgå et sådant scenarie Nå, men pøj pøj med det :th2:
dannemare Besvaret February 3, 2010 Rapporter Besvaret February 3, 2010 Kom hjem fra arbejde kl. 17.00. Ingen snerydning, så jeg går selv i gang med at rydde fortov m.v. Klokken 18:00 kommer der så en lille traktor-snerydder og vælter det meste af sneen fra vejen op foran indkørsel og fortorv. Hmm, ud igen for at rydde indgangen til vores indkørsel (fortovet dropper jeg).... Som om det ikke var nok, så kommer der nu (for 20 min siden) en kæmpe traktor forbi, som denne gang skraber helt i bund på vejen, hvorved fortov og indkørsler igen tilsøles. Indkørslen er ryddet igen nu :), men ikke på vilkår om jeg igen gider at rydde fortovet denne vinter. Jeg kender ikke lovgivningen i SE, men de kan bare komme an! :)
SanneJ Besvaret February 3, 2010 Rapporter Besvaret February 3, 2010 Da Svensson var færdig' date=' var al sne i Skåne (næsten) skubbet ind i min indkørsel til trods for, at jeg havde rydtet efter de foreskrifter der er på kommunens hjemmeside, så man netop skulle undgå et sådant scenarie [/quote']Foreskrifter for snerydning:confused: Det kunne godt være man liiiige skulle læse dem -just in case, inden jeg går igang med at skrive klagebrev over netop dette, som kæresten har været igennem en 4-5 gange i dag:sick:
Miriam Besvaret February 3, 2010 Rapporter Besvaret February 3, 2010 Foreskrifter for snerydning:confused: Det kunne godt være man liiiige skulle læse dem -just in case' date=' inden jeg går igang med at skrive klagebrev over netop dette, som kæresten har været igennem en 4-5 gange i dag:sick:[/quote'] ahhhhh troede du ville skrive klagebreve til Toft
dannemare Besvaret February 3, 2010 Rapporter Besvaret February 3, 2010 WTF?? Den store traktor er her igen. Ved snart ikke om jeg skal grine eller græde. Unødigt og kun til gene. Oh, well.
larsk Besvaret February 4, 2010 Rapporter Besvaret February 4, 2010 WTF?? Den store traktor er her igen. Ved snart ikke om jeg skal grine eller græde. Unødigt og kun til gene. Oh' date=' well. [/quote'] I bor i den forkerte kommune :p Her er det bare støjen som generer (kl. 03), de plejer at skrabe snevolden i indkørslen væk, når de har været oppe og nede ad gaden - bare lige så der er hul ud. (Og senere kommer naboen forbi med traktoren og rydder indkørsler og p-plads for alle naboer) :th2:
SanneJ Besvaret February 4, 2010 Rapporter Besvaret February 4, 2010 ahhhhh troede du ville skrive klagebreve til Toft Nej nej, han klarer snerydningen perfekt -både "vores egen" sne og den som snerydningsmakinerne lässer af i vores indkörsel:sick:
larscph Besvaret February 4, 2010 Rapporter Besvaret February 4, 2010 Ellers OK service på henvendelser fra Malmö kommune... Jeg skrev og spurgte om de på et givet tidspunkt havde planer om at rydde vejen ned til mit hus så man ikke skal skøjte rundt i det dér "snemudder" og gi' den gas for at komme op på Klågerupsvägen med risiko for at smadre ind i den tværgående trafik.... "Ärendet är färdigbehandlat och avslutat. Tack för dina synpunkter. Din gata är Prio 3 och en beställning gjordes i morse för åtgärder i Prio 3-områdena runt om i kommunen. Alla resurser är för tillfället ute och arbetar med detta. För mer information vänligen se vår hemsida http://malmo.se/vinter" Kom fra dem ved 12-tiden i dag.. Og skrev til dem i går aftes.. Det var sgu da kvik respons! :)
Ann Besvaret February 4, 2010 Rapporter Besvaret February 4, 2010 Hmm.... lidt blandet respons her. I går aftes var næsten alle mand af huse for at hjælpe naboen ind med sin bil. Hun kunne ikke komme op ad bakken, for her var overhovedet ikke ryddet (jeg selv måtte opgive at få bilen ud og bruge 2½ time med bus og tog til arbejde - og chefen var mere end mellemfornøjet, og nævnte at når man vælger at bo så langt væk må man jo bare stå op om natten og tage afsted... hrmph). Nå, tilbage til i går. Mens vi står der kommer snerydderen. Alle jublede og vinkede. Indtil han bare kørte forbi med skovlen hævet. WTF? For at det ikke skal være løgn, kom han tilbage - stadig med skovlen oppe, og vendte og kørte ned igen. Vi var ret paf på hvad vi skulle gøre for at få ham til faktisk at rydde vejen. Jeg gik ind og skrev en mail til Malmö stad og nævnte problemerne på vejen, og i området. Og så kom miraklet. Lidt før 22.00 kom han faktisk og ryddede vejen. Hurra! Jeg strøg ud og ryddede min indkørsel så jeg kunne køre ud om morgenen. Og var så glad. Det varede i 3 minutter efter jeg havde startet bilen, og godt og vel 200 meter ned ad vejen. Han havde ryddet vores gade. Og kun vores gade! Lige så snart jeg drejede om det første hjørne sad jeg fast. Det kostede et hestedækken og 30 minutter at få hjulene løs igen. Så pointene er -70 for at provokere med en sne-rydder. +50 for faktisk endelig at rydde vejen, :th2: + 50 for hurtig respons og -555 for ikke at gennemføre arbejdet, tænke lidt logisk og rydde de forbindende veje til de "store" veje. :thumbdown
larscph Besvaret February 4, 2010 Rapporter Besvaret February 4, 2010 Og da jeg kom hjem i dag var vejen sørme ryddet... Heldigvis er der meget få meter vej ud til den nærmeste "store vej" (hvor der kører bus) så nu er der fri passage hele vejen. Så slut med at parkere oppe på skolens p-plads natten over med risikoen for en p-bøde hængene over hovedet (der er 3 timers parkering 17-07) - men tænker at mængde af p-vagter ude lige for tiden er relativt minimal... Om det så var fordi jeg havde skrevet at de lige kom hos mig i dag eller om de var kommet forbi alligevel er jo ikke til at vide.... Vil næsten tro de kører rundt og skraber det hele nu for at vi kan få hentet affald osv...
Breznew Besvaret February 4, 2010 Rapporter Besvaret February 4, 2010 var det ikke tirsdag aften det sådan hagl-regnede? først var der fygning over mortorvejen først i sverige, så ved malmø afkørslen render der gudhjælpe mig en hest rundt på motorvejen, det gav lidt spændende kørsel og så til alle jer der skal af ved malmø, kan i for hede hule h....... ikke bare ligge jer ind bag "os andre" der måske kører morfar kørsel i sådan et vejr, istedet for at skulle PRESSE sig ind for at komme af den afkørsel til malmø og mod ystad.. :thumbdown
Lollikken Besvaret February 5, 2010 Rapporter Besvaret February 5, 2010 Hmm.... lidt blandet respons her. I går aftes var næsten alle mand af huse for at hjælpe naboen ind med sin bil. Hun kunne ikke komme op ad bakken' date=' for her var overhovedet ikke ryddet (jeg selv måtte opgive at få bilen ud og bruge 2½ time med bus og tog til arbejde - og chefen var mere end mellemfornøjet, og nævnte at når man vælger at bo så langt væk må man jo bare stå op om natten og tage afsted... hrmph).[/quote'] Fantastisk chef! Havde han tænkt over at hvis bilen var gået i stykker og ikke kunne køre så var det okay, plus jeg synes da medarbejderen (aka dig) skal have et lille plus for at trodse snemasserne når andre der bor tættere på har taget en sygedag i stedet. Hvad tjener firmaet mon mest på!
Breznew Besvaret February 5, 2010 Rapporter Besvaret February 5, 2010 [sarkasme]Jamen hvad laver du dog overhovedet på deres motorvej?[/sarkasme] haha nok det samme som dem, vil gerne hjem til snemasserne og familien :)
briped Besvaret February 5, 2010 Rapporter Besvaret February 5, 2010 chefen var mere end mellemfornøjet' date=' og nævnte at når man vælger at bo så langt væk må man jo bare stå op om natten og tage afsted... hrmph[/quote']Undskyld mit franske, men sikke da et røvhul af en chef. Var en mellemleder er engang kom med en lignende respons til mig, da jeg var 30 minutter forsinket pga. toget: "Så må du jo tage afsted tidligere". Hvortil jeg blot svarede: "Du tager måske også afsted 30 minutter tidligere sådan ud af det blå med den forventning af at din bil går i stå på motorvejen eller at der er en ulykke der skaber trafikprop?", siden dengang hørte jeg ikke et pip fra ham vedr. togforsinkelser.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu