Jump to content

Billigste strøm i Helsingborg området??

Recommended Posts

Skrevet

Hey allesammen! Da konen og jeg flytter i hus lidt udenfor Helsingborg 1/5 kigger jeg i øjeblikket efter en billig el udbyder... Synes det er en jungle, er der nogen herinde der bor i samme område som ved hvem jeg kan vælge med fordel fremfor andre?

Besvaret

Ifølge elskling.se ser det ud til at det billigste er 118 øre..... Synes bare jeg har set billigere priser andre steder her på siden,,,, det kommer måske meget an på hvor man bor.

Besvaret
Ifølge elskling.se ser det ud til at det billigste er 118 øre..... Synes bare jeg har set billigere priser andre steder her på siden' date=',,, det kommer måske meget an på hvor man bor.[/quote'] ja det kommer an på hvilke elselskaber dere r tilgängelige i det område , monopoler osv
Besvaret
Ifølge elskling.se ser det ud til at det billigste er 118 øre..... Synes bare jeg har set billigere priser andre steder her på siden' date=',,, det kommer måske meget an på hvor man bor.[/quote'] Elprisen kommer IKKE an på hvor du bor, men derimod er prisen meget høj lige p.t. pga den langvarige kulde mv. Se bare dagspriserne på http://www.nordpoolspot.com/reports/systemprice/Post.aspx. Hvis du vil have en fast prisaftale så er bedste bud at vente til priserne er faldet igen, det er alt for dyrt at tegne en fast aftale lige nu. Desuden kan du ikke tegne nogen aftale før du er flyttet og har fået personnummer osv. Det er rigtigt at du ikke kan slå præcist om hvilke pris du får hos kundkraft, men du kan se eksempler på de seneste aftaler her: http://www.kundkraft.se/?fto=content/prices&name=prices_completed_auctions Man tilmelder sig med en accepteret maxpris. Herefter forhandler de prisen for de, der er med i "puljen" og du får herefter din aftale - hvor prisen IKKE er højere end den lovede maxpris. Når du sammenligner priser så husk at indregne en eventuelt årsavgift for aftalen - det koster 0,00 kr hos Kundkraft. Herefter har du en aftale om at købe el hos et elselskab. Oven i dén pris skal du betale abonnement for måler mv samt en kWh pris for levering af el, dette betaler man altid til det selskab der har forsyningspligten/retten hvor du bor - denne del er ikke valgfri. Gør du ikke noget for at vælge et alternativt bliver du tilmeldt elleverance fra samme selskab og du har således el fra dag-1. Det er typisk en aftale der kan opsiges fra måned til måned. Når det er på plads kan du vælge at få Kundkraft til at stå for at forhandle en aftale til dig eller selv gøre det via elskling.se eller noget tredie. Dagsprisere for indkøb hos Nordpool er gennem de sidste 30 dage:
Besvaret

Jeg lavede også lige en kurve der viser elprisen per måned siden januar 2008 - som det fremgår ER den ret høj i januar og bliver det formentlig også i februar. Det er jo lidt kedeligt da man netop jo typisk bruger mest strøm i netop de to måneder. Men glæd dig over at det alt andet lige kun kan være billigere end hvad du ville skulle betale for det i Danmark!!

Besvaret
Elprisen kommer IKKE an på hvor du bor
VRÖVL... eftersom feks DinEl som er billigst i mange områder IKKE leverer ström overalt i sverige og Eon som er dyrest har monopol visse steder , så kommer det da i allerhöjeste grad an på hvor du bor...
Besvaret
VRÖVL... eftersom feks DinEl som er billigst i mange områder IKKE leverer ström overalt i sverige og Eon som er dyrest har monopol visse steder ' date=' så kommer det da i allerhöjeste grad an på hvor du bor...[/quote'] Inden du skriver vrøvl skal du nok lige få styr på forskellene mellem netafgift og selve strømmen. DinEl er jo leverandør af selve strømmen og Eon er netejer og har kun monopol på nettet.
Besvaret
Inden du skriver vrøvl skal du nok lige få styr på forskellene mellem netafgift og selve strømmen. DinEl er jo leverandør af selve strømmen og Eon er netejer og har kun monopol på nettet.
ja? der er jo stadig stor forskel på netafgiften og overföringsafgiften alt efter hvem der har monopolet i det område man bor i så hvad er din pointe? og da DinEl ikke leverer i alle områder så har det da i allerhöjeste grad noget at sige hvor man bor... både kw mässigt og afgiftmässigt da DinEl er billigst i sjöbo men ikke i helsingborg så har det da selvfölgeligt noget at sige hvor man bor.. og da Eon har monopol visse steder og er dyerer end mange andre og man ikke kan bytte i de områder fordi de har monopol så har det da også noget at sige hvor man bor...
Besvaret
Fordi denne tråd handler om strømmen og ikke netafgiften. Så lad være med at blande den ind i det
det var dig der gjorde det ... jeg sagde bare at monopolet jo klart spiller en rolle i pågäldende områder da det ikke kan skiftes.. og da visse el-leverandörer ikke samarbejder med visse netleverandörer så er det da klart relevant og jeg tror at #0 mente AL inklusive hvis det var muligt at bytte så hvorfra VED du at det bare er kw der er tale om? netafgiften er da klart en del af det når man taler om hvor man kan få billigst ström hvis det altså er muligt at skifte hvilket jeg ikke ved om det er i Hbg det er jo en selvfölge at hvis man kan skifte at han gerne vil vide hvor det hele er billigst
Besvaret

Jeg mente da at jeg selvfølgelig gerne ville finde den billigste pris alt inc.... Jeg har flyttet min adr da jeg går og laver nole ting i huset allerede og jeg på denne måde ville kunne få styr på alle praktiske ting inden konen og hundende kommer over den 1/4. Jeg har fået svensk person nr så er klar til at kunne ordne alle de ting....

Besvaret
Jeg mente da at jeg selvfølgelig gerne ville finde den billigste pris alt inc.... Jeg har flyttet min adr da jeg går og laver nole ting i huset allerede og jeg på denne måde ville kunne få styr på alle praktiske ting inden konen og hundende kommer over den 1/4. Jeg har fået svensk person nr så er klar til at kunne ordne alle de ting....
en god ide er at få såkaldte arbetsgivareintyg klar og lönsedler osv for jeg ved at specielt Eon ofte vil se dette andre vil måske også .. ved ik hvem der er netleverandör i Hbg men hvis du går i huset så står anläggningsID på måleren
Besvaret
det var dig der gjorde det ... jeg sagde bare at monopolet jo klart spiller en rolle i pågäldende områder da det ikke kan skiftes.. og da visse el-leverandörer ikke samarbejder med visse netleverandörer så er det da klart relevant og jeg tror at #0 mente AL inklusive hvis det var muligt at bytte så hvorfra VED du at det bare er kw der er tale om? netafgiften er da klart en del af det når man taler om hvor man kan få billigst ström hvis det altså er muligt at skifte hvilket jeg ikke ved om det er i Hbg det er jo en selvfölge at hvis man kan skifte at han gerne vil vide hvor det hele er billigst
Nu må du sku da holde op. Vil du så foreslå ham at skifte netejer? Nu skriver han jo at huset er bestemt og han skrev endda indflytningsdato. Så er der nok ikke så meget at rafle om på netafgiftssiden
Besvaret

Nej, man skal ikke vise lønsedler for at få strøm. Alle el-leverandører leverer til alle. Hold dig til, hvad Larscph skriver, Liam's. Jeg synes, den smarteste måde at få den billigst mulige strøm er at melde sig ind i Kundkraft, som ikke er en el-leverandør, men en mægler, der løbende udliciterer ens forbrug til lavestbydende uden at man selv skal løfte en finger.

Besvaret
Nu må du sku da holde op. Vil du så foreslå ham at skifte netejer? Nu skriver han jo at huset er bestemt og han skrev endda indflytningsdato. Så er der nok ikke så meget at rafle om på netafgiftssiden
ja selvfölgeligt hvis det var muligt og kunne göres billigere så er det da klart jeg ville forelså det ... og eftersom han ikke har tegnet noget abbonement så er der da alt at rafle om hvis det kunne lade sig göre
Besvaret
Nej' date=' man skal ikke vise lønsedler for at få strøm. Alle el-leverandører leverer til alle. Hold dig til, hvad Larscph skriver, Liam's. Jeg synes, den smarteste måde at få den billigst mulige strøm er at melde sig ind i Kundkraft, som ikke er en el-leverandør, men en mægler, der løbende udliciterer ens forbrug til lavestbydende uden at man selv skal løfte en finger.[/quote'] jeg skulle sende arbejdsgivareintyg til Eon da jeg flyttede herover i starten så jo nogle gange skal man ... og NEJ alle el-leverandörer leverer ikke alle steder feks DinEl leverer ikke alle steder så det er noget vrövl nils... jeg kan få el fra DinEl men min kammerats söster som prövede at blive kunde der da hun så at de var billigere fik nej .. de leverer ikke i en del af veberöd feks... havde hun boet 1 km längere mod blentarp hade hun kunnet blive kunde der .. folk i vallarum og degeberga kan heller ikke blive kunde der ...
Besvaret
Nej' date=' man skal ikke vise lønsedler for at få strøm. Alle el-leverandører leverer til alle. Hold dig til, hvad Larscph skriver, Liam's. Jeg synes, den smarteste måde at få den billigst mulige strøm er at melde sig ind i Kundkraft, som ikke er en el-leverandør, men en mægler, der løbende udliciterer ens forbrug til lavestbydende uden at man selv skal løfte en finger.[/quote'] Ok Niels, jeg mener at ha læst du helt sikkert ville mene man ikke skal låse prisen nu ik?
Besvaret
Ok Niels' date=' jeg mener at ha læst du helt sikkert ville mene man ikke skal låse prisen nu ik?[/quote'] Jeg ville aldrig vælge en aftale med fast pris, da variabel pris er billigst i længden.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...