Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Idag, pudsigt nok efter at have fået skiftet til sommerdæk, begyndte min ESP lampe at lyse efter få kilometers kørsel. Hvis jeg stopper og starter bilen så er den ok, og så går der et par minutter igen. Er der nogen der har en idet om hvad det, og kan det have noget at gøre med at jeg fik skiftet dæk :confused: Jeg synes selv at det er ret underligt, men det kan jo sagtens være et tilfælde. Det drejer sig om en Skoda Fabia

Besvaret
Idag, pudsigt nok efter at have fået skiftet til sommerdæk, begyndte min ESP lampe at lyse efter få kilometers kørsel. Hvis jeg stopper og starter bilen så er den ok, og så går der et par minutter igen. Er der nogen der har en idet om hvad det, og kan det have noget at gøre med at jeg fik skiftet dæk :confused: Jeg synes selv at det er ret underligt, men det kan jo sagtens være et tilfælde. Det drejer sig om en Skoda Fabia
nej det er nok ikke derfor... kärestens smart gjorde det samme men jeg spulede alt rundtom hjulene grundigt med höjtryk så funkede det igen .. en masse salt og skit over vinteren kan sätte sig steder det ikke skal
Besvaret
Øhh, har jo læst hvad du har skrevet - spørger alligevel: Har du advarselslys for lavt dæktryk? TNI
Nej, det har jeg ikke. Det er ok at du spørger, men jeg er sikker på at det er ESP'en.
Besvaret
nej det er nok ikke derfor... kärestens smart gjorde det samme men jeg spulede alt rundtom hjulene grundigt med höjtryk så funkede det igen .. en masse salt og skit over vinteren kan sätte sig steder det ikke skal
OK, interessant, men kan det forklare at det først kommer efter nogle minutter?
Besvaret
OK' date=' interessant, men kan det forklare at det først kommer efter nogle minutter?[/quote'] japp ... der har den rullet lidt og fundet ud af at den ikke kan "se" "hullerne" altså de huller/hak den bruger til feks ÁBS og ja jeg siger ABS for ABS er en del af ESP systemet
Besvaret
japp ... der har den rullet lidt og fundet ud af at den ikke kan "se" "hullerne" altså de huller/hak den bruger til feks ÁBS og ja jeg siger ABS for ABS er en del af ESP systemet
Jamen så skal den jo bare spules :th2:
Besvaret

Så fik den lige en "kold afvaskning", og det ser søreme ud til at det hjalp, så tak for hjælpen herfra :th2: Mystisk nok lader det til at min bil nu trækker en smule til venstre efter skiftet til sommerdæk og en afbalancering. Jeg har lige tjekket dæktrykket, som er det samme på alle 4 dæk. Hvad kan det skyldes?

Besvaret
Så fik den lige en "kold afvaskning", og det ser søreme ud til at det hjalp, så tak for hjælpen herfra :th2: Mystisk nok lader det til at min bil nu trækker en smule til venstre efter skiftet til sommerdæk og en afbalancering. Jeg har lige tjekket dæktrykket, som er det samme på alle 4 dæk. Hvad kan det skyldes?
perfekt:) hmm det kan skyldes et hav af ting ... kör ned og få lavet en hjulindstilling evt..
Besvaret
perfekt:) hmm det kan skyldes et hav af ting ... kör ned og få lavet en hjulindstilling evt..
OK, men kan de have lavet noget forkert da jeg fik skiftet til sommerdæk? Det er 2. sæson med mine sommerdæk, og der har ikke være problemer før. Hvis de har sløset så er det jo dem jeg skal have fat i.
Besvaret
OK, men kan de have lavet noget forkert da jeg fik skiftet til sommerdæk? Det er 2. sæson med mine sommerdæk, og der har ikke være problemer før. Hvis de har sløset så er det jo dem jeg skal have fat i.
begränset hvad de kan ha gjort forkert... og det de kan göre forkert havde givet andre symptomer...
Besvaret

Et skridt frem og to tilbage Nå, så kom problemet tilbage, og efter en tur hos Skoda Malmø fik jeg følgende dom. "Der er et problem med et kabel, det kan vi måle, og du har/ har haft mus i bilen, vi kan se rester af nødder flere steder" Det var da fandens tænker jeg, at sådan en fejl skal komme efter et dækskifte. Kan det passe det de siger? Jeg synes det er lidt underligt at fejlen viser sig efter ca. ti minutter, men ikke 100% regelmæssigt Hvad pokker gør man nu ved de husdyr? Hvad bør man gøre ved motoren, skal den "vaskes" eller noget lignende?

• 2 years later...
Besvaret

Nope, sådan noget har jeg ikke lige adgang til i nærheden. Jeg tjekkede dæktrykket her til morgen og det var lidt højt så jeg har fikset det og der var ingen problemer med ESP på køreturen til dk efterfølgende. Den lyser ikke og jeg kan slå den til og fra ved at trykke på knappen. Jeg regner med at tjekke om der er problemer med kablet i weekenden da jeg har læst mig til at det har en tendens til at knække et bestemt sted. Hvis det kommer igen må man jo lige ind til Mechanum og få det tjekket.

Besvaret
Nope, sådan noget har jeg ikke lige adgang til i nærheden. Jeg tjekkede dæktrykket her til morgen og det var lidt højt så jeg har fikset det og der var ingen problemer med ESP på køreturen til dk efterfølgende. Den lyser ikke og jeg kan slå den til og fra ved at trykke på knappen. Jeg regner med at tjekke om der er problemer med kablet i weekenden da jeg har læst mig til at det har en tendens til at knække et bestemt sted. Hvis det kommer igen må man jo lige ind til Mechanum og få det tjekket.
Jeg ville ikke få mechanum til at tjekk enoget som helst, jeg har hørt om mange inkompetente værksteder, men det her tager simpelthen guldet og det er endda både når det kommer til kompetencer, service, behandling af kunden og respekt for bilen. Om jeg så fik penge for det ville jeg ikke indlevere min bil der. Og ja, jeg har en meget lang historie til at bakke min advarsel op.
Besvaret

Jeg vil heller ikke anbefale Mechanum. Pengemaskine på samlebånd. Hør hellere rødderne ad inde på vagcars eller andet VAG-forum, om de ikke vil læse loggen ud for dig for en flaske druer.

Besvaret
Jeg vil heller ikke anbefale Mechanum. Pengemaskine på samlebånd. Hør hellere rødderne ad inde på vagcars eller andet VAG-forum, om de ikke vil læse loggen ud for dig for en flaske druer.
Jeg var også på Mechanum og fik en ny skærm. Desværre var skærmen fuld af små mikroridser der hvor man havde holdt på skærmen under montage... Jeg fik dog en gratis polering, hvilket jo kan fjerne sådanne ridser... Men ellers, så er jeg nogenlunde tilfreds med Mechanum, i hvertfald i forhold til skoda servicen ude på Agnesfridvägen i Fosie. Men det kan være at Fosie drengene har oppet sig siden ;)
  • 3 weeks later...
Besvaret

Problemet er nu løst :th2: 'Udstødningslampen' begyndte at lyse på vej til arbejde i sidste uge og så var det noget med at køre stille og roligt på værksted efter arbejde. Min far har gennem 30 år brugt et værksted i Birkerød hvor de havde tid til at se på min bil med det samme. Det var en eller anden trykføler i motoren som var defekt og en ny blev bestilt hjem og jeg kunne hente bilen næste dag og slap med 1200 kr for det hele. Heldigvis var katalysatoren ikke skadet ellers havde det nok været en del dyrere. Det er et Skoda-værksted og de har set det før på Skoda Fabia at først begynder ESP at lyse og så udstødningslampen og så er det altså den der trykføler der er røget. Alle lamper er nu slukket og har været det siden værkstedsbesøget i sidste uge. I weekenden får bilen så nok lige håndvask, lakforsegler og voks og så er den jo næsten som ny igen :D

Besvaret

Det lyder meget rimeligt :) Her var DSC lampen (og en anden, husker ikke forkortelsen - men den funktion som hjælper med at bremse igennem ved nødopbremsning var også ooo). Det kostede på den forkerte siden af 5000 sek at fikse i fruens BMW 120iAut... og det var endda hos vores favorit værksted i Svedala så det meste var prisen for reservedelen...

Besvaret
Det lyder meget rimeligt :) Her var DSC lampen (og en anden, husker ikke forkortelsen - men den funktion som hjælper med at bremse igennem ved nødopbremsning var også ooo). Det kostede på den forkerte siden af 5000 sek at fikse i fruens BMW 120iAut... og det var endda hos vores favorit værksted i Svedala så det meste var prisen for reservedelen...
Ja, BMW kan være helt væk med deres reservedelspriser... Har set den samme del hos BMW koste 7k mens jeg kunne købe den (stadig originale del) hos Schmiedmann i Sverige for 3k...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...