Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Næh det syntes jeg ikke... Et par uger fra jeg var dernede for at bestille det til det kunne hentes. Lidt lang ventetid på at komme til dernede første gang - i dag var jeg der 11.30 (dvs lige FØR frokostpausen) - og der kom jeg til efter 2 minutter.

Besvaret

Nationalitet? Er der Nationalitet på ID kortet?

Så er jeg også den heldige ejer af et stk svensk ID kort fra Skatteverket... Så kan passet blive hjemme :) Og for at svare på mit eget spørgsmål pkt 2 og 3 ovenfor - ikke noget andet end samme folkeregisteradresse - så det var ret simpelt og ligetil. Fin service på Skatteverketes servicekontor i Malmö i øvrigt.
Besvaret

Nej - det er der ikke. I det mindste ikke på den trykte del - jeg ved ikke om der ligger mere på chippen. Til gengæld er der en meget fin "udstandset" udgave af ens billede i kortet hvis man holder det op mod lyset ;) Der er gjort en del ud af det må man sige!

Besvaret

Behold bare passet Hvis der ike står nationaitet på kan det jo ikke bruges i stedet for pas:sad:

Nej - det er der ikke. I det mindste ikke på den trykte del - jeg ved ikke om der ligger mere på chippen. Til gengæld er der en meget fin "udstandset" udgave af ens billede i kortet hvis man holder det op mod lyset ;) Der er gjort en del ud af det må man sige!
Besvaret
Hvis der ike står nationaitet på kan det jo ikke bruges i stedet for pas:sad:
Jeg er sikker på Lars mente, at han nu kunne bruge sit nye ID som, ja ID...og lade passet (som han har brugt som ID op til nu) blive hjemme for fremtiden. Jeg tror ikke han havde regnet med at kunne makulere sit pas, når han fik et svensk ID. ;)
Besvaret

Som dansker behøver man jo ikke at medbringe pas eller nogen form for id ved rejser inden for Norden (skal man flyve har de fleste flyselskaber dog krav om id). Men hvis man fx vil en tur til Tyskland, skal passet med, og her kan man ikke nøjes med et dansk kørekort eller et id-kort fra skatteverket i Sverige. Derimod kan en svensker få id-kort hos polisen, og det kan bruges til rejser inden for schengen, så man ikke behøver at medbringe pas

Besvaret
Som dansker behøver man jo ikke at medbringe pas eller nogen form for id ved rejser inden for Norden (skal man flyve har de fleste flyselskaber dog krav om id). Men hvis man fx vil en tur til Tyskland, skal passet med, og her kan man ikke nøjes med et dansk kørekort eller et id-kort fra skatteverket i Sverige. Derimod kan en svensker få id-kort hos polisen, og det kan bruges til rejser inden for schengen, så man ikke behøver at medbringe pas
Du kan komme ud for at du ikke kan benytte et dansk ID kort (fx kørekort) til at hente pakker/breve som er lagt til afhentning - og derfor skal vise fx dit danske pas - ved at få et svensk ID kort, slipper du for at tage passet med - det var det der var meningen med Lars's udtagelse (som jeg forstod det).
Besvaret
Hvis der ike står nationaitet på kan det jo ikke bruges i stedet for pas:sad:
Jo som ID? Når jeg skal henter pakker og den slags her i Sverige - så syntes jeg altså det er temmelig meget mere praktisk end at skulle have mit danske pas med mig :) Mit dansk pas har jeg ikke lige tænkt mig at slippe da....
  • 1 month later...
Besvaret

Føde i Malmø uden ID kort Har også boet i Sverige et stykke tid uden Svensk id,og henter stadi pakker hos ICA Maxi på DK pas....og forsikret bil uden Id kort over nettet(skulle ikke engang underskrive noget)...... Men nu skal kæresten føde på Malmø sygehus.......der sagde de at hvis hun ikke havde Svensk id men så ville vi få en regning på det hele......

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...