KlingKlong Skrevet March 26, 2010 Rapporter Skrevet March 26, 2010 Hvornår er det lige at jeg må få sommer sutterne på diesel ræseren igen(i Sweden)
Rene Larsen Besvaret March 26, 2010 Rapporter Besvaret March 26, 2010 Hvornår er det lige at jeg må få sommer sutterne på diesel ræseren igen(i Sweden) Når det ikke er vinterlige vej forhold - dvs. i teorien hele året rundt.
Basse Besvaret March 26, 2010 Rapporter Besvaret March 26, 2010 Der er kun påbud om vinterdæk i perioden 1. december til 31. marts, når vejret byder det. Ellers kan du bruge sommer-/helårsdæk hele året.
jacobe Besvaret March 26, 2010 Rapporter Besvaret March 26, 2010 Der blev indført nye regler 1. december, hvilket bl.a. betyder at dubbdäck SKAL afmonteres senest 15. april, medmindre vejret synes noget andet. Svenske regler for vinterdæk
KlingKlong Besvaret March 26, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret March 26, 2010 takker tak for hjælpen, så får jeg dem på på onsdag :)
Marraffay Besvaret March 30, 2010 Rapporter Besvaret March 30, 2010 Overvejer også at skifte til noget mere sommerligt snart. Dertil har jeg lige et spørgsmål. Mine 19" er nu på henholdsvis 2 x 5-6mm og 2 x 1-2mm. Ville det være forsvarligt at kun bestille 2 nye dæk og så sætte de friske dæk på som forhjul og de lettere brugte 5-6mm som bagdæk. Eller er det bedste alternativ at bestille 4 nye dæk og prøve at sælge de brugte? Hvad ville I gøre?
Gio Besvaret March 30, 2010 Rapporter Besvaret March 30, 2010 Ville det være forsvarligt at kun bestille 2 nye dæk og så sætte de friske dæk på som forhjul og de lettere brugte 5-6mm som bagdæk.De bedste dæk (læs: med mest mønster) skal altid sidde bagerst.
Basse Besvaret March 30, 2010 Rapporter Besvaret March 30, 2010 De bedste dæk (læs: med mest mønster) skal altid sidde bagerst. Det kommer vel an på, hvilke hjul der trækker ? :-)
Gio Besvaret March 30, 2010 Rapporter Besvaret March 30, 2010 Det kommer vel an på' date=' hvilke hjul der trækker ? :-)[/quote']Nej.......
hpn Besvaret March 30, 2010 Rapporter Besvaret March 30, 2010 Om man är tvungen att välja placering av de bästa däcken så ska de placeras bak, annars ökar risken att få sladd och därmed också risken för att du och dina medtrafikanter skadas. Detta gäller både bak-, fram-, och fyrhjulsdrivna bilar. Sladd blottar omedelbart den svagaste sidan på bilen inför en kollision (sidokrock), vilket gör att konsekvenserna blir värre än vid en kollision framifrån. http://www.ntf.se/konsument/fraga1281.asp?katid=30
jacobe Besvaret March 30, 2010 Rapporter Besvaret March 30, 2010 Hmm... interessant. Sidste sommer, da mine dæk allerede var pænt færdige, specielt fordækkene, overvejede jeg nemlig netop at bytte om, så jeg havde mere greb på de trækkende dæk. Det er jeg da glad for at jeg aldrig fik gjort...
bananas Besvaret March 30, 2010 Rapporter Besvaret March 30, 2010 Overvejer også at skifte til noget mere sommerligt snart. Dertil har jeg lige et spørgsmål. Mine 19" er nu på henholdsvis 2 x 5-6mm og 2 x 1-2mm. Ville det være forsvarligt at kun bestille 2 nye dæk og så sætte de friske dæk på som forhjul og de lettere brugte 5-6mm som bagdæk. Eller er det bedste alternativ at bestille 4 nye dæk og prøve at sælge de brugte? Hvad ville I gøre? Du kan sagtens have nogen brugte dæk sidende foran og nogen helt nye bagpå. I teorien kan det endda være forskellige dæk-mærker foran og bagpå. Så længe dækkene bare er ca. lige meget slidt på hvert hjulpar, så går det nok. Det der virkeligt betyder noget er, at du ikke har nogen dæk med 1-2mm mønsterdybde på i regnvejr.
Kvalm Besvaret March 30, 2010 Rapporter Besvaret March 30, 2010 Nej. http://www.sds.dk/dk/daek/sikkerhed_hele_vejen/gode_raad_om_biler/hvor_skal_de_bedste_daek_monteres.html "Test viser, at uanset om bilen er for- eller baghjulstrukket, vil man opnå den sikreste kørsel med de bedste dæk på baghjulene...."
Loop Besvaret March 30, 2010 Rapporter Besvaret March 30, 2010 De bedste dæk med mest mønster, skal som hovedregel altid monteres bagerst. Ligemeget om bilen er for eller bag-hjulstrukket. En udskridning på de bagerste dæk, er altid mere kristisk og farligere, end en udskridning på de forreste.
Marraffay Besvaret March 31, 2010 Rapporter Besvaret March 31, 2010 Nå for pokker, det var da godt jeg lige vendte den her med ekspert panelet herinde så! Jeg antog bare ud fra et rent praktisk/økonomisk synspunkt, at i og med de forreste dæk blvier hurtigst slidt ved forhjulstræk, kunne man nøjes med kun at købe 2 nye dæk og så sætte disse på foran og de gamle brugte bagved. Jeg kunne forestille mig at uanset hvad er det jo nok bedste med 4 nye dæk på hele bilen. I så fald, er der nogen håb for salg af de gamle dæk med hhv. 1-2mm og 5-6mm? Nogen der har prøvet at sælge sådan nogen før?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu